125 cc altı için artık B sınıfı otomobil ehliyeti yeterli olacak ?
Reklamlar
-
espresso adlı üyeden alıntı
Bu ülkede ehliyet aşırı ucuz. Ülke fakir olduğu için pahalıymış gibi geliyor ama eğitim dandik, bu fiyata da anca bu kadar eğitim olur. Düzgün bir eğitim masraflı iş, motosikletydi, yakıtıydı ayrı masraf ama eğitmenin de düzgün olabilmesi için eğitmenin de iyi kazanması lazım hepsini üst üste ekleyince aslında sürücü kursları zararına çalışmak ya da eksik eğitm vermek zorunda kalır ki öyle oluyor.
Araba ya da motosiklet, yani genel olarak motorlu araç kullanmak için düzgün kurs şart olmalı, üstüne de düzgün bir sınav sistemi olsa şimdi ehliyet alanların yarısı alamaz, almasınlar da, ama Almanya standardında bir ehliyet süreci orada 2000 eurodan başlıyormuş, bizde de o fiyatlar olursa başka hiç bir şey için isyan etmeyen halk isyan eder, haliyle yönetenlerin de işine gelmiyor. Sonra biz gelip trafikten yakınıyoruz, böyle trafiği bu halk istiyor ne yapalım, anca kendimizi nasıl koruruz derdindeyiz.
Buradaki ehliyet alim asamalarini elimden geldikce anlatmaya calisayim. Hem Türk ehliyetimi Alman ehliyetime cevirdim hem de su asamada oglum sifirdan ehliyet yapiyor.
EU disi ülkelerden gelen kisiler 6 aydan fazla Almanya'da kalacak ise mutlaka ehliyetini degistirmesi gerekiyor. bunun icin önce ehliyetiniz olmasina ragmen teorik sinava giriyorsunuz. Bu sinava girmeden once calismaniz icin bir app satin aliyorsunuz ve oradaki sorularin hepsini dogru cevapladiktan sonra ancak teorik sinava girerseniz gecebiliyorsunuz. Teorik sinav kendi dilinizde yapabiliyorsunuz. sinavi gectikten sonra min 5 saat pratik ders görmeniz gerekiyor. Eger kurs yeterli görürse bu 5 dersten sonra sinava girebiliyorsunuz. Degilse derslere devam. Bir arkadasim 2 defa pratik sinava girmek zorunda kaldi. Toplam maliyet ise yaklasik, 5 ders pratik aldiginizi var sayarsak, 1500 Euro civarinda. Tek seferde ödemiyorsunuz. Her asamayi gectikce size fatura geliyor havale yapiyorsunuz.
Sifirdan almak biraz daha pahali. Yaklasik 3500 Euro civarinda tutuyor. 14 ders mecburi teorik derse katilmaniz gerekiyor. Ayrica yine app teki bütün sorulari cevaplamaniz gerekiyor. Teorik sinavda basarili olunca min 20 saat pratik ders almaniz gerekiyor. Bu derler arasinda gece sürüsü, otoban sürüsü, sehir ici sürüsü gibi özellikli derslerde mevcut.Pratik sinavda da basarili oldugunuz zaman sinavci size bir belge veriyor ve o belge ile ayni gün gidip ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
Asil ilginc olan bu sisteme o kadar güveniyorlarki oglumun sinif arkadaslarindan ikisi sinavi gecer gecmez araba kullanmaya balsayabildiler ve okul gezmeleri icin yeni ehliyet alanlara okulun arabasini verebiliyor.
Ama yeni ehliyet aldiginiz zaman 21 yasiniza kadar ceza yemememelisiniz ve alkol üst siniri 0 promil.
Reklamlar
-
Oo açın yolları, küçük enişteler geliyor. Arkanıza, önünüze, sağınıza, solunuza ve hatta tepenize iyi bakın. Her an B sınıfı sürücü çıkabilür. Düşebilür. Biz ehliyetliler zaten kendimize yetiyorduk.
