Honda, 10’dan Fazla Elektrikli Motosiklet Modelini Piyasaya Sunacak
Reklamlar
-
Honda, 2025 yılına kadar küresel olarak 10’dan fazla elektrikli motosiklet modelini piyasaya sürmeyi planlarken; elektrikli modellerin yıllık satışlarını gelecek beş yıl içinde 1 milyon adede, 2030 itibarıyla ise toplam satışının yüzde 15’lik bölümüne denk gelen 3,5 milyon adede çıkarmayı hedefliyor.
Honda açıklamasına göre, dünyanın en büyük motosiklet üreticisi olan şirket, 2050 yılına kadar tüm ürünleri ve kurumsal faaliyetler için sıfır karbon hedefini gerçekleştirmeyi planlıyor.
Honda, bu hedefi doğrultusunda elektrikli motosikletleriyle kullanıcılarına konforlu ve güvenli sürüş imkanı sunmaya ve yazılım teknolojisi ile geliştirdiği ürünleriyle sektöre öncülük etmeye devam ediyor.
Honda, çevresel stratejileri kapsamında tüm motosiklet ürünleri için 2040’larda sıfır karbon hedefini gerçekleştirmeyi hedeflerken; aynı zamanda içten yanmalı motorları geliştirmeye de devam edeceğini açıkladı.
Şehir hayatı için giderek önemli bir taşıt haline gelen motosiklet konusunda Honda’da elektrikli modellere geçiş için çalışmalarının hızlandırırken; içten yanmalı motorları geliştirmeye ve karbon emisyonlarını azaltma girişimlerine devam ediyor.
Global motosiklet pazarının büyüyeceğini öngören Honda, farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayan elektrikli motosikletleri piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Özellikle Commuter EV’ler, Commuter Elektrikli Motosikletler (EM) – Elektrikli Bisikletler (EB) ve Fun modellere odaklanan Honda, müşterilerinin mobilite ihtiyaçları için en uygun ürünleri hayata geçirmek için çalışmalarını sürdürüyor.
Bu doğrultuda; bireysel kullanım için 2024 – 2025 yılları arasında Asya, Avrupa ve Japonya’da iki Commuter EV modelini piyasaya sürülmesi planlanıyor. Küresel olarak yaklaşık 50 milyon adet olan elektrikli motosiklet satışlarının yüzde 90’ından fazlasını oluşturan Commuter EM ve Commuter EB ürünleri için en büyük pazar olan Çin’e ek olarak Asya, Avrupa ve Japonya’da 2022 ile 2024 yılları arasında toplam beş kompakt ve uygun fiyatlı model satışa sunulacak.
Honda, Commuter EV’lere ilave olarak FUN EV platformu temel alınarak 2024 – 2025 yılları arasında Japonya, ABD ve Avrupa’da toplam üç büyük boyutlu FUN EV modelini müşterilerinin beğenisine sunacak. Honda, ayrıca sürüş keyfini bir sonraki nesle aktarmak amacıyla tasarlanan Kids Fun EV modelini de tanıtacak.
Elektrikli Motosikletlerde Batarya Ve Yazılım Teknolojileri
Şarj altyapısının iyileştirilmesi ve batarya özelliklerinin standartlaştırılması, elektrikli motosikletlerin yaygın olarak benimsenmesi için büyük önem taşıyor.
Şarj altyapısının geliştirilmesinin bir parçası olarak Honda, pil paylaşımının yaygınlaştırılmasını ve elektrikli motosiklet modellerini tamamen katı hal batarya ile donatmayı hedefliyor. Bu kapsamda en büyük motosiklet pazarlarından biri olan Endonezya’da, Honda tarafından geliştirilen Mobil Güç Paketi (MPP) kullanan motosikletler için pil paylaşım hizmeti verilmesi amacıyla bir ortak girişim kuruldu.
Hindistan’da bu yılın sonuna kadar elektrikli üç tekerlekli taksiler için Honda’nın pil paylaşım merkezi hizmete başlayacak. Bu çalışmaların devamında ise uzun vadede pil paylaşımını diğer Asya ülkelerinde yaygınlaştırması için girişimlerini genişletilmesi de Honda’nın planları arasında yer alıyor.
