Tekirdağ'da bir motosiklet sürücüsü 228 km hızla giderken önündeki motosiklete çarptı
-
Moderatör
killingroad adlı üyeden alıntı
Nesi mantıklı bunun abi Allah aşkına?
Motorun "üretilme amacı" xyz olabilir. Tüm motorlar için söylenebilir bu. Adventure motorlar da o zaman trafikten men edilsin sadece ormanda gezsinler? CRF250 alıp caddede dolanmak da neymiş? Hız limitine uyan tarafı yok ne demek yani S1000RR ile S1000R arasında S1000XR arasında ne kadar uçurum var?
İstatistik olarak supersportları trafikten çekince kazalar azalmıyor, çok yanlış yorumluyorsun istatistiği. Supersport motorları trafikten çekersen aynı kitle gider nakedlar ile yapar bu kazaları. Ha supersport biraz daha gaza getiren bir sürüş pozisyonuna sahip doğru, bunun gaza getirmesinin de önemini konuşabiliriz de..
Videodaki motor S1000RR değil de S1000R olsa ne değişecek? Kaza 299 görülmesinden kaynaklı değil ki.
Herkesin bir fikri olabilir, saygı duyarım.
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?
Ben pist diyorum, sen ne diyorsun?
Dipnot: Bu nickname'e bu soruyu sormak da benim ayıbım olsun )
Reklamlar
-
Levent adlı üyeden alıntı
Herkesin bir fikri olabilir, saygı duyarım.
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?
Ben pist diyorum, sen ne diyorsun?
Dipnot: Bu nickname'e bu soruyu sormak da benim ayıbım olsun
)
Peki ben de farkli bir acidan yaklasayim. Yasadigim ülkede otobanlarda hiz siniri yok , ister araba ister motosiklet ile yüksek hizlara cikmak serbest ama hizdan kaynaklanan kaza sayisi yok denecek kadar az. Belkide sorun hiz degil de egitim olabilir mi acaba .
Egitimden kastim genel egitim okul ,ev ,toplum, ehliyet v.s.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Nesi mantıklı bunun abi Allah aşkına?
Motorun "üretilme amacı" xyz olabilir. Tüm motorlar için söylenebilir bu. Adventure motorlar da o zaman trafikten men edilsin sadece ormanda gezsinler? CRF250 alıp caddede dolanmak da neymiş? Hız limitine uyan tarafı yok ne demek yani S1000RR ile S1000R arasında S1000XR arasında ne kadar uçurum var?
İstatistik olarak supersportları trafikten çekince kazalar azalmıyor, çok yanlış yorumluyorsun istatistiği. Supersport motorları trafikten çekersen aynı kitle gider nakedlar ile yapar bu kazaları. Ha supersport biraz daha gaza getiren bir sürüş pozisyonuna sahip doğru, bunun gaza getirmesinin de önemini konuşabiliriz de..
Videodaki motor S1000RR değil de S1000R olsa ne değişecek? Kaza 299 görülmesinden kaynaklı değil ki.
Bu mesajin altina imzami atarim. 30 km hizin üzerine cikabilen her arac kücük bir ihtimalden baslayarak hiz ile dogru orantili olarak artan miktarda ölümlü kazaya sebep olabilir. Bu mantikla tüm motorlu araclari trafikten men etmedikce ölümlü kazalari engelleyemezsiniz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Moderatör
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Peki ben de farkli bir acidan yaklasayim. Yasadigim ülkede otobanlarda hiz siniri yok , ister araba ister motosiklet ile yüksek hizlara cikmak serbest ama hizdan kaynaklanan kaza sayisi yok denecek kadar az. Belkide sorun hiz degil de egitim olabilir mi acaba .
Egitimden kastim genel egitim okul ,ev ,toplum, ehliyet v.s.
Sevgilerimle
Eğitimin önemi tartışılmaz. Ben istatistikleri göz önüne aldım, yolda yürürken de kaldırımdan düşüp ölen adam var. Kimse yürümesin diyecek halimiz yok. Fakat hız felakettir diye de boşuna söylenmiyor.
