Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Honda, 10’dan Fazla Elektrikli Motosiklet Modelini Piyasaya Sunacak

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik motorlarının en büyük artısı zaten içten yanmalı motorlar gibi devre göre değişen tork gibi dertlerinin olmaması. Daha en başından hep aynı yüksek tork var. tabi bu da motoru besleyecek enerji kaynağına bakıyor, motoru ne kadar zorlarsanız o kadar çok akım çeker bu akımı sağladığınız sürece ve bu akımın geçtiği iletkenler bu akımla ısınıp yanmadığı sürece o gücü elde edersiniz.

    Yani en alt devirde daha kalkışta bile çok yüksek tork demek. Yani elektrikli motorlar da aynı MT serisi gibi hatta daha da eğlenceli olacak demek. Ama batarya çabuk bitmesin daha uzun gitsin diye bunları yazılımla sınırlandıracaklar.
    Güç kaybı ve devir aralıkları yok ama en büyük dezavantajı ağırlık örnek vericek olursam Ls-218 modeli 225kg ve 200 beygir ve fiyatı 40.000 dolar civarı aynı fiyat bandında Panigale V4r modeli var uygun kit ile 240.5 beygir alıyor ve ağırlığı 185-190kg civarında (dolu ağırlık) aradaki beygir farkı ve kilogram ağırlığı ortada, bu tarz motosiklet kullananlar genelde pistte en hızlı süre almak istedikleri kesin ama bunun Ls-218 de yapabileceklerini hiç sannetmiyorum. Ayrı bir konu ise eğlence verme konusu, ben şahsen böyle bir motosiklet kullanıp vitessiz olsun istemem viraj öncesinde tatlı tatlı vites düşürmeler ve viraj çıkışında açılan o gazın verdiği ses benim için tarifsizdir heleki motordan gelen emiş sesi beni benden alır ama bu elektriklide malesef hiç biri yok, başka bir konu ise özgürlük konusu motosiklete bir çoğumuz özgürlük ve zevk için biniyoruz ama bu şarj konusu büyük derecede özgürlüğü kısıtlayacaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O tahmini adından belli batarya full son nefesini verene kadarki ömürdür büyük ihtimal ..
    önemli olan garanti kısmı çünkü garanti
    Değil logaritma. Bilerek minimumu yazdım. Maksimum tahmini ömür 35 yıl, 800 bin km.

    Veriler tahmini, çünkü 21 yaşında Tesla yok, yoksa uyduruk rakamlar değil.

    Elde var olan verilere göre 160 bin km'deki Tesla'ların pil ömrü ortalama %5 azalmış.

    Bu arada, Tesla pilin ömrünün bitmesini, kapasitesinin %30'unu kaybetmesi olarak tanımlamış.

    Velhasıl durum zannettiğin gibi değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrı bir konu ise eğlence verme konusu, ben şahsen böyle bir motosiklet kullanıp vitessiz olsun istemem viraj öncesinde tatlı tatlı vites düşürmeler ve viraj çıkışında açılan o gazın verdiği ses benim için tarifsizdir heleki motordan gelen emiş sesi beni benden alır ama bu elektriklide malesef hiç biri yok.
    Bu nokta kişiden kişiye farklılık gösteriyor bence.

    Şahsen motosiklet kullanırken aldığım en büyük zevk virajlar. Hızlı ve zevkli viraj için çekişin limitlerine yaklaşmak şart. Ancak her vites değişikliği süspansiyon kontrolünün az da olsa kaybı demek. Sonuçta vitessiz motosiklet benim için çoook daha zevkli bir pist günü ya da dağ yolu gezisi demek...