-
Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı
Buradaki ehliyet alim asamalarini elimden geldikce anlatmaya calisayim. Hem Türk ehliyetimi Alman ehliyetime cevirdim hem de su asamada oglum sifirdan ehliyet yapiyor.
EU disi ülkelerden gelen kisiler 6 aydan fazla Almanya'da kalacak ise mutlaka ehliyetini degistirmesi gerekiyor. bunun icin önce ehliyetiniz olmasina ragmen teorik sinava giriyorsunuz. Bu sinava girmeden once calismaniz icin bir app satin aliyorsunuz ve oradaki sorularin hepsini dogru cevapladiktan sonra ancak teorik sinava girerseniz gecebiliyorsunuz. Teorik sinav kendi dilinizde yapabiliyorsunuz. sinavi gectikten sonra min 5 saat pratik ders görmeniz gerekiyor. Eger kurs yeterli görürse bu 5 dersten sonra sinava girebiliyorsunuz. Degilse derslere devam. Bir arkadasim 2 defa pratik sinava girmek zorunda kaldi. Toplam maliyet ise yaklasik, 5 ders pratik aldiginizi var sayarsak, 1500 Euro civarinda. Tek seferde ödemiyorsunuz. Her asamayi gectikce size fatura geliyor havale yapiyorsunuz.
Sifirdan almak biraz daha pahali. Yaklasik 3500 Euro civarinda tutuyor. 14 ders mecburi teorik derse katilmaniz gerekiyor. Ayrica yine app teki bütün sorulari cevaplamaniz gerekiyor. Teorik sinavda basarili olunca min 20 saat pratik ders almaniz gerekiyor. Bu derler arasinda gece sürüsü, otoban sürüsü, sehir ici sürüsü gibi özellikli derslerde mevcut.Pratik sinavda da basarili oldugunuz zaman sinavci size bir belge veriyor ve o belge ile ayni gün gidip ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
Asil ilginc olan bu sisteme o kadar güveniyorlarki oglumun sinif arkadaslarindan ikisi sinavi gecer gecmez araba kullanmaya balsayabildiler ve okul gezmeleri icin yeni ehliyet alanlara okulun arabasini verebiliyor.
Ama yeni ehliyet aldiginiz zaman 21 yasiniza kadar ceza yemememelisiniz ve alkol üst siniri 0 promil.
Yaa işte ne güzel sistem, gıpta ile bakıyorum ben buradan.
Sanırı 3500 Euro verilen kursda eğitim de düzgündür, sallama eğitim vermiyorlardır.
Bizde sistemi o hale getirseler isyan çıkar. Aslında olması gereken Almanya böyle düzgün bir sistem yapabiliyor da niye bizde öyle sistem kurmuyorsunuz diye isyan çıkması. Böyle zor ve eğitimlerin hakkıyla olduğu bütün dünyada bilindiği için Almanyadan alınmış ehliyetlerin bir prestiji var, bizim ehliyetlerin ne kadar kolay alındığını bildiklerinden en fazla 6 ay geçerli oluyor onların ülkesinde.
-
Egitim kesinlikle sallama degil. Dedigim gibi ehliyetlerini aldiklari gün araba kullanmaya cesaret edebiliyorlar. Gerci buranin trafigi ile Türkiye'yi kiyaslamamak lazim. Buradaki kurallarin büyük bir cogunlugu maalesef Türkiye'de uygulayamiyorsunuz. Almanya'da araba kullanmayi Türkiye'deki trafik egitim pistlerinde kullanmaya benzetiyorum.
-
Türkiye'de ehliyet ucuz ama "bu paraya bu kadar olur" ucuzluğunda olduğunu düşünmüyorum, daha çok Türkiye usülü işler yapıldığı için dandiklik eğitim; bir de temelde devletinden vatandaşına yanlış bir algı var, ehliyet bir hak gibi görülüyor, bürokrasinin bir gereği gibi..
