yok öyle bişey burada söylemek yanlış ama kendilerine göre sağlamdır davaları.dava zaten S&T kanuni değil Hyosungla ilgili.Hyosungun satış hakları ile.S&T Kanuniile ilgisi yok.S&T Kanuniler üzerinde Hyo parçaları aranması ve bunun bilirkişi raporuna konu olması üzerine konuya dahil oldu.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Yani Global Kuralkan'ı dava etmedi, Global'in var olan dava dosyası çerçevesinde düzenlenen rapor üzerine Kuralkan davaya müdahil oldu demek mi istiyorsunuz?
Tartışmak anlamında söylemiyorum ama firma adına açıklama yapıyor gibi görünüyorsunuz. O nedenle daha net yazabilir misiniz?
"kick start my heart"
Firma adına açıklama yapmıyorum ama bu tartışmaların içindeyim başından beri.S&T(üretici firma) tarafından açılan bir dava var bildiğim kadarı ile kendisine ait olan isimi geri alabilmek için,globalinde vardır bazı çabaları,Hyosung markalı ürünlerin Türkiyede satış hakları ile ilgili.Ama S&T Kanuni ile ilgili bir poblem yok.dava Hyosung üzerine.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
yakut36 bayiydi sizi de firmadan sandım, pardon.
"kick start my heart"
herkese selam..) kanuninin bu atılımına sevindim.neden derseniz sattığı mal ister iyi olsun ister kötü sonuçta türk firmasıdır.o kazansınki daha iyilerini yapsın veya getirsin...bazı arkadaşlar neden kıllanıyorlar anlamıyorum,bir suzikiye binmek,bir yamahaya binmek,bir hondaya binmek veya bir kanuniye binmek bence farklı değil.hepsinde 2 teker var. önemli olan kendi ülkemiz... ha bi de şu var.yedek parça konusunda ve servis konusunda sıkıntı hangi markalarda var.herkes kendisine bi sorsun türkiyede hangi markanın kaç ilde ilçede kaç servisi var.bu servisler iyi veya kötü olabilir sorun bu değil,sorun kötüyü iyi etmektedir...bir zamanlar mercedeste kötüydü,hondada kötüydü,yamahada kötüydü,suzukide kötüydü...şimdi nolduuu hepsi kral demi.ama kaymağı kim yiyor o firmaların üreticileri ve ülkeleri...bakın koreye 1955 te neyi vardı ne oldu. konuyu uzattım ama bişe anlatacağım...g.koreli bir arkadaşım vardı o savaş yıllarını yaşamış ve çocukluk yıllarını sefalet içinde geçirmiş.savaştan sonra gençler yıkıkları sökükleri toplarken o okula gitmeye başlamış ve ev olarakta poşet çadırlarda yaşamaya başlamış...okulda 3 çeşit kurşun kalem varmış.japon malı,amerikan malı ve kendi dedelerinin elde yaptığı kurşun kalmeler.kendi kalemleri pahalı ve kalitesizmiş,diğer kalemler ucuz ve kaliteliymiş...amaaa öğretmenleri bi şey söylemiş oda şu " çocuklar bizim kalemlerimizi alın,kırılsın bi daha alın,kırılsın bi daha alın ki daha iyisini yapalım ve ülkemizi kalkındıralım" ve sonuç arkadaşlar şuanki gördüğümüz ve bildiğimiz g.kore....yorumu size bırakıyorum. ayrıca şunuda söyleyeyim iyi bir motosiklet kullanıcısıyım ama kanuni veya başka marka motosikletim yok,yanlış anlaşılmasın ...syg )
"BAŞARININ SONU YOKTUR AMA DOĞA İLE BAŞA ÇIKAMAZSIN. SEN DAHA İYİ FARE KAPANI YAPARSAN, DOĞA DAHA ZEKİ FARELER YARATIR...!"KUM_ADAM"
evet ben dıyarbakır bayısıyım. formlarda kısısel goruslerımı yazıyorum ancak ıcınde oldugumdan bazı bılgılere sahıbız bunlar bır kısmını yazıyorum ama bazılarını yazmak bu durumda pek dogru degıl.
hukuk kısmını bılmem ama mantık yurutulebılır. belkı sızın meslegınızdır ben haddımı asmıyım. ozetı hyosung satıs hakklarıdır dava konusu. kendı haklarını halıyle takıp edeceklerdır. konu korelıler dıyım ve global arasındadır. bunu korelıler uluslar arası mahkemelerede tasımıslar dıye bılıyorum.
st kanunı ıle global karsı karsıya degıl zaten yenı dıst olması sebebıyle gelen urunler tespıtıdır anladıgım kadarıyla. aslında bu orneklere bakarsak uygulama ne kadar dogru uzmanları bılır. hyundaı-kıa,arcelık-beko-demırdokum-altus,vestel-regal,lombardini-ruggerini yanı ornekler cogalabılır.
gonlumden gecen garantılerde olsaydı keske. ama sunu kullanıcılar unutmamalı bır yorum yaparken sadece kendı garantımız degıl olaya her yonden bakmak gerek. ama halıyle bır magdurıyette mevcut olunca hak vermemekte elde degıl.
bu olayın bır benzerı mazdada yasanıyor duydugum kadarıyla. metehan bılır bır benzerıde ruggerını-pancar motorda yasandı. ruggerınıyı pancar motor aldı uretım haklarıyla ve o zamankı dıstrıbutorde sattıklarını karsıladı. satılan urunler garantılerı bıtınce dıst bu sektorden cıkıp garantısı bıtenlere pancar motor yedek parca sagladı.
açtıkları tespit davası demekki. şu dosyayı bi incelemek isterdim aslında.
hyosung yazısı bulup ihtiyati tedbir koyduracaklar motorlara, ama birşey bulamamışlardır.
Acaba patent enstitüsüne başvurmuşlar mıdır? aynı malın sadece etiketini değiştirip satıyorlar zarar uğruyoruz diye?
çok dallı budaklı iş bu, ne çıkar hiç belli olmaz.
ancak şunu söyleyebilirim retox malın satışını engelleyen mahsurlu bir şey yok demiş yukarıda. o cümleyi hali hazırda malın satışının mahsurlu olduğuna dair bir karar yok olarak değiştirmek gerekir. çünkü mahsuru olup olmadığı mahkeme kararı ile belli olacaktır.
"kick start my heart"
Bu mesele de gündemdeki kapatma davasına döndü, biri uyanıklık yapmış marka tescillemiş, kafa hep muzurluğa çalışır ya! tescilleyince ne olmuş, sanki üretim yapacak. Olan tüketiciye oluyor, Kuralkan hyosung a da servis hizmeti vermeli, fakat bu sefer de servis verdiği için başı derde girebilir. Bu diğer firmanın da işine gelir üzerindeki yükü atmış olur. Bir arkadaşım bahsetmiş kanunen yükümlülüğü yoksa, belli şartlarda yedek parça servis hizmeti vermesi gerek. Sonuçta adı farklı olsa da aynı motor olduğu belli, şu olur ileride hyo kullanıcıları yakıt sistemi hariç diğer parçalarını st den temin eder, bence hyo markası da kolay kolay kaybolmaz.
Free Motorcycle Team
doğru bir yorum...
servis hizmeti vermesinde de sakınca yok.
garanti konusu sıkıntılı sadece
yoksa götürünce hyosungu parasını verirsen uyan parçayı takarlar.
"kick start my heart"
Hyosung 8 yıldır pazarda, belli bir tanınırlığı var, belli bir marka değeri var, Çin malı motorlarla Japonlar arasında iyi bir pozisyona konumlanmış. Kanuni ise MZ'lerden yeni Çinlilerine dek hep en ucuz segmentte, kullan-at diyebileceğimiz motorlarla yer almış.
Şimdi Kanuni gelmiş, orta segmentte kendine iyi sayılacak bir isim yapmış, dayanıklı olduğu varsayılan bir markanın Türkiye haklarını satın alıyor, onu kendi alt segment markası altına sokmaya çalışıyor. Bence marka yönetimi açısından korkunç bir karar. Lexus marka araçları Lada adıyla, veya Porsche'yi Tofaş adıyla satmaktan bir farkı yok yaptıklarının.
İyi bir yönetici, Hyosung'un marka değerini hesaplayıp uygun bir teklif sunarak masada Global'le anlaşırdı. 3 milyon dolar yerine (rakam tamamen tahmindir) 1,5 milyon dolara yapılacak bir anlaşma uzun vadede her iki firma için de çok daha kazançlı olurdu. Şu adna Kanuni, yok ettiği Hyosung marka güvenini geri kazanmak için çok daha fazlasını harcamak zorunda kalabilir.
bencede en ıyısı kuralkana gecmesı oldu hyonun cunku tam 45 gun bekledım bı amortısoru
hyosung250gtr
Kesinlikle katılıyorum. Global'in kendi kafasına marka tescil ettirdiğini de hiç sanmıyorum. Şimdi işin rengi değiştiği için yorumlar o yönde oluyor pek tabi. Kore pusulasını Kanuni'ye çevirdiğinde, Kanuni belki de Global yöneticileriyle isim hakkı konusunda masaya oturup konuşmuş olabilir. Global 8 yıllık emeğiyle geldiği noktadan memnun teklifi red etmiş olabilir, yüksek fiyat istemiş olabilir. Bu günlerde motorumun ilk bakımı için Kızıltoprak servisine gideceğim orada bu konu hk. soracağım birkaç soru olacak.
Belli ki Kore satış miktarlarından memnun kalmadı ve böyle bir yola başvurdu. Aslında bu yaz satış grafiğini yine yükseltecek bir pazara böyle davranmaması gerekiyordu. İş sanki inatlaşma yolunda ilerlemiş gibi. Sonuç olarak bizi ilgilendiren markayı kimin satması değil, fiyatlar ve servis hizmeti. Geçen hafta 4 günlüğüne Ayvalıktaydım. Oradaki Kanuni servisi arkadaşım ve bu konuyu konuştuk. Yeni kataloğu ve fiyat listesini gösterdi. Motorumun aynı özelliklere sahip St Kanuni kopyası 274 ytl daha pahalıydı. Kanuni'de hazıra konma ve oluşturulmuş markaya para harcamadan yüksek fiyatlı, tabirim ağır olabilir fakat görüşüm budur, bir tür vurkaç taktiğiyle olabildiğince mal satma hevesi içinde gördüm.
Eğer Hyosung kullanıcıları bu dalaştan zarar görürseler ki malesef öyle gözüküyor. Verdiği bu zarardan dolayı ne Kanuni'ye ne de Kore mallarına artık hoş gözle bakmazlar. Bende bu olaylar patlak verdikten sonra 'yahu Barış biraz daha kasıp gidip bir Çin işi Japon niye almadın?' diye sordum kendi kendime. Alırken kalitesine, markasına güvendiğim bir Kore malı şimdi beni tedirgin ediyor. Olay bu noktadan sonra sulh yoluyla zor çözülür fakat mahkeme kararının Kore etkeni yüzünden Kanuni'den yana sonuçlanması malesef ve malesef Hyosung sahipleri için daha iyi olacak gibi!
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
sizce kanuni nin yapmaya çalıştığı hyosungun marka değerini korumak mı yoksa kendi marka değerini yükseltmekmi.bence kanuni kendi marka değerini yükseltmek için böyle bir şey yaptı.düşünürseniz kanuni nin hyosung dan kazanacağı para alt segmentte kazandığının yanın da çok komik kalır.tabi ki kendi markasını güçlendirmek daha mantıklı ve ticari bir gerçeklik olacak.yalnız ben bu sitede aşırı derecede marka fanatikliği görüyorum biraz daha kendi malımızı kollarsak bence ülkemiz için daha hayırlı olur zira yabancılar gelip bizim markamızı yüceltmezler
derya_motor, "kendi ülkenin malını kollamak", "Türkiye'de üretiliyor diye kalitesiz mala çok para vermek" anlamına geliyorsa bence yanlış. Kanuni 1990'dan 2000'e akdar küçük motosiklet piyasasında kraldı, ülkeye ne katkı yaptı? Çin'den motor getirip, burada monte edip %100 Türk Malı diye satan bir firmadan bahsediyoruz sonuçta. Honda'nın Türkiye fabrikasının Türk ekonomisine katkısı Kanuni'nin yirmi katı, çünkü Honda'nın tüm yan parçaları ülkede üretiliyor. Her yabancı kötü, her Türk iyi değildir.
Kanuni, bu modellerle kendi marka değerini yükselteceğini düşünüyorsa bence çok yanılmakta. Racer 200 kadar başarısız bir motorla Hyo 250R gibi orta kalitede bir motoru aynı marka altında satmak büyük hata.
Kanuni motor olayında büyük atılımlar yapıyor umarın önceden kalma ucuz kalitesiz motor imajını düzeltir.
ERASER WİLL COME BACK
yaw arkadaşlar bir türk firması bişeyler yapmaya calışıyo niye yıkmak için uğraşıyonuz ki olsun yamahada honda da kanuni nin himayesine girsin bizde büyüyelim bizim de dünyada adımız duyulsun ne olur sanki başka ülkenin insanımısınız tebrik edin bu girişimci insanları ne olur sanki...?
Kusura bakma ama sen farklı bir Türkiye de yaşamaktasın galiba
Hyosung sanki Türk meşeili gibi yazmışsın
Yıkmak değil bilakis eleştirerek ve hatalarını açığa çıkartarak kalitenin artması yönünde destekliyoruz
Al bir Hyosung GT 250 serisi motosiklet Krank kilitlensin 1-2 kez ondan sonra tekrar yaz bu güzel satırlarıda bizde görelim....
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)