    Lakin evet, bir günde on saat elektrikli motosiklet kullanmak mümkün değil an itibariyle... Ama 5 saat kullanmak mümkün.
    espresso bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani en alt devirde daha kalkışta bile çok yüksek tork demek. Yani elektrikli motorlar da aynı MT serisi gibi hatta daha da eğlenceli olacak demek. Ama batarya çabuk bitmesin daha uzun gitsin diye bunları yazılımla sınırlandıracaklar.
    Sadece batarya da değli, ciddi güç üreten makinalarda bu gücü en alt devirde anında vermek sürüş güvenliğine de risk oluşturabilecek bir durum. Mutlaka karmaşık throttle map'lere ihtiyaç olacaktır.
    espresso bunu beğendi.

  4. #24
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Gezegenimizin lityum rezervi yaklaşık 30 milyon ton.
    Lityum ion pillerde her kWh kapasite için yaklaşık 160 gram lityum metali kullanılıyor. Tesla S modelin 50 kWh bataryasında kullanılan lityum miktarı 8 kg kadar (yanlış hatırlamıyorsam batarya 450 kg idi).

    Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa,
    30 milyon ton / 8 kg = 3.750.000.000 adet otomobil bataryası yapar.

    Bu bataryalardaki lityum geriye dönüştürülebilirse ne ala, geri dönüştürülemiyorsa, gezegenimizin lityum rezervleri öyle aman aman yetecek gibi görünmüyor.

    2018 itibarıyla gezegende 1.3 milyar motorlu taşıt bulunduğunu, 2020 deyse 2 milyar motorlu taşıta ulaşıldığını unutmamak gerek.
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  5. #25
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gezegenimizin lityum rezervi yaklaşık 30 milyon ton.
    Lityum ion pillerde her kWh kapasite için yaklaşık 160 gram lityum metali kullanılıyor. Tesla S modelin 50 kWh bataryasında kullanılan lityum miktarı 8 kg kadar (yanlış hatırlamıyorsam batarya 450 kg idi).

    Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa,
    30 milyon ton / 8 kg = 3.750.000.000 adet otomobil bataryası yapar.

    Bu bataryalardaki lityum geriye dönüştürülebilirse ne ala, geri dönüştürülemiyorsa, gezegenimizin lityum rezervleri öyle aman aman yetecek gibi görünmüyor.

    2018 itibarıyla gezegende 1.3 milyar motorlu taşıt bulunduğunu, 2020 deyse 2 milyar motorlu taşıta ulaşıldığını unutmamak gerek.
    Yukarıda ben de bunu demeye çalışmıştım ama abi sen benden daha güzel ifade emişsin.
    Bu lityum bataryalar he ne kadar eski NiCad ya da NiMH bataryalara göre çok çok iyi hale geldiyseler de elektrikli araç gibi çok yaygın kullanılma potansiyeli olan çok kullanım için çok bol bulunan maddelerden batarya teknolojisi geliştirmek gerekir. Mesela dünyada en bol bulunan elementler demir, aluminyum ve karbon. Uluminyum/karbon diye salladım, demir/karbon da olsa olur, demir/aluminyum da olur artık ne icad edilirse, batarya teknolojisi çıkardık, 10 saniyede şarj oluyor diye bir icat yapan köşeyi döner derim.

    Batarya dışında bir sorun da elektrik üretimi. Bu kadar motorlu arac hepsi elektrikli olsa ona yetecek elektrik rüetimi var mıdır ki? 2 kiloluk portatif füzyon jeneratörü gibi bilim-kurgu teknolojileri de lazım bize.

    Son 40 yıldır teknoloji diye bizi uyuttular, bilgisayar teknolojisi dışında hiç de gelişen bir şey yok, anca internet, cep telefonu falan öyle şeyler var. Star Trek'de bile insanların 2061'de warp motoru icad edip ışık hızını aşmasından bahsediyorlardı, ya da çocukken izlediğimiz jetgiller çicgi filmlerindeki gibi 2bin yılına gelince uçan arabalar falan nerde?
    ufoz ve Cyan bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Elektrikli arabalar da sadece piston vs yerine akü var diğer aksamlar aynı değil mi elektrikli araç 100 küsür sene öncede varmış lakin BUGÜN DE OLDUĞU GİBİ benzinlilerden çok çok pahalı olduğu için kimse almamış
    Güneş enerjisinden elektrik alamıyorsan benzin gibi elektrikte pahalı hem elektrik doğal yöntemlerle çok az üretim oluyor hidrojen daha hafif daha uzun enerji veriyor

  7. #27

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gezegenimizin lityum rezervi yaklaşık 30 milyon ton.
    Lityum ion pillerde her kWh kapasite için yaklaşık 160 gram lityum metali kullanılıyor. Tesla S modelin 50 kWh bataryasında kullanılan lityum miktarı 8 kg kadar (yanlış hatırlamıyorsam batarya 450 kg idi).

    Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa,
    30 milyon ton / 8 kg = 3.750.000.000 adet otomobil bataryası yapar.

    Bu bataryalardaki lityum geriye dönüştürülebilirse ne ala, geri dönüştürülemiyorsa, gezegenimizin lityum rezervleri öyle aman aman yetecek gibi görünmüyor.

    2018 itibarıyla gezegende 1.3 milyar motorlu taşıt bulunduğunu, 2020 deyse 2 milyar motorlu taşıta ulaşıldığını unutmamak gerek.
    Lityum kullanım alanı çok geniş laptop cep telefonu tablet kameralar recharable elektrikli beyaz eşya el blenderından tut fenerden tut su pompalarından tut oyuncaklar saatler şarj edilebilen pek çok alet edevatta kullanılıyor hatta şarj edilmeyen kalp pillerinde bile kullanılıyor .. yani sadece elektrikli araçlara ayrılabilecek bir stok olayı yok

  8. #28
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lityum kullanım alanı çok geniş laptop cep telefonu tablet kameralar recharable elektrikli beyaz eşya el blenderından tut fenerden tut su pompalarından tut oyuncaklar saatler şarj edilebilen pek çok alet edevatta kullanılıyor hatta şarj edilmeyen kalp pillerinde bile kullanılıyor .. yani sadece elektrikli araçlara ayrılabilecek bir stok olayı yok
    Benim yorumum şöyleydi;
    "Gezegenimizin tüm lityum rezervleri sadece ve sadece otomobil bataryası için kullanılacak olursa..."

  9. #29
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil logaritma. Bilerek minimumu yazdım. Maksimum tahmini ömür 35 yıl, 800 bin km.

    Veriler tahmini, çünkü 21 yaşında Tesla yok, yoksa uyduruk rakamlar değil.

    Elde var olan verilere göre 160 bin km'deki Tesla'ların pil ömrü ortalama %5 azalmış.

    Bu arada, Tesla pilin ömrünün bitmesini, kapasitesinin %30'unu kaybetmesi olarak tanımlamış.

    Velhasıl durum zannettiğin gibi değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------


    Bu nokta kişiden kişiye farklılık gösteriyor bence.

    Şahsen motosiklet kullanırken aldığım en büyük zevk virajlar. Hızlı ve zevkli viraj için çekişin limitlerine yaklaşmak şart. Ancak her vites değişikliği süspansiyon kontrolünün az da olsa kaybı demek. Sonuçta vitessiz motosiklet benim için çoook daha zevkli bir pist günü ya da dağ yolu gezisi demek...

    Lakin evet, bir günde on saat elektrikli motosiklet kullanmak mümkün değil an itibariyle... Ama 5 saat kullanmak mümkün.
    Elektrikli otomobillerin geleneksel otomobillerden daha uzun ömürlü olduğu kesin, İstanbulda taksi olarak kullanılan Renault Zoe modeli 300.000 kilometre civarındaydı ve sadece bataryadan %5 ömür kaybetmişti, kullandığımız içten yanmalı motorlu arabalar 300.000 kilometreyi bile göremeyebiliyor bu konuda çok daha avantajlılar ve kilometre başına yakıt evde şarj edilirse paketçi motorlarından bile daha az maliyetli olabiliyor.