Ben bu 125cc meselesinin çok tehlikeli olacağını düşünmüyorum pratikte, geçmişte farklı düşünüyordum da.
Zaten şu an bu ehliyet meselesinden ötürü 100cc 125cc yerine 50cc (aslında 80cc:D) alanların büyük kısmı zaten belirli bir farkındalıktan ötürü bunu yapıyorlar, yoksa xmax alıp gezseler sizce kaç ay kimse farketmez? =) 50cc'nin B ile kullanılabildiği daha eski yıllarda da daha cevall 50cc'ler vardı, şimdi onlar bu kadar yürümüyor.
Her neyse 50cc'ye para gömenlere geçmiş olsun biraz sarsılacak durum şimdi. Sigorta muafiyeti falan gibi şeyler taşınmıyordur 125cc'ye diye düşünüyorum, umuyorum =)
-
Ülkenin trafik durumu neki 125cc li B ehliyetliler gelip bunu dahada bozacak diye endişe ediyorsunuz.50cc gibi basit ulaşım için kullanacak adam 125cc ye o paraları vermez.
Ben yollardaki motosiklet sayısının artmasını her açıdan olumlu buluyorum.Sektörün büyümesi zarar değil yarar getirir.
Şuanki sistemde yeni B ehliyet almış biri otomobil kullanabiliyor da motosiklet kullanırken bana dahamı çok tehlike oluşturuyor.
Ben o nun otomobil yerine motosiklet kullanmasını tercih ederim.
-
A sınıfı ehliyet alan kişi, öyle veya böyle 2 tekerlekli taşıtı kullanabiliyor oluyordu. Ama şimdi, hayatında bisiklet kullanmamış kişiler, motora binecek, devletede duvardan kazımak düşecek. Tamam hiç düzgün bir işimiz yok ama hiç olmazsa kullanmayı bilmiyorum diye utanırlardı en azından.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
-
Eren ilker adlı üyeden alıntı
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
Ehliyet fiyatları hakkında yorum yapamam ama 125 cc motor fiyatları düşmez , zaten piyasada motor yok , talep artınca fiyatlar dahada artacaktır maalesef..
-
Eren ilker adlı üyeden alıntı
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
A1 ehliyet müşteri kitlesi zaten 18 yaş altı gençler. Bunlar B ehliyeti alamıyor. Bu nedenle A1 ehliyetin fiyatını ucuzlatacak bir durum oluşmadı.
-
Eren ilker adlı üyeden alıntı
Benim söyle bir sorum olucak abilerim A1 ehliyetin fiyatında düşüş olur mu 125cc motor fiyatlarinda değişiklik olur mu olumlu yönde bu düzenleme nedeni ile
Ehliyet fiyatı neden düşsün ki? O fiyatın içinde kursun eğitim için yapacağı masraf var, eğitimde kullanılacak motosiklet, yakılacak benzin, bakım giderler ve eğitmenin ücretini hesaplayınca zaten kurslar zararına çalışıyor gibi, yani bu ücretlerle zaten tam düzgün eğitim vermeleri imkansız. Bu acayipliği yokedip doğru düzgün eğitim sağlanabilecek bir fiyata yükseltsinler tabi kursları da eğitimleri hakkı ile veriyor mu diye düzgün denetlesinler daha iyi.
Ehliyet ücretleir düşmesin, hakkı ile eğitim olsun hakkı ile sınav olsun, o eğitim için ücret kurtarmıyorsa da gerekiyorsa yükseltsinler. Herkes ehliyet alabilecek, trafikte araç kullanabilecek diye bir temel hak yok.
-
Abi çok boş yaptın fiyat artsın ne demek ya
-
125 cc motorlar B sınıfı ehliyetle kullanılacağı için ben açıkçası motosiklet ehliyetine sahip olmayıp da ekonomik bir araçla sağa sola gitmek isteyen ya da dağıtım, kurye işlerinde çalışmak isteyenlerin talep fazlalığı nedeniyle 125 cc'lerin fiyatların artacağını ama 50 cc'lerde de talep düşüklüğü olacağından 50 cc motorların fiyatlarının düşeceğini, belki de ithalatının duracağını düşünüyorum.
