Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tünel açıldı, 1 saatlik yol 7 dakikaya indi

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inanıp inanmamak önemli değil ama genede insanın kafasında bu tip bir şey olmalı belki topbaş bu seçimide kaznadığında yada yeni kazanan kim olursa şu satırları okurda bir fikir olur
    düşünceler fikirler olmalı hiç bir şey düşünmeyip fikirlerimizi yazmassak hayaller bile olmaz
    Haklısın en azından hala fikirlerimizi dile getirebiliyoruz hamdolsun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    adana seyhan
    Motosikleti
    cbf 150
    hayırlı ugurlu olsun vatana millete

  3. #23
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Şu çok savunulan tel bariyerlerin ne işe yaradığını dün akşamki trafik kazasında gördük. O tel bariyerler arabayı ikiye bölmüş. Ondan sonra da bize "tel bariyerler en güvenlisi" diye teraneler okumasınlar. Metrobüs yapacağız diye de bizim yollarımızı köstebek yuvasına çevirdiler. Çukur dolu yollar. Kaç sefer tehlike atlattım ben biliyorum. 129K gibi çok merkezi bir yerden, çok merkezi bir yere giden araç kaldırılır mı yaa! E-5 Kozyatağı yolcuları bu durumdan oldukça rahatsız ve zor durumda kaldıklarını söylüyor. Bir iş yapılıyorsa adam gibi yapılsın şu ülkede Allah aşkına.
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  4. #24
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir kere akp ile belediyeciliki ayırt edelim belediye başkanı ile particilik ayrı şeylerdir bir belediye başkanı başkan seçilden sonra rozetini atar o artık bütün şehrin bütün görüş v eideolojilerin başkanı olur bunu böyle akp projesi olarak algılayanlar büyük hata yapar

    ona bakarsanız tünel projesi dalan zamanından beri projelendirilern bri sistemdi..kısmet topbaş zamanına denk geldi

    metrobüse geline çok faydalı bir uygulama olsada hızlı yapılmış bir seçim çözümü ama genede güzel trafiksiz ucuz çözüm.. o yol raylıda olmaz nedenide ilerde metrobüs kalkıcak görüceksiniz o yüzden raylı yapmadılar raylı yaparlarsa o bariyerler kalkdığında yol eskiye döndüğünde o raylar boş israf masraf olucakdır yoluda bozardı...

    o metrobüs yolu yerine bence çok daha güzel pratik motor yolu olabilirdi sırf motorculara özel böylece motor tüketiminde de teşvik olurdu trafikde azalırdı milletin motordan tırsmasının en büyük nedeni arabalar bu araba faktörü ortadan kalkarsa görürsünüz bakınız her evde bir motor olur her kez erkeği bayanı motora geçiş yapar diğer şehirlerdede bu uygulama başlardı..insanlar arabasını satardı motora geçerdi..
    Biz zaten partiyi değil, yapılan projeyi ve uygulanmasına onay veren başkanı eleştiriyoruz, zamanında iktidar partisinden adaylığı kazanmış bir başkan olması konumuz dışında.

    Nasıl yani, ileride bozacakları bir sistem için mi bu kadar para harcandı Kaldırım değilki bu söküp başka şey yapasın; eğer dediğin gibiyse yazık o kadar dökülen asfalta, yapılan duraklara, üst geçitlere, bariyerlere, alınan araçlara, kısaca: cebimizden harcanan paralara..

    Motosiklet yolu projesine de pek aklım yatmadı açıkcası, bu sefer de o dar yolda motosiklet kazalarından geçilmezdi, gazlayan supersportlar, scooterlara arkadan girenler vs.. Hem motoru adamdan sayıp da o kadar yol düzenleme masrafı yapmazlar. Motoru teşvik edecek adam önce vergisini azaltır, yol ve köprü ücretlerinde hatırı sayılır bir indirim yapar.

