Autopilot kullanan bir Tesla motosiklete arkadan çarptı
Reklamlar
-
07 Aralık 2022, 16:41
#21
Tesla, daha doğrusu Elon, bir çok girişiminde olduğu gibi, bu konuda da baştan beri yanıltıcı davrandı. Araçlar kendi kendine gidebiliyormuş gibi bir algı oluşturdu. Hatta bazı Avrupa ülkelerinde bu özellik için "otopilot" ismini yanıltıcı olduğu için kullanmasını yasakladılar.
Bu arada Twitter skandalı Elonu bayağı yıprattı. Eskiden beri üzeri örtülen skandallar teker teker ortaya serildi. Büyü kısmen bozuldu.
@killingroad olaya "gelişen teknoloji, olması normal" olarak yaklaşıyor, hak payı var, lakin gerçekten olması kaçınılmaz olduğu müddetçe geçerli bu.
Bu arada Amerika Japonya'ya test maksatlı atmadı atom bombasını. Atom bombası "bakalım n'olacak" diye atılabilecek bir şey değil. İlk atom bombası Amerika'da patlatıldı.
Reklamlar
-
07 Aralık 2022, 16:56
#22
atom bombası farazi bir örnekti, gerçekten yola cıkarak yapmadm
-
07 Aralık 2022, 17:05
#23
Ful otonom surus, araclar arasi iletisim teknolojisi tam olarak yerlesmedigi muddetce cok mumkun gorunmuyor.
-
07 Aralık 2022, 17:08
#24
Bir de yolların ultra kontrollü ortam olmaları lazım. Sene olmuş 2022, bizimkiler hala kavşakta çizgi nasıl çekilir bilmiyor. Bilmedikleri için komple çizgisiz bırakıyorlar.
-
09 Aralık 2022, 11:32
#25
çoğunluk hata ve sorumluluk sürücüde demiş, ancak yazılımsal bir sıkıntı olmuşsa ve sürücü müdahale etmesine rağmen aracı durduramamışsa o zaman kim sorumlu olacak, bu nasıl ispatlanacak? en büyük sıkıntı bu bence.
-
09 Aralık 2022, 16:08
#26
80 90larda el atarisi vardı araba yarışlı bi an o geldi aklıma...
Otopilot yaş iş...
-
09 Aralık 2022, 21:33
#27
"Gelişen teknoloji, olması normal"den ziyade, Dünya böyle dönüyor diye bakıyorum. Boeing bunun on katını yaptı, noldu unutuldu gitti. Yoksa Elon'u sevdiğim falan yok, tam tersi elektrikli otomobil denen gudubeti hypeladığı için gıcık da olabilirim Bütün büyük pazarlamacılar gibi esip duruyor, yıprandığına katılıyorum ama aynı zamanda başka bir kitle kazanmaya başladı, başımıza Republican President olarak çıkarsa şaşırmam
-
09 Aralık 2022, 23:58
#28
Elın Mask twitter'den veya diğer şirketlerinden normal yolla kovamadığı personeli Tesla'ya Toslattırmak Suretiyle yok ediyormuş. Eniştemden duydum. Kesin bilgi yayalım.
-
10 Aralık 2022, 11:33
#29
ben zaten araba kullanıcılarının o kutu gibi şeyin içerisinde mayışıp kalmasına kızıyordum ve birde oto pilot çıkarıyorlar... yahu arkadaş şu 4 tekerli kutunun içine girince dünya ile bağlantınızı koparmayın. ben motor kullanıcılarının hep tehlikeli sürdüğünü söylüyorum ama aslında bu tehlikeyi arz eden kısım araba sürücüleri...
arabaya binince uyuyorsunuz abi, yatak odanız mı ora sizin aloo!
arndiol adlı üyeden alıntı
aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
iyi güldüm :D
tamam anlıyorum hani bencil insanlar bunlar ama milleti önemsemediğinizi bu kadar da belli etmeyin yahu, ara sıra önemser gibi yapın en azından.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------
edit: yorumları sonradan okudum da ortada bir yanlış anlaşılma var sanırım... okuduğum kadarıyla diyorsunuz ki bu aslında "oto pilot özelliğine sahip olmayan bir araç ve her ne kadar elektronik sürüş desteklerine sahip olsa da henüz sürücü kontrolüne ihtiyaç duyuyor."
ee o zaman bunun adına neden "oto pilot" diyorlar? oto pilot özelliği yok ki bu araçta? yani bir kaç sürüş desteği var diye neden bunun adını "oto pilot" takıyorlar? bence satış politikası için, müşteri çekme amacıyla yapılan bir algı oyunu.
