Yayalara çarpan motorcular sosyal medyada tartışma konusu oldu
Reklamlar
-
24 Aralık 2023, 15:59
#21
R4DON adlı üyeden alıntı
Twitter'daki yorumlar hep motorcuya giydirmiş. Motosiklet forumundaki yorumlara bakıyorum aynı şekil. Türkiyede bir yanlışı yeteri kadar yaparsan bir zaman sonra onu yapmak hakkın oluyor. Trafik biraz yavaşladımı aralardan yayaların geçeceği kanıksanmış. Bunu kanıksamış olmakta "trafik okuma" yeteneği olarak görülüp marifet sanılıyor. Bende Esenyurttayım, yavaş veya duran trafikte giderken elim frende tıntın gidiyorum ama bunda övünecek bişey yok. Hergün evden işe giderken en az birkere yola atlayan bir yaya yüzünden ani fren yapıyorum. Yavaş ve diken üstünde olduğum için kaza olmuyor ama bu iyi birşey mi? Bir sefer dalgınlığıma gelse ve çarpsam kabahat bendemi olucak? Neden milletin trafiği biraz yavaş gördümü elini kolunu kaldırıp yola atlaması normal birşey oldu? Böyle kaza videolarında milletin yorumları beni acayip sinirlendiriyor.
Şehirlerde öncelik yayalarındır. Hele bizdeki gibi kalabalık şehirlerde ne yapsın yayalar? Yolun tamamen boşalmasını bekleseler saatlerce karşıya geçemezler. Tabi ki yavaş akan trafikte geçmeye çalışıyorlar. Normal olan bütün araçların durup yayalara yol vermesidir. Biz de motorla sürerken kalablık trafikten her an karşıya geçen yaya da çıkabilir diye ona göre fren yapabilip durabileceğimiz hızda sürmeliyiz ki bu aradan geçerken yayaya çarpma videolarında hep olay önceden kendini belli ediyor, ya büyük bir araç görüşü kapatıyor, o durumda trafiği iyi okuyup biraz da sağduyulu düşünüp bu tarafı göremiyorum oradan yaya çıkabilir diye önlem almak lazım. Trafiği okumak derken, bizim halkımız okumayı bilmediği gibi bakmayı/görmeyi de bilmiyor sonra kaza oldu diyor.
Esenyurt trafiği yine hallice, siz araçla Fatih Draman-Çarşamba taraflarına gidin, ara sokaklara girmenize gerek yok, belediye ötobüslerinin de geçtiği ana caddesinde görün yolu yarısında yayalar var, kalabalık yerlerde trafik böyle, kahrolsun yayalar 90'la basıp gidemiyoruz diyemeyeceğimize göre yayalara yol vererek süreceğiz.
Reklamlar
-
24 Aralık 2023, 16:45
#22
R4DON adlı üyeden alıntı
Twitter'daki yorumlar hep motorcuya giydirmiş. Motosiklet forumundaki yorumlara bakıyorum aynı şekil. Türkiyede bir yanlışı yeteri kadar yaparsan bir zaman sonra onu yapmak hakkın oluyor. Trafik biraz yavaşladımı aralardan yayaların geçeceği kanıksanmış. Bunu kanıksamış olmakta "trafik okuma" yeteneği olarak görülüp marifet sanılıyor. Bende Esenyurttayım, yavaş veya duran trafikte giderken elim frende tıntın gidiyorum ama bunda övünecek bişey yok. Hergün evden işe giderken en az birkere yola atlayan bir yaya yüzünden ani fren yapıyorum. Yavaş ve diken üstünde olduğum için kaza olmuyor ama bu iyi birşey mi? Bir sefer dalgınlığıma gelse ve çarpsam kabahat bendemi olucak? Neden milletin trafiği biraz yavaş gördümü elini kolunu kaldırıp yola atlaması normal birşey oldu? Böyle kaza videolarında milletin yorumları beni acayip sinirlendiriyor.
Trafik kurallarıyla ilgili eğitimi tazelemeniz gerekiyor. O kazaların hepsi motosikletler trafik kuralı ihlali yaparken oluyor, bu "mühim ayrıntı"yı gözden kaçırmışsınız.
Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti. Motosikletlilere ondan giydiriyoruz.
-
25 Aralık 2023, 10:11
#23
Cyan adlı üyeden alıntı
Trafik kurallarıyla ilgili eğitimi tazelemeniz gerekiyor. O kazaların hepsi motosikletler trafik kuralı ihlali yaparken oluyor, bu "mühim ayrıntı"yı gözden kaçırmışsınız.
Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti. Motosikletlilere ondan giydiriyoruz.
Bişeyi gözden kaçırdığım yok. Bu konuda paylaşılan kolaçan videosunda da tespiti yapmış. "Aralardan geçiyorsunuz" denilip kendi tarafından olan her kural ihlali es geçiliyor. Motosikletli aralardan geçti, yaya geçidi/kırmızı ışık/üst geçit/alt geçit olmayan yerden araçların arasından karşıya geçmeye çalışan kişinin kural ihlalinin bi önemi kalmadı. Bunu yapan twitter denen bok çukurunun ahalisi motosikletlilere karşı kin güttüğünden yapıyor. Motosikletçilerse diğerlerine tepeden baktığı, kendini ayrı tuttuğu için bol bol giydirmek için fırsat olarak görüyor. "Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti" diye acayip bir cümle kurmuşsunuz. Aynı mantığın ters yönde de işlediğinin farkındasınızdır?
İki üstteki cevapta kalabalık şehirde yayaların araç yolunda gezinmesinin doğal va hak olduğunu savunarak kanıksama ile ilgili tespitimi doğrulamış. Burda bahsettiğim ara sokaklar değil işlek cadde ve bulvarlar. Ben yayan olduğum zaman ışıkların ya da üst geçidin olduğu yere kadar üşenmeyip yürüyorum. Heralde ben enayiyim. Fatihte bi ana caddede de durumun böyle olduğunu söylemişsiniz. Oradan geçen sürücülerin "burada yayalar yoldan gidiyor yavaş gitmeliyim" diye düşünürken yayalarınsa "burada herkes yoldan gidiyor, zaten araçlarda yavaş" diyip kural ihlaline ortak olduğu doğru değilmidir? Bahane mazeret üretmeden herkes kendine tahsil edilen yolda gitse keşke.
Velhasıl olay bu aradan geçme-yaya meselesinden ibaret değil. Geçenlerde videosu düşen somali başkanının oğlumudur ne boktur karıştığı motokuryenin öldüğü kaza vardı. Ona gelen analizlerde aynı. Motokurye hatalı dönüş yapmış yazık olmuş konuyu kapat. Gorüntüyü izliyorsun somalili piç, kuryenin döndüğünü görüp yavaşlıyor ama durmuyor. Gözgöregöre çarpıp çarptıktan sonra gaza abanıp adamı fırlatıyor. Tepsitlere bakınca anlaşılan eğer motor üstündeysen ve kural ihlali yaptıysan 100m içersindeki tüm araçlara bile isteye seni ezip geçme hakkı doğuyor. Anlaşılan bu.
Geçenlerde fark etmeyip bi ara sokağa ters yönde girdim. Ters yönde olduğumu araçların park yönünü görünce anladım ama yolu yarılamıştım devam ettim. Karşıdan bi taksi sokağa girdi. Sürücüyle göz göze gelmemle gaza abanıp üstüme sürmesi bir oldu. Aniden can havliyle motoru iki aracın arasına soktum paldır küldür yanımdan silecek geçti. Arkasından korna çaldım bağırdım çağırdım durmadı pezevenk. Şimdi herif beni piskopat olduğu içinmi ezmeye çalıştı yoksa karşının kusurlu çıkacağından emin olduğu bir kaza mı yapmaya çalıştığını bilmiyorum. Ama bu konuları okuduktan sonra emin olduğum şey, eğer ezilip ölseydim ve olayın görüntüsü internete düşseydi herkesin ters yöne girdiğim için hatanın bende olduğu tespitini yapıp konuyu kapatacağıdır. Twitterdaki pislikler oh çekip götüne kına yakacaktı. Motosiklet tutkunu usta ve acemi kim varsa bol bol nasihat düzüp benim gibi olmamalarını tavsiye edecekti.
