Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

LPG'li motosiklet !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Lpg'li motosiklet, LPGli Motor

    Dave Akhurst isimli motosiklet kullanıcısı Yamaha XT 500 motosikletini artan benzin fiyatlarına karşılık LPG beslemeli yakıt sistemine dönüştürdü...500 cc tek silindirli alttan egzantrikli çift valfli ve 30 ps gücündeki mütavazi sayılabilecek bir motora sahip XT 500 110 kg ağırlığa sahip...Motosikletin tasarımındada değişikliğe giden Akhurst aracının ismini Greenfly koymuş ve 1 litre LPG ile yaklaşık 30 km menzile ulaşabildiğini idda etmiş...Motosikletin lastiklerini Dunlop ; zincir aktarım sisteminide kayış ile değiştirmeyide ihmal etmemiş...LPG tankını ise motorun hemen üzerine konumlandırmış...







































    Buda bir başka amatör LPG tasarım örneği...




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Helal olsun..Bu iş seri üretim olsa bende takarım..

  3. #3
    jumper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2005
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Honda CBF 150 :)
    Ben motoru ve dizaynını çok beğendim.LPG düzeneğini ve deposunu çok güzel bir şekilde orijinal gibi monte etmiş!
    Koruma barları da lastikten ve çok orijinal olmuş!

  4. #4

    Üyelik
    14 Eylül 2008
    Motosikleti
    Kymco Movie XL 150
    Evet dizayn da harika olmuş. Hepsi yerli yerince....

  5. #5
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Bu motosikletle olabilecek kaza sonrasını düşünemiyorum bile!...

  6. #6

    Üyelik
    14 Eylül 2008
    Motosikleti
    Kymco Movie XL 150
    Alıntı TORAMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motosikletle olabilecek kaza sonrasını düşünemiyorum bile!...
    Abir arabalar için de öyle deniyordu ilk çıktığı zaman.
    Bence sorun yok.

  7. #7
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    LPG'li motorlara bir yenisi daha eklenmiş oldu.. Ülkemizde de piknik tüpü ile kullanan biri vardı yanlış hatırlamıyorsam.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  8. #8
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    lpg yi sevelim sevmiyenleri kendi hallerine bırakalım. bu konularda bir çok yazışmaları yaptık.
    yeterki standartlara uyalım . kazasız belasız kullanalım.
    Buda bir başka amatör LPG tasarım örneği...
    ismi altındaki motorda buharlaştırma regulatörune ihtiyac olmuyor. abimiz takmış oda kendi taktiri.

  9. #9
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Motoruna piknik tüpü takan bir tadığım vardı.. Ayrıca benzin'de,lpg'de yanıcı madde. Neden motosiklette bu kadar kötü algılanıyor.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  10. #10
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruna piknik tüpü takan bir tadığım vardı.. Ayrıca benzin'de,lpg'de yanıcı madde. Neden motosiklette bu kadar kötü algılanıyor.
    Bu sadece motosikletle ilgili değil tüm araçlarda LPG kullanımıyla alakalı. Seneler önce LPG dönüşümü ilk çıktığında, egzoscuda LPG takıyordu, oto boyacı da, kaportacıda.. Denetim yoktu, proje yoktu, kalite yoktu, yoktu da yoktu. Sonra yollarda, park halinde, kaza sırasında LPG'li araçlar bomba gibi patlamaya başladı. Ve o günlerden kalma endişeler halen devam etmekte. Halbuki günümüzde gerçekten hiç bir tehlikesi bulunmayan sistemler mevcut. Ama sütten ağızın yanması olayı sözkonusudur şu andaki mevzu bahis
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  11. #11
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Araçların depoları plastik üretilmeye başlandı, bunuda göz önüne alınca benzinde bir kaza sırarında tehlikeli olabilir. L.P.G. motorlar diyer motorlara nazaran daha çok km yapıyor( herkez tersini söyler çünkü adamın biri söylemiş diyerleri dinlemiş ( delinin biri kuyuya taş atmış 1000 akıllı çıkaramaz)) nedenine gelince benzin sıvı olarak motora alınıyor ve arkasında artık burakma oranı çok yüksek, lpg de ise saten gaz olarak alınıyor ve gazların sıkıştırılabilirlinden yararlanarak arkasında fazla bişey burakmıyor. lpg tanklarının güvenirliği haberlerde sıkça gösterildi ki ben daha lpg kazanı patlayan araç duymadım.

