Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Çok mu zenginiz, yoksa hepimiz yarışçı mı olacağız

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde motosiklet kültürü henüz büyük çoğunluğumuz tarafından hobi amaçlı algılanıyor. Uzak doğu ülkelerindeki vatandaşların çoğu işe gidip gelirken okuluna gidip gelirken vs arabadan çok motosikleti tercih ediyor. Hız sınırları, kanunları, yasaları, trafikte küçük cc bi motorla barınabilmeyi destekliyor. Durum böyle olunca uzak doğu ülkeleri için küçük cc farz oluyor ve ağırlıklı olarak satılan, rağbet gören de küçük cc sınıfı motorlar oluyor. Bizde ise bi takım olumsuzluklar (hız sınırları-saygısız sürücüler-kamyonların dahi 100 km/h ın üzerinde yol alıyor olması-belki fark edilme hissi ve daha bi bi çok şey) bütçesi uygun olanın büyük cc sınıfına yönlenmesine sebep oluyor. Ama uzak doğu ülkelerinde böylemi sizce, bence maddi gücü daha yüksek cc motosiklet kullanabilecek insanlar dahi ufak cc sınıfı tercih ediyor. Çünki yaşadıkları yerde, bulundukları trafikte ufak cc ile barınmaları bizlere nazaran çok kolay ve motosikleti artık bi yaşam biçimi haline getirmişler. Tabiki bunu bilen firmalarda hangi ülkede hangi modelin ne kadar rabet göreceğini araştırarak buna göre hareket ediyor. Bende bi ticaret adamı olsaydım böyle davranırdım. Taze gevrek simit satıyor olsam, mahalle aralarında avare avare saatlerce dolaşacağıma kahvelere, çay bahçelerine girerdim.
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılan yazıyı yazan arkadaş küçük cc ile trafiğe çıkmamış.Ben çok çıktım ve çıktığıma çıkacağıma pişman oldum.
    Küçük cc'ler trafiğin yavaş aktığı ülkelere hitabediyor(mesela balkan ülkeleri).Bizde kamyon bile 110-120 ile gidiyor.80-100 yapan bir motosikletle şehirlerarası yola çıkın bakalım bir daha çıkıyor musunuz.
    250cc altı yasaklanmalı bence.Çok tehlieli.Ayrıca paramıza yazık.Bir senede 4 motosiklet değiştirdim.Büyüdüm rahatladım.
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün okumuştum Hürriyet'te.. Asıl konu ufak cc'lerin Ülkemize gelmemesi değil aslında.. Neden gelmediğidir. ethemm76 çok güzel açıklamış.. Bizde motosiklet henüz hala hobi amaçlı kullanılıyor. Hobi demek her zaman pahalı keyifler demektir. Daha da geliştikçe bu kültür hobiden öteye gidecek, gereksinim olacaktır ve o zaman 4 tekerlekli sayısına ulaşacaktır 2 tekerli sayısı. Bizler göremeyiz de çoluk çocuğumuz göreceklerdir bu günleri
    hepsine katılıyorum.ülkemizde araç sürücülerinin ve kanunların motosiklete bakış açısı değişmelidir ki,günlük yaşantımızda kısa mesafelerde motosiklet kullanabilmeliyiz.eğer bu şekilde düşünülecek olursa,yakıt ekonomisi,trafik yoğunluğu ve park problemleri gibi konular kendiliğinden rahatlar.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde motosiklet kültürü henüz büyük çoğunluğumuz tarafından hobi amaçlı algılanıyor. Uzak doğu ülkelerindeki vatandaşların çoğu işe gidip gelirken okuluna gidip gelirken vs arabadan çok motosikleti tercih ediyor. Hız sınırları, kanunları, yasaları, trafikte küçük cc bi motorla barınabilmeyi destekliyor. Durum böyle olunca uzak doğu ülkeleri için küçük cc farz oluyor ve ağırlıklı olarak satılan, rağbet gören de küçük cc sınıfı motorlar oluyor. Bizde ise bi takım olumsuzluklar (hız sınırları-saygısız sürücüler-kamyonların dahi 100 km/h ın üzerinde yol alıyor olması-belki fark edilme hissi ve daha bi bi çok şey) bütçesi uygun olanın büyük cc sınıfına yönlenmesine sebep oluyor. Ama uzak doğu ülkelerinde böylemi sizce, bence maddi gücü daha yüksek cc motosiklet kullanabilecek insanlar dahi ufak cc sınıfı tercih ediyor. Çünki yaşadıkları yerde, bulundukları trafikte ufak cc ile barınmaları bizlere nazaran çok kolay ve motosikleti artık bi yaşam biçimi haline getirmişler. Tabiki bunu bilen firmalarda hangi ülkede hangi modelin ne kadar rabet göreceğini araştırarak buna göre hareket ediyor. Bende bi ticaret adamı olsaydım böyle davranırdım. Taze gevrek simit satıyor olsam, mahalle aralarında avare avare saatlerce dolaşacağıma kahvelere, çay bahçelerine girerdim.
    Bence arkadas olayi cok guzel ve net bir sekilde aciklamis

