Autopilot kullanan bir Tesla motosiklete arkadan çarptı
Reklamlar
-
Yaşanan yeni bir ölümlü Tesla kazası, bir kez daha Autopilot özelliğini tartışmaya açtı. Kaza, yetkililer tarafından inceleme altına alındı.
Utah Draper'da bir motosiklet sürücüsü, geçtiğimiz pazar sabahı erken saatlerde Autopilot kullanan bir Tesla sürücüsünün motosiklete arkadan çarpması sonucu hayatını kaybetti. Bu kaza, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ndeki (NHTSA) federal müfettişlerin soruşturmasını zaten üzerine çeken Tesla'nın gelişmiş sürücü yardım sistemini içeren en son kaza olarak öne çıkıyor.
Yerel haberlere göre olay, pazar günü saat 1'den hemen sonra güneye giden Interstate 15'te meydana geldi. Kimliği belirtilmeyen motosikletçi, Tesla arkadan yaklaştığında Salt Lake ve Utah County hatlarının yakınında güneye doğru seyahat ediyordu. Utah Kamu Güvenliği Departmanı, Tesla sürücüsünün motosikletin arkasına çarptığını, motosikletlinin yere fırladığını ve motosiklet sürücüsünün olay anında hayatını kaybettiğini söyledi.
Olay yerinde kalan Tesla sürücüsü, yerel yetkililere motosikletliyi görmediğini bildirdi. Yetkililer, sürücünün kaza anında Autopilot kullandığını söyledi.
Utah kazası, NHTSA'nın, ajansın yerel makamların ve sigorta şirketlerinin tipik olarak olay yerinde topladıklarının ötesinde veri topladığı Özel Kaza Araştırmaları (SCI) listesine eklenen en son olay oluyor. Ajans, Tesla'nın Autopilot'u gibi gelişmiş sürücü destek sistemlerini ve otomatik sürüş sistemlerini içeren kazaları da inceliyor.
26 Temmuz itibariyle, ajansın SCI listesinde 39'u Tesla araçlarını içeren 48 kaza bulunuyor. Tesla kazalarında sürücüler, yolcular, yayalar, diğer sürücüler ve motosikletliler dahil olmak üzere on dokuz kişi hayatını kaybetti.
Kaynak: chip.com.tr
Reklamlar
-
Literatüre "Teslalı enişte" tabiri de eklenmeli. Tesla'nın otomatik pilotu en az bizim Doblo sürücüleri kadar tehlike saçıyor.
-
Olay 5 ay önce oldu, başka bir başlıkta ayrıntılı tartışıldı...
-
5 ay ya da 3 gün fark etmez
demek ki sistem calısmıyor, autopilot yasaklanmalı
-
şimdi bu tür olaylarda sürücüye ceza veriliyor mu önemli olan o?
-
Sistemler böyle böyle gelişir bir keresinde de teslanın oto pilotu önündeki at arabasını hiç bir şeye benzetemedi kargocu falan sandı bunlar sistemin kendini güncellemesi bug larını gidermesi açısından olucak şeyler .. überinde otonom aracı yanlış hatırlamıyorsam bisikletli bir kadına çarpıp öldürmüştü ..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Sistemler böyle böyle gelişir bir keresinde de teslanın oto pilotu önündeki at arabasını hiç bir şeye benzetemedi kargocu falan sandı bunlar sistemin kendini güncellemesi bug larını gidermesi açısından olucak şeyler .. überinde otonom aracı yanlış hatırlamıyorsam bisikletli bir kadına çarpıp öldürmüştü ..
aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
şimdi bu tür olaylarda sürücüye ceza veriliyor mu önemli olan o?
Sorumluluk sürücüde. Otopilot denen sistemler sürüş aracı değil sürüşe destek olan sistemler. henüz bütün sürüşü otomatik yapacak sistemler gelmedi, kontrol yine sürücüde aslında, yani sorumluluk da sürücüde.
Bir gemiyi kullanan kaptan gibi düşünebiliriz, Gemi gidip bir yere çarparsa sorumluluk kaptanda olur, Kaptan ama dümenci çarpacağımızı görüp dümeni çevirmedi deyip yırtamaz, tehlikeyi görüp o dümeni çevir emrini vermesi gerekiyordu kaptanın. Otonom sürüş araçları olan arabalarda da aynı şekilde bütün kontrol sürücüde, gözüyle yola bakıp frene basabilir direksiyonu kırabilir, zaten her an dikkatinin yolda olması gerekiyor.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
Dunya uzerinde tum havacilik endustrisi bu sekilde gelisti, kazalardan bir seyler ogrenilerek gelisiyor.
Kaldi ki, Tesla autonomous level-3 su an, olen kisilerin ailesine, level-3'te surucunun sorumlu oldugu soylenmeli. Tesla da autopilot devrede iken surucunun ellerini direksiyondan cekmemesi gerektigini soyluyor.