-
Eren ilker adlı üyeden alıntı
Abi çok boş yaptın fiyat artsın ne demek ya
10 sene sonra belki anlarsın. Ama yine de insanlara zart diye boş yaptın deme
Türkiye'de nüfus cüzdanı gibi ehliyet dağıtılıyor, bu yüzden çok kötü bir trafiğimiz var, bu yüzden araçlarımız çabuk bozuluyor, bu yüzden daha çok benzin yakıyoruz, bu yüzden daha çok insan ölüyor. Bunun düzeltilmesinden geçen yolda elbet ehliyet fiyatının artması da gerekecektir, espresso'nun bahsettiği de bu. Almanya'da ehlyietin asgari ücret kadar olmasının bir sebebi vardır belki.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
10 Almanya'da ehlyietin asgari ücret kadar olmasının bir sebebi vardır belki.
sektörde üretim işindeyim, yıllık 10 milyon adet üretim yapıyoruz.
bize bağlı olarak çalışan 60 adetin üzerinde atölye var.
olası kalite hataları, kayıplar ve hatalı üretimler için, ilk önce güzel dille uyarı, detaylı takip gibisinden önlemler aldık hiç bir işe yaramadı.
sembolik tutarlar üzerinden reklamasyonlar kesmeye başladık, bu oranımız %50 civarı düştü,
daha sonra ürün satış fiyatı üzerinden reklamasyon kesmeye başladık, mevcut halinden %80 daha düştü,
daha sonra dışarda yaptırılan tamir girdilerini de rücu etmeye başladık, kritik hatalarda satış kayıbı, navlun ücreti gibi giderleri de yansıtmaya başladık, sonuç mu: kayıp/fire oranımız %5 den %0,3 e düştü.
yani uzun lafın kısası milletimizin cebindeki para gitmeden canı yanmaz ve hiç bir şeye önlem almaz, hiç bir aksiyon almaz.
ehliyet için; eğitim kalitesinin çok daha artması gerektiği aşikar,
bunun maliyetinin de yükselmesi gayet olağan. ve yukarda yazıldığı gibi herkes ehliyet almak zorunda değil. gerçekten taşıt kullanmaya yeteneği olan, becerisi olanlar alabilsin.
onun haricinde trafik cezaları çok daha caydırıcı olmalı.
-
Bu bizim millete özgü bir şey değil ki? Bilhassa üretim sistemlerinde bu anlaşılmak istenmiyor hala, satışçıya nasıl prim veriyorsan üretim hattına da yine maddi karşılığı olan bir havuç kullanmalısın.
Trafik cezalarının caydırıcılığı konusunda ise katılmıyorum. Bunu dikte edebilemesi için bir devletin öncelikle adabıyla ehliyet vermesi, insan yetiştirmesi gerekir. Düzgün eğitim vermediğin çocuğa sınavda kazık soru sorarsan olmaz o iş. Diyelim bir trafik aydınlatması yaşatmak istiyorsa Pirom, cesa fiyatlarını son sıralara koymalı, problem orada değil, çözüm de orada değil.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Bu bizim millete özgü bir şey değil ki? Bilhassa üretim sistemlerinde bu anlaşılmak istenmiyor hala, satışçıya nasıl prim veriyorsan üretim hattına da yine maddi karşılığı olan bir havuç kullanmalısın.
Trafik cezalarının caydırıcılığı konusunda ise katılmıyorum. Bunu dikte edebilemesi için bir devletin öncelikle adabıyla ehliyet vermesi, insan yetiştirmesi gerekir. Düzgün eğitim vermediğin çocuğa sınavda kazık soru sorarsan olmaz o iş. Diyelim bir trafik aydınlatması yaşatmak istiyorsa Pirom, cesa fiyatlarını son sıralara koymalı, problem orada değil, çözüm de orada değil.
