hayırlı ugurlu olsun vatana millete
Şu çok savunulan tel bariyerlerin ne işe yaradığını dün akşamki trafik kazasında gördük. O tel bariyerler arabayı ikiye bölmüş. Ondan sonra da bize "tel bariyerler en güvenlisi" diye teraneler okumasınlar. Metrobüs yapacağız diye de bizim yollarımızı köstebek yuvasına çevirdiler. Çukur dolu yollar. Kaç sefer tehlike atlattım ben biliyorum. 129K gibi çok merkezi bir yerden, çok merkezi bir yere giden araç kaldırılır mı yaa! E-5 Kozyatağı yolcuları bu durumdan oldukça rahatsız ve zor durumda kaldıklarını söylüyor. Bir iş yapılıyorsa adam gibi yapılsın şu ülkede Allah aşkına.
O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.
En çok direnenler, en çok bilenenlerdir
Biz zaten partiyi değil, yapılan projeyi ve uygulanmasına onay veren başkanı eleştiriyoruz, zamanında iktidar partisinden adaylığı kazanmış bir başkan olması konumuz dışında.
Nasıl yani, ileride bozacakları bir sistem için mi bu kadar para harcandı Kaldırım değilki bu söküp başka şey yapasın; eğer dediğin gibiyse yazık o kadar dökülen asfalta, yapılan duraklara, üst geçitlere, bariyerlere, alınan araçlara, kısaca: cebimizden harcanan paralara..
Motosiklet yolu projesine de pek aklım yatmadı açıkcası, bu sefer de o dar yolda motosiklet kazalarından geçilmezdi, gazlayan supersportlar, scooterlara arkadan girenler vs.. Hem motoru adamdan sayıp da o kadar yol düzenleme masrafı yapmazlar. Motoru teşvik edecek adam önce vergisini azaltır, yol ve köprü ücretlerinde hatırı sayılır bir indirim yapar.
129K kaldırıldı mı
metrobüs için ahım şahım bir yatırım yapılmadı bakma topbaş abatıyor otobüsler bildiğğin körüklü otobüs bir iki tane göz boyamalık almışlar milyon euroluk otobüs onlarda ikinci seferde yolda kaldı
yapılan büyük bir masraf yok üst geçit dediğin zaten çoğu eski geçitler revizyondan geçirildi duraklar desen portatif sök tak şeklinde yani bir emir gelse 1 ay da bütün o metrobüs hattını kladırıp eskisi gibi e-5 yoluna katarlar..
motosiklet yoluna gelince bu sadece zaten bir fantezi fantezileride eleştirmenin yada eksi bir şeyler aramanın bir mantığı yok..
ama olsa olurmu bence olsa şahsen sizin gibi düşünmüyorum kaza falan olmaz çinde uzakdoğuda avrupanın pek çok ülkesinde danimarkada bu tip bisiklet motorsiklet yolları var ve insaları çok güzel gidiyorlar her kez yerini bilicek racingci adamda motor yolu diye basamaz öyle 200 ile dingonun ağırı değil orası yol sonuçda evrensel şehir içi trafik kuralları var bu scootercı içinde birdir şu anda bile racingci içinde birdir hız belli sürat belli bunlara uydukdan sonra hiç bir sorun çıkmaz... çıkarsada motorcular kendi içlerinde çok güzel hesaplaşırlar arabacılar gibi olmaz yani hangi motorcu hatalıysa diğer motorculardan dersini çok güzel alır..
Gerçekten ileride kaldırılması söz konusu mu bilmiyorum ama,
Anadolu yakasındaki bütün üst geçitler yeni yapıldı, bazı yerlerde yolun şekli değiştirildi, artı döşenen asfalt, buna bağlı viyadükler, bu güzergahın bariyerleri, ışıklandırılması, sinyalizasyonu, yolda kalan milyon euroluk araçlar vs. bence bunlar yap-boz olarak kullanılması düşünülen bir proje için hiç de küçümsenecek maliyetler değil. Yazık günah..
senin o gözünde büyüttüğün paralar milyon eurolar biliyormusun bu belediyenin belki 10 günde kazandığı para belediyenin kasasındaki parayı bir bilsen umurlarındamı sanıyorsun
adamlar sırf seçim için beşiktaş belediyesi 15 günde beşiktaş levent etiler komple taş döşediler sırf seçim yatırımı milyon dolarlık masraf umurlarındamı değil tabiki..adamlar geçen sene yeni döşenmiş taşları söküp yeniden döşediler sırf israf belediyelerin kasasındaki para kimsede yok..