    Motosiklet konusuna gelince benim için en önemli olan şeyden bir kaçıda emiş sesi ve egzoz sesi bunlar olmadan motosikletin güzelliği nasıl olabilir bilemiyorum, sizin tam aksine benimde viraj öncesi düşürülen viraj ve sonrasında yükseltilen viteslerin verdiği haz başka hele ki sizin gibi yüksek hacimli ve yapı kalitesi yüksek markalardan birini kullanıyorsam o zevkin tarifi bambaşkadır, yani benim için elektrikli motosiklettense en gariban scooter bile daha zevkli gelebilir yani kısacası bana çok ters .

  10. #30

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli otomobillerin geleneksel otomobillerden daha uzun ömürlü olduğu kesin, İstanbulda taksi olarak kullanılan Renault Zoe modeli 300.000 kilometre civarındaydı ve sadece bataryadan %5 ömür kaybetmişti, kullandığımız içten yanmalı motorlu arabalar 300.000 kilometreyi bile göremeyebiliyor bu konuda çok daha avantajlılar ve kilometre başına yakıt evde şarj edilirse paketçi motorlarından bile daha az maliyetli olabiliyor.

    Motosiklet konusuna gelince benim için en önemli olan şeyden bir kaçıda emiş sesi ve egzoz sesi bunlar olmadan motosikletin güzelliği nasıl olabilir bilemiyorum, sizin tam aksine benimde viraj öncesi düşürülen viraj ve sonrasında yükseltilen viteslerin verdiği haz başka hele ki sizin gibi yüksek hacimli ve yapı kalitesi yüksek markalardan birini kullanıyorsam o zevkin tarifi bambaşkadır, yani benim için elektrikli motosiklettense en gariban scooter bile daha zevkli gelebilir yani kısacası bana çok ters .
    İçden yanmalı 300 bini göremeyen motor olsa taksiciler minibüs kamyon otobüscüler her 300 binde bir motor yaptıracak olsa iflas ederlerdi sanayide 740 bin km de s320 görmüştüm motoru hiç rektifiye tamir görmemiş
    espresso bunu beğendi.

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçden yanmalı 300 bini göremeyen motor olsa taksiciler minibüs kamyon otobüscüler her 300 binde bir motor yaptıracak olsa iflas ederlerdi sanayide 740 bin km de s320 görmüştüm motoru hiç rektifiye tamir görmemiş
    Istatistik icin tek tuk orneklere degil, ortalamaya bakmak lazim:

    "Over the years, the lifetime of Volkswagen cars has gradually increased. For instance, in 2009, the lifetime of vehicles was placed at an average of 9.4 years; this increased to 10.8 years in 2013 and 11.4 in 2015."

  12. #32
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçden yanmalı 300 bini göremeyen motor olsa taksiciler minibüs kamyon otobüscüler her 300 binde bir motor yaptıracak olsa iflas ederlerdi sanayide 740 bin km de s320 görmüştüm motoru hiç rektifiye tamir görmemiş
    Malesef içten yanmalı motorların ömrünü bizim yaptığımız bakımlar belirliyor, ama elektrik de ise sadece şanzıman yağı bakımı ve sıvı bakımları var onların haricinde pekte olayları yok, içten yanmalı motorların bakımları mühendislerin belirttiği gibi noktası noktası değişirsek elekriklikden daha uzun ömürlü olma olasılığı olmayabilir çünkü içten yanmalı motorlarda durmadan sürten parçalar varken elektirkli motorda böyle bir olay bulunmamakta. Elektrikli arabalar için kötü bir durum ise kullanılan şarj istasyonu eğer güncel değilse araç kendini kitleyebiliyor ve en yakın servise çekici ile gitmeniz gerekiyor (Sekiz Silindir Youtube kanalında Hyundai marka araçla bu sıkıntıyı yaşamıştı), ama bana kalırsa yine tercihim benzinli araç olurdu.

  13. #33
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Ekonomi politikalarına göre bilime yatırım yapan ülkeler hep kazanmıştır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

    http://https://www.youtube.com/watch...annel=TrendMax

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    http://https://www.youtube.com/watch...el=Technocrats


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)