cbr125 sanırım 140 yapıyor.
125cc sanki 30la giden bir aletmiş gibi ne kadar gerizekalıca bir karar bu ya.
kazalar, kavgalar, kekolar dolusacak. sanırım ülkede kişi başına 3 cg kekosu düşecek
cbr125 sanırım 140 yapıyor.
125cc sanki 30la giden bir aletmiş gibi ne kadar gerizekalıca bir karar bu ya.
kazalar, kavgalar, kekolar dolusacak. sanırım ülkede kişi başına 3 cg kekosu düşecek
Uzun zamandır bekleneni demekki seçime saklıyorlarmış.
Adamlar bölümü geçebilmek için bütün tuşlara basıyorlar şu anda.
Şöyle diyorlar demekki: bize oy versinler de sonra ölüyorsa da ölsünler...
Bizdeki ehliyet alma işleri Almanyadaki gibi kaliteli eğitim ve zor sınav şeklinde olsa halk isyan eder. O kalitede eğitim tabi ki masraflı olacak, sınav da zor olunca isyan ederler. Ama Trafiğe çıkmak temel hak değil ayrıcalıktır, insan öldürebilecek güçte bir makinayı kullanmaya ehil olmak gerekir, ehliyet de bunu kanıtlar aslında ama bizde herkese eksik eğitimle ve çok kolay bir sınavla veriyorlar.
Hayırlı olsun :D Trafikte traktör şöförleri valentino rossiyi kıskandıracak yetenekleriyle fink atacaklar :D
olumlu bir gelişme kazalar elbette yaşanıyor yaşanacak ,böyle bir toplumda saçma sapan kazaların yaşanması da gayet normal
geçen 10 km lik bir yere gitmek için minibüse bindim, yetmedi 2 minibüse bindim ,yetmedi 1.30 saat yürüdüm ve gittiğim yere ancak vardım neresi mi ? Etimesgut tan Sincan sanayi ve tek cadde üzerinden bağlantısı olan bir yer ama maalesef otobüs minibüs koskoca sanayinin içine girmiyor ,böyle bir ülkede ulaşım gerçekten sorun, durumu kötü olan veya böyle saçma sapan kolay ama vasıtaların gitmediği yerler için motosiklet alacaklara ideal bir uygulama, hatta kolay taksi uygulamalarının hayata hemen geçmesi gerekir ,km başı 10 tl yazan taksi sadece zenginleri taşır
not, bazı arkadaşlarında belirttiği gibi araba alamayana motor kampanyası :D bence olumlu
125 cc altı derken 125 cc dahilmi yani çok basit ama anlayamadım?
124.9cc dahil 125.01cc dahil değil. zaten motorların hacimleri genelde hep yazılandan düşük olur. Mesela bende dominar 400 var gerçek hacmi 373cc. Aynı şekilde 125cc motorlar da genelde 124cc civarında oluyorlar. O yüzden bunun yanında 125 yazıyor bu olmaz gibi bir durum yok. Ruhsattaki motor hacmi neyse o.
kardeşim kurslarda motor bile yok, öğren gel diyor çoğu kurs ,dediğin elbette doğru, burada benim dediğim, zaten ulaşımı sıkıntılı olan bir ülkede ,ulaşım kolaylığı sağlanması, ha haberlerde ek ders alacak denildi ,bunu da belirtelim ,bence olumlu, doğru bir karar
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
he aynen öyle :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
birde motosikletlerde ötv ve kdv kalksa yada indirim olsa, en azından uygun fiyata millet işini görür
Düzgün çalışan bir çok kurs ve çalışanlarına haksızlık yapmamak lazım. İnternette araştırma yaparsanız düzgün çalışan sürücü kurs müşterilerinin yaptığı iyi yorumları ve teşekkürlerini bulursunuz. En kötü örneği genelleştirerek varacağımız sonuç doğru bir sonuç olmaz. ÖTV ve KDV konusunda uzun yıllardan beri haksızlık yapılıyor. Astronomik fiyatlarla satılan yatların müşterileri ve mücevherat müşterileri fakir sayılıyor.
Bu ülkede ehliyet aşırı ucuz. Ülke fakir olduğu için pahalıymış gibi geliyor ama eğitim dandik, bu fiyata da anca bu kadar eğitim olur. Düzgün bir eğitim masraflı iş, motosikletydi, yakıtıydı ayrı masraf ama eğitmenin de düzgün olabilmesi için eğitmenin de iyi kazanması lazım hepsini üst üste ekleyince aslında sürücü kursları zararına çalışmak ya da eksik eğitm vermek zorunda kalır ki öyle oluyor.
Araba ya da motosiklet, yani genel olarak motorlu araç kullanmak için düzgün kurs şart olmalı, üstüne de düzgün bir sınav sistemi olsa şimdi ehliyet alanların yarısı alamaz, almasınlar da, ama Almanya standardında bir ehliyet süreci orada 2000 eurodan başlıyormuş, bizde de o fiyatlar olursa başka hiç bir şey için isyan etmeyen halk isyan eder, haliyle yönetenlerin de işine gelmiyor. Sonra biz gelip trafikten yakınıyoruz, böyle trafiği bu halk istiyor ne yapalım, anca kendimizi nasıl koruruz derdindeyiz.
yanlış karar bence, hadi 50 cc b ehliyet kullansın kabul edelim çok kuvvetli değil dolayısıyla çok fazla risk oluşmuyor, fakat 125 cc riski çok yüksek b ehliyet ile kullanılabileceğini düşünmüyorum.
peki a1 ehliyeti olanlara ne olacak? bu kadar para boşuna mı gidecek? umarım a1'ler a2'ye dönüşür.
B ehliyeti olup da A1 ehliyetine para verenler varsa onlar ekstra bir maliyete katlanmış oluyor. Fakat B ehliyetin yaş kriterine göre 18 yaşında olmak gerektiği için 16-18 yaş arasındakiler yine A1 ehliyet sınavına girmek zorunda olacaklar. A1 ehliyetin yaş şartı 16, A2 ehliyetin yaş şartı 18 olduğundan A1 ehliyet sınıfı devam eder.
zaten çoğu diye belirttim ,elbette düzgün iş yapanlar var, düzgün eğitim veren hocalar var
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
bu paralara bile direksiyon eğitimini kurs parasını pahalı bulanlar var ,dediğin gibi olursa ki olması gerekir ,evet halk ehliyetsiz gezer, isyan eder :D hemen hemen her şeyde olduğu gibi gene ekonomik sorunlar ana sebep
Sebep ekonomik sorunlar değil halkın doğru konularda isyan etmeyi bilmesiyle ilgili. Halk niye fakirim diye isyan etmiyor, niye doğru düzgün sürücü belgesi eğitimine param yetmiyor diye isyan etmiyor ama sürücü belgesi almak pahalı diye isyan ediyor. Olsun en düşük ehliyet maliyeti 2bin euro da görelim ama bunu da yapamazlar malesef.
Mevzu zihniyet farkı, Avrupa'da trafiğe çıkmak bir ayrıcalık, önce düzgün eğitimini almak kanıtlamak gerekiyor ehil olduğunu, biz küçük amerikayız ya bizde de amerikadaki gibi bilmeden etmeden trafiğe çıkmak özgürlüğü var, özgürlükler ülkesiyiz.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)