Milletle benim kafam hiç uyuşmuyor.
-
25 Aralık 2023, 11:04
#24
26 senedir motosiklet kullanıyorum. 50cc mopedden 1000cc racinge kadar adventure, touring, naked, scooter, commuter vs. sahip olmadığım motosiklet kalmadı. Ehliyetsiz kullandığım 14-15' li cahil yaşlarımdayken dahi arabaların arasından ya da sağından bu kadar hızlı ve şuursuzca geçtiğmi hiç hatırlamam. Bir insan bu kadar cahil nasıl olur arkadaş. Hayır anlamıyorum özel olarak uğraşsak, bir adamı olabildiğince cahil, apaçi yetiştirelim desek yine bu kadar cahil hale getiremeyiz. Daha dün İzmir Mavişehir'de dur kalk trafikte sol refüj ile arabaların arasından o kadar hızlı geçiyor ki motorcu arkadaşlar, ben arabamın içinde korktum biri kapıyı açsa geberecekler diye. Arkadaş hiç mi düşünemiyorsunuz ya, arabaların arasından aniden bir yaya çıkabilir, aracın biri kapıyı açar o kapı göğsüne girer ya da öndeki araç aniden sola yanaşabilir vs. Yola atlayan yaya hatalı ya da hatasız, biz motorcuları ilgilendirmez. Motorcu her zaman kendini güvene almalı. Geberip gittikten sobra haklı olsan nolur. Bu nasıl bir cahil cesaretidir. Böyle tipler yüzünden biz motorcuların imajı fena zedeleniyor.
Arkasına kasksız kızı almış olan apaçi hava attığını zannediyor aklınca. O kızda biraz akıl varsa o çocuktan direkt soğumalı normal şartlarda. Ortalama bir İQ bunu gerektirir ama malesef o seviyede erkekler olduğu gibi o seviyede kızlar da var.
Şimdi birileri kalkıp da onlar genç, ağır yüklenmişsin falan demesin. Biz de gençtik, genç var genç var. Bu tarz gençlerin yaşlılığını da biliyoruz. İlber Ortaylı'da yaşlı İbrahim Tatlıses' de...
-
25 Aralık 2023, 11:07
#25
R4DON adlı üyeden alıntı
Bişeyi gözden kaçırdığım yok. Bu konuda paylaşılan kolaçan videosunda da tespiti yapmış. "Aralardan geçiyorsunuz" denilip kendi tarafından olan her kural ihlali es geçiliyor. Motosikletli aralardan geçti, yaya geçidi/kırmızı ışık/üst geçit/alt geçit olmayan yerden araçların arasından karşıya geçmeye çalışan kişinin kural ihlalinin bi önemi kalmadı. Bunu yapan twitter denen bok çukurunun ahalisi motosikletlilere karşı kin güttüğünden yapıyor. Motosikletçilerse diğerlerine tepeden baktığı, kendini ayrı tuttuğu için bol bol giydirmek için fırsat olarak görüyor. "Motosikletliler trafik kurallarına uygun sürselerdi (yayalar hatalı bile olsa) o kazalar gerçekleşmeyecekti" diye acayip bir cümle kurmuşsunuz. Aynı mantığın ters yönde de işlediğinin farkındasınızdır?
İki üstteki cevapta kalabalık şehirde yayaların araç yolunda gezinmesinin doğal va hak olduğunu savunarak kanıksama ile ilgili tespitimi doğrulamış. Burda bahsettiğim ara sokaklar değil işlek cadde ve bulvarlar. Ben yayan olduğum zaman ışıkların ya da üst geçidin olduğu yere kadar üşenmeyip yürüyorum. Heralde ben enayiyim. Fatihte bi ana caddede de durumun böyle olduğunu söylemişsiniz. Oradan geçen sürücülerin "burada yayalar yoldan gidiyor yavaş gitmeliyim" diye düşünürken yayalarınsa "burada herkes yoldan gidiyor, zaten araçlarda yavaş" diyip kural ihlaline ortak olduğu doğru değilmidir? Bahane mazeret üretmeden herkes kendine tahsil edilen yolda gitse keşke.