    Alıntı kevın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu çok savunulan tel bariyerlerin ne işe yaradığını dün akşamki trafik kazasında gördük. O tel bariyerler arabayı ikiye bölmüş. Ondan sonra da bize "tel bariyerler en güvenlisi" diye teraneler okumasınlar. Metrobüs yapacağız diye de bizim yollarımızı köstebek yuvasına çevirdiler. Çukur dolu yollar. Kaç sefer tehlike atlattım ben biliyorum. 129K gibi çok merkezi bir yerden, çok merkezi bir yere giden araç kaldırılır mı yaa! E-5 Kozyatağı yolcuları bu durumdan oldukça rahatsız ve zor durumda kaldıklarını söylüyor. Bir iş yapılıyorsa adam gibi yapılsın şu ülkede Allah aşkına.
    129K kaldırıldı mı

  5. #25
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    129K kaldırıldı mı
    Aynen öyle Ve daha kaç otobüs
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  6. #26

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    metrobüs için ahım şahım bir yatırım yapılmadı bakma topbaş abatıyor otobüsler bildiğğin körüklü otobüs bir iki tane göz boyamalık almışlar milyon euroluk otobüs onlarda ikinci seferde yolda kaldı

    yapılan büyük bir masraf yok üst geçit dediğin zaten çoğu eski geçitler revizyondan geçirildi duraklar desen portatif sök tak şeklinde yani bir emir gelse 1 ay da bütün o metrobüs hattını kladırıp eskisi gibi e-5 yoluna katarlar..

    motosiklet yoluna gelince bu sadece zaten bir fantezi fantezileride eleştirmenin yada eksi bir şeyler aramanın bir mantığı yok..
    ama olsa olurmu bence olsa şahsen sizin gibi düşünmüyorum kaza falan olmaz çinde uzakdoğuda avrupanın pek çok ülkesinde danimarkada bu tip bisiklet motorsiklet yolları var ve insaları çok güzel gidiyorlar her kez yerini bilicek racingci adamda motor yolu diye basamaz öyle 200 ile dingonun ağırı değil orası yol sonuçda evrensel şehir içi trafik kuralları var bu scootercı içinde birdir şu anda bile racingci içinde birdir hız belli sürat belli bunlara uydukdan sonra hiç bir sorun çıkmaz... çıkarsada motorcular kendi içlerinde çok güzel hesaplaşırlar arabacılar gibi olmaz yani hangi motorcu hatalıysa diğer motorculardan dersini çok güzel alır..

  7. #27
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metrobüs için ahım şahım bir yatırım yapılmadı bakma topbaş abatıyor otobüsler bildiğğin körüklü otobüs bir iki tane göz boyamalık almışlar milyon euroluk otobüs onlarda ikinci seferde yolda kaldı

    yapılan büyük bir masraf yok üst geçit dediğin zaten çoğu eski geçitler revizyondan geçirildi duraklar desen portatif sök tak şeklinde yani bir emir gelse 1 ay da bütün o metrobüs hattını kladırıp eskisi gibi e-5 yoluna katarlar..

    motosiklet yoluna gelince bu sadece zaten bir fantezi fantezileride eleştirmenin yada eksi bir şeyler aramanın bir mantığı yok..
    ama olsa olurmu bence olsa şahsen sizin gibi düşünmüyorum kaza falan olmaz çinde uzakdoğuda avrupanın pek çok ülkesinde danimarkada bu tip bisiklet motorsiklet yolları var ve insaları çok güzel gidiyorlar her kez yerini bilicek racingci adamda motor yolu diye basamaz öyle 200 ile dingonun ağırı değil orası yol sonuçda evrensel şehir içi trafik kuralları var bu scootercı içinde birdir şu anda bile racingci içinde birdir hız belli sürat belli bunlara uydukdan sonra hiç bir sorun çıkmaz... çıkarsada motorcular kendi içlerinde çok güzel hesaplaşırlar arabacılar gibi olmaz yani hangi motorcu hatalıysa diğer motorculardan dersini çok güzel alır..

    Gerçekten ileride kaldırılması söz konusu mu bilmiyorum ama,
    Anadolu yakasındaki bütün üst geçitler yeni yapıldı, bazı yerlerde yolun şekli değiştirildi, artı döşenen asfalt, buna bağlı viyadükler, bu güzergahın bariyerleri, ışıklandırılması, sinyalizasyonu, yolda kalan milyon euroluk araçlar vs. bence bunlar yap-boz olarak kullanılması düşünülen bir proje için hiç de küçümsenecek maliyetler değil. Yazık günah..