yani insanlar cahildir ve bu yüzden adına "oto pilot ama level-3" falan diyip sıyrılamazsınız. insanlar mal oldukları için level'ine bakmazlar, oto pilot yazıyorsa o aracın içerisinde kontrolü tamamen bırakırlar çünkü salaklar, aptallar, ahmaklar, mallar.
hakaret ediyorum çünkü burada konusunu konuştuğumuz kazanın sebebi tamamen oradaki gerizekalı sürücünün ahmaklığı, birde suçu arabaya mı atmaya çalışıyor? motora bildiğin arkadan gömmüş ve bir insanın canından etmiş eşşoğlueşek, mal.
motosikletlere arkadan vurmak moda zaten.
https://www.youtube.com/shorts/eE0sdRJucCk
edit123: gerçi arabalara da vuruyorlar, nedir bu arkadan vurma isteği valla korkarak gidiyoruz trafikte.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
edit1453: sayısız edit yaptığım için özür diliyorum, biraz da konudan çıkacam affedin, kaza deyince biraz video izledim ve karşıma yayaya çarpan sürücülerin olduğu bir video denk geldi, videoya dikkat ederseniz ezilen yayaların hepsi kadın. kadınların zekaları gerçekten çok farklı. ablalarımıza kardeşlerimize dikkat edelim, bir yere yaya giderken çok dikkat etmelerini tembihleyelim.
-
10 Aralık 2022, 18:17
#30
LEVEL 3: Conditional Driving Automation
Imagine a fully automated assembly line that requires full human supervision in case of a needed override -- that’s essentially how level three works. In this case, the vehicle can operate on its own in certain circumstances. Functions like steering, braking, and acceleration are automated, but the driver has to be ready to step in.
SEVİYE 3: Koşullu Sürüş Otomasyonu
Gerekli bir geçersiz kılma durumunda tam insan gözetimi gerektiren tam otomatik bir montaj hattı hayal edin -- temelde üçüncü seviye bu şekilde çalışır. Bu durumda araç belirli koşullarda kendi kendine çalışabilir. Direksiyon, fren ve hızlanma gibi işlevler otomatiktir, ancak sürücünün devreye girmeye hazır olması gerekir.
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
10 Aralık 2022, 20:16
#31
killingroad adlı üyeden alıntı
"Gelişen teknoloji, olması normal"den ziyade, Dünya böyle dönüyor diye bakıyorum. Boeing bunun on katını yaptı, noldu unutuldu gitti.
Biz unuttuk belki de Boeing'in, Amerika'nın ve dünyanın unutmadığı kesin:
" The Boeing 737 MAX groundings have had a deep financial effect on the aviation industry and a significant effect on the national economy of the United States.
Boeing suffered directly through increased costs, loss of revenue, reputational damage, victim litigation, client compensation, reduced credit rating, and decreased stock value. In January 2020, the company estimated a loss of $18.4 billion for 2019.
the total estimated direct costs of the MAX groundings were US$20 billion and indirect costs over US$60 billion. On January 7, 2021, Boeing settled to pay over $2.5 billion after being charged with fraud."
Velhasıl dünya zannettiğimiz gibi dönmüyor. İnsanların hayatını bilerek tehlikeye atıp "yeni teknoloji olur öyle" diyemiyorsunuz.
-
10 Aralık 2022, 21:47
#32
hasmet adlı üyeden alıntı
Biz unuttuk belki de Boeing'in, Amerika'nın ve dünyanın unutmadığı kesin:
Say whaaa? =)
Amerika ve dünya ilk sırada unutacaklar arasında yer alacaklar, Boeing ise bundan bu şekilde yırttığını asla unutmayacaktır evet. Şaka bir yane Boeing'in karşılaştığı finansal zararlar yüzünden buradan bir ders çıkartacağını düşündüğün için böyle diyorsan, bu anca bir niyet okuma olur, ben de "Boeing bu işten nasıl sıyrıldığını unutmaz yine yapar" diyebilirim, ancak 20 sene sonra anlarız hangi tahminin doğru çıktığını.
Boeing ilk 737MAX siparişini 13.12.2011'de aldığında hisse değeri $70.90 idi.
Servise başladığı 22 Mayıs 2017'de hisse değeri $183.67 idi.
İlk Leon Air kazasından hemen önce 26 Ekim 2018'de $359.27 idi ve kazanın olmasından sonra $335.59'a indi. Bundan sonra genel olarak aşağı yönlü hareket etse de dalgalı bir seyir izledi ve 24 Aralık 2018'de $294'e kadar geriledi.
Bu tarihten sonra 10 Mart 2019'da Endonezyalıların ikinci kazası olduğunda $422'ye çıkmıştı. Trump'ın uçağı ground etmesinden sonra $375'e düştü. Pandemi tüm Dünya ile birlikte Boeing'i yerle bir ettiğinde hisse değeri $347 idi.
Piyasanın umrunda değil gördüğün üzere. Boeing'in yaptığı şeyi Tesla'ya uyarlamaya kalksak ne diyebiliriz? Autopilot gibi deneysel de olmayan, otomobilin bütünleşik sistemlerinden biri olan bir şey bulamayız ya, diyelim ki arkadan hızlı gelen bir araç olduğunu sanıyor Tesla ve gaza asılıyor, ama aslında bu bir sensör hatası ve böyle bir sistem olduğundan sürücülerin haberi bile yok! Arkanızdan araç geldiğinde gaza basar sizi kurtarırım diye tek kelime reklamı bile yapılmıyor, bilgilendirmesi yapılmıyor, artık 737MAX kullanabilme ehliyetinde pilotlara bahsedilmemesi gibi bir olayı benzeştiremiyorum bile; sonra sistem hatalı bir sensörden arkadan bir araç geldiğini sanıp tam gaz hızlanmaya başlıyor ve 10 saniye içerisinde eğer sürücü varlığından haberdar olmadığı sistemi devre dışı bırakmazsa, Tesla'nın iç yazışmalarına ve NHTSA kayıtlarına göre, yapacak bir şey kalmıyor. Baya yapacak bir şey kalmıyor.. Nasıl? Çünkü Beoing'in yaptığı tam olarak bu. Bu arada bu hatalı okuyan sensörün bir redundancy'si yok. Sadece o sensöre bakıyor.
Google'da bir çok aramayla hop diye 737MAX olaylarının Boeing'i toplam maliyetini bulabiliyoruz. Peki 737MAX'ten kaç para kazandıklarını yazan var mı? ve bu ilk mi? Boeing MD'den aldığı kültürle MD uçaklarını da daha çok kargo taşımak için eksik şekilde modifiye ederek kazaya sebebiyet vermişti. Bu olaydan yıllar sonra 737MAX'a ulaşan kültür değişikliğini devam etti. O kazalar bir şey değiştirmedi de bu mu değiştirecek?
Çenemin maşallahı var. Söylemek istedim şu:
Piyasayı doğru tanımıyoruz sanki? 2008 krizi gibi aptalca bir şeyi yaşatan finansal sistem hala geçerli ve bu olanların bedelini kimse ödemiyor. Boeing'in yaptığını Boeing gücünde/konumunda olmayan bir firma yapsa neler gelirdi başına tahmin etmek zor olmasa gerek. Ama Boeing $60b ile kurtuldu (ki bu direkt indirek toplam tahmini zarar, cebinden böyle bir para çıkmadı şirketin).. Öte yandan 2021'de toplam cirosu $60b idi.
Yani, dünya maalesef böyle dönüyor.
İnsanların hayatını tehlikeye atıp, üstüne aylarca bişey yok devam et diyebiliyorsunuz. Ocak 2020'de CEO Dennis Muilenburg istifa ediyor, bu rezilliğin sonucu değil mi.. Yerine gelen Dave Calhoun. Şirketi eski güvenlik kültürüne geri getirmesi beklenen kişi di mi?
In a March 2020 interview with The New York Times, Calhoun discussed the 737 MAX's MCAS software, saying the Boeing had made a "fatal mistake" in expecting that pilots could immediately correct the software problems. He went on to explain that "pilots [in Ethiopia and Indonesia] don't have anywhere near the experience that they have here in the U.S."; he unsuccessfully requested to go off the record after being asked whether American pilots would have been able to control the situation, and then replied, "[f]orget it, you can guess the answer."
Şirketi hala aynı felsefe yönetiyor.
Eski CEO "kovulurken" $60milyon bonus aldı.
Şu an halen National Space Council Users Advisory Group ve National Academy of Engineering üyesi.
Abi üzgünüm Dünya böyle dönüyor. Everyday life böyle değil evet, küçük bir şirket California'da bu tipte bir pislik yapsa kıçına teneke bağlayıp gezdirircesine ibret cezalar verirler. Ama sistemin yeterince büyük bir çarkıysan, hiç bir şey olmaz.