Elektrifikasyon Stratejisi Kapsamında Yeni İş Birlikleri
Elektrikli motosiklet üretimine geçiş sürecinde markalar arası iş birlikleri ön plana çıkarken; 2022 yılının nisan ayında Japonya’da Honda; ENEOS Holding ve Kawasaki, Suzuki, Yamaha ile birlikte Gachaco adında yeni bir şirket kurduğunu duyurdu. Bu ortak girişim şirketi ile elektrikli motosikletler için standartlaştırılmış değiştirilebilir pillerin paylaşım hizmeti sunulması için gerekli olan altyapının geliştirilmesi sağlanacak. Şirket, bu sonbaharda motosiklet pil paylaşım hizmetine başlamayı planlıyor.
Dört büyük Japon motosiklet üreticisi, değiştirilebilir piller için ortak özellikler üzerinde anlaşmaya varırken; Honda, Avrupa’daki Değiştirilebilir Piller Motosiklet Konsorsiyumu’na (SBMC) katıldı ve Hindistan’daki ortaklığı kapsamında değiştirilebilir bataryaların standardizasyonu için çalışıyor. Yazılım geliştirme alanında ise Honda, elektrikli motosiklet ürünleri için bağlantılı alanda yeni değer yaratmak için Drivemode şirketi ile faaliyetlerini sürdürüyor.
Honda, 2024’te satışa çıkması planlanan Commuter EV modelinden başlayarak kalan menzili dikkate alan optimum rota seçenekleri, şarj noktası bildirimi gibi bağlantı yoluyla sürüş kalitesini sürekli zenginleştiren kullanıcı deneyimini (UX) güvenli sürüş koçluğu ve satış sonrası servis desteği özellikleriyle birlikte sunacak.
Ayrıca gelecekte yalnızca motosikletlerini birbirine bağlayarak değil, aynı zamanda geniş bir Honda ürün yelpazesini birbirine bağlayarak daha fazla değerin üretileceği bir platform kurulacak.
Kaynak: Sanayigazetesi.com.tr
Reklamlar
-
Acaba diyorum ; şu an ülkemdeki akaryakıtlı otoyu , elektrrikliye çeviren firmalar gibi , benim benzinli motosikletimi elektrikliye çeviren servisler de
olabilecek mi ? Amma önce şarz sürelerinin kısalması gerek. Ne edeyim 100 km gittikten sonra 4 saatte şarzı tamamlanan motoru. 30 - 40 dakika şarz ile
200 km yapabilecek motoru yapmayınca ,benim yanıma hiç gelmesinler.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
Acaba diyorum ; şu an ülkemdeki akaryakıtlı otoyu , elektrrikliye çeviren firmalar gibi , benim benzinli motosikletimi elektrikliye çeviren servisler de
olabilecek mi ? Amma önce şarz sürelerinin kısalması gerek. Ne edeyim 100 km gittikten sonra 4 saatte şarzı tamamlanan motoru. 30 - 40 dakika şarz ile
200 km yapabilecek motoru yapmayınca ,benim yanıma hiç gelmesinler.
5 dk şarj ile 300 km yapabilecek kapasiteye gelmedikçe almam.
mevcut motosikletlerin deposunu 5 dk da doldurup 300 km yapabiliyoruz
-
Gelecek elektrik'te ,seneler evvel yazmış idim (kendimi kahin gibi hiss ediyorum )
Bekleme olmayacak ! istasyonlarda batarya/pil reyonu olup , bitik/yarım bataryanızı motordan söküp , dolusunu alıp takmak , deponuza benzin doldurma süresinden bile kısa olacak.
Dizel'ler sanırım 15/20 yıl daha hizmette olacak ancak! yalnızca tork gerektiren yük taşımacılığı/askeri ulaşım vs için uygulamada olacak.
-
Sıkılmadınız mı şu elektrikli motor araba haberleri cep telefonu firmalarından tut beyaz eşya firamalarına teknoloji firmalarına kadar bütün markalar ya elektrikli motor üretim işine giriyor ya araba üterim işine giriyor …
-
E hadi hayırlısı. Honda bu işe girerse fiyatlar daha makul olacaktır... Daha doğrusu fiyatlar daha makul olacağı için Honda bu işe girecektir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Sıkılmadınız mı şu elektrikli motor araba haberleri cep telefonu firmalarından tut beyaz eşya firamalarına teknoloji firmalarına kadar bütün markalar ya elektrikli motor üretim işine giriyor ya araba üterim işine giriyor …
"İşine giren" çok da üretip satan yok... Harley dışında elektrikli model üreten köklü motosiklet firması yok hâlâ...
