Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

125 cc altı için artık B sınıfı otomobil ehliyeti yeterli olacak ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Bugün İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından yapılan ehliyet açıklaması gündemi sallamayı başardı. Artık B sınıfı, yani otomobil ehliyeti ile 50cc üstü motosiklet modeller kullanılabilecek. Peki B sınıfı ile hangi motosikletler alınabilir ve kullanılabilir olacak?

    Tartışmalı karar: B sınıfı ile 125 cc ve altı motosikletler kullanılabilecek!

    Mevcut düzenlemeye göre, otomobil kullanmak için alınan B sınıfı ehliyet ile 50cc’ye kadar olan motosikletler kullanılabiliyor. Fakat bu araçlar ruhsatta resmi olarak motorlu bisiklet olarak geçtiği için ve en düşük hız sınırına çıkamadığı için otoyol ve köprülere çıkamıyor.

    Bu nedenle şehir içi ulaşım haricinde motosiklet kullanmak isteyenlerin ve 18 yaş altında olan kişilerin en az A1 sınıfı alarak 125cc’ye kadar 18 yaş üstü vatandaşların da A2 olarak bilinen 600cc ve altı motosikletleri kullanmaya olanak sağlayan ehliyet alması gerekiyor. 600cc ve üstü için de A sınıfı ehliyet alınması gerekiyor.

    Yani 50cc üzeri bir motosiklet kullanmak için vitesli motosiklet kullanma üzerine sürücü kurslarından eğitim almaları ve hem yazılı hem de sürüş sınavına girerek başarılı olmaları gerekiyor. Ancak bu durum artık değişiyor.

    Zira İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Milli Eğitim Bakanı ile görüştüklerini ve artan motosiklet kullanımıyla birlikte önümüzdeki dönemde yeni bir düzenlemeye gidileceğini söyledi. Buna göre artık B sınıfı otomobil ehliyeti ile 125cc’ye kadar olan motosikletler kullanılabilecek.

    B sınıfı ehliyeti olan vatandaşların 125cc’ye kadar motosiklet kullanması için de yalnızca ek olarak 1-2 sürüş dersi almasının gerekeceği belirtildi. Yani ayrıca bir motosiklet ehliyet almalarına ve tekrar sınava girmelerine gerek kalmayacak.

    Fakat bu durum beraberinde bazı tartışmaları getirdi. Zira bugüne kadar ilgili uygulamanın 50cc ile sınırlı tutulmasının nedeni bu motosikletlerin skuter tarzında vitessiz yapıda oluşları ve yüksek sürate, dolayısıyla otoyol ve köprü gibi trafik akışının yoğun olduğu yerlere çıkamayacak olmasıydı.

    Fakat 125cc sınıfında CBR125’den MT-125’e kadar 130+ km/saat hızlara ulaşabilen ve oldukça hızlı ivmelenen birçok motosiklet var. Üstelik bu motosikletler hem vitesli hem de birçoğu iyi bir eğitim almadan kullanılamayacak kadar ağır.

    Dolayısıyla 1-2 dersle insanların otoyola çıkmaları oldukça tehlikeli. Zira vites ve debriyaj sistemi otomobildeki mantıkla aynı olsa da el ve ayak koordinasyonu, yani kas hafızası zamanla oluşan bir durum. Fakat bu durum da göz önüne alınarak bir düzenleme yapılıyor olabilir.

    Soylu tarafından yapılan açıklamada şunlar söylendi:

    “125 cc altı motorlar var. Türkiye’de 2 tekerlekli kullanımı arttı. 125 cc altı motorlar, şehir içi günlük kullanılan motor sayısı arttı. Biz de Milli Eğitim Bakanı’mızla konuştuk. Bundan sonra 125 cc’nin altındaki motorlar B sınıfı ehliyetle kullanılabilecek. Bu konudaki çalışmalar belli noktaya geldi, arkadaşlar düğmeye bastı. Sadece 1-2 tane ders alabilecekler. Ek bir dersle bunu sağlayabilecekler, ayrı bir motor ehliyeti almaya gerekmeyecek.”