Velhasıl olay bu aradan geçme-yaya meselesinden ibaret değil. Geçenlerde videosu düşen somali başkanının oğlumudur ne boktur karıştığı motokuryenin öldüğü kaza vardı. Ona gelen analizlerde aynı. Motokurye hatalı dönüş yapmış yazık olmuş konuyu kapat. Gorüntüyü izliyorsun somalili piç, kuryenin döndüğünü görüp yavaşlıyor ama durmuyor. Gözgöregöre çarpıp çarptıktan sonra gaza abanıp adamı fırlatıyor. Tepsitlere bakınca anlaşılan eğer motor üstündeysen ve kural ihlali yaptıysan 100m içersindeki tüm araçlara bile isteye seni ezip geçme hakkı doğuyor. Anlaşılan bu.
Geçenlerde fark etmeyip bi ara sokağa ters yönde girdim. Ters yönde olduğumu araçların park yönünü görünce anladım ama yolu yarılamıştım devam ettim. Karşıdan bi taksi sokağa girdi. Sürücüyle göz göze gelmemle gaza abanıp üstüme sürmesi bir oldu. Aniden can havliyle motoru iki aracın arasına soktum paldır küldür yanımdan silecek geçti. Arkasından korna çaldım bağırdım çağırdım durmadı pezevenk. Şimdi herif beni piskopat olduğu içinmi ezmeye çalıştı yoksa karşının kusurlu çıkacağından emin olduğu bir kaza mı yapmaya çalıştığını bilmiyorum. Ama bu konuları okuduktan sonra emin olduğum şey, eğer ezilip ölseydim ve olayın görüntüsü internete düşseydi herkesin ters yöne girdiğim için hatanın bende olduğu tespitini yapıp konuyu kapatacağıdır. Twitterdaki pislikler oh çekip götüne kına yakacaktı. Motosiklet tutkunu usta ve acemi kim varsa bol bol nasihat düzüp benim gibi olmamalarını tavsiye edecekti.
Milletle benim kafam hiç uyuşmuyor.
Somali'li olayı ile sizinkinin söz konusu videolar ile tek ilgisi olayların içerisinde bir motosiklet olması ama? Şikayet ettiğiniz genellemeyi siz de tam tersinden yapıyorsunuz; makul mu oluyor öyle şimdi?
Tavsiyem: Trafikte en önceliksiz ve önemsiz araç sizsiniz kabulüyle sürüş yapmanız en doğrusu. Aksi takdirde rahmetlinin dediği gibi; "haklı ama ölü" olmak çok da matah bir şey değil. Mevzu basit.
-
25 Aralık 2023, 11:36
#26
Her iki tarafta birbirinden kusurlu. Biri trafik durunca kendinde aralardan karşıya geçme hakkını bulmuş biri trafik yoğunlaşınca şerit ihlali yaparak aralardan devam etme hakkını bulmuş. Evet hepimiz emniyet şeridi veya aralardan gidiyoruz ama en azından bir çoğumuzun bunu e-5 gibi yayanın veya başka etkenlerin çıkma ihtimalinin minimize edildiği yerlerde yapıyoruz diye düşünüyorum.
-
25 Aralık 2023, 18:45
#27
@R4DON bir kaç farklı noktası var bu konunun.
İnternetteki bir çok mecranın motosiklet sürücüsünü gömmek için can atılan yerler olduğu, ekşisözlük gibi Twitter gibi bok çukurlarında öfke kusmak için hazırda bekleyen kitler olduğuna hem fikirim. Motor camiası içinde de "bir yerde bir kaza varsa motorcu suçludur" gibi bir ekol var buna da katılıyorum.