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Gelecek elektrik'te ,seneler evvel yazmış idim (kendimi kahin gibi hiss ediyorum
)
Bekleme olmayacak ! istasyonlarda batarya/pil reyonu olup , bitik/yarım bataryanızı motordan söküp , dolusunu alıp takmak , deponuza benzin doldurma süresinden bile kısa olacak.
Dizel'ler sanırım 15/20 yıl daha hizmette olacak ancak! yalnızca tork gerektiren yük taşımacılığı/askeri ulaşım vs için uygulamada olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=C2zh5f71O8o
Elektrik yeni bir şey değilki gelecek olsun tarihte ki ilk araçlar elektrikli araçlardır ilk yapılan motorlu bisiklet elektriklidir henry ford , ferdinand Porsche ilk yaptığı araçlar elektriklidir .. tarihte defalarca elektrikli araçlar denemeleri üretimleri yapıldı yani yeni bir şey değil ..
Elektrikli araçlar gelecek mi değil mi onu zaman gösterecek nitekim teknik veriler o bağlamda ilerlemiyor birincisi elektrikli arabada pil ömrü 10 yıl ortalama mesela yanlış hatırlamıyorsam tesla da 8 yıl 160 bin km idi ve pillerin değişimi yanlış hatırlamıyorsam 15 bin dolardı zaten üstüne biraz daha eklese sıfır tesla alırlar... ayrıca piller de bulunan kobalt ve diğer ağır metaryaller doğaya zararı çok fazla teknik veriler var .. bir yerde okumuştum sadece Çin’deki araçları trafikten çekip yerlerine elektrikli araç koysalar şu amda dünyada o elektriği üretebilecek bir alt yapı elektrik kaynağı yokmuş .. uzun şarj süreleri ac dc şarj cihazı sorunsalları ayrı problem.. uzun şarj süreleri ayrı sıkıntı kısa menzil ayrı sorun ..
Sürenlerin ve testerların testleri YouTube da bolcana var firmaların verdiği menzil verileriyle normal de yolda sürüş koşulları kriterleri menzilde çok fark ettiriyor .. yani araçların üretilmesi sorun değil bugün cep telefonu üreten bir sürü firma araba işine gireceğini açıkladı keza teknoloji firmaları da öyle hatta sektörün dışındaki bazı firmalar bile bu işe girişceğini açıkladı .. herkes bu işe giriyor ..
Neyse bekleyip görücez …
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Neyse bekleyip görücez …
Kompile teorisi sevmem ancak eninde sonunda gerçekleşecek , esas soru şu ! kaçımız/kaç tanemiz bu sefayı sürecez/görebileceğiz. bi kenara evvela daş ve zoppa atmakta faide var sanırım
-
hasmet adlı üyeden alıntı
E hadi hayırlısı. Honda bu işe girerse fiyatlar daha makul olacaktır... Daha doğrusu fiyatlar daha makul olacağı için Honda bu işe girecektir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
"İşine giren" çok da üretip satan yok... Harley dışında elektrikli model üreten köklü motosiklet firması yok hâlâ...
O başka ama üretirler elektrikli araba motorsiklet üretmek normal içden yanmalı araba motor üretmek kadar zor değil anladığım kadarı ile yoksa bu kadar markalar rahatça bu işlere giremezlerdi..
benim aklımda kalan yanlışım da olabilir düzeltirler xiaomi ,oppo realme grubu, Apple , Samsung Renault ile girer zaten o işe , xiaomi huawei , Sony zaten prototip çıkarmıştı bir tane öyle hatırlıyorum boschun da ev projesi var diye hatırlıyorum hatta bir tane onlarda galiba prototip üretmişlerdi aklıma bunlar geliyor fakat bir sürü markada bu işe giriyor hemde araba motorsiklet ile alakası olmayan sektör dışı firmalar ..
Motorsikletde de aslında fark yok ben pandemide sıkıntıdan bir siteye girmiştim o zaman baktığımda 20 ye yakın seri üretim yapan elektrikli motorsiklet firması olduğunu gördüm bize sadece gelen super soco oldu ..
İçlerinde marka olarak tek bildiğim harley birde super soco idi .. demek ki var ..
bildiğimiz motorsiklet firmaları girer o işe heleki onlar için hiç zor bir şey değildir … girmiyorlarsa piyasa analiz etmişlerdir ticari açıdan girmiyorlardır parası olduğunu görseler bence Japonların seri üretime geçmeleri bir ayı almaz ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Kompile teorisi sevmem ancak eninde sonunda gerçekleşecek , esas soru şu ! kaçımız/kaç tanemiz bu sefayı sürecez/görebileceğiz. bi kenara evvela daş ve zoppa atmakta faide var sanırım
O konuma gelirsek hepimiz geçeriz sıkıntı olmaz illa araç almana gerek yok o zaman mevcut araçlarıda dönüştürürler zaten şu anda onu yapan Avrupa Amerika da firmalar var benzinli dizel araçları elektrikliye dönüştürüyorlar motosikletleri bile yaparlar ..
Komplo teorisine gerek yok ben teknik verilerle bilimsel argümanlarla yazdım .. ama tabiki zamanı geldimi görürüz ..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Motorsikletde de aslında fark yok ben pandemide sıkıntıdan bir siteye girmiştim o zaman baktığımda 20 ye yakın seri üretim yapan elektrikli motorsiklet firması olduğunu gördüm bize sadece gelen super soco oldu ..
İçlerinde marka olarak tek bildiğim harley birde super soco idi .. demek ki var ..
Zero ve Energica var hizli ilerleyen.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Elektrikli araçlar gelecek mi değil mi onu zaman gösterecek nitekim teknik veriler o bağlamda ilerlemiyor birincisi elektrikli arabada pil ömrü 10 yıl ortalama mesela yanlış hatırlamıyorsam tesla da 8 yıl 160 bin km idi ve pillerin değişimi yanlış hatırlamıyorsam 15 bin dolardı zaten üstüne biraz daha eklese sıfır tesla alırlar...
Çok mümkün değil. En ucuz Tesla vergi hariç $48000...
Pilin garantisi 8 yıl, 200 bin km. Pilin tahmini minimum ömrü 21 yıl , 500 bin km.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
E hadi hayırlısı. Honda bu işe girerse fiyatlar daha makul olacaktır... Daha doğrusu fiyatlar daha makul olacağı için Honda bu işe girecektir
"İşine giren" çok da üretip satan yok... Harley dışında elektrikli model üreten köklü motosiklet firması yok hâlâ...
Ducati MotoGP tarafı dışında çok da gürültü çıkarmadan bir işe girdi aslında, MotoE'yi Ducati sağlıyor. Honda'nın globaldeki etkisi gibi Ducati de Avrupa'da benzer bir etkiye sahip. İşlerin çok hızlanacağının işareti olarak görüyorum ben. VAG düne kadar Ducati'ye "köyü satirem he" çekip duruyorken buradan bu kadar parayı iş olsun diye akıtmıyordur, sağlam bir hazırlık içindeler diye tahmin yürütüyorum. ( YTD )
Bir de genel teknolojik değişimlerin motosiklete etkisi daha az, daha doğrusu hissi öldürme kısmı çok daha zayıf. Artık hemen hemen hiç kimse eski usülde keyifli diyebileceğimiz bir otomobil üretmiyor ama gırtlağına kadar elektronik dolu motosikletler bile hala eski keyfi verebiliyor, elektroniğin nerelere nasıl girdiğindeki farklılıklardan ötürü. Hem bakım hem de geliştirme maliyetlerini devasa şekilde azalttığı için herkes elektrik trenine koşuyor, motosikletlerdeki sonuçların daha güzel olacağını düşünüyorum ben.
-
Elektrikli motosikletlerin en büyük güzelliği sessiz olmaları olacak sanırım.
işin elektrik motoru kısmı kolay, soun elektriği depolamada. Şimdi varolan batarya teknolojisinden çok daha farklı bir enerji depolama teknolojisi icat edilmesi gerekiyor. Bütün dünyadaki araçların elektrikliye geçtiklerinde hepsine yetecek kadar batarya üretimi için yeterli lityum var mı yok mu bilemedim. Lityum yerine dünyada çok çok bulunan bir element ile batarya geliştirilirse belki.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Elektrikli motosikletlerin en büyük güzelliği sessiz olmaları olacak sanırım.
işin elektrik motoru kısmı kolay, soun elektriği depolamada. Şimdi varolan batarya teknolojisinden çok daha farklı bir enerji depolama teknolojisi icat edilmesi gerekiyor. Bütün dünyadaki araçların elektrikliye geçtiklerinde hepsine yetecek kadar batarya üretimi için yeterli lityum var mı yok mu bilemedim. Lityum yerine dünyada çok çok bulunan bir element ile batarya geliştirilirse belki.