  8. #28

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten ileride kaldırılması söz konusu mu bilmiyorum ama,
    Anadolu yakasındaki bütün üst geçitler yeni yapıldı, bazı yerlerde yolun şekli değiştirildi, artı döşenen asfalt, buna bağlı viyadükler, bu güzergahın bariyerleri, ışıklandırılması, sinyalizasyonu, yolda kalan milyon euroluk araçlar vs. bence bunlar yap-boz olarak kullanılması düşünülen bir proje için hiç de küçümsenecek maliyetler değil. Yazık günah..
    senin o gözünde büyüttüğün paralar milyon eurolar biliyormusun bu belediyenin belki 10 günde kazandığı para belediyenin kasasındaki parayı bir bilsen umurlarındamı sanıyorsun

    adamlar sırf seçim için beşiktaş belediyesi 15 günde beşiktaş levent etiler komple taş döşediler sırf seçim yatırımı milyon dolarlık masraf umurlarındamı değil tabiki..adamlar geçen sene yeni döşenmiş taşları söküp yeniden döşediler sırf israf belediyelerin kasasındaki para kimsede yok..


    Leventte arazi vardı kapattılar milyon dolar masraf edip park yapdılar sonra parkı yıkıp katlı otopark yapdılar inşaatı yarım bırakıp şimdi tekrar parka dönücekler giden milyon dolarlar .. umurlarında bile değil

    o yüzden diyorum o metrobüs yolunu bir emir gelse 1 ayda e-5 e katıp eski haline çok rahat getirirler giden para umurlarında bile olmaz..

  9. #29
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    bu tunelden bir tanede İZMİR de bostanlı incir altına yapsınlar olay tamamdır daha ne diyeyim
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com

  10. #30
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Metrobüsün maliyeti, bakım tutum masrafları rayli sistemden çok çok çok çok daha ucuz. Araçlar normal otobüsten pahalı çünkü hibrit motor ve 20 yıl garantili araçlar.

    Bariyere gelince, o bariyerler metrobüs yola çımasın diye değil, araçlar onun yoluna girmesin diye konuluyor.

    yolun 2 şeridinde hergün milyonlarca insana hizmet veriliyor. 30 saniyede bir araç kalkıyor buna rağmen hepsi tıklım tıklım dolu. Tek biletle ucuz ve hızlı ulaşım... Yakında o güzergahta seyreden diğer toplu taşıma araçları da yavaş yavaş azalacak. Trafik metrobüs yüzünden asla tıkanmıyor, fakat metrobüs sayesinde rahatlayacak.

    Bu hizmeti görmeyen hala eleştiri yapan cahilliğinden yapıyor.

    Umarıım faydalı olur da ne demek? Sanki deneme yanılma yoluyla düşünülmeden mi hayata geçiriliyor projeler?

    İnsanın biraz emeğe hizmete saygısı olur pes

    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım hayata geçince faydalı olur..

    Metrobüs için de çuval dolusu paralar harcandı ama, bunun sonucunda birçok yerde şeritler daraldı; hatta EMNİYET ŞERİDİ bile kaldırıldı. Trafik yoğunluğu daha da arttı. Bu nasıl bir projedir ya da nasıl bir mantıkdır ben çözemedim. Bir de merak ediyorum, metrobüs yolunda kullanılan bu milyon dolarlara alınan otobüsler yerine, niçin adam gibi bir raylı sistem yapılmadı, uzun vadede petrol ve bu araçların bakım masrafları göze alındığında daha mantıklı olmaz mıydı acaba? Hem bu sayede, trenin kolay kolay raydan çıkması söz konusu olmadığı için, biz motosiklet kullanıcıları için "ölüm" anlamına gelen bariyerlere de gerek kalmamış olmaz mıydı? Hani şu "Avrupa Standardı" dediklerine..

    Bir de geçenlerde Topbaş yeni akıllı kartın tanıtımını yapıyordu, hesapta Tuzla'dan Beylikdüzü'ne 57 dk' da gidiliyormuş; bunun üzerine "Trafik sorunu" nu soran gazetecilere ve halka cevap veremedi. Tuzla'dan karşıya 57 dk' da gidebilirse öpüp de başına koysun. Yolları boş zannediyor herhalde, makam arabasıyla yollar kapatılıp seyahat etmeye benzemez bu işler.
    Şeçimlere yetişsin diye alelacele yapılmış bi oaly yok. Aylardır topkapı avcılar arası zaten çalışıyor, 8 eylülde de okullar açıldığı gün zincirlikuyu devrete girdi şubat sonu da, seçimlere 1 ay kala söğütlüçeşme...

    İş uzasa bu sefer de bi türlü yapamadılar diyecektiniz. Çabuk bitiriyolar o da suç. Hiçbişey hesapsız kitapsız alelacele yapılmıyor.

    Sen kendi aklında işlerin böyle yürüdüğünü planlıyo olabilirsin ama herşey ileri mühendislik ve proje yönetim bilgileri ile olabildiğince güzel yürüyor.

    Daha iyisi metro olurdu, o da yakşaşık 1000 adet metrobüs projesi eder.


    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş kesinlikle çok faydalı birşey, buna birşey demiyorum zaten.
    Ama ilk mesajımda yazdıklarımı okuduysan eğer, dile getirdiğim noktalarda haksız mıyım sence?
    Düşünce güzel ama, bence seçimlere yetişsin diye, oy kaygısıyla, alelacele yapılmış ve hayata geçirilmiş bir proje. Faydasının yanında zararları da oldu.

    Bir kere, biraz daha uzun vadede tamamlanması göze alınarak, raylı sisteme geçilseydi, maliyet olarak uzun vadede daha mantıklı bir karar olurdu bence. Sonuçta bu paralar bizim ödediğimiz vergilerle, bizim cebimizden çıkıyor. Ayrıca bu otobüslerin dünyada ilk defa Türkiye için İsveç'te üretilip satılan ve fiyatlarının aşırı derecede fahiş olması da bir dönem haber bültenlerinde yerini bulmuştu. Tabiki sonrasında unutuldu gitti. Mesela, madem raylı sisteme geçmiyorsunuz, neden Metrobüsler için Türkiye'de bir ihale düzenlenmedi? Bizde bunları yapacak firmalar yok mu? Paramız İsveç'e gitmeseydi de ülkemizde kalsaydı fena olmaz mıydı?

    Bir de artı ve eksi tüm yönleriyle düşünülüp, olumsuz yanlar giderilerek hayata geçirilen detaylı bir proje olsaydı eğer, bugün yaşadığımız bazı sorunları şu anda yaşıyor olmazdık.

    Bence eksiklikler bunlar, yoksa faydasına lafım yok.




    Tabiiki araç kullanıcılarını göz önüne aldığın zaman dediğin ölçüde büyük bir katkısı var ekonomimize. Ama bu yaptığın kıyaslamayı bir de Metrobüs yerine raylı sistem için yapsaydın, o zaman bu katkı ne oranda olurdu acaba? Bir de belki raylı sistemde her ay 2-3 motosikletçiyi ölüme götüren bariyerlerden olmayacaktı. Bu da bahsettiğin şekilde, motosikletler için daha güvenli yollar sağlamaz mıydı?

  11. #31
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Gerçekten çok faydalı bir eser demek gerek.....nerde 1 saat nerde 7 dak.
    eee...İzmir - İstanbul arası tünel ne zaman açılacak...
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  12. #32
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    benm de anlamadığım şey o metrobüs yerine körüklü mercedes de iş görmüyor mu ? ikarus bile olur hatta :D
    bu arada geçen ay istanbula gelirken o metrobüslerden birini sabuncubeli virajından sonra gelen benzinikte gördüm mekanikerler tamir etmeye çalışıyodu 2 taneydi geçen gelişimde 1 tane kalmıştı ne garip değil mi ? hizmete girmeden yolda arızalanması

    bu arada özer abi izmir gavur olduğu için tünel açmazlar
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  13. #33