Leventte arazi vardı kapattılar milyon dolar masraf edip park yapdılar sonra parkı yıkıp katlı otopark yapdılar inşaatı yarım bırakıp şimdi tekrar parka dönücekler giden milyon dolarlar .. umurlarında bile değil
o yüzden diyorum o metrobüs yolunu bir emir gelse 1 ayda e-5 e katıp eski haline çok rahat getirirler giden para umurlarında bile olmaz..
bu tunelden bir tanede İZMİR de bostanlı incir altına yapsınlar olay tamamdır daha ne diyeyim
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
Metrobüsün maliyeti, bakım tutum masrafları rayli sistemden çok çok çok çok daha ucuz. Araçlar normal otobüsten pahalı çünkü hibrit motor ve 20 yıl garantili araçlar.
Bariyere gelince, o bariyerler metrobüs yola çımasın diye değil, araçlar onun yoluna girmesin diye konuluyor.
yolun 2 şeridinde hergün milyonlarca insana hizmet veriliyor. 30 saniyede bir araç kalkıyor buna rağmen hepsi tıklım tıklım dolu. Tek biletle ucuz ve hızlı ulaşım... Yakında o güzergahta seyreden diğer toplu taşıma araçları da yavaş yavaş azalacak. Trafik metrobüs yüzünden asla tıkanmıyor, fakat metrobüs sayesinde rahatlayacak.
Bu hizmeti görmeyen hala eleştiri yapan cahilliğinden yapıyor.
Umarıım faydalı olur da ne demek? Sanki deneme yanılma yoluyla düşünülmeden mi hayata geçiriliyor projeler?
İnsanın biraz emeğe hizmete saygısı olur pes
Şeçimlere yetişsin diye alelacele yapılmış bi oaly yok. Aylardır topkapı avcılar arası zaten çalışıyor, 8 eylülde de okullar açıldığı gün zincirlikuyu devrete girdi şubat sonu da, seçimlere 1 ay kala söğütlüçeşme...
İş uzasa bu sefer de bi türlü yapamadılar diyecektiniz. Çabuk bitiriyolar o da suç. Hiçbişey hesapsız kitapsız alelacele yapılmıyor.
Sen kendi aklında işlerin böyle yürüdüğünü planlıyo olabilirsin ama herşey ileri mühendislik ve proje yönetim bilgileri ile olabildiğince güzel yürüyor.
Daha iyisi metro olurdu, o da yakşaşık 1000 adet metrobüs projesi eder.
Gerçekten çok faydalı bir eser demek gerek.....nerde 1 saat nerde 7 dak.
eee...İzmir - İstanbul arası tünel ne zaman açılacak...
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
benm de anlamadığım şey o metrobüs yerine körüklü mercedes de iş görmüyor mu ? ikarus bile olur hatta :D
bu arada geçen ay istanbula gelirken o metrobüslerden birini sabuncubeli virajından sonra gelen benzinikte gördüm mekanikerler tamir etmeye çalışıyodu 2 taneydi geçen gelişimde 1 tane kalmıştı ne garip değil mi ? hizmete girmeden yolda arızalanması
bu arada özer abi izmir gavur olduğu için tünel açmazlar
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
Vatana millete hayırlı uğurlu olsun.
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
hadi bakalım hayırlı olsun inş bi işe yarar ki gözüken de yarıyacak gibi
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
kaldırılır.. daha 129k değil minibüs ve e5'te seyir eden bütün otobüs ve dolmuşlar da kalkacak.. neden mi.. metrobüs projesini bir araştırın isterseniz..
avrupai sistem diyordunuz işte geliyor, alışın.. aktarma yaparak şehrin her yanına gitmek, toplu taşıma ağına sahip olmak demektir.. yavaş yavaş bir yerinden başlıyoruz biz de.. güzel bir proje, metrobüsü ve bu tel bariyerleri de destekliyorum.. bilimsel olarak maksimum dayanıklılığa ve darbeyi emme özelliğine sahiptir, bakım onarımı da kolaydır.. maliyeti düşürür..
aşırı süratin sonucu tel ya da levha bariyer, farketmez hayati tehlikedir.. sebep: trafik kurallarına uymamak..
uyuyoruz diye savunmaya geçecekler motosikletin ya da otomobilin azami sürat tahkikini, ve de sol şeridin ne amaçla kullanıldığını trafik kitaplarından okuyarak bilgilerini revize etsinler..
hayırlı olsun
Seni Sevdimde Ne Oldu Efes Ve Turkcell Zengin Oldu
tunel'den girip, ampulden çikmissiniz.