Kaynak :
" Ayrıca, Alman otoyolları en güvenli otoyollardan biri değil. Avrupa Birliği ülkeleri arasında ölümlü kaza oranında 10. sırada ve üstelik Almanya içerisinde hız limiti olan otoyollar olmayanlara göre %75 daha az ölümcül kaza içeriyor. "
-
İşimize gelmeyen kurallara uymamak davranışı zannedilenden çok daha yaygındır. Bu durum değişmedikçe çekilen acılar bitmez.
-
Levent adlı üyeden alıntı
İstatistiksel olarak süper spor motosikletleri trafikten çeksen kaza oranı %50-60 civari azalıyor. Zamanında biz de superpor motosikletler sürdük, o zamanlar daha gençtik, sorgulamıyorduk pek fazla fakat, şuan düşünüyorum da, neden supersportlara trafikte izin var ? Bu makinaların hiç bir hız limitine uyan tarafı yok, çek bunları trafikten, gönder piste.. Tescil etme..
Amerika'da bu konu ile ilgili bir talep sunuldu, kabul edileceğine inancım hiç yok, ama mantıklı.. Diğer türlü tescil edilmesinin hiç bir mantığı yok "PARA" dışında.
Kazazedelere geçmiş olsun, günahsız olanın hayati tehlikesinin olmaması bir nebze sevindirici. Diğer arkadaş içinde üzgünüm, kimse zeval görsün istemem.
Ülkemizde motor tipine göre yapilmis bir istatistik yok %50 lik farka nasil ulastiniz ?. Amerikada alim gücü yüksek oldugu icin her manyak altina spor motosiklet alabiliyor , ülkemde ise durum cok farkli . Alim gücünün olmamasindan dolayi degisik tipte motorlar üzerinde ölümlü kazalar oluyor ki gazete haberlerini baz alirsaniz kücük motorlardaki ölüm oraninin yüksek oldugunu kolayca görebilirsiniz. Ayrica kazalarin önemli bir kismini olusturan kurye gercegi ortadayken sorunu motor tipi ile cözebileceginizi düsünmek bana ikna edici gibi gelmiyor.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Levent adlı üyeden alıntı
Uzatmak derdinde de değilim ama, mantıklı olan tarafı hakkında ne düşünüyorsun? deli dehşet sürat yapan araçlar için? (Motosiklet-Araba) fark etmez. Bu istatistikleri nasıl düşürürüz yani?
Bu noktada yeni elektrikli araçlar çok daha büyük bir soru işareti.
Tesla'nin Plaid modeli çıktığında şimdiye kadar piyasaya sunulmuş en hızlı araçtı, Bugattisinden Ferrarisine tüm hiper süper arabalar dahil. Dört kapılı sedandan bahsediyoruz. Hadi bu uç örnek diyelim.
Hyundai ve Kia yeni bir SUV modeli çıkardılar, 600 beygir gücünde, 0-100km hızlanması 3.1 saniye, fiyatı $66000. Amerika'da ortalama yeni araç fiyatı $48000 (ortalama insanların harcadığı miktar bazında.)
Velhasıl SS motosikletlere oranla çoook daha fazla sayıda insanın altında inanılmaz güçlü araçlar olacak, hem de 200 kilo değil, 2 ton ağırlığında...
Düşündürücü...
-
Moderatör
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Ülkemizde motor tipine göre yapilmis bir istatistik yok %50 lik farka nasil ulastiniz ?. Amerikada alim gücü yüksek oldugu icin her manyak altina spor motosiklet alabiliyor , ülkemde ise durum cok farkli . Alim gücünün olmamasindan dolayi degisik tipte motorlar üzerinde ölümlü kazalar oluyor ki gazete haberlerini baz alirsaniz kücük motorlardaki ölüm oraninin yüksek oldugunu kolayca görebilirsiniz. Ayrica kazalarin önemli bir kismini olusturan kurye gercegi ortadayken sorunu motor tipi ile cözebileceginizi düsünmek bana ikna edici gibi gelmiyor.
Sevgilerimle
Hocam bunun için ülke bazlı bir araştırmamız olmayabilir, fakat gerekte yok.