-
10 Aralık 2022, 22:54
#33
Biraz daha araştır
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Biraz daha araştır killingroad. Durumun ciddiyeti anlaşıldığında stock değeri yarı yarıya düştü. Hemen hemen her yıl kâr eden şirket o olaydan beri her yıl zarar ediyor. 60 milyar dolar Türkiye'nin GDP'sinin 12'de biri.
National Academy of Engineering'e akademik yeterliliğinizden dolayı üye yapılırsınız. Piyasayı takip etmez. Maddi getirisi yoktur. Sürüyle de üyesi var zaten.
Velhasıl bu tartışma uzar gider...
Ama konuya dönecek olursak: "Gelişen teknoloji, olması normal" konuyla ilgili bir argüman, doğru yanlış tartışalım. Ama "dünya böyle dönüyor" çok değil, az ötesinde "ben haklıyım" var. Velhasıl kimin haklı olduğundan, ya da dünyanın nasıl döndüğünden ziyade konuya odaklanmakta fayda var.
-
11 Aralık 2022, 00:00
#34
Stock valueları yazdım amirim nerede yarıya düştü? Ayrıca yapılan şey stock valuation ile bileti kesilecek bir şey değil ki yazdığım şeye mi inanmıyorsun anlamadım. Leon Air'den önce $359 imiş, pandemi öncesi son normal veri kabul edebileceğimiz tarihte de $347'ymiş, ground edildikten sonra $290 gördüğü halde geri de gelmiş #340'a. Nerede burada yarı? O rakamların yarısı edecek seviyelere post-covid geldi, o da zaten korele edebileceğimiz bir şey değil.
Tabii ki zarar etti Boeing, acımadı kiii acımadi kii diyerek geziyor demiyorum, ancak bişey de olduğu yok yine Dünya'nın iki uçak üreticisinden biri olarak kalacak. Söylediğim şey çok çok uzun yazdığım için biraz karışık hale gelmiş, bunu herhangi bir basit home appliance üreticisi hasmet&ozan llc yapmış olsun, zarar ettik falan diye kurtarabilir miydik?
Ben haklıyım demiyorum ama karşılıklı fikirlerimizi ortaya döktüğümüze göre zaten default olarak ikimiz de kendimizin haklı olduğunu düşünmüyor muyuz? Bunu edepsizce veya tartışmaya katkısı olmayacak şekilde ortaya koymadığımız müddetçe sıkıntı yok bence, benim dünya böyle dönüyor derken amacım ben haklıyım vurgusu yapmak değildi, kendi argümanımı desteklediğini düşündüğüm örneklerin arkasına ekledim bunu. "Olması normal" tabirim hep yanlış yöne gidiyor gibi bir korku yaşıyorum, bu normal demiyorum. Bana göre normal mesela Tesla'nın mevcut bütün görüntüleme tarama teknolojilerini bir arada kullandığı bir Dünya, ama DÜnya böyle bir yer değil o yüzden yürür giderler diyorum ve bunun bir örneği olarka da Boeing'in nanalerini gösterip, aynı kafada bir CEO ile yollarına devam ettiklerini söylüyorum. Ha sonunda "dünya böyle yürüyor, teknoloji böyle gelişiyor ve normalimiz bu" demiş oluyorum elbette de, bu "normal ağbi böyle şeyler yaa" demek değil ki.
-
11 Aralık 2022, 00:53
#35
Diğerlerini bilmem ama ben şahsen ikincisi gibi dediğinizi sanmıştım. Son açıklamayla sizi anladım.
Doğru değil, ama hep böyle şeyler oldu, ve olacak diyorsunuz.
-
362 bin Tesla otomatik sürüş problemleri nedeniyle geri çağrıldı:
https://www.nytimes.com/2023/02/16/b...f-driving.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
Daha da çok sayıda açık soruşturma varmış.
-
"A federal auto safety agency said the technology can cause crashes, but said the company was unaware of any deaths or injuries caused by the flaws."
Yazık canım bak haberleri yokmuş günahları alınıyor :D
-
Eskiden otomatik vites araba kullanan adama bile "Ayşegül" derlerdi. Devir değişti, autopilot bile normal karşılanıyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
"A federal auto safety agency said the technology can cause crashes, but said the company was unaware of any deaths or injuries caused by the flaws."
Yazık canım bak haberleri yokmuş günahları alınıyor :D
İlgili ajansta birileri kaldıraçlı shortlamıştır, yoksa o yazılımda hata olur mu hiç?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
İlgili ajansta birileri kaldıraçlı shortlamıştır, yoksa o yazılımda hata olur mu hiç?
Ben shortlamış olsam biliyor ve gizliyor olduklarına dair dedikodular geliyor derdim yahu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)