Ayrıca senin anlattığın taksici olayında olduğu gibi hata yapana çarpmanın bir hak olduğunu sanan, hızlı giden motorcu görünce kazanın arkasından "salağa bak, öyle giderse böyle olur" gibi bir düşünce sistemi de var. Burada bir konuda da olmuştu sanırım, ABD'de bir abla otobanda gece motorla gidiyor, sonra araba ona zbam diye çakınca "öyle gidersen beyle olur" falan diye geçirmişti insanlar. Halbu ki iki saniye önce nerede ne yaptığının o kazayla hiç bir ilgisi yok. Ben 10 saniye önce otobanda tek teker yapıp sol elimi de asfalta sürerek gitmiş olabilirim. Bundan 10 saniye sonra düz yolumda giderken ayının biri bana yandan üstüme çıkarak çarptıysa bunun önceki hareketimle ne alakası var?
Ancak bu konudaki iki kazanın durumları farklı. Burası bolca benim yorumumu da içeriyor elbette. Öncelikle yaya > motosiklet. Bunu herhangi bir kanundan falan bağımsız olarak söylüyorum, benim için en büyük bağlayıcı kanun değil, benim mantığımın ne söylediği. Tıpkı denizde yelkenlinin kuru yük gemisinden büyük olması gibi, trafikte de yaya > motosiklet > otomobil > orta sınıf ticari > kamyon vs vs.. Söz konusu arkadaşların hatası filtreleme yapmaları değil, önceki mesajımda da yazdım, ben de yapıyorum, yasak olması da yasaların eksikliğ zerre umrumda değil. Ama filtreme yaparken gözetmem gereken bir "sürüş güvenliği" mefhumu var. O aradan bir kedi köpek de atlayabilir, yaya olmasına gerek yok. Ben görüşümün kısıtlı olduğu bir yerde, hele bir de otobüs gibi görüşü tamamen azaltan bir şey varken buna dikkat etmeliyim. Filtremenin yasak olduğu bir ülkede tabii ki ekstra dikkat etmeliyim, zira benim kanunen orada olma hakkım yok - kanuni haktan varmak istediğim yer de benim orada olabileceğimi ön görmesi beklenen birinin olmaması. Ancak olma hakkım olsaydı da oradan geçen bir yaya yine olabilirdi, hakkı varmuş yokmuş ilgilenmiyorum. Yaşlı başlı kadın kendi başına karşıdan karşıya geçmeye çalışıyor olabilir ve yakında bir yaya geçidi yok mesela? Geçiyor işte.
Mesut Çevik saçma sapan konuşmuş, onunla ilgilenme, enerjini Twitter'daki ekşi'deki saçmalıklarla harcama. Eğitimli kitlelerdeki davranış değişikliği bile acayip noktada olan anonim mecralarda bizim toplumlar gibi yerlerde bununla başa çıkamazsın.
-
25 Aralık 2023, 19:31
#28
Trafiğin her daim yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde motor kullanan arkadaşlarımızdan ben dahil kaçı filtreleme vs yapmıyor ki? Belki de bir çoğumuzun motosiklete başlama sebebi aradan dereden kaçıp trafikten kurtulma çabası.
Öyle araba sürer gibi süreceksek motor kullanmanın pek bir esprisi kalmıyor. Ben yoğun trafikte motorumun geçebileceği her alanı iyi kullanıyorum. Yaya geçitlerinde eğer arkamdam hızlı gelen ve duramayacağına inandığım bir araba varsa kendi güvenliğim için hız arttırıp geçiyorum, eğer arkam boşsa yaya geçidinde durup yayaya yol veriyorum.
İçimizde bolca çürük elma var ama hepimizi de aynı kefeye koymamak gerek.
-
25 Aralık 2023, 21:10
#29
tommygun adlı üyeden alıntı
Trafiğin her daim yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde motor kullanan arkadaşlarımızdan ben dahil kaçı filtreleme vs yapmıyor ki? Belki de bir çoğumuzun motosiklete başlama sebebi aradan dereden kaçıp trafikten kurtulma çabası.
Öyle araba sürer gibi süreceksek motor kullanmanın pek bir esprisi kalmıyor. Ben yoğun trafikte motorumun geçebileceği her alanı iyi kullanıyorum. Yaya geçitlerinde eğer arkamdam hızlı gelen ve duramayacağına inandığım bir araba varsa kendi güvenliğim için hız arttırıp geçiyorum, eğer arkam boşsa yaya geçidinde durup yayaya yol veriyorum.