  12. #12
    jackaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul ortakoy
    Motosikleti
    caponord etv1000-simson schwalbe-yamaha wr125r
    madem bu ıkı tekere gonul verdım hayatımı da bu rıskle yasıyorum hakkı neyse ben verırım benım dusucem bu
    bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    eski komşularım LPG li araçta yanarak öldü.
    LPG li araçları otoparklara da almıyorlar.
    Tehlikesiz olduğuna ben inanmıyorum.

  14. #14
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Alıntı 45Kasabalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abir arabalar için de öyle deniyordu ilk çıktığı zaman.
    Bence sorun yok.
    Arabayla motosikleti bir tutamayız arabada kaporta var LPG tankı iyi kötü gizlenebilir ya motosiklette! Kaporta biziz zaten her tarafı açık bir araç. Üç beş kuruş az vereceğim diye tehlikeye atılmaya değermi?

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski komşularım LPG li araçta yanarak öldü.
    LPG li araçları otoparklara da almıyorlar.
    Tehlikesiz olduğuna ben inanmıyorum.
    Arkadaşın dediği doğru; LPG li araçlar otoparklara bile alınmıyor tehlikesi yoksa niye alınmıyor? Tehlikesi yok diyen arkadaşlardan cevap bekliyorum.

  15. #15

    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Motosikleti
    Honda CBX 750p + Beverly 250
    Bunu yapan adam bariz saçmalamış. Benim arabamda da LPG var. LPG ye falan karşıda değilim. Ama bu adam saçmalamış. Herşeyden önce su soğutmalı olmayan bir araçta LPG ile verim alınması imkansız gibi birşey. Çünkü LPG buharlaştırıcıdan (vaporizer) geçtikten sonra ga haline geçiyor. Vaporizerde buharlaştırabilmek için LPG nin hem basıncını düşürüyor hemde ısınmasını sağlayıyor. Isıtabilmek içinde radyatör sisteminden gelen sıcak suyu kullanıyor. E hava soğutmalı bir motorda radyatör olmadığı için ısıtmasına imkan yok. Bu zihni sinir abimiz muhtemelen ısıtabilmek için motorun hararetini falan kullanabileceğini düşünmüş ama o da tümüyle kontrol dışı bir ısınma.
    Kısacası bu adamın yaptığı ne ekonomik ne de güvenli.

  16. #16

    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    motoran 150 cc. scuter ve KYMCO 125 cc. pulsar
    tasarım mükemmel, güvenlikle ilgili sorun olmazsa dahada güzel.

  17. #17

    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Motosikleti
    Honda CBX 750p + Beverly 250
    Alıntı TORAMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın dediği doğru; LPG li araçlar otoparklara bile alınmıyor tehlikesi yoksa niye alınmıyor? Tehlikesi yok diyen arkadaşlardan cevap bekliyorum.
    Kapalı otoparklara alınmamasının sebebi LPG değil otoparkların uygun olmaması. Eğer LPG de sızıntı olursa havadan ağır olduğu için zeminde birikir. Normal şartlarda otoparklarda gaz sensörleri olması lazım. Ve bunlara bağlı olan havalandırma sistemide. Ama tabi bizde böyle birşey yok. Buradaki gaz sadece LPG değil. Benzin buharıda tehlikelidir, egzost gazıda. Hepsi zehirlenmeye yol açabilir. Ama bizde sensörde havalandırma sistemide olmadığı için direk arabaları almamayı uygun görüyorlar. Ama aynı otoparkta adamın biri saatlerce arabasını rölantide çalıştırabiliyor.. İroni işte..