Cezaya sıra gelene kadar önce eğitim ve sınav sistemi düzeltilsin. Sınavlar hakkıyla yapılsa eğitim sistemi de mesela dünyaca bilinen iyi örnek olarak Almanyadaki ehliyet sistemi olduğu için orayı örnek veriyorum, almanya standardında eğitim ve o standartta sınav olsa zaten cezaya çok gerek kalmaz.
Adamlarda hız sınırı olmayan otoban var, niye, çünkü yolların kalitesinin yanında o yollarda sürecek sürücülerin eğitiminden de eminler. Aynı kalitede otobanı amerikada yapıp hız sınırı yoktur desen telef olur amerikalılar.
-
Konu sosyal medyada tartışılıyor. Her konuda olduğu gibi bu konuda farklı görüşler mevcut. Aşağıdaki youtuber B ehliyeti olupta 125cc. motosiklet kullanmamış olanlara "bir okul bahçesine gidip biraz alıştırma yapın" diyor. Bence son derece yanlış bir fikir. Herkes sokakta öğrenebiliyorsa dünyada okullar neden var. Normal şartlarda A1 ehliyeti için kurslara gidenler 18 yaş altı genç çocuklar. Bunların büyük bir çoğunluğu leb demeden leblebiyi anlayan, temel becerileri çok hızlı öğrenen yapıdalar. Bunların sınav başarısı doğru dürüşt bir kursta yüzde yüzdür. Tehlike oluşturan kitle bunlar değildir. B ehliyeti olupta artık otomobil alamayacak duruma düşmüş, şehir içi işe gidip gelme veya kuryelik yapmak isteyen Yetişkin, orta yaş ve ötesi kişilerdir. Bunlar makul bir eğitim almadan trafiğe salınırsa iyi şeyler olmaz. Genelde 4tekercilerden şikayet etmek yerine 2tekercilerden yakınmaya başlarız. Şehir içi saçma sapan yaralanmalı ve ölümlü kazalar artar.
https://www.youtube.com/watch?v=mABtHIKbr-s
Türkiye'nin yetiştirdiği motosiklet uzmanları bu konuda ne der merak ediyorum.
Bir paylaşım daha. Görüşler farklı farklı.
https://www.youtube.com/watch?v=x2sjsUCmh6Y
Zafer Akçay hocadan henüz yorum yok. Rahmi Barutçu hocamızın da bu konudaki yorumunu merak ediyorum.
-
dh deki bir kullanıcıdan alıntı
125cc'nin B sınıfı ile kullanılması gayet makul. Bir çok kişi kazadan dem vurmuş, haklılar orası ayrı ancak hali hazırda 50cc serbest ve 50cc trafikte 125cc'lere kıyasla daha tehlikeli. Gerektiği yerde hızlanamamak 50cc'lerin en büyük problemi. 50cc ile tatil beldeleri ve trafiğin olmadığı yerlerde gayet rahat sürüş gerçekleştirebilirsiniz ancak şehir içinde trafiğe çıktığınız anda 125cc'den daha riskli.
Bu kararla birlikte bazı sorumluluklarda yüklenmeli. Örneğin kasksız yakalanan, ters şeride giren, ışıklara ve genel trafik kurallarına uymayan bilinçsiz birinin bu kullanım hakkını elinden alınmalı; ehliyet sınavına girmek zorunda bırakılmalı.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
otomobil ehliyetiyle 125 cc ye kadar motosikletler tüm AB ülkelerinde kullanılabiliyor , tabi bu ehliyet AB ehliyeti olmalı, hiç ehliyetsiz ise moped yani 50 cc sürebilirsin ama otoyollara çıkmak yasak zaten plakaları da farklı oluyor..
TÜM AB de öyle bir uygulama yok. B ehliyeti olan adama bizdeki gibi M ehliyet verip 49cc e kadar olan mopedleri kullanabiliyor.
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)