RiDER Power Anketinde Schuberth Zirvede
Reklamlar
-
boy adlı üyeden alıntı
Levent abi, dediğin doğru. Ben inandığım şeyi sonuna kadar savunurum çünkü iddiamı birçok dayanağa dayandırırım, üç beş dergi yorumu okuyarak burada gelip yorum yapmam.
Üç beş dergi yorumu bile değil, sadece Sharp diye daha Haziranda çıkmış bir testi refere ediyorsun. Üstelik onun Schuberth ile ilgili neticesi çıkmadan sen başlamıştın giydirmeye...
Madem parayı bastıran kaskını MotoGP'de kullandırır, Schuberth neden bu kadar eski marka olmasına rağmen markasını motosiklet yarışlarına taşıyamadı yoksa paraları mı yok? Çünkü güvenlik testinden 5 üzerinden 2 yıldız alan hiçbir kaskı oraya sokmazlar.
Aynen öyle. Parayı veren istediği pilotun kafasına istediği "yarış kaskını" geçirir. Bahsettiğin testin de Motogp ile hiç bir bağlantısı yok! Zaten 6 ay önce öyle bir test de yoktu.
Schuberth niye parayı bastırmadı ?
Schuberth pazarlama müdürü değilim ama sebebini anlamak için de olmama gerek yok. Çünkü Schuberth kullanıcılara sağlamlığın yanı sıra konfor odaklı, teknolojik kasklar sunuyor. Bu başlık altında da görüldüğü üzere ağırlıkları da yüksek.
Ayrıca hedef kitlesi de gazcılar değil, geziciler. Zaten senin farklı fikirde olman bu noktada gayet normal. Antiparantez kimse de Schuberth dünyanın en sağlam kaskıdır demiyor. Söylenilen, bu markanın en konforlu ve teknolojik ürünleri sunduğu.
Çünkü güvenlik testinden 5 üzerinden 2 yıldız alan hiçbir kaskı oraya sokmazlar.
Yapma Mehmet, argüman seçerken biraz daha dikkatli ol. Oraya sokmazlar da dünya da Motogpden 10 kat daha büyük bir organizasyon olan Formula 1 e mi sokarlar ? Üstelik de en iyi pilotların kafasına, hem de Senna gibi büyük bir kaybın yaşandığı yıllardan sonra...
Neden Schuberth Motorrad dergisinde en iyi kask seçildi? Çünkü dediğin gibi Alman markası. İngilizler en iyi ürün İngiliz malıdır, Almanlar en iyi ürün Alman malıdır demeyecek de ne diyecek?
Eğer Almanları benim tanıdığımın onda biri kadar tanısaydın böyle bir önyargın olmazdı.
Ama dikkatini çekerim bu başlığın ilk yazısını okursan, seçenler de Almanlar değil. İngiliz motor sürücüleri, hem de yılda belirli bir mesafenin üzerinde gidenler. Eğer senin dediğin gibi bu işler, milliyetçilik işleri olsaydı, onların en son seçeceği marka bir alman markası olurdu.
Valla isteyen istediğini alsın ama ben belli kriterleri sağlayana kadar kesinlikle Schuberth almam. Alanlara da hayırlı olsun ama aman dikkat edin düşmeyin, düşerken çok sessiz bir kask olduğundan bir ses duymazsınız ama kafanız ortadan ikiye ayrılabilir veya vizörü kırılıp kör olabilirsiniz
Yok yok ben de esnek vizörlü bir kaska alcağım bu kadar laftan sonra
Motor sürerken esnekliği sayesinde cildimi yumuşak tutar, motordan inince de origami yaparım
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Reklamlar
-
Süper Moderatör (BBRR)
en iyi kask safebet...
çevremde en çok kullanılan o ...
şaka bi yana schubert iidir .. hemde çok iidir..
paran yetiyosa al bi flip-up schubert aslanlar gibi kullan ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
@ledo
Oraya sokmazlar da dünya da Motogpden 10 kat daha büyük bir organizasyon olan Formula 1 e mi sokarlar ? Üstelik de en iyi pilotların kafasına, hem de Senna gibi büyük bir kaybın yaşandığı yıllardan sonra...
Levent abi, araba kazasında mı kafanı bir yere çarpma ihtimalin yüksek yoksa motosiklet kazasında mı? F1 yarışlarında tabi ki kaskın sağlamlığından çok adamların rahatını düşünecekler, Schumacher Schuberth kask sayesinde püfür püfür gidiyor, ağırlığı sayesinde oturduğu yere mıh gibi yapışıyor ama kaskın darbeye dayanıklılığını düşünen yok
Eğer Almanları benim tanıdığımın onda biri kadar tanısaydın böyle bir önyargın olmazdı.