Surucunun malligini otomobilin teknolojisine baglayalim?
Daha ustun teknolojili ucaklarda bile autopilot devrede olsa dahi, pilotlardan birinin (PM - Pilot Monitoring) ucus sistemlerini kontrol etmesi beklenir.
LEVEL 3: Conditional Driving Automation
Imagine a fully automated assembly line that requires full human supervision in case of a needed override -- that’s essentially how level three works. In this case, the vehicle can operate on its own in certain circumstances. Functions like steering, braking, and acceleration are automated, but the driver has to be ready to step in.
https://www.csail.mit.edu/news/expla...f-driving-cars
-
07 Aralık 2022, 10:25
#10
espresso adlı üyeden alıntı
Sorumluluk sürücüde. Otopilot denen sistemler sürüş aracı değil sürüşe destek olan sistemler. henüz bütün sürüşü otomatik yapacak sistemler gelmedi, kontrol yine sürücüde aslında, yani sorumluluk da sürücüde.
Bir gemiyi kullanan kaptan gibi düşünebiliriz, Gemi gidip bir yere çarparsa sorumluluk kaptanda olur, Kaptan ama dümenci çarpacağımızı görüp dümeni çevirmedi deyip yırtamaz, tehlikeyi görüp o dümeni çevir emrini vermesi gerekiyordu kaptanın. Otonom sürüş araçları olan arabalarda da aynı şekilde bütün kontrol sürücüde, gözüyle yola bakıp frene basabilir direksiyonu kırabilir, zaten her an dikkatinin yolda olması gerekiyor.
Dediginize katiliyorum.Ben de bu otopilotlara 100% güvenerek nasil arac kullaniyorlar onu anlamiyorum. ACC sistemi haricinde aracimin otopilotunu kullandigim süreler sinirlidir. Yollardaki cizgilerin eksik olmasi durumunda otopilot acaip hareketlerde bulunabiliyor. Bir keresinde, deneme amaciyla arayollarda kullanmak istedimde yolun disina cikiyordum. Yolun o kisminda yolun yan serit cizgisi cizilmemisdi ve arac yolun bittigini algilamadi.
Tesla'daki Otopilo sistemleri zannedersem Avrupa ve Amerika'da farkli calisiyorlar. Avrupa'daki Tesla'larda uzun süre direksiyonu tutmadan araci sürmeniz mümkün degil. Belli bir süre sonrasinda, süreyi net olarak ölcmedim, arac direksiyonu tutmaniz konusunda sizi uyariyor. Eger direksiyona sonradan satilan ekstra agirligi almamis ve kullanmamis iseniz.
-
07 Aralık 2022, 10:30
#11
Amerika'da geliştirirsen böyle olur, gel İstanbul'da geliştir. Büyükçekmece - Kadıköy arasını bir yaşasın, Tesla bi daha autopilot'a tövbe eder valla.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
07 Aralık 2022, 10:30
#12
İnsanlığın sonunu tembellik, hımbıllık ve üşengeçlik getirecek.
-
07 Aralık 2022, 10:37
#13
sallami adlı üyeden alıntı
Amerika'da geliştirirsen böyle olur, gel İstanbul'da geliştir. Büyükçekmece - Kadıköy arasını bir yaşasın, Tesla bi daha autopilot'a tövbe eder valla.
Tayyibin cuma namazına gittiği bir günkü trafiğe denk gelirlerse, araba üretimini bile bırakırlar
-
07 Aralık 2022, 10:44
#14
arndiol adlı üyeden alıntı
aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
de yani olay bu ama..
Ben 140 kmh ile cruise control ile sigaramı içerek giderken bir anda dip gaz yapmıştı eski arabam, ben oturup durumu seyretsem anneme ne anlatacaklardı?
Amerikalılar kültürel olarak farklı yorumluyorlar bu işi, otomobillerdeki otopilotun mesela havacılıktaki otopilot seviyesine gelmesine kaç yıl var daha, o da gelebilirse ki bana göre mümkün değil.
ondan sonra sürücü ile sistem arasındaki sorumluluk paylaşımı konuşulabilir.
-
07 Aralık 2022, 11:47
#15
tommygun adlı üyeden alıntı
İnsanlığın sonunu tembellik, hımbıllık ve üşengeçlik getirecek.
Idiocracy diye kült bir film vardır. Seyretmeyenlere tavsiye ederim. Gelecek aynen öyle olacak gibi duruyor...
-
07 Aralık 2022, 14:07
#16
bazı sektörlerin böyle gelişmesi ya da sürecin böyle olması bunu dogru yapmaz.