ABD'de yapılmış araştırma var. %70 lik bir oran söz konusu. Bizim ülkede para yok scooter 'la ölüyorlar veya kuryeler 3 kuruş fazla kazanacak diye deli gibi sürüp ölüyorlar. Bu çok bir şey ifade etmez, parası olsa daha büyük motosiklete binecekler daha çok ölecekler, sonuç değişmez.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Yazılanlara bak, siz de kendinizi motorcu sayıyorsunuz ha?
Kabahati vardır büyüktür küçüktür.. Bir insanın kötülüğünü düşlemek, buna oh olsun demek, bir daha binemez olsun demek vs vs..
Manyak mısınız lan siz? Manyaklığınızı geçtim ne biçim insansınız ya? Bu kadar kolay bir insanın kötülüğünü istemek dillendirmek oh demek..
İnsanlığınıza sıçayım sizin ben.
Ağzına sağlık hocam
-
adamın birisi yeteneği harici %300 ihlal ile araç kullanıp kaza yapmış birisini "öldürmüş" hala bu konuda motorcuyu savunmaya çalışıyoruz.
bizden bi b.k olmaz.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
adamın birisi yeteneği harici %300 ihlal ile araç kullanıp kaza yapmış birisini "öldürmüş" hala bu konuda motorcuyu savunmaya çalışıyoruz.
bizden bi b.k olmaz.
Enteresan bir şekilde kimsenin motorcuyu savunmadığını anlamak istemiyorsun nedense? Burada gündeme getirilen şey bu tip konuların altına oh olsun, iyi olmuş, doğal seleksiyon vb. yorumlar yazmanın süper gereksiz ve hatta antipatik olduğu gerçeği. Sağlıksız bir şey, güzel görüntü vermiyor. Onu ifade etmeye çalışıyorlar...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Enteresan bir şekilde kimsenin motorcuyu savunmadığını anlamak istemiyorsun nedense? Burada gündeme getirilen şey bu tip konuların altına oh olsun, iyi olmuş, doğal seleksiyon vb. yorumlar yazmanın süper gereksiz ve hatta antipatik olduğu gerçeği. Sağlıksız bir şey, güzel görüntü vermiyor. Onu ifade etmeye çalışıyorlar...
oh olsun tabi ki diyemeyiz, ama adalet yerini bulmazsa umarım birileri o adeleti buldurur diyebiliriz.
Konunun en başından beri bakarsan bir kısım dediğin gibi "oh olsun demeyelim" diyor. Dogru .
Ancak mesajları incelersen "yanlışlıkla olmuş" , "o da insan sonuçta" , "isteyerek mi kaza yaptı" diyen arkadaşlar mevcut. Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştirmeye çalışanlar var.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Okan hocam eğitim değilde, cezalar uygulansa ve katlamalı olarak arttırılsa, karşı tarafın kayıpları tam karşılansa mesela haksız zenginleşme diye konulmuş madde kaldırılsa, yakalanan adam 3 saat sonra salıverilmese ve cezayı ceza olarak çekse ve bundan korksak. Sizce bu vurdumduymazlıklar ne kadar azalır. Almanya'daki adam gecenin 3'ünde orman yolunda, başka araç olmadığı halde kırmızı ışıkta beklerken, aynı adam burada şeyine bile takmıyor. Eğitim aynı eğitim. Orada yaya kaldırımdan ayağını uzatınca yol veren adam, burada ezip geçiyor, eğitim aynı eğitim. Kurallar işletilmedikçe, zarar görenler "evet bana zarar veren cezasını çekecek", diye emin olamadıkça, biz cezamızı Allah'a havale ettikçe bayağılaşıp, barbarlaşacağız.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Okan hocam eğitim değilde, cezalar uygulansa ve katlamalı olarak arttırılsa, karşı tarafın kayıpları tam karşılansa mesela haksız zenginleşme diye konulmuş madde kaldırılsa, yakalanan adam 3 saat sonra salıverilmese ve cezayı ceza olarak çekse ve bundan korksak. Sizce bu vurdumduymazlıklar ne kadar azalır. Almanya'daki adam gecenin 3'ünde orman yolunda, başka araç olmadığı halde kırmızı ışıkta beklerken, aynı adam burada şeyine bile takmıyor. Eğitim aynı eğitim. Orada yaya kaldırımdan ayağını uzatınca yol veren adam, burada ezip geçiyor, eğitim aynı eğitim. Kurallar işletilmedikçe, zarar görenler "evet bana zarar veren cezasını çekecek", diye emin olamadıkça, biz cezamızı Allah'a havale ettikçe bayağılaşıp, barbarlaşacağız.