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    bu konuda çinden motosiklet getiren ithalatçıları alkışlamak lazım, küçük cc de çok model sunuyorlar, en büyük eksiklik ise çinde çok kaliteli motosikletler üretiliyor, bize ithal eden firmalar fazla para kazanabilmek için kalitesi düşük motosikletleri getiriyorlar. tvs yi tercih eden 150 cc de çok kurye firması var, beğenmediğimiz gt 250 hysung kullanıcısıda çok demekki çok kötü motosikletler değiller. bizdeki eksiklik kaliteye önem vermiyoruz. japon motosikletleri türkiyede çok yüksek rakamlara ulaşıyor, 250 cc cbf honda 9.000 tl civarında bunu almaktansa insan 600 cc motosiklet alabiliyor. ikisinin arasında dünya fark var.
    ben üç motosiklet sahibiyim, suzuki k7 yamaha 660 süpermoto, en ilginç olanı işime gidip geldiğim bir yılı aşkın süredir kullandığım çin motosikleti kh 100 mondial.

  4. #24
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    şöyle bir motor bakmaya çıkıyorsunuz ekonomik 250 cc yi geçmeyecek bişiy bakıyorsunuz seçenek çok az tamam diyorsunuz birini alalım artık, fiyata bakınca hayal kırıklığı had safhada 250 lerde neredeyse 8--10 tl dan aşşağı motor yok yakıt fiyatlarıda hangimizi canından bezdirmediki ......

  5. #25
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    yukarıdaki birkaç mesajda deniliyor ki türkiye de kucuk hacime ragbet yok, genel kesim düşük cc ye burun kıvırıyor.

    kardesim ufak cc de adam gibi motor var mı türkiye piyasasında? 125cc commuterım var ve 125 cc de kalmak istememe ragmen ilk mesajın dedigi gibi 125 - 200 cc hususi kullanıma uygun motor (scooter harici) bulamıyorum piyasada.

    üzgünüm, ben açıkçası ufak cc ye ragbetin azlıgından yakınanları anlayamıyorum. istanbul' un merkezi bir semtinde yasamama ragmen cevremde yakıt tüketimini önemseyen ben dahil o kadar fazla insan var ki.

  6. #26
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    buyrun bir kanıt,
    euro 2.280 Tl

    model ve fiyat ortada...
    http://www.sahibinden.com/yamaha_r-6...XQQdisplayitem
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  7. #27
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    acaba türkiyede bi araştırma bi anket yaptılarmı ki?
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #28
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Paylaşım için teşekkürler.... Dogru soze ne denir.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  9. #29
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı tubejh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence suçlun firmalar iki katı fiyatla satarak satılmasını önlüyorlar
    Firmalar satışta değil,satış sonrası servis ve yedek parçadan kazanırlar,hiç bir firma iki katı fiyatına satmaz,hatta çoğu firma kar bile etmezler,amaç masrafları çıkarmak ve piyasada tututlur hale getirip ,satış sonrasından kazanmaktır....
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  10. #30
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Firmalar satışta değil,satış sonrası servis ve yedek parçadan kazanırlar,hiç bir firma iki katı fiyatına satmaz,hatta çoğu firma kar bile etmezler,amaç masrafları çıkarmak ve piyasada tututlur hale getirip ,satış sonrasından kazanmaktır....
    iso'ya katiliyorum !
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  11. #31
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Parasız kalınca iyice yavaş sürmeye başladım, son depoda 10.35 lt benzinle 362 km, (2.8 litre/100km) yol yaptım 250cc 30HP civarında kaliteli ve uygun fiyatlı bir Japon bulsam alacağım ama yok ki... CBF250 üretimden kalktı, YBR250 hem güçsüz hem de çok pahalı, Ninja 250 tarzım değil...