Almanları kesinlikle benden iyi tanıyorsundur, o konuda bir şüphem yok. Almanların güvenlik konusunda takıntılı olduğunu çok iyi biliyorum, çok şaşırdığım şey güvenlik testlerinde bu kadar kötü sonuç veren bir kask üretmiş olmaları. BMW yılların markasıdır ve herkes güvenli olduğunu bilir. Ama Schuberth bu teknolojisi ile sadece konforu düşünüp bu kadar ağır ve dayanıklı olmayan bir kask üretiyorsa ortada bir terslik var gibi geldi bana.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Mehmetçim böyle olmuyo sen şimdi bir sharkla patla bir de schubertle patla sonuçları koy masaya.
Yada az sabret ben nasılsa patlarım.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
Belki biraz fikir sahibi yapar; Discovery Channel'da verilmiş, Schubert'in fabrika görüntüleri.
Gerçi italyanca sanırım, bilen varsa tercüme etsin
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
Motosiklet Eğitmeni
Boy;
görüşlerine değer verdiğimiz için zaten bari sen yapma! diye bir cümle yazdık.
Yanlış düşündüğün bir tek nokta var.
Zaten tüm sorun burada.
O nokta şu.
Bu markanın motosiklet yarışları için ürettiği herhangi bir modeli yok.
Sen de çok iyi biliyorsun ki, istediği kadar güvenli olsun, her kask yarışta kullanılamaz.
Benim daha önce yazdığım yazıda, kaskın kullanım amacına göre sınıflandırılmasını anlatmıştım.
Yani ihtiyaca göre kask alınması konusu önemlidir.
Sonuçta yanlış kask seçimi, motosiklet sürüş zevkini azaltır ve hatta bilinçsiz bir adamın kask takmayı bırakmasına bile yol açabilir.
Benim tüm itirazım buna.
Bunun dışında testlerle ilgili dikkat çekmek istediğim bir nokta daha var.
Testte 5 yıldız ya da 2 yıldız alan marka değil, o markanın ürettiği modeldir.
Yani sen bana dersen ki Nolan ürettiği bütün kask modellerini bu teste soktu ve hepsi 5 yıldız aldı.
Ben de Nolan'ı üreten adamın elini öperim.
Bir markanın ürettiği tüm modellerden o testte başarılı olur, işte o zaman o marka iyidir denilebilir.
Ama testin içeriği de önemli.
Yani yapılan test, gerçek hayatla ne kadar uyum sağlıyor.
Biraz karışık mevzu olduğu için açıklamaya çalışayım.
Diyelim ki testte kaska yüz kilo ağırlığında bir balyozla vuruyorlar.
Kask dayanıyor ve 5 yıldız alıyor.
Kask dayanıyor ama içindeki kafa tası paramparça.
Bir başka kaska da aynı balyozla vuruyorlar.
Kask parçalanıyor ve 2 yıldız alıyor.
Kask parçalanıyor ama içindeki kafatası sağlam.
Şimdi hangi kask daha iyi korur?
Bunu sordum ama cevabı yok.
Yani henüz araştırmacılar o konuda bir ortak görüşe sahip değiller.
Testlerde kafatasının maruz kaldığı G kuvveti de ölçülüyor.
Fakat tüm testlerde zaten asla maruz kalamayacağınız miktarda bir alt sınır var.
Yani doğal şartlarda en fazla alacağınız darbe miktarı 200 ise kask alt standartı 300
Bu nedenle herhangi bir testi geçmiş kask zaten kafanızı gerektiği kadar korur.
Bu gün kü tartışmaların ana teması, dış kabuk.
Yani bu kabuğun yapıldığı madde.
Sert mi yoksa yumuşak mı daha iyi tartışması var.
Yoksa, ECE standartını yakalayamayan kaskı zaten avrupada satamazsın.
Kısacası, kask, geçirebileceğin en kötü kazada bile seni korur.
Yeterki standartlara uygun üretilmiş olsun.
Fakat ısrarla bahsettiğim bir konu var.
Vücudumuzun diğer bölümleri, kaskın taşıyabileceği yüke dayanabilecek kadar sağlam değil.
Yani kask kafanızı korusa bile vücudun diğer kısımları bu şiddeti taşıyamadığından ölüm ya da sakatlanmalar gerçekleşiyor.
Ben şunu daha öncede yazmıştım.
Bu güne kadar, vücudunun diğer bölgelerinde herhangi bir yaralanma olmadan ölen motosiklet sürücüsü yok.
Bunu Hurt raporuna dayanarak söylüyorum.
Yani standartlara uygun kask takan bir sürücü,vücuduna zarar gelmeyecek şiddette bir kaza geçirirse,kask %100 koruyor
Bu çok önemli bir nokta.
Bu nedenle ısrarla tekrar tekrar yazıyorum.
Yine uzun oldu.
Kusura bakmayın.
!
!
! Evet....