Masallah.
Tunel ile metrobusun ne gibi bir ilgisi oldugunu anlayamasam da bu asillll milletin bir ferdi olarak, goruslerimi yazmak isterim.
Tunel beni enterese etmiyor.
Son bir ayda hayatini kaybeden arkadaslar nedeniyle çelik bariyerlerle daha çok ilgiliyim.
Metrobusun ne oldugunu geçen bu forumda sorarak ogrendim.
Dunyanin hiç bir yerinde olmayan ve muhtemelen gelecekte ulkemizde de uygulanmaktan vazgeçilecek olan bu projeyi akil eden zihniyeti tebrik ediyorum.
Muhtemelen Tanzanya gibi gelismis!!! ulkelerde boyle sistemler halka sokusturulup, 5 yil daha nemalanma saglaniyor olabilir.
Kisa sureli bir ferahlama sonrasin da odedigi vergilerin heba olmasini dikkate alamayan yurdumun asilll insanlari da yasasin modern olduk!!
muhabbetinde olmalari anlasilabilir.
çelik bariyer tehlikesi olmadan motosiklet ya da bir baska araç kullanan yurdum insani da bu basarili! girisimi takdir edebilir.
En fazla bagiranin, en dayi olanin, en fazla goturenin bas taci oldugu ulkemde boyle detaylar için birbirinizi kirmanin bir geregi yok.
Nasilsa akli basinda bir insan çikip, biz naapiyoruz yahu? diye soracak ve uygulamayi kaldiracaktir.
O zamana kadar sag kalmaya çalisin.
Bu kabus biter birgun elbet.
Belki de bir hafta sonra biter.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Evet bariyer konunda haklısın jilet gibi insanları doğruyor buna bir türlü çözüm bulamadılar ne hikmetse
Arkadaşlar belki ikinizde haklısınız belkide değil ama tatsız diyaloglara giripte kırmayın birbirinizi ne bileyim birinizin motosikleti arızalansa yolda durup birbiriniza yardım etmeyecekmisiniz yapmayın arkadaşlar
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
1990'lı yılların sonuna, yanlış hatırlamıyorsam 1998 veya 99'a kadar (ben 12-13'ken falan) Mecidiyeköy-Taksim arasında uzanan Cumhuriyet Caddesi'nin iki şeridi otobüslere ayrılmıştı, trafik diğer iki şeritten tek yönlü veriliyordu. Bu sisteme o dönemde "TERCİHLİ YOL" adı verilmişti.
Metrobüs ile tercihli yol arasındaki farklar:
-Tercihli yolda (diğer her yolda olduğu gibi) Ikarus ve MAN'lar çalışıyordu.
+Metrobüs yolunda (diğer her yolda olduğu gibi) körüklü Mercedes'ler çalışıyor.
-Tercihli yolda duraklar yolun iki yanındaydı.
+Metrobüs'te ortada.
-Tercihli yolun kaldırılması o dönemki belediye tarafından (sanırım başkan RTE, parti Fazilet Partisi'ydi ama emin değilim) "trafik sorununa büyük çözüm" olarak sunulmuştu.
+Metrobüsün yapılması bu dönemki belediye tarafından (sanırım başkan Topbaş, asıl başkan RTE, parti AKP) "trafik sorununa büyük çözüm" olarak sunuldu.
Bu masalları 13 yaşındayken de yememiştim, hala yemiyorum
Not: Tercihli yol neden mi kalktı? Metro bitmek üzereydi de ondan.
Tünele gelirsek:
1-Tünele emniyet şeridi yapacağınıza E-5'e yapın.
2-Tünelden araba geçireceğinize metro geçirin.
3-Üçüncü köprüyü yapacağınıza araçlar için Boğaz'a tünel yapın.
4-Saçma sapan anlık çözümleri "büyük hizmet" diye yutturmaya kalkmayın. İstanbul'un trafik sorunu Kağıthane'den Piyalepaşa'ya giden araçların Kağıthane-Bakırköy-Mecidiyeköy-1.Köprü-Altunizade-2.Köprü-Etiler-Levent-Okmeydanı-Piyalepaşa gibi bir güzergah izlemelerinden kaynaklanmıyor. Piyalepaşa evimin dibi, buradan Kağıthane'ye gitmek ASLA haberde geçtiği gibi bir saat sürmez.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)