Egitim ayni egitim degil iste. Almanyada yanlis birsey yaptiginizda sizi gören ilk alman ne olursa olsun korkmadan cekinmeden sizi uyarir. Terslerseniz veya sizin onu tersleyeceginizi düsünürse direk polisi arar. Polis neden niye sorularini sormadan oraya en cabuk sekilde gelir ( Hamburg ortalamasi 8 dk.) ve daha sonra soru sormaya baslar . Ne polis ne de sivil vatandas aman bana ne deyip kafasini cevirmez.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
300 le giderken olmasıyla 50 ile giderken olması aynı şeymi yahu... el insaf...
Yazdığım tam anlamıyla anlamadığınızı düşünüyorum.
Bu kazazedenin yaptığını 50 km hızla yaparsınız ve 50 km ile giderken birisinin can kaybına sebep olursunuz. Ve arkanızdan derler ki zaten sürmeyi bilmiyordu, dikkatsizdi, katil, motorcu gerizekalı vs vs vs.
Arkadaşlar kim ister böyle bir kaza yapmayı ?
Dikkatsizlik ve ihmalkarlık ayrı bir konu o ayrıca eleştirilir.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Eğitimin önemi tartışılmaz. Ben istatistikleri göz önüne aldım, yolda yürürken de kaldırımdan düşüp ölen adam var. Kimse yürümesin diyecek halimiz yok. Fakat hız felakettir diye de boşuna söylenmiyor.
Kaynak :
" Ayrıca, Alman otoyolları en güvenli otoyollardan biri değil. Avrupa Birliği ülkeleri arasında ölümlü kaza oranında 10. sırada ve üstelik Almanya içerisinde hız limiti olan otoyollar olmayanlara göre %75 daha az ölümcül kaza içeriyor. "
Keske Der Spiegel in subjektif degerlendirmeleri yerine Almanyanin bu konudaki resmi kurumu Federal arastirma enstitüsünün verilerini baz alsaydiniz.
Kaynak :
"Yine de otoyollar genel olarak daha güvenli bir yol tipi olarak öne çıkıyor. Almanya Federal Otoyol Araştırma Enstitüsü (BAST) tarafından paylaşılan veriye göre, Almanya’da 2020 yılında gerçekleşen kazalarda otoyollardaki ölüm oranı normal yollara göre 3 kat daha az. "
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Merhabalar, öncelikle karşı tarafa herhangi bir saygısızlık yapılmadığı sürece herkesin görüşüne saygı duymalıyız. Ülke olarak farklı görüşlere saygılı olmadığımız için zaten bugünkü sorunları yaşıyoruz.
Benim kişisel görüşüm hız sınırının 80 veya 100 km/s olduğu bir yolda 228 km/s hız ile giderek kendi yolunda kurallara uyarak ilerleyen bir insana çarpıp onun yaralanmasına veya ölmesine yol açmak "ihmakarlık", "dikkatsizlik", "bir anlık dalgınlık", veya "gençtir kanı hızlı akıyordur, bizde geçtik bu yollardan" gibi bahanelerle açıklanamaz, bu kelimenin tam anlamıyla "intihar etmek" ve yolda olan diğer sürücülerin de "ölümüne doğrudan neden olmak" tır, yani "cinayete teşebbüstür" benim gözümde. Bu kadar yüksek hızlara çıkan motorcu kardeşimiz de bu tür durumlarda alması gereken "en ağır" cezayı almalıdır mahkemede. Ağır cezalar ve yaptırımlar olmadığı sürece bir sonraki kazada bu tip "magandalar" yüzünden ölen siz, ben veya sevdiklerimiz olabilir, hayatlarımız bu kadar ucuz olmamalı.
-
Şimdi bu adam da motor sürücü bende, yazık değil mi karşıdaki sürücüye,
-
arndiol adlı üyeden alıntı
oh olsun tabi ki diyemeyiz, ama adalet yerini bulmazsa umarım birileri o adeleti buldurur diyebiliriz.
