Emniyet şeridinde motorcuyla ticari aracın karıştığı kaza
-
İstanbul’da emniyet şeridinde ilerleyen motosiklet, emniyet şeridine giren başka bir araçla çarpıştı. O anlar kask kamerasına yansıdı.
Kaza, İstanbul’da meydana geldi. Bir motosiklet sürücüsü 100 kilometre hızla emniyet şeridinde ilerliyordu. O sırada bir araç aniden emniyet şeridine girerek motosiklete çarptı. kaza sonucu motosiklet sürücüleri yere düşerken olay anı kask kamerasına yansıdı. Sosyal medyada hızla yayılan görüntüler, “Kim hatalı?” tartışmalarına neden oldu.
İşte o görüntüler;
Reklamlar
-
Emniyet seridinden gitmek her sekilde yanlis oldugu icin bence motorsikletli kanunen suclu. ama Istanbul trafiginde oradan gitmek zannedersem normal karsilaniyor. Ticari aracin ne amacla emniyet seridine girdigine bakmak lazim. Eger gercek anlamda arizasi oldugu icin geciyorsa yine motorsikletli hatali.
100 km hizla emniyet seridinden gitmek? Bilemedim.
-
Doğal seleksiyon.
kimse kusura bakmasın, b.kunu cıkarmıs motorcular yüzünden kafayı yiyen arabacılarla biz ugrasıyoruz sonra.
-
Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı
Emniyet seridinden gitmek her sekilde yanlis oldugu icin bence motorsikletli kanunen suclu. ama Istanbul trafiginde oradan gitmek zannedersem normal karsilaniyor. Ticari aracin ne amacla emniyet seridine girdigine bakmak lazim. Eger gercek anlamda arizasi oldugu icin geciyorsa yine motorsikletli hatali.
100 km hizla emniyet seridinden gitmek? Bilemedim.
8. saniyede, ticari aracın önündeki aracın fren lambaları yanıyor. Ticari aracın takip mesafesi kısa olduğu için ve solda da araba olduğu için muhtemelen can havliyle midir kendini emniyet şeridine atıyor.
Hatta 9. 10. saniyelerde sağ şeritte bir trafik var böyle arabalar akordiyon olmuş. Ticari gaza gelmiş, dalmış, hatasını da çok geç fark etmiş gibi geldi bana.
-
tabiki motorcu hatalı.gidilmemesi gereken yerden gidiyor öndeki araç kazadan kaçmak için kendini doğal olarak emniyet şeridine atıyor.motorcu ucuz kurtarmış artçısı falan o hızda mucize gerçekten
-
Kim haklı, kim haksız durumu bayağı karışık her karesi ofsayt.
Ama motosikletin emniyet şeridin de gitmesini gerektirecek bir durum yok trafik rahat ve akıcı.
-
%50 %50 verilir. Haklı ya da haksız farketmez. Bana da yeni yetme zengin züppesi bana çarptı düşürdü. Bilir kişi Emniyet şeridinde olduğumuz için %50 %50 verdi.
-
Kimin hatalı olduğundan bağımsız; zaten trafik gayet hızlı şekilde akarken bir insan 105 km hızla neden emniyet şeridinden gider.Amacı ne?
-
2000'li yıllarda hergün kadıköy'den beşiktaş'a motorla köprüden geçerek okula giderdim. Emniyet şeridinden 100'le giden motorcu diye bir şey yoktu o zamanlar. Emniyet şeridi trafik tıkanıksa kullanılır ama yavaş gidilirdi. Uzun süre sonra geçenlerde yine aynı güzergahtan gideyim dedim, artık mümkün değil, emniyet şeridinde sağımdan solumdan it sürüsü gibi silme geçip gittiler, ne yapacağımı şaşırdım.
Emniyet şeridine hız sınırı ya da sınırlayıcısı koymak şart.
-
"Kaza yaptıktan sonra kimin hatalı olduğu önemli değildir. Önemli olan kazaya karışmamak
Bence burada motosiklet kullancısı suçlu. Ticari aracın önündeki araç aniden yavaşlayınca o da çarpmamak için kendisini emniyet şeridine atıyor. Emniyet şeridini tüm İstanbullular kullanıyor sanırım. Ancak burada trafiği okumak lazım. Öndeki araçların fren lambası yanıyor. Emniyet şeridini kullanmak yasak zaten. En azından hızımızı daha mâkul düzeylere çekmek lazım.
Araba kullanırken olsun motor kullanırken olsun hepimiz illâ hatalar yapabiliyoruz. Daha temkinli giderek birbirimizin yaptığı hatalara karşı önlem almak lazım.
Tekeriniz düz bassın
-
Bence emniyet şeridini yapan kimse -karayolları veya belediye- suçlu o.
Bizim sığırlar için o kadar boşluk bırakırsan orada yarış bile yaparlar.
Öyle değil mi Duru?
-
DickName adlı üyeden alıntı
Gördüğüm en mantıklı yorum..
Not: Videoda ki hoca da akademisyen prof falan olmalı sıradan maarif hocası bu şekilde ders anlatamaz hoca belli bir çizginin üstünde.
-
Kanunen kim haklı kim haksız onun matematiği farklıdır ama bi ara motorun hızı 110 km gösteriyordu.
Şehiriçi trafik ne olur ne olmaz diye normal şeritte bile o hıza çıkmaya korkan ben, adam saatte 110'la emniyet şeridinden gidiyor yahu.
Kaza anında arkadaki arkadaşı bariyerlere girse, kolu bacağı kopsa, bütün ömrünü o vicdan azabıyla geçirebilecek mi acaba?
Yani insanın canı bu kadar mı kıymetsiz olur, başıma bir şey gelirse konusunu bu kadar mı düşünmez, valla akıl alır gibi değil.
Geçmiş olsun dileyeyim de ayıp olmasın ama hakikaten yapılacak hareketler değil bunlar, hayatlarındaki bütün şansı burada harcamışlar.
-
Kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun, ucuz atlatmış gibi gördüm videoda, çok daha kötüsü de olabilirdi.
Kimse kusura bakmasın ama ben hatanın tamamının motosikleti süren kardeşimizde olduğunu düşünüyorum. Birinci hata emniyet şeridinden gitmesi, ikinci hata emniyet şeridinde o kadar hızlı gitmesi. Ben mümkün olduğunca emniyet şeridine girmiyorum İstanbul'da. Çakarlı araçlar, ambulanslar, diğer motosikletler derken emniyet şeridi sağ şerit kadar yoğun oluyor zaten. Hiçbirimiz motosikletinde hastaneye acil hasta taşımıyoruz arkadaşlar, gideceğimiz yere 5-10 dakika geç gidelim ama en azından tek beden gidelim. Motosiklet zaten riskli bir araç, neden daha da riskli hale getirelim bunu.
-
Bence kesinlikle motosikletli hatalı. Emniyet şeridinde 200 ile gitmesi gerekiyordu çok yavaş kalmış, şanına gölge düşmüş.
Çarptığı araç emniyet şeridini doğru kullanmış ve kazayı önlemek için kendini oraya atmış ama orada da büyükbaş'a denk gelmiş.
Kimse yalandan motorcuyu haklı çıkarmaya çalışmasın boşuna göz var izan var.
-
Istanbulda yasamayan ve Tem otoyolunu kullanmayan suruculer kaza yapan arkadasi afaroz edebilir, ama kullananlar anlayacaktir.
Temde Normal seritte ilerlemek cok stresli cunku makaslar sıkıştirmalar tacizler manyaklar psikopatlar yarisanlar ne ararsan var. Sirat koprusunu gecmeye calisan ateist gibi hissediyorsunuz.
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Istanbulda yasamayan ve Tem otoyolunu kullanmayan suruculer kaza yapan arkadasi afaroz edebilir, ama kullananlar anlayacaktir.
Temde Normal seritte ilerlemek cok stresli cunku makaslar sıkıştirmalar tacizler manyaklar psikopatlar yarisanlar ne ararsan var. Sirat koprusunu gecmeye calisan ateist gibi hissediyorsunuz.