Gevezeyim...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ben bu güne kadar birkac marka kask kulandım ve ilk kaskım schuberth di ondan sonra shoi nolan derken tekrar schuberth te döndüm artık dene yanıl yaptım bence sen kask tartışmasını bırak buraya bir bak mehmet
http://www.motosiklet.net/forum/moto...is-takimi.html
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)
-
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
alper merhaba nasılsın
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)
-
Arkadaşlar evin kapısında shuberth s1 kaskım elimden betona düştü yaklaşık 50-60 cm yüksekliten ve çatladı.Ben buna iyi para verdim en iyisi olsun diye ama bu kadar kolay çatlamasına şaşırdım.
-
karsen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar evin kapısında shuberth s1 kaskım elimden betona düştü yaklaşık 50-60 cm yüksekliten ve çatladı.Ben buna iyi para verdim en iyisi olsun diye ama bu kadar kolay çatlamasına şaşırdım.
buyur burdan yak.....
-
Burdaki siz deneyimli motorcu arkadaşlarımdan gerçekten destek istiyorum..Şu anda hiç bi sonuca varmış değilim ve kask araştırmaktan gerçekten çok yoruldum...Herkesin illaki bi modele yönelme durumu oluyor beğenerek bende Arai nin bir modelini çok beğendim... Arai RX-7 GP
Bu Sharp testlerine de baktım sitesinden ama ordaki arai rx-7 diye bi genellemiş sanırım yani rx-7 corsair 'mi yoksa Gp'mi belli değil.. o yüzden bu istediğim kaskın Sharp değeri beni düşündürüyor...Yoksa daha incelemeyemi koymamışlardır sizce?
Arai'nin sitesinde bu yeni ürettiği kask için açıklama ise şöyle;
Oysaki Arai'nin yeni RX-7 GP modelinde açıklamada kendi sitesinde demişki ;
" Arai, yeni kaskı RX-7 GP nin ECE 22-05 ve yeni gelecek olan SNELL M2010 standartlarına uyan pazarın ilk kaskı olduğunu duyurmaktan gurur duymaktadır.
RX-7 GP kask teknolojisinde yeni standartlar koymuştur. RX-7 GP kask standartlarının en zoru olan SNELL M2010 darbe emicilik testine uygun olarak geliştirilmiş ve buna ilave olarak ECE yönetmeliğinin 22-05 standartlarıyla desteklenmiştir.
SNELL M2010 ve ECE 22-05 standartları arasında ciddi farklar bulunmaktadır.
Örneğin, SNELL M2010 herhangi bir bölgesinde 2 darbeye dayanıklılığı test edilirken, ECE 22-05 belli bir bölgede tek bir darbeye dayanıklılığı test edilir. SNELL M2010 da toplam darbe enerjisi transfer edilir ki buda ECE 22-05 testlerine gore bazı boylarda iki misline yakın bir dayanıklılık gerektirmektedir.
İlave olarak SNELL M2010 darbe emme testleri yarımküreseller ve demir örsler ile yapılmaktadır. Bu ekipmanların dış kabuk performansını çok kötü etkilediği bilinmektedir. Ayrıca, SNELL M2010, ECE 22-05 standartlarında eksik olan kısımlarıda içerdiğinden kask kabuğunun daha sağlam olmasını garantilemektedir.
Yeni RX-7 GP nin darbe emicilik kapasitesi RX-7 Corsair I bile geçmektedir. ECE 22-05 ve SNELL M2010 standartlarına uyumluluk RX-7 GP yi kask teknolojisinde standart koyucu yapmaktadır.
RX-7 GP, Corsairi’n müthiş kuvvetli ve sert kabuğunuda geçen “Peripherally Belted” SNC kabuk yapısını sunan ilk motorsiklet kaskıdır.
Dış kabuk, meşhur SNC malzemesi ile aşırı yüklere ve çarpmalara karşı daha dayanıklı hale gelirken, “Acil açma”- “emergency release” yanak padleri kazalarda arttırılmış kişisel güvenlik sunmaktadır."
Yani bu yazıyı okuyunca böle acayip dayanıklı birşeyle karşılaşacağımı düşünüyorum?
Sizce alayımmı?
Siz usta kalemlerin düşünceleri benim için çok önemli zair insanın etrafında kolay kolay bu konuda bilgili kimse olamayabiliyor
Şimdiden çok teşekkür ediyorum...
-
son kullanici yorumlari daha onemli benim icin,
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
karsen adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar evin kapısında shuberth s1 kaskım elimden betona düştü yaklaşık 50-60 cm yüksekliten ve çatladı.Ben buna iyi para verdim en iyisi olsun diye ama bu kadar kolay çatlamasına şaşırdım.
Limankalesi adlı üyeden alıntı
buyur burdan yak.....
Kimbilir kaza esnasında Allah korusun nolur? Diz hizasından yere düştüğünde çatlıyorsa
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar:silent:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)