Konunun en başından beri bakarsan bir kısım dediğin gibi "oh olsun demeyelim" diyor. Dogru .
Ancak mesajları incelersen "yanlışlıkla olmuş" , "o da insan sonuçta" , "isteyerek mi kaza yaptı" diyen arkadaşlar mevcut. Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştirmeye çalışanlar var.
Yazilanlari "sucu ve sucluyu normalleştirmek" olarak algilayan ve yorumlayan sensin @arndiol.
"o da insan sonuçta" - Evet, insan. Hayvan degil. Egitimsiz olabilir, cahil olabilir, aptal olabilir, psikopat olabilir, ama insan.
"isteyerek mi kaza yaptı" - buyuk ihtimalle hayir. Ama o yolda hiz limitinin kat kat ustunde giderek isledigi sucun sonucuna katlanmak zorunda. Sorumluluk tamamen kendisinde. Insanlar adalet beklemekte hakli.
"yanlışlıkla olmuş" - boyle bir ifade yok. Zihninde kurguladigin "Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştiriyorlar" dusuncesinin neticesi olarak sen uydurdun muhtemelen.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yazilanlari "sucu ve sucluyu normalleştirmek" olarak algilayan ve yorumlayan sensin @arndiol.
"o da insan sonuçta" - Evet, insan. Hayvan degil. Egitimsiz olabilir, cahil olabilir, aptal olabilir, psikopat olabilir, ama insan.
"isteyerek mi kaza yaptı" - buyuk ihtimalle hayir. Ama o yolda hiz limitinin kat kat ustunde giderek isledigi sucun sonucuna katlanmak zorunda. Sorumluluk tamamen kendisinde. Insanlar adalet beklemekte hakli.
"yanlışlıkla olmuş" - boyle bir ifade yok. Zihninde kurguladigin "Motorcuyu ve yaptıgı eylemi normalleştiriyorlar" dusuncesinin neticesi olarak sen uydurdun muhtemelen.
cahil , eğitimsiz olması beni ilgilendirmez. o hıza cıkmaması gerektiğini bilmiyorsa motora binmeyecek, o yolun kurallarına uymuyorsa binmeyecek.
birisine yakın mesafe kuru sıkı tabanca ateşlemek o kişiyi öldürebilir ancak normal tabanca ateşlemek kesin öldürür. Arkadaş dolu tabancayı ateşleyi seçmiş. elbette kaza yapmayı birini öldürmeyi istemezdi, ancak sayfalardır 50 ile gitse vursa da öldürebilirdi bile denilerek hızlı olmasını normalleştirmeye calısıyorlar.
Kullanılan kelime direk "yanlışlıkla olmuş" değil belki forumdaki mesajlarda; "isteyerek kaza yapmadı" da aynı anlama çıkıyor.
Evet motorcuyu ve yaptıgı eylemi (kazadan bahsetmiyorum) normalleştiriyorlar. Eğitimsiz ve kanı kaynıyor diye empati yapmak zorunda değiliz.
Yav haşmet; atp'den sonra seni de alıyorum listeye. rica ediyorum ne ben sana yazayım ne sen bana yaz mümkünse. gerçi sen duramazsın sataşmadan; kavga ettiğin insanlar ortada olmadığı zaman ikincil ve üçüncül kişilere kaydırıyorsun konularını.
Dipnot: Kaza yapana da karşıdakine de sabırlar diliyorum, kimse kimsenin kötülüğünü istemez ancak adaletli bir ceza verilmesini bekliyorum sadece. yoksa adam kaza yaptı motora bağlayın sürükleyin demiyorum.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
rica ediyorum ne ben sana yazayım ne sen bana yaz mümkünse. gerçi sen duramazsın sataşmadan.
Tam tersi geçerli bence. Yahu bu başlık dahil kaç kez "karışma" örtüsü altında susturma muhabbeti açtın şimdiye kadar, kaç kez "ortalığı karıştırıyorsun" yorumunda bulundun? Ama karışan da sataşan da ben oluyorum öyle mi? Kararını destekliyorum. Böylece bitmiş olur şahsıma yönelik bu tür paylaşımların da.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)