İstanbul'da yaşıyorum, emniyet şeridini de kullanıyorum ama magandalık yapmadan insan gibi gidiyorum. Çok fazla maganda otomobil ve motosiklet sürücüsü var İstanbul'da ve her yerden fırlıyorlar kontrol etmeden. 10 otomobil sürücüsünün 2,3 tanesi magandaysa, 10 motosiklet sürücüsünün 6,7 tanesi maganda. En azından bana denk gelenler öyle.
-
Motordaşıma ve yolcusuna çok geçmiş olsun. Ben de TEM'de emniyet şeridini çok kullanıyorum, bazen bu süratlere de çıktığım oluyor.
Burada maalesef hata %100 motosiklet sürücüsünde; öncelikle orada olmaması lazımdı, bunu teslim edelim. Hadi oradan tehlikeli bir şekilde sürüyor, böyle bir durumda ekstra dikkatli ve tetikte olması gerekirmiş.
Genel olarak sürüş yaparken trafiği çok ama çok iyi okumak lazım; trafikte herhangi bir araç sürerken sadece önündeki araca bakmak yetmez en az onun da bir önündeki araç takip edilmeli. Takip mesafesini korumayan sürücülere ekstra dikkat etmek gerekiyor, her an en manyak manevrayı ve şerit değiştirmeyi yapabilirler.
Bu kazada ileride trafik yavaşlıyormuş gibi görünüyor, yani motosiklet sürücüsünün çok önceden (motosikletin verdiği yüksek görüş avantajıyla) bunu farkedip yavaşlamak gerekiyormuş zaten.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
İstanbul'da yaşıyorum, emniyet şeridini de kullanıyorum ama magandalık yapmadan insan gibi gidiyorum. Çok fazla maganda otomobil ve motosiklet sürücüsü var İstanbul'da ve her yerden fırlıyorlar kontrol etmeden. 10 otomobil sürücüsünün 2,3 tanesi magandaysa, 10 motosiklet sürücüsünün 6,7 tanesi maganda. En azından bana denk gelenler öyle.
Dostum oyle diyorsun da, yol acik ise sol ve orta serit te yol almak 500cc alti icin guvenli degil.
Sag seritte kamyonlar tirlar ya yavas kaliyor, yada yokus asagi yardiriyor. Bende surekli emniyet seridinden gitmiyorum tabi.
Yani magandalik olsun diye emniyet seridi kullanimi degil benimki. Yol durumuna gore emniyet seridi dahil hangi serit guvenliyse onu kullaniyorum.
Kaza yapan arkadasin hatasi emniyet seridi kullanimi degil bence. Dikkatsiz olmasi. Onundeki yolu ve trafigi okuyamamasi. Sikintiyi sezip yavaslayabilirdi.
Orta seritte giderken de ayni kazayi yapabilirdi arkadas; ki bence orta seritte bu tarz bir kaza olma olasiligi yuksek.
Ozetle amac guvenli surus ise, Tem de cogu zaman benim icin en guvenli serit emniyet seridi.
-
Şu artçı işi büyük mesuliyet. Allah korusun bir kazada dötüm bacağım kırılsa hadi "kendim ettim, kendim buldum" derim ama artçımın, hele ki eşimin, dostumun, yakınımın tırnağının ucu kırılsın vicdanım sızlar.
Pazar günü yeni havalimanı yolu üzerinden eve dönerken Kağıthane Hasdal tarafında bir kaza olmuş, ona denk geldim. Rks'nin Msx 125 gibi bir modelini kullanan bir kız Vito ile yandan çarpışmış, kızın sevgilisi de Nk 650 ile arkadan geliyormuş. Ben durup yanlarına koştum, kız yerde hareketsizdi. Öldü diye korktum ama bilinci açıkmış, ambulans geldi ve sanırım 1-2 kırıkla atlattı. Sevgilisi yanında ağlıyordu, çocuğu sakinleştirmeye çalıştım, Vito'nun şoförü çok üzgündü, onu sakinleştirmeye çalıştım. Vito içindeki İranlı güzel kadına yürüyeyim dedim ama olmadı o iş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)