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    Vatana millete hayırlı uğurlu olsun.
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  14. #34
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    hadi bakalım hayırlı olsun inş bi işe yarar ki gözüken de yarıyacak gibi
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı kevın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    129K gibi çok merkezi bir yerden, çok merkezi bir yere giden araç kaldırılır mı yaa! E-5 Kozyatağı yolcuları bu durumdan oldukça rahatsız ve zor durumda kaldıklarını söylüyor. Bir iş yapılıyorsa adam gibi yapılsın şu ülkede Allah aşkına.
    kaldırılır.. daha 129k değil minibüs ve e5'te seyir eden bütün otobüs ve dolmuşlar da kalkacak.. neden mi.. metrobüs projesini bir araştırın isterseniz..
    avrupai sistem diyordunuz işte geliyor, alışın.. aktarma yaparak şehrin her yanına gitmek, toplu taşıma ağına sahip olmak demektir.. yavaş yavaş bir yerinden başlıyoruz biz de.. güzel bir proje, metrobüsü ve bu tel bariyerleri de destekliyorum.. bilimsel olarak maksimum dayanıklılığa ve darbeyi emme özelliğine sahiptir, bakım onarımı da kolaydır.. maliyeti düşürür..

    aşırı süratin sonucu tel ya da levha bariyer, farketmez hayati tehlikedir.. sebep: trafik kurallarına uymamak..

    uyuyoruz diye savunmaya geçecekler motosikletin ya da otomobilin azami sürat tahkikini, ve de sol şeridin ne amaçla kullanıldığını trafik kitaplarından okuyarak bilgilerini revize etsinler..

  16. #36
    Murat2100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA 600 RR
    hayırlı olsun
    Seni Sevdimde Ne Oldu Efes Ve Turkcell Zengin Oldu

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    tunel'den girip, ampulden çikmissiniz.
    Masallah.
    Tunel ile metrobusun ne gibi bir ilgisi oldugunu anlayamasam da bu asillll milletin bir ferdi olarak, goruslerimi yazmak isterim.
    Tunel beni enterese etmiyor.
    Son bir ayda hayatini kaybeden arkadaslar nedeniyle çelik bariyerlerle daha çok ilgiliyim.

    Metrobusun ne oldugunu geçen bu forumda sorarak ogrendim.
    Dunyanin hiç bir yerinde olmayan ve muhtemelen gelecekte ulkemizde de uygulanmaktan vazgeçilecek olan bu projeyi akil eden zihniyeti tebrik ediyorum.
    Muhtemelen Tanzanya gibi gelismis!!! ulkelerde boyle sistemler halka sokusturulup, 5 yil daha nemalanma saglaniyor olabilir.
    Kisa sureli bir ferahlama sonrasin da odedigi vergilerin heba olmasini dikkate alamayan yurdumun asilll insanlari da yasasin modern olduk!!
    muhabbetinde olmalari anlasilabilir.
    çelik bariyer tehlikesi olmadan motosiklet ya da bir baska araç kullanan yurdum insani da bu basarili! girisimi takdir edebilir.

    En fazla bagiranin, en dayi olanin, en fazla goturenin bas taci oldugu ulkemde boyle detaylar için birbirinizi kirmanin bir geregi yok.

    Nasilsa akli basinda bir insan çikip, biz naapiyoruz yahu? diye soracak ve uygulamayi kaldiracaktir.

    O zamana kadar sag kalmaya çalisin.
    Bu kabus biter birgun elbet.
    Belki de bir hafta sonra biter.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tunel'den girip, ampulden çikmissiniz.
    O zamana kadar sag kalmaya çalisin.
    Bu kabus biter birgun elbet.
    Belki de bir hafta sonra biter.
    Keşke, diyorum umutsuzca da olsa..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  19. #39
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tunel'den girip, ampulden çikmissiniz.
    Masallah.
    Tunel ile metrobusun ne gibi bir ilgisi oldugunu anlayamasam da bu asillll milletin bir ferdi olarak, goruslerimi yazmak isterim.
    Tunel beni enterese etmiyor.
    Son bir ayda hayatini kaybeden arkadaslar nedeniyle çelik bariyerlerle daha çok ilgiliyim.

    Metrobusun ne oldugunu geçen bu forumda sorarak ogrendim.
    Dunyanin hiç bir yerinde olmayan ve muhtemelen gelecekte ulkemizde de uygulanmaktan vazgeçilecek olan bu projeyi akil eden zihniyeti tebrik ediyorum.
    Muhtemelen Tanzanya gibi gelismis!!! ulkelerde boyle sistemler halka sokusturulup, 5 yil daha nemalanma saglaniyor olabilir.
    Kisa sureli bir ferahlama sonrasin da odedigi vergilerin heba olmasini dikkate alamayan yurdumun asilll insanlari da yasasin modern olduk!!
    muhabbetinde olmalari anlasilabilir.
    çelik bariyer tehlikesi olmadan motosiklet ya da bir baska araç kullanan yurdum insani da bu basarili! girisimi takdir edebilir.