Özellikle tesla gibi iddialı bir konusma yapıp piyasanın kralıymış gibi davranıyorsan o araç tüm testleri geçmiş olması gerekir.
Atom bombasının gücünü ögrenmek için hadi bi japonyaya sallayalım demek yerıne bunu bilimsem olarak çözmek gerekir.
Eğer denildiği gibi autopilot konusunda sürücünün takibi şart kosulmus ise zaten otomatik olarak suc sürücüye kalacaktır. bu da zaten firmanın kendi aracına ıddıa ettıgı kadar guvenmedıgı anlamına gelır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Idiocracy diye kült bir film vardır. Seyretmeyenlere tavsiye ederim. Gelecek aynen öyle olacak gibi duruyor...
Cogu insan bılmez, güzel filmdir. hala neden enerjı ıcecegı ıcıyorlar su yerıne onu cozemedım :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
07 Aralık 2022, 14:31
#17
arndiol adlı üyeden alıntı
aga ölen 19 kişinin ailesine bunu de istersen.
Denecek bir şey yok burda teslanın bir suçu yok biri bir şey diyecekse onu o aracın şöförü diyicek teslanın otonom sürüş açıklamasında sürücünün elinin direksiyon üstünde olması gerektiği yazıyor ..
Yani aslında otonomda olsa hala sürücünün kotrolü altında olması gerektiği anlaşılıyor..
Amerika da bir sürü YouTube da video var millet hamburger yiyor arka koltuğa geçiyor otonom pilot tayken falan bir sürü saçma işler yapanlar var hatta bu saçma işleri yaparken kaza yapanda bir sürü insan var ..
aklıma gelen genç çocuk otonom sürüşdeyken direksiyon masası olur direksiyona takılan ondan takıp hamburger patates cola mc donalds dan aldığı menüyü masaya koyup yiyip video çekiyordu o sıra tesla bir şekilde yoldan çıktı direğe mi duvaramı ne vurdu .. şimdi burda teslanın ne suçu var.
Sistemler böyle gelişir o zaman araçlarda esp de olmamalı ilk nesil esp lerde olup olmadık devreden çıkıp zamanında millete çok kaza yaptırdı yada Cruiser control olmamalı basit bir yağmur sensörü bile ilk çıktığında 90 lı yıllarda doğru düzgün çalışmıyordu olup olmadık yerlerde devreye giriyordu ..
Ben eski kafalıyım arabada o kadar çok fazla oyuncak sevmem kontrol bende olsun isterim motor da öyle ama dünyada buraya gidiyor Buda yatsınamaz bir gerçek ..
Her gelen yeni nesil kendi teknolojisi ile geliyor artık belki şu anda 5-10 yaşında olan bir çocuk ehliyet yaşına geldimi araba bile sürmeyecek arabaya binicek gideceği yeri söyliycek araba gidicek belki direksiyona gaz fren pedalına bile gerek olmıycak belki çok zorda kalırsa sürücü minnacık bir joystick falan olucak onla yönlendirecek oda çok acil durumlarda ölüm kalım durumlarında ..
-
07 Aralık 2022, 15:29
#18
arndiol adlı üyeden alıntı
bazı sektörlerin böyle gelişmesi ya da sürecin böyle olması bunu dogru yapmaz.
Özellikle tesla gibi iddialı bir konusma yapıp piyasanın kralıymış gibi davranıyorsan o araç tüm testleri geçmiş olması gerekir.
Atom bombasının gücünü ögrenmek için hadi bi japonyaya sallayalım demek yerıne bunu bilimsem olarak çözmek gerekir.
Eğer denildiği gibi autopilot konusunda sürücünün takibi şart kosulmus ise zaten otomatik olarak suc sürücüye kalacaktır. bu da zaten firmanın kendi aracına ıddıa ettıgı kadar guvenmedıgı anlamına gelır.[COLOR="Silver"]
Etik ya da doğru bulmaman da gerçeği farklı yapmaz ama.
Havacılık da böyle gelişti, tabii ki daha katı kurallarla, hatta bizzat yazdığın gibi nükleer savaş başlıkları da böyle gelişti.
İddia ettiği kadar güvenmediği derken neyi kast ediyorsun anlamadım? Tam da iddia ettiği bu firmanın zaten, yükü azaltır, sorumluluk sizdedir, iddia bu. Elon Musk ya da Tesla farklı bir şey söylemedi ki. Uçuş sisteminin doğal bir paydaşı olan uçaklardaki otopilot bile pilotun sorumluluğunu sıfıra indirmez, bazı özel durumlarda pilot günahsız kabul edilebilir ama bunlar çok ender. Sürücü koltuğu varsa, gerektiğinde "override" edilmesi gereken durumlar (olduğu) sürücüye bildirildiyse sorumluluk tabii ki sürücüdedir.
-
07 Aralık 2022, 15:48
#19
logaritma adlı üyeden alıntı
Denecek bir şey yok burda teslanın bir suçu yok biri bir şey diyecekse onu o aracın şöförü diyicek teslanın otonom sürüş açıklamasında sürücünün elinin direksiyon üstünde olması gerektiği yazıyor ..
Yani aslında otonomda olsa hala sürücünün kotrolü altında olması gerektiği anlaşılıyor..
Amerika da bir sürü YouTube da video var millet hamburger yiyor arka koltuğa geçiyor otonom pilot tayken falan bir sürü saçma işler yapanlar var hatta bu saçma işleri yaparken kaza yapanda bir sürü insan var ..
aklıma gelen genç çocuk otonom sürüşdeyken direksiyon masası olur direksiyona takılan ondan takıp hamburger patates cola mc donalds dan aldığı menüyü masaya koyup yiyip video çekiyordu o sıra tesla bir şekilde yoldan çıktı direğe mi duvaramı ne vurdu .. şimdi burda teslanın ne suçu var.
Sistemler böyle gelişir o zaman araçlarda esp de olmamalı ilk nesil esp lerde olup olmadık devreden çıkıp zamanında millete çok kaza yaptırdı yada Cruiser control olmamalı basit bir yağmur sensörü bile ilk çıktığında 90 lı yıllarda doğru düzgün çalışmıyordu olup olmadık yerlerde devreye giriyordu ..
Ben eski kafalıyım arabada o kadar çok fazla oyuncak sevmem kontrol bende olsun isterim motor da öyle ama dünyada buraya gidiyor Buda yatsınamaz bir gerçek ..
Her gelen yeni nesil kendi teknolojisi ile geliyor artık belki şu anda 5-10 yaşında olan bir çocuk ehliyet yaşına geldimi araba bile sürmeyecek arabaya binicek gideceği yeri söyliycek araba gidicek belki direksiyona gaz fren pedalına bile gerek olmıycak belki çok zorda kalırsa sürücü minnacık bir joystick falan olucak onla yönlendirecek oda çok acil durumlarda ölüm kalım durumlarında ..
tesla zaten direksiyonun kontrolünü belirtiyorsa oto sürüş sırasında ona diyecek birşeyim yok. ancak belirttiğin sistemler ve tarihler eski. artık herşeyi simülasyon üzerinden test edebiliyorlar.
killingroad adlı üyeden alıntı
Etik ya da doğru bulmaman da gerçeği farklı yapmaz ama.
Havacılık da böyle gelişti, tabii ki daha katı kurallarla, hatta bizzat yazdığın gibi nükleer savaş başlıkları da böyle gelişti.
İddia ettiği kadar güvenmediği derken neyi kast ediyorsun anlamadım? Tam da iddia ettiği bu firmanın zaten, yükü azaltır, sorumluluk sizdedir, iddia bu. Elon Musk ya da Tesla farklı bir şey söylemedi ki. Uçuş sisteminin doğal bir paydaşı olan uçaklardaki otopilot bile pilotun sorumluluğunu sıfıra indirmez, bazı özel durumlarda pilot günahsız kabul edilebilir ama bunlar çok ender. Sürücü koltuğu varsa, gerektiğinde "override" edilmesi gereken durumlar (olduğu) sürücüye bildirildiyse sorumluluk tabii ki sürücüdedir.
ben gerçeği değiştirmeye calısmıyorum ki , anlamadıgım nokta gerçeklik durumu değil bu durumu 2022 yılında kabul edilebilir görmeniz. İnsanlar kendi kardeşi cocugunun basına kadar bunu anlamıyor sanırım. Ölen sizin yakınınız olsa "daha tamamlanmamış birşeyi ne haklı sokağa salarlar" diyeceğinize eminim.
bu arada zaten yukarda da yazılmış, sorumluluk tesla'da değil. konustugumuz kısım teslanın otopilotu tamamen yönetici güç olarak belirtseydi olurdu. Herkes çakal. Tesla ilk çıkarken cok net hatırlıyorum uykusuz, sarhoş, acemi sürücülerin neden oldugu şeylere neden olmayacak bir araç diye piyasaya cıkmıştı. şimdi "sürücü asistanı" diyorlar. Sürücü asistanı ise tesla için ortalıkta "kendi giden araba" demeyecekler.
yani işlerine gelınce autopilot işlerine gelince assistant
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
07 Aralık 2022, 16:14
#20
Her denilen doğru da böyle böyle gelişecekin bir mantığı yok, bu yorumlar arasında gereği de yok. Tesla demiş ki eller direksiyonda olacak. Nokta. Konu bitti.
Eğer eller direksiyonda iken, yani önerilere uyularak kullanıldığında kaza olursa işte o zaman "Böyle böyle gelişecek" denilebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)