  18. #18
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski komşularım LPG li araçta yanarak öldü.
    LPG li araçları otoparklara da almıyorlar.
    Tehlikesiz olduğuna ben inanmıyorum.
    artık LPG depoları oldukça sağlıklı çünkü standartlar oldukça iyi yönde değişti artık LPG şart olduğu için üreticiler bunu geliştirmeye başladı iyice düşünsenize önceden millet LPG denilince motora zararlı deyip taktırmazdı şimdi sıralı LPG var yağ dolaşım sistemi var vs.. otopark konusuna gelince otoparka sokunca kesin patlar diye bir düşünce yok sadece yer altında olmaktan kaynaklanan basınçla tepkime olmasından korkuluyor.. olay sadece bu LPG oldukça iyi birşeydir ülkemizde bu işi prof.. olarak yapacak biri olsa bende yaptırırım ve eminimki birçok kişi benim gibi düşünüyor düşünsenize benim motorum full depo ile 600 700 km yapıyor bide bunun yanında LPG tankı olacak Van'a giderim valla
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  19. #19
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Alıntı merruse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı otoparklara alınmamasının sebebi LPG değil otoparkların uygun olmaması. Eğer LPG de sızıntı olursa havadan ağır olduğu için zeminde birikir. Normal şartlarda otoparklarda gaz sensörleri olması lazım. Ve bunlara bağlı olan havalandırma sistemide. Ama tabi bizde böyle birşey yok. Buradaki gaz sadece LPG değil. Benzin buharıda tehlikelidir, egzost gazıda. Hepsi zehirlenmeye yol açabilir. Ama bizde sensörde havalandırma sistemide olmadığı için direk arabaları almamayı uygun görüyorlar. Ama aynı otoparkta adamın biri saatlerce arabasını rölantide çalıştırabiliyor.. İroni işte..
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama Dave adında bir dahi (!) nin yaptığı bir araç için boşuna konuşuyoruz aslında bırakın Türkiye'ye gelmesini seri üretimi bile henüz yok...Birde LPG taktıran araç sahipleri yokuşlarda araçlarının bayıldığını söylüyor bunun performansı nasıl olur?(Tehlikesini düşünmezsek)

  20. #20

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Alıntı TORAMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabayla motosikleti bir tutamayız arabada kaporta var LPG tankı iyi kötü gizlenebilir ya motosiklette! Kaporta biziz zaten her tarafı açık bir araç. Üç beş kuruş az vereceğim diye tehlikeye atılmaya değermi?



    Arkadaşın dediği doğru; LPG li araçlar otoparklara bile alınmıyor tehlikesi yoksa niye alınmıyor? Tehlikesi yok diyen arkadaşlardan cevap bekliyorum.
    LPG tüpleri bir bomba değildir. Ama benzin depoları bir bombadır. Resimlerdki tüp depolarının delinme ihtimalleri çok düşüktür. ancak motor komle bir aracın altında ezilirse patlar. açık havada bu depoda bir delik açılsa bile patlamaz sadece hızla hava kaçırır. Ancak çok kapalı bir alanda böyle bir kaçak olursa patlama gerçekleşebilir. Daha önceleri haberlerde yer alan lpg li araçların yanmaları ki -patlama hiç olmamıştır sadece yanma olmuştur- kullananların çok iyi bildiği gibi zeytinyağı tenekesi kalınlığında lpg tankları kullanıldığı için olmuştur.

    Benzin sıvı bir ykıt olmasına rağmen lpg den çok daha teklikeli bir yakıttır.

    Ancak bur motordaki sorun şu. Sıralı sistem lpg tankları gazı tamamen yaktığı için hiç koku yapmamakta ve dışarıda egsozun yanında duranlara baş dönmesi vs bir zarar vermemekte. Bu sistemde de benzer bir şekil kullanılıyorsa sorun yok ama eski sistem gazı tamamen yakamayan ve koku yapan bir sistem ise bu motor kullanıcısını bir süre sonra bayıltabilir.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)