  12. #32
    berkman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 gri
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılan yazıyı yazan arkadaş küçük cc ile trafiğe çıkmamış.Ben çok çıktım ve çıktığıma çıkacağıma pişman oldum.
    Küçük cc'ler trafiğin yavaş aktığı ülkelere hitabediyor(mesela balkan ülkeleri).Bizde kamyon bile 110-120 ile gidiyor.80-100 yapan bir motosikletle şehirlerarası yola çıkın bakalım bir daha çıkıyor musunuz.
    250cc altı yasaklanmalı bence.Çok tehlieli.Ayrıca paramıza yazık.Bir senede 4 motosiklet değiştirdim.Büyüdüm rahatladım.
    Ben 125 cc motosikletle uzun yola çok gittim.(İstersen bu sitedeki fotolara bakabilirsin) Bodrum, antalya, kütahya... maddi durum ve vakit ayırabilirsem karadeniz turu yapmayı da düşünüyorum. Ayrıca bu sitede küçük motorla uzun yol yapan bir sürü kişi var. söylediğinin aksine şehirlerarası yol, şehiriçine göre motosiklet için çok daha güvenlidir. bariyer çok az, yollar tenha, sürücüler daha dikkatli. öle kamyon ve otobüslerin 110-120 den aşağı inmediği de tamamen palavradır. 70-90 civarı bir hızla gidiyolar.uzun yol yapanlar bilir. Kullandığın motoru bileceksin ve ona göre süreceksin. örneğin; 600 lük bir motorla 2 sn de solladığın bir aracı 125 cc ile 6-7 sn de sollayabilirsin. Küçük motoru büyük motormuş gibi kullanmaya kalkarsan tabi ki çok tehlikeli olur.

  13. #33

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Motosikleti
    Honda 1300s
    Ben valla hobi olarak kullanıyorum. Park sıkıntısı çekeceğim yerlerdede toplu taşıma araçlarını kullanıyorum.

  14. #34
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    güzel konu!
    birde şu yönü var ki;
    -ooo şefik, hala buna mı biniyon?
    -hacı ne zaman değiştiriyon?
    gibi yaklaşımlarla özellikle motorcular birbirini gaza getirir motor büyütmek konusunda.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  15. #35
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel konu!
    birde şu yönü var ki;
    -ooo şefik, hala buna mı biniyon?
    -hacı ne zaman değiştiriyon?
    gibi yaklaşımlarla özellikle motorcular birbirini gaza getirir motor büyütmek konusunda.
    aynen katılıyorum birbirimizi tetikliyoruz ama iyi mi yapıyoruz kötü mü orası malum
    - kankam:"ben sana dememişmiydim 250gtr alalım diye cbr125 aldın altında sırıtıyor"
    - yakın bir abim:"ne zaman büyüğünü alacaksın?hadi değiştirde bi iki tur biner hava atarız"
    - mahalleden bir kardeşimiz:"abi ne zaman satacaksın ben babamı kandırdım bana sat"
    böyle gazlarla destekli bir istek oluşturuluyor insanda
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  16. #36

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Alıntı onur35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen katılıyorum birbirimizi tetikliyoruz ama iyi mi yapıyoruz kötü mü orası malum
    - kankam:"ben sana dememişmiydim 250gtr alalım diye cbr125 aldın altında sırıtıyor"
    - yakın bir abim:"ne zaman büyüğünü alacaksın?hadi değiştirde bi iki tur biner hava atarız"
    - mahalleden bir kardeşimiz:"abi ne zaman satacaksın ben babamı kandırdım bana sat"
    böyle gazlarla destekli bir istek oluşturuluyor insanda
    bisiklete biniyordumm arkadaşlar diyodu motoru ne zaman getiryosun diye.. motoru aldık 150 cc.. vitesli alsana dediler
    vitesli alırız daha yuksek cc lisi yokmu yaw ? derler onu alırız bi buyugu...

    insan oğlu nankör ne verirsen bi fazlasını ister


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler