Çinliler pazarı 10 kat büyüttü, Kanuni en büyük fabrikayı kurdu
-
Kanuni, Tuzla’da günlük 1.000 adet üretim kapasiteli dev bir motosiklet fabrikası kurdu. Kuralkan Motosiklet Grubu’nun başındaki iki isim, M. Sait Kuralkan ile Yusuf Kuralkan, Çin motosikletlerinin pazarı 10 misli büyüttüğünü belirterek, "20 yıldır üreticiyiz, şimdi bu yatırımla biz de dünya çapında oyuncu olacağız" diyor.
ÇİN malı motosikletlerin Türkiye pazarında estirdiği fırtına, bazı yerli üreticileri batırırken bazılarına da yaradı. Önümüzdeki yıl Türk motosiklet pazarında üretici olarak 20’inci yılını kutlayacak olan Kanuni, Tuzla’da günde 1.000 motosiklet üretim kapasitesine sahip, Türkiye’nin en büyük motosiklet fabrikasını kurdu. Kuralkan Holding’in Motosiklet Grubu’nun başındaki iki ismi M. Sait Kuralkan ve Yusuf Kuralkan, Çin malı motosikletlerin kalite, fiyat ve rekabet açısından pazarı alt üst ettiğini ancak Türkiye pazarına çok büyük bir yarar da sağladığını söylüyorlar. "20 yıldır üreticiyiz, şimdi bu yatırımla biz de dünya çapında oyuncu olacağız" diyen ikiliye göre; Çin malı motosikletler sayesinde yılda 30-40 binlerde seyreden Türkiye motosiklet pazarı şu anda 300 bin adetleri aştı ve kısa süre sonra 400 bin adetlik yıllık satışlar yapılacak. Pazardaki ölçeğin bu kadar büyümesi ise sektörün en büyük hayaliydi.
SATIŞ AYNI, PAY AZALDI: Çin malı motosikletlerin Türkiye pazarını büyüttüğü dönemde, Kanuni olarak yıllık satış adetlerini hep koruduklarını anlatan Kuralkan Holding Yönetim Kurulu Üyesi M. Sait Kuralkan şöyle konuştu: "Başlangıçta yüzde 40-45 düzeyinde olan pazar payımız, hızla geriledi. Çünkü pazar 10 kat büyüdü. Çin furyası başlayana kadar iç pazarda olduğu kadar ihracatta da iddialıydık. 36 ülkeye ihracat yapabiliyorduk. Bu yatırımı yaparken iki noktayı dikkate aldık. Birincisi iç pazarımız çok büyüdü. Çinliler, Türklerin motosiklete karşı önyargısını kırdı ve bize göre yakında Çin motosikleti furyası bitecek. Çünkü kaliteli ürün öne çıkıyor. Yatırım yapmamızın ikinci gerekçesi ise global markaların, Avrupa normlarında üreticiler arıyor olmalarıdır ki bunun için en iyi adaylardan birisi de Türkiye. Hedefimiz Avrupa’daki 10 büyük üretici arasına girmek ve 10 yıl sonra 500 milyon dolar ciroya ulaşmak."
GÜNDE 1.000 ADET: Kuralkan Holding Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Kuralkan ise "Yeni fabrikamız 60 bin metrekarelik bir fabrika. 32 bin metrekare montaj-üretim hattımız, depolarımız var. 8 bin metrekare idari binamız, 20 bin metrekare genişleme alanımız mevcut. Günde 1.000 adet motosiklet üretebilecek kapasitemiz oluştu. Şu anda günde 500 adet üretiyoruz. Kendi bünyemizde kaynakhanemiz, talaşlı imalatımız, şase, tutacak, salıncak gibi karesör aksamları, gövde parçaları üretebiliyoruz. Alüminyumdan üretilen bütün parçaları dökme imkanımız var. Boyahane v.s. Bunların yanında yerli yan sanayiyi de kullanıyoruz ki bu da maliyetimizi düşürüyor. Adetlerimiz arttıkça yan sanayi daha da çok çalışacak" dedi. 25 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını kaydeden Yusuf Kuralkan, Türkiye’de üretilemeyen bazı parçaları da İtalya, Almanya ya da Tayvan’dan ithal ettiklerini anlattı ve fabrikanın yüzde 70 yerlilik oranıyla çalıştığını söyledi.
Kaynak: Sadi ÖZDEMİR / Hürriyet
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/5716164.asp?gid=52
Reklamlar
-
Abi bu Kuralkan Çin motorlarını montajlamıyor mu? öyle bir anlatmışlar ki sanki yerli üretim yapıyorlar.
-
Yaaa gunun fikrasi bu bence. Adamlarin tum motor parcalari Cinden geliyor tek burda montaj yapildigi icin mali millilestiriyorlar sonrada cin pazarina rakibiz yok cini solladik. Hayir modeller farkli olsa yutacaz belki ama modellerde ayni. NE biliyim bunlar kimi kandirmak istiyorlar cozemedim ben.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
umarım bundan sonra yaparlar, o kadar fabrika açmışlar ayıp yapmazlarsa. adamlar hem yerli malı yurdun malı bakın alın diye reklam yapiyolar aslinda çin malını satıyorlar.
-
abi ilk önce kanuni kendine iyi bir mühendis alıp adam akıllı motor üretsin..
-
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
bu millet saftorik ya yedirirler belki
-
çinli alsam mı acaba baksana ucuz
ama onlarda dakka başı sorun çıkarıomuş
acaba kaliteli bi motor mu alsam
onlarında fiyatlarını okumak bile zor hatta vadeler için sağlam bi matematik gerekio
aa bak kanuni die bi marka warmış avrupaya üretim yapacakmış (avrupa derken ağzı kulaklarında tabi nedense) tmm tmm ben bundan aliim
bu muhabbeti yapandan başka alan olur ama azdır hemde başka seçeneği yoktur çinlilerden ii sayılır kabul ama bence 5 para etmez
bu benim düşüncem tabi
-
Hurdacı geldi, hanııımmm!!!
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
-
kanuni gerçekten ürettigi motara en az %70 yerli parça takıyor
-
Bence yanlış düşünüyorssunuz arkadaşlar.Eğer Kanuni işine yarayan,kullanılabilir sağlamlıkta olan parçaları nerden buluyosa oradan alır.Bu çin de olur Kamboçyada olur.Birtakım malzemeler Çinden geliyo diye damgayı Çin malı diye yemesin motosikletler.
-
Madem dedikleri gibi yerli üretim yapıyorlar,çin motorların aynısını yapacaklarına şöyle yüksek hacimli kaliteli motorlar yapsınlar da biz de alıp binelim.
AKLIN MOTORUNUN ÖNÜNDE GİTSİN
-
yahu şu kuralkan biraderlerin internetimi yoktur, şu foruma giripte bakmazlarmı hiç tüketici ne ediyo diye?
-
Bence önemli bir adım. Zamanla Çin mallarından farklılaşmak için kendi modellerini çıkarma uğraşına gireceklerdir. Parçalarını yerlileştirmeye çalışmaları da yedek parça sorunlarını minimize edecektir. Bizim için olabilecek en büyük faydası ise yazıda da belirtildiği gibi büyük markalardan birinin ilerde Kanuni ile anlaşıp Türkiye'de üretim yapmasıdır. Bu sayede fiyatlar da bir nebze düşer belki.
-
bugün o çok sevdiğimiz hayran olduğumuz japon olsun italyan olsun alman olsun ingiliz olsun bir çok markanın tarihine bakarsanız herbiri yıllar sonra belli bir yerlere gelip kalitesini kanıtlamış.suzuki bile ilk kuruldugunda halı dokuma makina parçaları üretmiş.bence olaya biraz ılımlı yaklaşalım.biz değil belki ama bizden sonraki genç nesil neden göremesin bi 50 yıl sonra kataloglarda kanuni markasını.herşey bi atım atmakla başlar.adamlar adımı atmış.artık zeka,hırs ve zamana kalmış herşey.ben olumlu bakıyorum.
-
Yaa ister cinmali montaj etsin ister Kore hic umrumda degil. Benim yediremedigim Ramzey ve Kanuni gidip devlete agliyor bizi cinliler batiriyor diye anti damping vergisini koydurdular cinli motorlara ayni motorun parcalasrini getirip yerli mali diye satmaya calisiyorlar. Ehh be vicdan biraz. Halkin sirtindan cikiyor bu vergiler siz becereksizsiniz diye niye halkin alim gucune bunu yapiyorsunuz?????
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Yaa ister cinmali montaj etsin ister Kore hic umrumda degil. Benim yediremedigim Ramzey ve Kanuni gidip devlete agliyor bizi cinliler batiriyor diye anti damping vergisini koydurdular cinli motorlara ayni motorun parcalasrini getirip yerli mali diye satmaya calisiyorlar. Ehh be vicdan biraz. Halkin sirtindan cikiyor bu vergiler siz becereksizsiniz diye niye halkin alim gucune bunu yapiyorsunuz?????
+10000000000000000000000000000000000000
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
yazamadan yapamayacağım.Ben şu tiger'ın tipini anlamış değilim her sınıftan çizgi barındırıyor içinde.Hangi yetenekli dizaynır çizmiş???
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Yerli üretim yapacaksınız ama neden ortalıkta cirit atan bir dünya Çin hurdasının aynısını yapıyorsunuz ki? Kaldı ki devlete gidip çin malları piyasayı bozdu kota koyalım derken... İnsanın perhiz ve lahana turşusu hikayesini hatırlatası geliyor.
Tamam size harley Davidson, BMW yapın demiyoruz ama en azından diğerlerinden sadece fiyat değil kalite olarak ta ayrılmak için Kinetic in yaptığı gibi Honda ve Hyosung gibi eli yüzü düzgün firmalarla anlaşıp biraz daha kaliteli modeller üretmeniz veya TVS gibi özgün ürün ler çıkarmanız çok zor olmasa gerek.
En azından Şu tigerin avrupada satılan 350 lik modelini getirseniz bir zahmet.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
Kanuni'nin sloganı şu olmalı :
Çin Malı Yurdun Malı , Herkes onu Kullanmalı !
Milliyetçilikten yararlanıp , insanların duygularıyla oynayıp yapmıyolarmı bunu ona gıcığım!!!
98'aprilia rs125->02'aprilia rsv mille 1000-> 04'honda cbr 600 rr->00'husqvarna te410->04'honda hornet 900->98'ducati 748s->06'honda cbr600f -> 08'piaggio beverly250 -> 00'ducati 748
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler