Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Emniyet şeridinde motorcuyla ticari aracın karıştığı kaza

    REKLAM ALANI
  1. #21
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Istanbulda yasamayan ve Tem otoyolunu kullanmayan suruculer kaza yapan arkadasi afaroz edebilir, ama kullananlar anlayacaktir.

    Temde Normal seritte ilerlemek cok stresli cunku makaslar sıkıştirmalar tacizler manyaklar psikopatlar yarisanlar ne ararsan var. Sirat koprusunu gecmeye calisan ateist gibi hissediyorsunuz.
    İstanbul içinde ben de emniyet şeridini kullanıyorum, hatta avrupa yakasında TEM otoyolunda emniyet şeridi var diye yolumu uzatıp oradan gidiyorum ama 100'le gitmiyorum, her an önüme bir şey çıksa durabilecek güvenli bir hızda gidiyorum çünkü her an böyle bir şey olacakmiş gibi sürmek lazım orada da.
    zihnigonen bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vito içindeki İranlı güzel kadına yürüyeyim dedim ama olmadı o iş.
    Az kalsın 2. kaza oluyomuş
    tommygun, espresso ve zihnigonen bunu beğendiler.

  3. #23
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum oyle diyorsun da, yol acik ise sol ve orta serit te yol almak 500cc alti icin guvenli degil.

    Sag seritte kamyonlar tirlar ya yavas kaliyor, yada yokus asagi yardiriyor. Bende surekli emniyet seridinden gitmiyorum tabi.

    Yani magandalik olsun diye emniyet seridi kullanimi degil benimki. Yol durumuna gore emniyet seridi dahil hangi serit guvenliyse onu kullaniyorum.

    Kaza yapan arkadasin hatasi emniyet seridi kullanimi degil bence. Dikkatsiz olmasi. Onundeki yolu ve trafigi okuyamamasi. Sikintiyi sezip yavaslayabilirdi.

    Orta seritte giderken de ayni kazayi yapabilirdi arkadas; ki bence orta seritte bu tarz bir kaza olma olasiligi yuksek.

    Ozetle amac guvenli surus ise, Tem de cogu zaman benim icin en guvenli serit emniyet seridi.
    Yanlış anlaşıldım galiba. İstanbul'da emniyet şeridi kullanmadan anayollarda motosiklet kullanamazsınız. Ben emniyet şeridi kullanımına kızmadım, emniyet şeridinde yarın yokmuş gibi gazlamasına kızdım. O yüzden maganda lafını sarfettim, her emniyet şeridi kullanan maganda değildir ama emniyet şeridinde gazlayan bence bayrak tutanı, önde gidenidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben durup yanlarına koştum, kız yerde hareketsizdi. Öldü diye korktum ama bilinci açıkmış, ambulans geldi ve sanırım 1-2 kırıkla atlattı. Sevgilisi yanında ağlıyordu, çocuğu sakinleştirmeye çalıştım, Vito'nun şoförü çok üzgündü, onu sakinleştirmeye çalıştım. Vito içindeki İranlı güzel kadına yürüyeyim dedim ama olmadı o iş.
    Ortalık can pazarına dönmüş, reis ekmeğinin peşinde. Allah iyiliğini versin iyi güldüm.
    tommygun, espresso ve DickName bunu beğendiler.

  4. #24
    momentS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2022
    Motosikleti
    henüz yok ehliyeti bile yok
    İkisi de suçlu. Ama olan motorcuya oldu ben ona üzüldüm.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yettim ben de geveleyeceğim

    Kanuni / kaza raporu açısından bir şey söylemek zor.
    Minibüs önündeki trafikteki yavaşlama nedeniyle duramayacağı için/duramayacağını düşünerek ani şekilde şerit değiştiriyor. Önündeki trafiği yeterli hız ve mesafede veya dikkatte takip etmediği anlamına gelir, bu da ona hata yazar.
    Motosikletli ise olmaması gereken bir yerde seyir halinde, zaten emniyetten giderken gerçekleşecek kasalarda 0 kusur alma ihtimalimiz yok. Göz yumuluyor olması kaza kusurunu kapatmıyor. Şeride aniden yandan girilmesi arkadan çarpma durumunda göz önüne alınan bir şey mi bilemedim, Türkiye trafik kanunlarına güvenmiyorum bu konuda. Normalde değerlendirilmesi gereken bir şey olmalı, ben otobanda orta şeritte 110kmh ile gidiyorken son anda sağdaki araç 50kmh ile şeridime girdi diye arkadan çarpınca suç bende olacak değil heralde..


    Herhangi bir kazanın ya da trafikteki bir olayın sadece kanun nizam yönüyle değerlendirilmesini aşırı saçma bulduğum için de yorumsal olarak fikrimi de yazmak istiyorum. Suçun büyük kısmını minibüse yazarım ben, önündeki trafiğin ani durmasına karşılık olarak sen sağa sola kaçma gereksinimi duyuyorsan;

    a. Yakın takip ediyorsun. Yanlış.
    b. Trafiğe bakmıyorsun. Yanlış.
    c. Frenlerin iyi durumda değil. Yanlış.

    Zaman zaman duramayacağım diye ben de farklı şeride geçiyorum, yalan yok. E bu benim hatalı olduğum gerçeğini değiştirmiyor. Ayrıca bunu yapacağım zaman da direksiyona müdahale etmeden önce gireceğim şeride aynadan bakıyorum gelen var mı diye. Aracın kazadan kaçmak için manevra yaptığı şerit sol şerit de olabilirdi ve sol şeritte nizami şekilde giden araç minibüse çakabilirdi, o zaman ne olacaktı?* Minibüs sürücüsünün davranışındaki hatayı, manevra yaptığı yerin araç trafiğine açık bir alan olup olmaması değiştirmez. Oradan bir ambulans veya itfaiye de hakkı doğrultusunda tam gaz geliyor olabilirdi. O zaman suçlu şimdi suçsuz diyemeyiz, yaptığı hareketi buna göre değerlendiremeyiz. Minibüs sürücüsü esas kusurludur.
    Motosiklet sürücüsüne bir kusur vermek gerekirse öndeki trafiğin durduğunu farkettiyse hızını azaltmalıydı ama o kısımları göremiyoruz kamera açısından dolayı. Bir de yine çok hızlı gerçekleştiği için beylik laf etmek istemiyorum ama sanki daha iyi fren yapılabilirdi gibime geliyor.

    *Gözden kaçırılmaması gereken sorumlu ise, öndeki trafiğin bir anda durmasına neden olan, muhtemelen aslında saçma sapan bir hareket yapıp frene basarak arkasındaki trafiği durduran ve bu kazadan haberi bile olmayan bir zerzavat. Trafikte özellikle araba kullanırken sinir krizi geçirmemek için kendimi zor tutuyorum. İstanbul'da araç sürücülerinin 80%'i falan yolda başka kimse yokmuş, yaptığı fren/şerit değişikliği kimseyi etkilemezmiş gibi, sorumluluk arkadan gelendedir kafasıyla aptal saptal hareketler yapıyor. O kadar gereksiz ve tehlikeli frenler yapılıyor ki, tehlikeliden kastım sert fren de değil, salak salak bir şey yapıp durduk yere frene basıp ortalığı karıştırıyor insanlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çarptığı araç emniyet şeridini doğru kullanmış ve kazayı önlemek için kendini oraya atmış ama orada da büyükbaş'a denk gelmiş.
    Emniyet şeridinin kullanım amaçları arasında duramayacağım diye kaçılacak bir alan olması bulunmuyor. Emniyet şeridi arıza yaşayan araçların trafiğin akışına engel olmamak için duraklama yapabilecekleri ve bir acil durumda acil durum araçlarının duran trafiğe takılmadan ilerleyebilmeleri için bulunan bir şertitir.
    Duracak şekilde gideceksin.
    İşin trajikomik yanı, akan trafikten çok da yüksek bir hızda ilerlemeyen motorcuyu (duramayacak bir hızda olduğu için) çok hızlı diye eleştirirken, duramayacak şekilde giden minibüs şöförünün bu hareketine "doğru yapmış" demen. Motorcu bu olay olurken kendini sol şeride atsaydı ona da arkadan gelen bambaşka bir araba çarpsaydı mesela o zaman da motorcu doğru olanı yapmış ama arkadaki araba mı suçlu olacaktı? Emniyet şeridinde gidiyor olmak kazanın oluşumuna etki eden bir şey değil, tıpkı ehliyetsizken kaza yaptın diye tamamen kusursuz olduğun bir kazada sana kusur yazılmayacağı gibi, kazadan bağımsız bir ihlal.
    zihnigonen bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  6. #26
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Bizzat başıma gelmiş bir olaydır. Emniyet şeridinde giderken, bir anda jandarma sağa kırmış ve kaza yapmıştık. Kaza sonrası polis gelip tutanak da tuttu.

    Uzatmayayım, sonuç olarak "emniyet şeridi" olduğu için ve Jandarma göreve gitmediği için (+kendi görev bölgesi de olmadığı için) ben kendi hasarım ile ilgilendim, jandarma personeli de içine ettiği resmi kurum aracının masrafını cebinden yaptırdı.