Sessizlik güzel artı olacak tabi, ama ben şu arabadaki tek pedal sürüşünün motosiklete nasıl dönüşeceğini merak ediyorum. Biraz Piaggio One mıncıkladım, bir de Martı'nınbüyük yeşil scooterıyla bayağı bir gezmişliğim var, Martı'da galiba böyle güçlü bir rejeneratif üretim yok sanırım, büyük markaların motosikletlerinde mutlaka olacaktır ve scooterdan ziyade motosiklette bu his nasıl olur acayip merak ediyorum.
Bu arada herhangi bir üretici çıkıp bu işin çevreci falan olmadığını söyledi mi? İşin bu tarafı da var.
-
Rabbim motosiklet.net'e zeval vermesin ileride konu başlıkları şu şekilde açılır "Elektrikli motor aldım, fıss fıss ses çıkıyor, daha tok bir tını elde etmek için ses dosyasını nereden indirebilirim?"
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Rabbim motosiklet.net'e zeval vermesin ileride konu başlıkları şu şekilde açılır "Elektrikli motor aldım, fıss fıss ses çıkıyor, daha tok bir tını elde etmek için ses dosyasını nereden indirebilirim?"
Düşük hacimli motosiklete egzoz takıp kulak tırmalayanlar (R25 egzoz ) bir şekil yolunu bulup Jetgillerdeki jetin sesi gibi ses çıkarmayı bulabilirler.
Bkz: https://www.youtube.com/watch?v=n4R1VP1aMdc 5.00 dakika .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bence esas problem ses dosyalarıyla 100 cc motordan 1000 cc 4 silindir sesi aldığımızda ortaya çıkacak. Uzaktan sesi duyacağız F16 gibi, yanımızdan geçecek dötü moklu Martı gibi.
-
Zero DSR kullandım. Harikaydı. Deli gibi güçlüydü. Hiç kasmadan, motosikletten gık çıkmadan, trafikteki tüm araçları fersah fersah geride bırakmak süper bir his. Vites yok, devre göre değişen tork yok, tamamen sürüşe ve virajlara odaklanmak mümkün.
-
Elektrik motorlarının en büyük artısı zaten içten yanmalı motorlar gibi devre göre değişen tork gibi dertlerinin olmaması. Daha en başından hep aynı yüksek tork var. tabi bu da motoru besleyecek enerji kaynağına bakıyor, motoru ne kadar zorlarsanız o kadar çok akım çeker bu akımı sağladığınız sürece ve bu akımın geçtiği iletkenler bu akımla ısınıp yanmadığı sürece o gücü elde edersiniz.
Yani en alt devirde daha kalkışta bile çok yüksek tork demek. Yani elektrikli motorlar da aynı MT serisi gibi hatta daha da eğlenceli olacak demek. Ama batarya çabuk bitmesin daha uzun gitsin diye bunları yazılımla sınırlandıracaklar.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Çok mümkün değil. En ucuz Tesla vergi hariç $48000...
Pilin garantisi 8 yıl, 200 bin km. Pilin tahmini minimum ömrü 21 yıl , 500 bin km.
O tahmini adından belli batarya full son nefesini verene kadarki ömürdür büyük ihtimal ..
önemli olan garanti kısmı çünkü garanti kısmında arıza yapan yada verimden düşen bataryaları hemen değiştiriyorlar diye biliyorum .. Türkiye den tesla Hollanda ya bakıma gitti servise YouTube da izledim aracın bütün pilleri kontrol ettiler sıkıntılı sorunlu olanları garanti kapsamında değiştirdiler lipo bataryaların verimlilik esasında 10 seneden fazla ömrü olucağını sanmam tesla da bunu ön görmüşki 8 yıl demiş olmalı.. şu var 10 dan fazla gidermi gider bataryanın verimi düşer menzili düşer telefon gibi bir sürü insan var bataryası bitmesine rağmen değiştirmemek için günde 3 defa 4 defa şarja takıp öyle kullanan ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)