Yayalara çarpan motorcular sosyal medyada tartışma konusu oldu
Reklamlar
-
Son zamanlarda trafikte yaşanan yayalara çarpan motosiklet kazaları sosyal medyada tartışma konusu oldu.
Bir kesim araçların arasında sürüş yapan motorcuları suçlarken, motorcular ise yayaların kontrolsüz şekilde karşıdan karşıya geçmeleri nedeniyle kazaların gerçekleştiği savunuyor. Yaşanan kaza videoları ve kazalar hakkında bazı yorumları aşağıda paylaşıyoruz.
Yayaların ve motosiklet sürücülerinin bu gibi durumlarda ülkemizde veya diğer ülkelerde trafikte uyması gereken kuralları sizlerde yorum olarak konuya yazabilirsiniz.
https://twitter.com/bpthaber/status/1733121038630666679
Bu kazaya yapan arkadaşın kaza hakkındaki yorumu: Bir yayanın beklenmedik bir şekilde yola girip köprücük kemiğimin kırılmasıyla sonuçlanan bir kaza hakkında sizi bilgilendirmek istedim. Ne yazık ki sorumlu kişi olay yerinden kaçtı. Arkadaşlar 360 Kamera Olduğu İçin Hızlı Gittiğim Görünüyor Fakat Orda ki Maksimum Hızım 30KMh Tamam Dikkat Edemedim Evet Ama O Yayanın da Yaya Geçidi Olmayan Bir Yerden Karşıya Geçmesi Doğru Değildir Üstelik 10 Metre İlerde Yaya Geçidi Varken Esenyurt Burası İnsanları Sıkıntılı Üst Geçidin Bile Altından Karşıya Geçerken Ölen İnsanları Biliyorum. İyice Hindistana Döndü Bu Semt
https://twitter.com/metropolmedya_/s...67870246256866
Bu kaza da motorcu "bu aradan geçmeyin" diyor
Mesut Çevik : Motorlar herkes için tehlike saçar hale geldiler. Özellikle yayalar için... Kaldırım, ters şerit, araçların sağı, solu, ortası demeden son hız giden, biri çıkar durmam gerekir diye düşünmeyen motorların acil denetlenmesi, her motor için sınav ve eğitim şartı gelmesi gerekli.
Kolaçan Motosikletle Aralardan Geçmek
Altın Elbiseli Adam Trafikte Motosiklet
Reklamlar
-
Geçmiş olsun taraflara ,şehir trafiğinde araç kullanan kim ise dikkat etmek durumunda. Kaza olduktan sonra gerisi zaten boş. Motor kazalarında suçlu aramayalım sonuçta kabak motorcunun başına patlıyor, araba kullanırken bile millet araçlar bana çarpmasın diye uğraşıyorum .
-
ülkedeki motorcuların %60'ı trafik okumayı bilmiyor; sadece sürme konusunda iyiler. ancak yolu okuyamadıktan sonra istersen motogp şampiyonu ol, fıss.
arabacılar zaten kör
-
En üstteki iki kazanın videolarını hatırlıyorum; her ikisinde de motosikletli suçlu esasen: Çünkü "şerit paylaşımı" (lane splitting / lane filtering) yapıyor. Motosikletlilerin şerit paylaşımı yapmasına göz yumulmakla birlikte sonuçta trafik kurallarına aykırı bir eylem. Üstelik her iki sürücü de ortam koşullarına uymayacak kadar hızlı ve temkinsiz gidiyorlar. O kadar sıkışık ve yoğun trafikte kesinlikle daha yavaş kullanmak lazım. Memleket sürücüsüyle yayasıyla bolca davar dolu, bu bilinçle davranmak gerekiyor.
Ekleme: En alttaki NSW bilgilendirme videosu çok güzelmiş. Tam olması gerekeni anlatıyor.
-
İlk videodaki gerizekalı kendini savunma cürretini nereden bulmuş anlamadım. Elin kızını korumasız bir şekilde motora bindirmiş, maganda gibi sürmüş, yaya geçidinden geçmiş, orada da devam edip ablamıza çarpmış. Elin kızını da havaya uçurmuş resmen.
"İyice Hindistana Döndü Bu Semt" Sen sanki Norveç'te somon balığısın...