İçimizde bolca çürük elma var ama hepimizi de aynı kefeye koymamak gerek.
Burada ben dahil "Kimse filtreleme yapmasın, filtreleme yapan olaydan bağımsız %100 suçludur, haksızdır" diye yazan kimse yok yalnız.
Gerizekâlı gibi süren herkes trafik kurallarına riayet edip etmemelerinden bağımsız olarak tepki çeker. Yukarıdaki örneklerdekiler bu kapsamda.
Motorculara yersiz çemkiren gerizekâlı da çok, motorcu gerizekâlı da çok. İki tarafta da maşallah bir noksanımız yok. Gerizekâlıların fikir ve görüşlerini (yaşamımızı etkilemediği sürece) dikkate almaya gerek yok.
8,5 yıldır İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu Maslak - Zincirlikuyu - Beşiktaş - Karaköy veya Zincirlikuyu - Topkapı - Merter akslarında sürekli filtreleme yaparak motosiklet kullanıyorum, bırak kaza yapmayı, toplasan 5 kere kendi hatamdan kaynaklanan bir tehlike yaşamamışımdır. Yaptığım hatalardan da hep özeleştiri yapıp ders aldım. Umarım yukarıdaki arkadaşlar da kendi hatalarından ders almışlardır.
Şahsen hangi kefeye konduğumla zerre kadar ilgilenmiyorum; kim ne düşünüyorsa düşünsün. Herkese de aynısını tavsiye ederim.
-
26 Aralık 2023, 08:48
#30
tommygun adlı üyeden alıntı
Trafiğin her daim yoğun olduğu İstanbul gibi şehirlerde motor kullanan arkadaşlarımızdan ben dahil kaçı filtreleme vs yapmıyor ki? Belki de bir çoğumuzun motosiklete başlama sebebi aradan dereden kaçıp trafikten kurtulma çabası.
Öyle araba sürer gibi süreceksek motor kullanmanın pek bir esprisi kalmıyor. Ben yoğun trafikte motorumun geçebileceği her alanı iyi kullanıyorum. Yaya geçitlerinde eğer arkamdam hızlı gelen ve duramayacağına inandığım bir araba varsa kendi güvenliğim için hız arttırıp geçiyorum, eğer arkam boşsa yaya geçidinde durup yayaya yol veriyorum.
İçimizde bolca çürük elma var ama hepimizi de aynı kefeye koymamak gerek.
Cogunlugun yapması olayı doğru göstermiyor abi Kişi filtreleme ya da emniyet şeridi kullanımı sırasında bir kaza yaptığı zaman ağlamayacak bu kadar basit.
araçta olan bir problemden kaynaklı sağdaki adam aniden emniyet şeridine girebilir; motorcu geliyor mu aman diye beklemek zorunda değil. sonuçta orası ambulans vs. hariç kullanıma kapalı. onlarda zaten siren açıp giriyor.
Bu arada yogun trafikte yapılmaması gereken şeyleri bende yapıyorum ancak bizim sürücülerimiz cıvkını cıkartıp gereksiz yere bunun fantazisini yapıyor sonra da yok ayna kırıyor vs.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
26 Aralık 2023, 08:56
#31
arndiol adlı üyeden alıntı
Cogunlugun yapması olayı doğru göstermiyor abi
Kişi filtreleme ya da emniyet şeridi kullanımı sırasında bir kaza yaptığı zaman ağlamayacak bu kadar basit.
araçta olan bir problemden kaynaklı sağdaki adam aniden emniyet şeridine girebilir; motorcu geliyor mu aman diye beklemek zorunda değil. sonuçta orası ambulans vs. hariç kullanıma kapalı. onlarda zaten siren açıp giriyor.
Bu arada yogun trafikte yapılmaması gereken şeyleri bende yapıyorum ancak bizim sürücülerimiz cıvkını cıkartıp gereksiz yere bunun fantazisini yapıyor sonra da yok ayna kırıyor vs.
Ayna kırıp kaçmak kadar utanılası aşağılık bir olay yok. Madem aynayı kırıyorsun o zaman dötüm dötüm kaçmayacaksın. Filtreleme ve emniyet şeridi kullanımında sürücünün almış olduğu riskin farkında olduğunu düşünüyor ve her hangi bir kazaya karıştığı anda ben de ağlamaması gerektiğini savunuyorum.
-
26 Aralık 2023, 10:39
#32
tommygun adlı üyeden alıntı
Ayna kırıp kaçmak kadar utanılası aşağılık bir olay yok. Madem aynayı kırıyorsun o zaman dötüm dötüm kaçmayacaksın. Filtreleme ve emniyet şeridi kullanımında sürücünün almış olduğu riskin farkında olduğunu düşünüyor ve her hangi bir kazaya karıştığı anda ben de ağlamaması gerektiğini savunuyorum.
Yukarıda @R4DON'un şikayet ettiği "diğerlerinin motorculara karşı son derece tahammülsüz ve önyargılı davranması" olgusunun en büyük sebeplerinden biri de böyle abuk sabuk (hep bana hep bana mottosuyla) motosiklet kullanıp da sonra ayna kırmak gibi sahte erkeklik gösterileri yapan beyinsiz yüz karaları. (Diğerleri de farklı değil; onlarda da motorculara abuk sabuk davranan yüz karaları var. Bu toplumun tüm kesimleriyle ilgili bir sıkıntı; küçük-orta boy arası bir meteorit lazım...)
-
26 Aralık 2023, 15:28
#33
Şimdi önyargı dersen de. Olay mahalli Esencılıs. Olay buralar için normal.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Cyan adlı üyeden alıntı
En üstteki iki kazanın videolarını hatırlıyorum; her ikisinde de motosikletli suçlu esasen: Çünkü "şerit paylaşımı" (lane splitting / lane filtering) yapıyor. Motosikletlilerin şerit paylaşımı yapmasına göz yumulmakla birlikte sonuçta trafik kurallarına aykırı bir eylem. Üstelik her iki sürücü de ortam koşullarına uymayacak kadar hızlı ve temkinsiz gidiyorlar. O kadar sıkışık ve yoğun trafikte kesinlikle daha yavaş kullanmak lazım. Memleket sürücüsüyle yayasıyla bolca davar dolu, bu bilinçle davranmak gerekiyor.
Ekleme: En alttaki NSW bilgilendirme videosu çok güzelmiş. Tam olması gerekeni anlatıyor.
o video bile yanlış, şu sinyali neden döneceği zaman verirler? önceden verseler de biz trafiği okurken milletin ne yapacağını önceden bilsek daha iyi olmaz mı? şu sinyal meselesine ben çıldırıyorum, hani bu sinyali kullanmıyorlar diye kızıyoruz ama kullananları da görünce diyorum ki tamam ya boş verin takılın siz öyle...
sinyal vermeyen aşağılık reziller, nesiniz siz? fizik bilimcisi mi? kimyager mi? matematik uzmanı mı? çok yoğun çalışan bir biyolog mu? nesiniz? o beyinlerin içi ne ile meşgul ki basit bir sinyali dahi veremiyorsunuz? yada verenlerde kıçıyla sinyal veriyor diyeyim.
sinyal, adı üstünde, bir hamle yapacağını sinyal veriyorsun, neden? trafikte senin o hamleyi yapacağını millet bilsin diye bunun sinyalini veriyorsun, peki neden bunu son anda yapıyorsun? sanki ringde dövüş ederken rakibe fake vermek gibi nedir bu?
sinyal önceden verilir ve artık dönüşe başladığında kapatılır...
yani o en alttaki videoda en az 3 araç öncesinde başlarım ben sinyal vermeye ki herkes benim sola döneceğimi bilsin ve herkes trafik akışını ona göre kafasında kursun.
sonuç; big reset, her geçen zamanda insan nüfusunu azaltmak için hamleler yapılıyor sanıyorum, 3. dünya savaşı bir ihtiyaç haline gelmiş, ülkelerin anlaşamaması bir bahane, amaç öncelikle kitlelerin daha fazla çoğalmasını yavaşlatıp sonra da azalma aşamasına geçmek ve gelecekte dünya kaynaklarını daha az tüketip daha bilinçli ve temiz bir toplum yaratmak...
kim ne derse desin şu an dünyada gereksiz bir kalabalık var ve kendi sonumuzu hızlandırıyoruz... insalık medeniyeti olarak o kadar ilkel durumdayız ki dünyanın başına bir şey gelse uzayda yaşayacak kadar bile teknolojimiz yok.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
o video bile yanlış, şu sinyali neden döneceği zaman verirler? önceden verseler de biz trafiği okurken milletin ne yapacağını önceden bilsek daha iyi olmaz mı? şu sinyal meselesine ben çıldırıyorum, hani bu sinyali kullanmıyorlar diye kızıyoruz ama kullananları da görünce diyorum ki tamam ya boş verin takılın siz öyle...
sinyal vermeyen aşağılık reziller, nesiniz siz? fizik bilimcisi mi? kimyager mi? matematik uzmanı mı? çok yoğun çalışan bir biyolog mu? nesiniz? o beyinlerin içi ne ile meşgul ki basit bir sinyali dahi veremiyorsunuz? yada verenlerde kıçıyla sinyal veriyor diyeyim.
sinyal, adı üstünde, bir hamle yapacağını sinyal veriyorsun, neden? trafikte senin o hamleyi yapacağını millet bilsin diye bunun sinyalini veriyorsun, peki neden bunu son anda yapıyorsun? sanki ringde dövüş ederken rakibe fake vermek gibi nedir bu?
sinyal önceden verilir ve artık dönüşe başladığında kapatılır...
yani o en alttaki videoda en az 3 araç öncesinde başlarım ben sinyal vermeye ki herkes benim sola döneceğimi bilsin ve herkes trafik akışını ona göre kafasında kursun.
sonuç; big reset, her geçen zamanda insan nüfusunu azaltmak için hamleler yapılıyor sanıyorum, 3. dünya savaşı bir ihtiyaç haline gelmiş, ülkelerin anlaşamaması bir bahane, amaç öncelikle kitlelerin daha fazla çoğalmasını yavaşlatıp sonra da azalma aşamasına geçmek ve gelecekte dünya kaynaklarını daha az tüketip daha bilinçli ve temiz bir toplum yaratmak...
kim ne derse desin şu an dünyada gereksiz bir kalabalık var ve kendi sonumuzu hızlandırıyoruz... insalık medeniyeti olarak o kadar ilkel durumdayız ki dünyanın başına bir şey gelse uzayda yaşayacak kadar bile teknolojimiz yok.
Kurallar ve onlara uyma gerekliliği sabit, bununla birlikte bizim memlekette sinyal vermek ile vermemek arasında risk aynı aslında: Sinyal versen arkadaki geçmeyesin diye hızını artırıp yaklaşarak aradaki boşluğu azaltıyor. Riskli hamle. Sinyal vermesen giriyorsun rahatça. Böyle de salak bir durum var. Evinde kaldıramayan geliyor trafikte sana kaldırıyor, böyle bir ortam afedersin.
-
Evet boşluğu kapatıyorlar diye sinyal vermeyen bir ekol de vardı. Gerçekten de çok olan bir şey, 10 saniye izliyorsun o boşluk orada duruyor, sinyal verdiğin anda adam bir anda gaza oturup aradaki boşluğu kapatmaya çalışıyor..
Ben artık normalde sinyalde 1 saniye kadar geçirip hamleyi yapmak yerine 2-3 saniye aynalardan gözlüyorum, ondan sonra sinyali verip trak diye geçiyorum.
İstanbul teksas ya trafik açısından. Sinyali verip, hamleye başlayıp, sonra dönüp aynaya bakanlar var. =)
-
30 yaş altına motosiklet ehliyeti, 40 yaş altına da SS ehliyeti verilmemeli Sorun morun kalmaz
-
Mal gibi yüksek süratle aralardan hız yapıp bir de kendini haklı gören cahiller.
çocuk çıkabilir hayvan çıkabilir.
vurdukları insanlar acıdım sadece..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)