    Hatta birkaç defa arayıp "yahu ben bu aracı yaptıramam, sen de hatalısın, bu sebeple bana şu kadar para yolla" gibi talepleri olmuştu. Ben de olayın resmi boyutunu az çok bildiğim için kendisine bayağı küfür etmiştim.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  7. #27

    Üyelik
    02 Eylül 2023
    Şehir
    İstanbul / Kadıköy
    Motosikleti
    Honda Forza 250 + CB750 Hornet
    2 tarafta da suç var, biri muhtemelen acil durum dışında emniyet şeridini kullanıyor, diğeri ise bakmadan şerit değiştiriyor.

    ama tabi her zaman konuşulduğu gibi kim haklı kim haksız önemi yok olan motorcuya oluyor.

  8. #28
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vito içindeki İranlı güzel kadına yürüyeyim dedim ama olmadı o iş.
    😂😂😂.......

  9. #29
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    trafiğin en sağ şeritte bile 90nın üzerinde akan bir yolda emniyet şeridinde ne işin var, sövdüğün maganda arabalardan ne farkın kaldı şimdi
    valla yine artçıya üzüldük
    espresso bunu beğendi.

  10. #30
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Ns200 - Honda Cb250R - CfMoto Mt650
    Çift şeritli yolda, şeritin en sağındaysa sürücü sağ aynaya bakmaz arkadaş. Yani işin tabiatına ters, arada kontrol edilir ama...

    Motosiklet için format atmak lazım bu ülkeye, zaten trafik kuralları bile falso. Yani yasalar saygı duymuyorken sürücülerden beklemek...

    Ancak minibüs de suçlu, fakat o anlık kurtarma refleksiyle insanlar atlayabilirler emniyet şeridine, çünkü oranın boş olacağı varsayılır. Dolu olsa bile siren duyarsın, çakar görürsün hani.

    Yapmayalım arkadaşlar, yani böyle motor kullanılmaz. Yeri gelince hepimiz lane splitting yapıyoruz ama böyle olmaz, hep böyle böyle sürülmez yani. Kendimize çeki düzen vermeliyiz.
    espresso bunu beğendi.

  11. #31
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Trafik kültürü, bir toplumun gelişmişlik göstergesidir.
    espresso bunu beğendi.

  12. #32
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin trajikomik yanı, akan trafikten çok da yüksek bir hızda ilerlemeyen motorcuyu (duramayacak bir hızda olduğu için) çok hızlı diye eleştirirken, duramayacak şekilde giden minibüs şöförünün bu hareketine "doğru yapmış" demen. Motorcu bu olay olurken kendini sol şeride atsaydı ona da arkadan gelen bambaşka bir araba çarpsaydı mesela o zaman da motorcu doğru olanı yapmış ama arkadaki araba mı suçlu olacaktı?
    Adam emniyet şeridinde 110km/saat ile gidiyor sen çok da hızlı gitmeyen diyorsun. Emniyet şeridinde 299 ile mi gitmesi gerekiyor hızlı kabul etmek için? Minibüs kendini sağa attı ve kendisini kurtardı. Maganda emniyet şeridinde gazlamasaydı herhangi bir kaza gerçekleşmeyecekti. Hepimiz motosiklet sürüyoruz ve belli bir hızın üstüne çıktığımızda belli başlı sıkıntıları göze alıyoruz. Biraz daha zorla belki bir şekilde magandayı haklı çıkarırsın.
    espresso bunu beğendi.

  13. #33
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam emniyet şeridinde 110km/saat ile gidiyor sen çok da hızlı gitmeyen diyorsun. Emniyet şeridinde 299 ile mi gitmesi gerekiyor hızlı kabul etmek için? Minibüs kendini sağa attı ve kendisini kurtardı. Maganda emniyet şeridinde gazlamasaydı herhangi bir kaza gerçekleşmeyecekti. Hepimiz motosiklet sürüyoruz ve belli bir hızın üstüne çıktığımızda belli başlı sıkıntıları göze alıyoruz. Biraz daha zorla belki bir şekilde magandayı haklı çıkarırsın.
    Minibüs zaten hatalı, ondan bahsetmiyoruz tabi ki. Burada da senin de dediğin gibi motorcu zaten emniyet şeridinde gidiyor, normal şeritte gittiğinden çok daha dikkatli ve aniden durabilecek bir hızda gitmesi gerekiyordu. İleride bir şey olmuş belli, bu minibüs hemen sağa kırar mı kırar demesi gerekiyordu.

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam emniyet şeridinde 110km/saat ile gidiyor sen çok da hızlı gitmeyen diyorsun. Emniyet şeridinde 299 ile mi gitmesi gerekiyor hızlı kabul etmek için? Minibüs kendini sağa attı ve kendisini kurtardı. Maganda emniyet şeridinde gazlamasaydı herhangi bir kaza gerçekleşmeyecekti. Hepimiz motosiklet sürüyoruz ve belli bir hızın üstüne çıktığımızda belli başlı sıkıntıları göze alıyoruz. Biraz daha zorla belki bir şekilde magandayı haklı çıkarırsın.


    "akan trafikten çok da hızlı gitmeyen" demişim, dememiş miyim diye de baktım.
    Ben motosiklete hızlı değil de demiyorum?
    Yani bilemedim. =)

    Bir şeye zorladığım da yok. Zaten kimi hatalı bulduğumu da yazmıştım.

  15. #35
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Bu kazayı yapan arkadaş facebookda bir paylaşım yapmış ve not düşmüş: 'kazada ben kusurlu olduğumu biliyorum. Minibüsçünün yapacağı birşey yoktu. öndeki sıkıntılı durumdan dolayı o tarz bir kaçış yapması gerekti. Zaten hemen durdu bizimle ilgilendi. Allah'tan eşimde bir sıkıntı oluşmadı. Benimse fren yaptığım elimin bir parmağı kopmak üzereyken dikişle tamir edildi. Lütfen buna dair yaptığınız yorumlarda küfürlü ifadeler kullanmayınız.' şeklinde bir paylaşım yapmış.

  16. #36
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Ticarinin suçu yok. Yüzde bin milyon (abartı) motorcu suçlu. Adı üzerinde "Emniyet Şeridi" !!!

  17. #37

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ticarinin suçu yok. Yüzde bin milyon (abartı) motorcu suçlu. Adı üzerinde "Emniyet Şeridi" !!!
    Yahu kardeşim öğrenin şu işleri artık.

    Takip mesafesi denen bir şey var. Önünde ki araç duruyorsa

    A - Solunda iki şerit daha var. Önünde ki araç duruyorsa şerit değiştirme kurallarına uyup sol şeride geçip devam edeceksin.

    B - Sol şeride geçme şansın yoksa frene basıp duracaksın.

    Her hâlükârda önünde ki araçla fren mesafeni koruyacaksın. Önümde ki araç ani fren yaptı da ben duramadım emniyet şeridine kaçtım diye bir şey yok yok.

    Emniyet şeridi ambulans, itfaiye, polis araçları ve çakarlı abiler için. Sen sadece zorunlu hallerde ( sağlık, araç arızası, kolluk kuvveti geç derse ) girebilirsin.
    espresso bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Aslında sol şeride de geçme "hakkın" yok bu arada.
    Önündeki araçla takip mesafeni koruyacaksın. Ben bir sığırım, öndekinin götünden giderim, sonra da duramayacağım zaman başka şeride kaçarım diye bir hak yok.

    Tekrar ediyorum, benim de yaptığım oluyor, o an fazla yaklaşmış oluyorum, vs bin tane sebep sayılabilir. Burada kimseyi haklı bulmaya haksız bulmaya çalışmak gibi bir amaca sahip olmaya gerek yok. Yanlışı işaret ediyoruz diye biz yapmıyoruz diye bir kabul de yok.

    Önündeki aracı duramayacak kadar yakından takip ediyorsan, "fitili ateşlersin".
    Sağa geçtim at vardı sola geçtim katır vardı..
    Hiç bir şeride, ayna kontrolü yapılmadan girilmez.
    espresso bunu beğendi.

  19. #39
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Minibüsçü kabahatli olsaydı da yine motosikletliler yaralanmış olacaktı. Yazık sürücünün az daha parmağı kopacakmış. Minibüsçü keyfi ile yerinde oturuyor. Motosiklet sürücüsünün hanımı şu an ölmüş olabilirdi. Haklı olsan ne olur, haksız olsan ne olur. Motosikletli olarak biz kendimizi çok daha fazla sakınmalıyız. Minibüsün hatası en fazla minibüse mal olurdu. Ama motosikletinkisi öyle mi?
    espresso ve killingroad bunu beğendiler.

  20. #40
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu kardeşim öğrenin şu işleri artık.

    Takip mesafesi denen bir şey var. Önünde ki araç duruyorsa

    A - Solunda iki şerit daha var. Önünde ki araç duruyorsa şerit değiştirme kurallarına uyup sol şeride geçip devam edeceksin.

    B - Sol şeride geçme şansın yoksa frene basıp duracaksın.

    Her hâlükârda önünde ki araçla fren mesafeni koruyacaksın. Önümde ki araç ani fren yaptı da ben duramadım emniyet şeridine kaçtım diye bir şey yok yok.

    Emniyet şeridi ambulans, itfaiye, polis araçları ve çakarlı abiler için. Sen sadece zorunlu hallerde ( sağlık, araç arızası, kolluk kuvveti geç derse ) girebilirsin.
    Senden öğrenecek birşeyim yok ! Takip mesafesi ticariye varsa motorcuya da var !!! Dursaymış madem o da. Ticari panik halinde kaçıyor. Motorcu durmuyor.
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)