Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2023 yılında 1301 kişi motosiklet kazasında hayatını kaybetti

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 2023'te 89 binin üzerinde motosikletlinin kazaya karıştığını belirterek, "Bu kazalarda maalesef 107 bin 725 vatandaşımız yaralanmış, 1301 vatandaşımız hayatını kaybetmiş. 2022'ye göre can kayıplarındaki artış yüzde 30 gibi bir rakam. Türkiye geneli ölümlü kazaların yüzde 20'si motosiklet sebebiyle olan kazalar" dedi.

    İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen "Motobike İstanbul 2024" fuarının açılışında konuşan Yerlikaya, 7 yıldan beri fırsat buldukça motosiklet kullandığını ve bu konuda sık sık eğitim aldığını söyledi.

    Pandemi sürecinden sonra tüm dünyada motosiklet kullanımının arttığını dile getiren Yerlikaya, "Son 10 yılda motosiklet sayısı ülkemizde yüzde 77,7, 2020'den bu yana motosiklet sayımız yüzde 49 artmış" diye konuştu.

    Yerlikaya, Türkiye'de motosiklet sayısının önceki yıl 4 milyon 141 bin olduğunu, bunun geçen yıl 5 milyon 79 bine ulaştığını aktararak, "Şubat sonu itibarıyla sayımız 5 milyon 221 bin 760. Bu motosiklet ailesinin yüzde 82'si, 30 büyükşehirde. İstanbul birinci sırada, Antalya, İzmir, Manisa ve Muğla ilk 5 vilayet motosiklet kullanıcıları açısından" bilgisini paylaştı.

    Motosiklet kazalarına ilişkin veriler

    Motosiklet kazalarına dikkati çeken Yerlikaya, şöyle devam etti:

    "2023 yılında 89 binin üzerinde motosikletli kazaya karışmış. Bu kazalarda maalesef 107 bin 725 vatandaşımız yaralanmış, 1301 vatandaşımız hayatını kaybetmiş. 2022'ye göre can kayıplarındaki artış yüzde 30 gibi bir rakam. 2023 yılında ölümlü veya yaralamalı kazaların yüzde 38'ine motosikletliler karışmış. Türkiye geneli ölümlü kazaların yüzde 20'si motosiklet sebebiyle olan kazalar. Kazaların yüzde 93'ü ile can kayıplarının yüzde 76'sı yerleşim yerleri içinde cadde ve sokaklarda meydana geliyor. Antalya, İstanbul, İzmir, Hatay, Muğla maalesef en fazla ölümlü kazanın olduğu şehirlerimiz."

    Bakan Yerlikaya, motosiklet kazalarının en fazla yüzde 44 ile yandan çarpma, yüzde 20 ile devrilme, yüzde 9'la da savrulma, takla atma ve arkadan çarpma şeklinde yaşandığını vurgulayarak, "Ölümlü kazaların yüzde 78'i motosiklet sürücülerinin kusurlu olduğu. Kusurların dağılımında ise en fazla, yüzde 48,5'i 'aracın hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak' kuralını ihlal. 21-30 yaş gurubu gençlerimizin kazalarında 361 can kaybı olmuş. Bu işin olmazsa olmazı birinci meselesi eğitim. Eğitim almak zorundayız. 'Ben bu işi çok iyi biliyorum' dediğiniz an, kaza yapma riski en fazla hissedilen andır. Her zaman kendimizi geliştirmemiz gerekiyor" ifadesini kullandı.

    Trafik denetimlerinin sayısı fazla olduğunda ölümlü kazaların azaldığına işaret eden Yerlikaya, geçtiğimiz yıl trafikte 51 milyon 117 bin 237 araç denetimi yapıldığını aktardı. Yerlikaya, denetim noktalarından kaçmak istenirken de çok kaza yapıldığını anlatarak, 2023 yılının ölümlü trafik kazaları ve ölen vatandaş sayılarının 2022'ye göre yüzde 19 arttığını kaydetti.

    Ali Yerlikaya, motosiklet plakalarının radarda görülmesine yönelik çalışmalarının olduğunu da belirtti.

    Açılışın ardından, fuarda ilk olarak emniyet ve jandarmanın motosikletli denetim yapan ekiplerinin stantlarını ziyaret eden Yerlikaya, sonrasında gezdiği diğer stantlarda araçlar hakkında bilgi aldı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Çok merak ettim 89bin kaza yapan motorcunun kaçı kurye

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Cümleye bak.. Kazalar motosiklet sebepliymiş..
    Dervişin fikri zikri...

    Bir kişi sorabilmiş mi sayın bakana, bu kazaların kaçı YOL SEBEPLİ?
    lehibeny bunu beğendi.

  4. #4
    R4DON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2023
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok merak ettim 89bin kaza yapan motorcunun kaçı kurye
    İstanbulda kuryelerin yoğun trafikte sürme şekillerine bakınca bu adamlar nasıl hayatta kalıyor hayret ediyorum. Böyle sürüp günü kazasız bitirebilmek için sabah okunmuş zemzemle gusül almak lazım.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    1301 kişiden birkaç tanesi tanıdığım insanlardı. Aslında yol sebepli ölüm de çok oluyor. %78'i motosiklet sürücü sebepli olduğuna inanmıyorum. Araç sürücüleri görmüyor bizi, %22'lik kısım araç kaynaklı olamaz, daha yüksek bir orandır. Yol sebepli, viraj sebepli, bariyer sebepli, KALDIRIM TAŞI SEBEPLİ çok fazla ölüm var.

  6. #6
    Rheago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2019
    Şehir
    Miami
    Motosikleti
    Titanic 150-S
    Alıntı vFurky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1301 kişiden birkaç tanesi tanıdığım insanlardı. Aslında yol sebepli ölüm de çok oluyor. %78'i motosiklet sürücü sebepli olduğuna inanmıyorum. Araç sürücüleri görmüyor bizi, %22'lik kısım araç kaynaklı olamaz, daha yüksek bir orandır. Yol sebepli, viraj sebepli, bariyer sebepli, KALDIRIM TAŞI SEBEPLİ çok fazla ölüm var.
    Motosiklet sürücüsü sebepli olanların çoğu trafik kurallarını ihlal edenlerdir.
    Yüksek hız, aralardan geçmeye çalışmak, emniyet şeridinden gitmek vs.

  7. #7
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Motosiklet kullananlar olarak şapkayı önümüze koyup bir düşünmemiz gerek. Gerçeği görmemezlikten gelmeyip, suçu savuşturmaya çalışmamamız lazım. Ölünce ya da sakat kalınca haklı olmak da teselli olmaz.

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Rheago adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet sürücüsü sebepli olanların çoğu trafik kurallarını ihlal edenlerdir.
    Yüksek hız, aralardan geçmeye çalışmak, emniyet şeridinden gitmek vs.

    Problem de burada başlıyor. hata üstüne hata yapan motorcular sürekli kendini haklı sanıp video paylaşıyor. yani olay sırasında değil sonrasında videodan izlediğinde bile hatalı oldugunu kabul anlamıyor.

    Arabalar motoru görmüyor dogru ama motor kendi hayatını umursamaz kuralları görmezden gelirken arabacılara bu kadar saldırmaya da gerek yok.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bana göre Türkiye de yol güvenliği sıfır. Giyotin bariyerler, çalışmayan hız eds kameraları, slalom çekenler, şehirarası yol kenarlarına konulmayan emniyet şeritleri ama özellikle konulan duvarlar, kaldırımlar, vs vs...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)