    Kaynak: Shiftdelete.net


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'

    125 cc altı için artık B sınıfı ehliyet yeterli olacak ?

    Yeni düzenlemeye göre, 125cc altındaki motosikletler için B sınıfı ehliyet yeterli olacakmış. Ben 50cc için ehliyetin gerekli olmasını düşünürken, bu inanılmaz karar kimin aklına geldi inanamadım.

    kaynak: https://twitter.com/pusholder/status...902443008?s=46
    espresso, yosunum83 ve canmuhabbet bunu beğendiler.
    BORN TO DIE

  3. #3
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Elinde 50 cc olanlar çöpe çıktı. 50 cc fiyatları dibi görür ve kimse almaz. 125 cc çöplüğüne, fiyatların artmasına, kaza oranlarının yükselmesine hazırlanın
    espresso ve canmuhabbet bunu beğendiler.

  4. #4
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    125 cc ye binen tabutlar
    canmuhabbet bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Kocaeli/Sakarya/İstanbul
    Motosikleti
    CBF150/PCX125/Kawasaki ER6F
    Küçük scooterli bazı sürücü arkadaşları görünce ehliyet olsa da olmasa da pek de farketmez gibi geliyor.
    pea ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Avrupa'da kullanılabiliyor ama onlardaki motosiklet kültürünü bırak bisiklet kültürü bile bizde henüz yok !
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Mükkemmel bir karar
    Metrobüsler biraz hafifler...

  8. #8

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa'da kullanılabiliyor ama onlardaki motosiklet kültürünü bırak bisiklet kültürü bile bizde henüz yok !
    Simdi ehliyetime baktim. Bendeki ehliyet ile ,B sinifi, sadece Moped kullanabiliyorum ve onunlada en fazla 25 km/h hiz yapabilirim.

  9. #9
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa'da kullanılabiliyor ama onlardaki motosiklet kültürünü bırak bisiklet kültürü bile bizde henüz yok !
    hangi ülkede kullanılıyor? (b sınıfı ile 125 cc?)

    benim bildiğim yok öyle bişey ab de
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  10. #10

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125
    kötü bi uygulama 50 cc gitmiyor diye 125cc saracak millet ve kazalar çok olucak çünki bilinçli sürücü çok az

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi ehliyetime baktim. Bendeki ehliyet ile ,B sinifi, sadece Moped kullanabiliyorum ve onunlada en fazla 25 km/h hiz yapabilirim.
    otomobil ehliyetiyle 125 cc ye kadar motosikletler tüm AB ülkelerinde kullanılabiliyor , tabi bu ehliyet AB ehliyeti olmalı, hiç ehliyetsiz ise moped yani 50 cc sürebilirsin ama otoyollara çıkmak yasak zaten plakaları da farklı oluyor..
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Seçimler öncesinde böyle bir karar alınması ne anlama gelmektedir? Yoksullaşma nedeniyle otomobil alamayacak olanlara "Küçük bir motosiklet al. Devam et" denilirse mutlu olurlar mı? Ben olmam. Daha fazla motosiklet kazası, daha fazla yaralanma ve ölüm ile sonuçlanacaktır. Hiç olmazsa sürüş okullarından temel bir eğitim alma şartı getirilseydi. Avrupa ülkeleri ile bizim şartlarımız arasında dağlar kadar fark var. Bizde adam oğlunu A1 ehliyete yazdırıyordu. Şimdi hem daha ucuza gelsin, hem de ikisi bir arada halledilsin diye B ehliyete yazdıracak. Fakat oğluna otomobil değil küçük bir motosiklet alacak. Oğlu da arkadaşlarından öğrendiği ile motor kullanacak. Sunucunu ömrümüz olursa göreceğiz.
    espresso, mgokhan57 ve dundanbiri bunu beğendiler.

  13. #13
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Yanlış bir karar

  14. #14
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XSR700
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oğlu da arkadaşlarından öğrendiği ile motor kullanacak.
    Bir çok sürücü kursu, “biz öğretemeyiz, sürmeyi öğrenin gelin” diyor. Çocuklar zaten arkadaşlarının öğrettiği kadar biliyor motor sürmeyi. O şekilde ehliyet alıyorlar. Yani değişen hiç bir şey yok.

  15. #15
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    @Okan Sinan Ocan ve forumdaki motosiklet eğitmenleri ve uzmanlarının görüşlerini merak ediyorum. Zafer Akçay hocamızı foruma üye yapmanın bir yolunu bulsak fena olmayacak.


    Alıntı Psyduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çok sürücü kursu, “biz öğretemeyiz, sürmeyi öğrenin gelin” diyor. Çocuklar zaten arkadaşlarının öğrettiği kadar biliyor motor sürmeyi. O şekilde ehliyet alıyorlar. Yani değişen hiç bir şey yok.
    Çivi çiviyi söker misali yanlış yanlışla mı düzeltilir?

  16. #16
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Aslında b sınıfı ehliyet aşamasında motosikletten de direksiyon sınavını zorunlu tutsalar yada isteğe bağlı. Tüm bu çekinceler yok olur.
    Zaten sınav dediğin b sınıfı prosedürle aynı

  17. #17
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XSR700
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Okan Sinan Ocan ve forumdaki motosiklet eğitmenleri ve uzmanlarının görüşlerini merak ediyorum. Zafer Akçay hocamızı foruma üye yapmanın bir yolunu bulsak fena olmayacak.




    Çivi çiviyi söker misali yanlış yanlışla mı düzeltilir?
    Ben zaten 125cc’nin B sınıfı ile kullanılmasına karşıyım. Ancak ehliyetli ve ehliyetsiz arasında da fark yok. Bunu belirtmek istedim. Bir çok kişi A1 ehliyet alsa da motor kullanmayı kendisi öğreniyor, b sınıfı ehliyetle motor kullansa da kendisi öğreniyor. Değişmesi gereken çok şey var. Düzgün bir eğitim zaten yok. Ben de B ehliyet ile kullanılan 50cc ile başladım motora, sonrasında A ehliyetimi ve motorumu aldım. Sürücü kursunda vitesli motorla pratik yapmaktan başka bir şey öğretmediler. Sürekli pratik yaptım ve direksiyon sınavını geçtim. Bu.
    dundanbiri bunu beğendi.

  18. #18
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında b sınıfı ehliyet aşamasında motosikletten de direksiyon sınavını zorunlu tutsalar yada isteğe bağlı. Tüm bu çekinceler yok olur.
    Zaten sınav dediğin b sınıfı prosedürle aynı
    Türkiye'deki eğitim sisteminin ağır hatalarından biri öğrenme odaklı değil, sınav odaklı olması. Sınav yolsuzlukları da bu yüzden yaşanıyor. Ben ehliyet sınavına değil verilecek nitelikli bir eğitime dikkat çekiyorum. Bir sürüş okulunun vereceği temel eğitimden geçmek şartı ile B ehliyete bu hak verilebilir. Fakat, her türlü kontrol ve denetimden uzak bir şekilde bu hakkın verilmesinin sonuçlarını B ehliyet ile küçük motosiklet kullananlar ve yakınları yaşayacaktır. Kimin umurunda? Benim umurumda.
    espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    güzel haber ama çok kaza olucak ve iş ciddiye binicek.125 cc için ehliyet istenmemesi güzel motora özendirici sevdirici trafiği rahatlatan ekonomiyi iyileştiren hamleler ok tamam.ama bakkaldan alıp daha üstüne oturmamış kişiler yollara çıkıcak bunun önüne nasıl geçilicek ?? bu işi hallederlerse güzel olabilir ama tabiki hallolamicak ve parayı basan trafiğe çıkıcak.herkese geçmiş olsun + hayırlı olsun

  20. #20
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    şöyle bir görsel bırakayım sadece

    espresso, mgokhan57 ve MR.BERK bunu beğendiler.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)