-
Bu tiplerin hepsi böyle, bunları kanun durdurmadıkça hep haklı olduklarını iddia edecekler belli ki.
Ben 25 senedir motor kullanıyorum hiç bu kadar motorculara düşman olmamıştım.
Bu durup dururken olmadı tabi. Gördüklerim ve yaşadıklarım trafikte artık orman kanunlarının geçtiğini ispatlıyor.
Artık müdahale edilebilecek eşik de geçildi maalesef. Daha önce kuralları çiğneyen motorcuları uyarırdım, artık o kadar fazlalar ki,
hangi birine yetişilebilir bilmiyorum. Kenti terk etmek dışında bir çare görmüyorum doğrusu.
-
evladım aralara gir iyi güzel de aralarda öyle gitmek nedir ya?
otobüsün arkasında hızı 39.. otobüsün ortasında yaya ilk göründüğü anda 41.. yayaya çarpmak üzeyeken 46 oluyor bir de..
-
Yaya cahil, motorcu zırcahil ..
"Ahh buradan gecmeyin ya" repligini Apple Music'de bulsam satın alırım zil sesi yapmak için.. o derece hayran kaldım..
-
Yaya hatalıysa kazaya karışan motorcular da en az onlar kadar hatalı. Özellikle İstanbul'da 10 motorludan 9 u maganda. Aradan, dereden gazlayarak git sonra da ağla. Ne güzel ya.
-
21 Aralık 2023, 10:18
#10
Sorun kent kültürünü bilmiyoruz.
Bilmediğimiz gibi sorunu kaba kuvvetle çözmeye çalışıyoruz.
-
21 Aralık 2023, 13:56
#11
İki tarafta birbirinden beter al birini vur ötekine tarzı bir konu.
-
21 Aralık 2023, 14:04
#12
Kanunda söyle bir durum var;
yaya geçidine mesafesi 100 metre ve üstü olan yerlerde yaya yoldan karşıdan karşıya geçebilir.
ancak motorcu için hiçbir maddede şerit ihlali, filtreleme, sağlama, emniyet şeridi, makas gibi konularda izin verilmiyor.
bu videolar özelinde bahsetmiyorum ancak kuralsız süren motorcu yoldan karşıdan karşıya gecen yayaya carptıgında sürekli kendını haklı sanıyor ve %90 kendisi haksız.
benzer durum yolda aracın şeridine zorla burnunu sokup sonra yol vermedi diye ayna kıran salaklar için de geçerli.
-
21 Aralık 2023, 14:38
#13
O kanun öyle mi? Yoksa ben şunu buldum:
"Ancak, 100 metre kadar mesafede yaya geçidi, okul geçidi veya kavşak bulunmayan yerlerde yayalar, taşıt trafiği için bir zorluk veya engel yaratmamak şartıyla ve yoldan gelen taşıtların uzaklık ve hızını kontrol ederek kendi güvenliklerini sağladıktan sonra en kısa doğrultuda ve en kısa zamanda taşıt yolunu geçebilirler."
Yasaya da mahkum kalmaya gerek yok fikir yürütürken. Bu biraz mantalite meselesi. Evet olur olmaz yerde acayip şekilde yola atlayanlar var, hatta evrimsel biyolojinin çok da basit açıklayacağı şekilde tam da motorla çakacağınız anda ve noktaya doğru atlıyorlar. Bununla ben de karşılaşıyorum bazı semtlerde çokça.
Lakin ne olursa olsun, yaya üstündür. Bitti gitti.
Filtreleme de yasak evet, ama bence yasak olması kanun koyucunun hatası, ben de yapıyorum. Ama filtreleme yaparken aralardan her an xyz çıkabileceği düşüncesi ve emniyeti ile gidiyorum. Duran/durayazan otobüsün yanından 40'la çıkmak nedir? Kedi de geçebilir orada? Kediye mi bağıaracak "hule şurdan geçme yöö" diye?
-
21 Aralık 2023, 14:41
#14
ben detaylı değil üstünkörü yazdım; demek istediğim yayanın o yolu kullanması için bir şekilde yasal bir serbestlik aralığı olsa da motorcunun yaptıklarının %90ı için yasal bir dayanağı yok.
Bizim ülkede filtreleme yasakken böyle ise serbest olsa ne hale gelir düşünemiyorum.
Evet motosiklet için cok avantaj var ancak bizim millet boş yolda emniyet şeridinden giden, sol boş yolda aracı sağlayan bir millet.
-
21 Aralık 2023, 15:00
#15
arndiol adlı üyeden alıntı
ben detaylı değil üstünkörü yazdım; demek istediğim yayanın o yolu kullanması için bir şekilde yasal bir serbestlik aralığı olsa da motorcunun yaptıklarının %90ı için yasal bir dayanağı yok.
Bizim ülkede filtreleme yasakken böyle ise serbest olsa ne hale gelir düşünemiyorum.
Evet motosiklet için cok avantaj var ancak bizim millet boş yolda emniyet şeridinden giden, sol boş yolda aracı sağlayan bir millet.
Bence serbestlikten ekstra bir şey çıkmaz. Şu an kaç motosiklet sürücüsü filtreleme yassah diye bunu yapmıyor ki? Ben çok ciddi bir azınlık olduğunu düşünüyorum, korkutucu geldiği için yapmayan yine yapmaz. Hatta kanunlaştırılması otomobil sürücülerinin azınlık da olsa bir kısmının artık bunun farkında hareket edeceği için iyileşme de sağlar.
Velhasıl dediğini anlıyorum tabi. Yasal bir dayanağın da yokken neye hiddetleniyorsun. Canı acıyan insan psikolojisini de tabi görmezden gelmemek lazım, yere düşen insan sinirlenir. Ben de motorla kaza yaptığımda kalktığımda gözü dönmüş şekilde bağırmıştım, aptal saptal bir kaza oldu diye. Hatta hemen sonra çarptığım herif iyi mi diye ona bakındım, dalmak için aranıyorum sanıp tutmuşlardı beni =)
-
21 Aralık 2023, 15:26
#16
forumdaki bir çok kullanıcı ile hemfikir olduğuma gerçekten çok memnun oldum şu an.
aktif olarak hem motosiklet, hem otomobil hemde şirket aracı (bunu ayrı bir klasmanda tutuyorum) kullanan birisi olarak istanbuldaki motosiklet sürücülerinin %90 ı beni deli ediyor gerçekten.
-
22 Aralık 2023, 13:13
#17
Artık sinirlerimi o kadar zıplatıyor ki bu sorumsuz, aynasız tayfa...
Sağa döneceğim sinyalimi vermişim kalkışımı yapmışım. Arkasında artçı var, artçıda kask yok bişe yok. Sağımdan gelip sola dönüyor. Ben durmasam görmesem ne olacak?
Düşünce kaskına 2 tane şaplatasım geliyor.
-
22 Aralık 2023, 13:42
#18
ben ekipmansız sürüp hızlı gidenlere de ayar oluyorum.
-
24 Aralık 2023, 15:07
#19
Twitter'daki yorumlar hep motorcuya giydirmiş. Motosiklet forumundaki yorumlara bakıyorum aynı şekil. Türkiyede bir yanlışı yeteri kadar yaparsan bir zaman sonra onu yapmak hakkın oluyor. Trafik biraz yavaşladımı aralardan yayaların geçeceği kanıksanmış. Bunu kanıksamış olmakta "trafik okuma" yeteneği olarak görülüp marifet sanılıyor. Bende Esenyurttayım, yavaş veya duran trafikte giderken elim frende tıntın gidiyorum ama bunda övünecek bişey yok. Hergün evden işe giderken en az birkere yola atlayan bir yaya yüzünden ani fren yapıyorum. Yavaş ve diken üstünde olduğum için kaza olmuyor ama bu iyi birşey mi? Bir sefer dalgınlığıma gelse ve çarpsam kabahat bendemi olucak? Neden milletin trafiği biraz yavaş gördümü elini kolunu kaldırıp yola atlaması normal birşey oldu? Böyle kaza videolarında milletin yorumları beni acayip sinirlendiriyor.
-
24 Aralık 2023, 15:33
#20
bir allahın kuluda indirip dövmemiş motorcuları yazıklar olsun aralardan geçemeye kanunen kimsenin hakkı yok motorcu veya yaya
yaya mı aradan geçerken çarptın yerden kalkıp yayayı dövecen
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)