    En fazla bagiranin, en dayi olanin, en fazla goturenin bas taci oldugu ulkemde boyle detaylar için birbirinizi kirmanin bir geregi yok.

    Nasilsa akli basinda bir insan çikip, biz naapiyoruz yahu? diye soracak ve uygulamayi kaldiracaktir.

    O zamana kadar sag kalmaya çalisin.
    Bu kabus biter birgun elbet.
    Belki de bir hafta sonra biter.

    Evet bariyer konunda haklısın jilet gibi insanları doğruyor buna bir türlü çözüm bulamadılar ne hikmetse

    Arkadaşlar belki ikinizde haklısınız belkide değil ama tatsız diyaloglara giripte kırmayın birbirinizi ne bileyim birinizin motosikleti arızalansa yolda durup birbiriniza yardım etmeyecekmisiniz yapmayın arkadaşlar
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  20. #40
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metrobusun ne oldugunu geçen bu forumda sorarak ogrendim.
    Dunyanin hiç bir yerinde olmayan ve muhtemelen gelecekte ulkemizde de uygulanmaktan vazgeçilecek olan bu projeyi akil eden zihniyeti tebrik ediyorum.
    Muhtemelen Tanzanya gibi gelismis!!! ulkelerde boyle sistemler halka sokusturulup, 5 yil daha nemalanma saglaniyor olabilir.
    Kisa sureli bir ferahlama sonrasin da odedigi vergilerin heba olmasini dikkate alamayan yurdumun asilll insanlari da yasasin modern olduk!!
    muhabbetinde olmalari anlasilabilir.
    1990'lı yılların sonuna, yanlış hatırlamıyorsam 1998 veya 99'a kadar (ben 12-13'ken falan) Mecidiyeköy-Taksim arasında uzanan Cumhuriyet Caddesi'nin iki şeridi otobüslere ayrılmıştı, trafik diğer iki şeritten tek yönlü veriliyordu. Bu sisteme o dönemde "TERCİHLİ YOL" adı verilmişti.

    Metrobüs ile tercihli yol arasındaki farklar:
    -Tercihli yolda (diğer her yolda olduğu gibi) Ikarus ve MAN'lar çalışıyordu.
    +Metrobüs yolunda (diğer her yolda olduğu gibi) körüklü Mercedes'ler çalışıyor.

    -Tercihli yolda duraklar yolun iki yanındaydı.
    +Metrobüs'te ortada.

    -Tercihli yolun kaldırılması o dönemki belediye tarafından (sanırım başkan RTE, parti Fazilet Partisi'ydi ama emin değilim) "trafik sorununa büyük çözüm" olarak sunulmuştu.
    +Metrobüsün yapılması bu dönemki belediye tarafından (sanırım başkan Topbaş, asıl başkan RTE, parti AKP) "trafik sorununa büyük çözüm" olarak sunuldu.


    Bu masalları 13 yaşındayken de yememiştim, hala yemiyorum

    Not: Tercihli yol neden mi kalktı? Metro bitmek üzereydi de ondan.



    Tünele gelirsek:

    1-Tünele emniyet şeridi yapacağınıza E-5'e yapın.
    2-Tünelden araba geçireceğinize metro geçirin.
    3-Üçüncü köprüyü yapacağınıza araçlar için Boğaz'a tünel yapın.
    4-Saçma sapan anlık çözümleri "büyük hizmet" diye yutturmaya kalkmayın. İstanbul'un trafik sorunu Kağıthane'den Piyalepaşa'ya giden araçların Kağıthane-Bakırköy-Mecidiyeköy-1.Köprü-Altunizade-2.Köprü-Etiler-Levent-Okmeydanı-Piyalepaşa gibi bir güzergah izlemelerinden kaynaklanmıyor. Piyalepaşa evimin dibi, buradan Kağıthane'ye gitmek ASLA haberde geçtiği gibi bir saat sürmez.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler