B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebi
Reklamlar
-
İstanbul'da yapılan motosiklet çalıştayında sektörün gelişmesi için talepler sıralandı. B sınıfı ehliyetle kullanılabilecek motosiklet hacminin büyütülerek 125 CC'ye kadar olan motosikletleri kapsaması önerildi.
Geçen hafta İstanbul'da Türkiye Motosiklet Çalıştayı yapıldı.
Çalıştaya Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'la, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya ve eski dünya şampiyonu motosiklet yarışçısı AK Parti Milletvekili Kenan Sofuoğlu da katıldı.
Çalıştayda Türkiye'de motosiklet kullanımının yaygınlaşması için sektörden talepler geldi.
Motosiklet Endüstrisi Derneği'nin öne çıkan talepleri arasında B Sınıfı Ehliyetle kullanılabilecek motosiklet hacminin büyütülmesi yer aldı. Sektör temsilcileri B Sınıfı ehliyette motosiklet sınırının 50 CC'den 125 CC'ye kadar yükseltilmesini talep etti. Bu düzenlemenin Avrupa'da bazı ülkelerde var olduğu belirtildi.
Ayrıca 250 CC ve üzerine motosikletler için artan Özel Tüketim Vergisi'nde otomobiller gibi kademeli bir artış istenildi.
Hız sınırlarının otomobillerle aynı hale getirilmesi önerildi. Ayrıca motosiklette de hurda teşviği fikri dile getirildi.
Kaynak: NTV
Reklamlar
-
B sınıfı ehliyet değil de kurs zorunluluğu 100 cc için kaldırılırsa bence daha isabetli olur.
Tüccarlar kendi kesesini düşünüyor ama!
125 cc ler rahat 90 km/h yapıyor bunlar ciddi hızlar.
Hata 100 cc ler normal 60 km/h - 70 km/h yapıyor o bile kaza bela anında çok ciddi sonuçlar doğurur.
Bunun gibi bir çok video var olayın vahametini gösteren.
-
bana kalsa bisiklete bile ehliyet isterim.
100 cc motor 125 km ortalama hıza kadar cıkabiliyor, 4 teker kullanan adamın motosikleti kullanacagı fikri nereden cıkıyor yav.
A ehliyeti olan da 1.2 'ye kadar olan arabaları kullansın o zaman.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
bana kalsa bisiklete bile ehliyet isterim.
100 cc motor 125 km ortalama hıza kadar cıkabiliyor, 4 teker kullanan adamın motosikleti kullanacagı fikri nereden cıkıyor yav.
A ehliyeti olan da 1.2 'ye kadar olan arabaları kullansın o zaman.
+ zaten ehliyetsiz bir sürü sürücü varken ve motosiklette güvenli sürüşe dünya toplumlarınca bu kadar uzakken yapılması herşeyden uzak, anlamsız bir karar olur. Ayrıca düşük cc'den kazanç, trafik sigortası, ek vergi ve fiyat artışı da gündeme gelir. 20 yıla kalmaz 50-80 cc çöplüğüne döneriz. 50 cc üretip, blokları çöpe atıp 125 cc'ler ile yola koyulur herkes. Çin'den hem 50 hem 125 cc aynı kaporta farklı blok bir sürü model geliyor. Bu durumu gözetmemek; 50 cc makinalarda 125 cc ile gezen kasapların artması demek.
-
ulan asıl A motor ehliyeti olana araba ehliyeti versinler araba sürmekmi daha kolay motor sürmek mi
-
125cc olucak gibi duruyor olursa kimse şu lafımı unutmasın swap ve stage 1 , stage 2 laflarını çok duyacaksınız..
Özellikle motorsiklet ehliyetinin anlamı kalmaz bence Yüksek ihtimal A1 A2 zaten gereksiz kalır insanlar 23-24 bekler zaten genelde 21-22 yaşlarında gençler ilk motorlarını alıyor bir iki sene gider 125 den 250cc ye çevirme motorla takılır eğer yükseltmek isterse direk A alır .. bu benim şahsi fikrim . Kaldı ki bence artık A ya bile kimse gerek duymaz kolay kolay ..
Esas Çin’den motor getirten firmalar arasında devasal bir rekabet olur 125cc blokları ile 150-200-250cc blokları ölçüt olarak hemen hemen aynıdır 125cc blokta 56mm piston varsa misal 250cc 67mm falan dır örnek olarak verdim bakmadım şimdi gerçek ölçütlere ama o kadar bir şeydir arada mm oynar sadece ..
Zaten hep bu örnekleleride veriyorum zamanında bir motor gelmişti çin malı 125cc aynı blok gene başka bir Çin’den motor getirten marka başka bir model adı altında aynı bloku 200cc getirmişti o zamanlar çok ustalarda o 125cc lik motoru diğer markanın orjinal pistion silindir kapağı kitiyle 200cc yapıyorlardı ordan aklımda kaldı
Gene keza rx1 evo 125cc dir aynı blok rks nin bir modelinde 150cc olarak geldi .. bazı rx1 ciler çevirdi 150cc ye ..
Kısaca eğer 125cc olayı olursa Araba dünyasındaki swap lama olayını bu stage1 stage2 gibi beygir hacim yükseltme olaylarını bolcana duyarız ..
Şöyle şeylerle karşılaşırsak şaşırmayın ki karşılaşırız büyük ihtimal 125cc lik makine
stage 1 de 5 bin tl verir misal adam silindir piston üst kapağı yazılım güncelleme yapılır 12 beygirlik motor 200cc 18 beygir falan olur
stage 2 de 8 bin tl verir 250cc ye çevrilir 21-22 beygir olur
Stage 3 de 14-15. bin tl falan verir blok sabit kalır onun dışında şanzıman , ecu beyni, yazılım, pistion silindir kapağı , egzantrik mili alayı değişir motor olur harbi harbi 250cc hatta belki 300cc beygiride olur 30 -35 beygir civarı olur …
Bu bence kesin olur niye olur çünkü insan doğası yetmez 125cc bir noktada kesmez doyurmaz daha üstünü ister onun içinde bence çoğu insanlar ehliyet almak yerine mevcut motorlarda hacim beygir arttırma yoluna giderler bence ..
Zaten bunu gören firmalarda ona göre bence swap lana bilir beygir hacim arttırmaya uygun motorlar bence getirirler çünkü sadece bu swap olaylarında parça satışı bile ayrı bir ekonomi pazar olur..
Birde 125cc de bayağı bir çeşit artar enduro adv sport touring cruiser tadında bolcana makine gelir ..
-
E o zaman bütün sınıfları tümden kaldırsınlar eski gibi e sınıfı alıp hepsini kullanalım.
Bende elektrikili bisiklet var kask alana kadar 2 3 kasksız bindim mahalle içi 25 km hız bile acayip hızlıymış kaskla anlaşılmıyor. Gerisini siz düşünün
-
Devlet bu kararıyla der ki "Değerli vatandaşlar, sektörün büyümesi gerek. Biz bu kararımızla bir çok otomobil kullanıcısının motosiklet satın almasını sağlayacağız. Bu satın almada artış beraberinde hem sektörü büyütecek, hem yan sanayiyi geliştirecek, hem de bize vergi anlamında katkı sağlayacaktır. Bu süre zarfında bir çok tecrübesiz sürücü ölecektir, Allah rahmet eylesin. Birçok sürücü sakat kalacaktır, geçmiş olsun, bizim şehir hastanelerimizde ücreti mukabilinde tedavi olabilirler. Nasip, kısmet, hayırlısı olsun."
-
ehliyet kursunda ne araba kullanmayı öğrenmiştim ne başka bir şey koskoca kursta 2.mi ne oldum şimdi unutuldu bütün o bilgiler kursta dört dörtlük öğrenen var mıdır yine sokakta öğreniliyor benim başıma kaza gelmezse kolay kolay sizin de başınıza gelmez hiç bir işim rast gitmez 125 cc motor için ölüm orucuna girmek zorundayım çünkü başka çarem yok
-
Ehliyet sınavlarını doğru düzgün yapsınlar. Sınavlarda kalma oranı yüksek olan yani belli ki bunlar düzgün eğitim verememiş dedirten kursları da daha sıkı denetlesinler. Keşke almanyadaki gibi zor olsa bizde de sınavlar.
ÖTV'lerdeki 250cc sınır çok saçmaydı. sırf bu yüzden avrupada 300 veya 350cc olarak satılan motorların 250cc olanlarına biniyoruz.
Forza 250 mesela avrupada 350cc olarak satılıyor. xmax 250 de avrupada 300cc. bizde ÖTV yüksek diye bizim gibi ülkelre özel 250cc versiyonları geliyor.
-
125 cc > 200 cc dönüşüm kitleri satılmaya başlar hahahaha
-
Çok yanlış... Yazık... Neyse ki doğal seleksiyon var...
-
OnixsyS adlı üyeden alıntı
125 cc > 200 cc dönüşüm kitleri satılmaya başlar hahahaha
Swap
Stage 1 200cc
Stage 2 250cc
Stage 3 250 cc Full ( Egzantrik mili, ön arka dişli , büyük boy jant lastik , piston , yeni motor beyni yazılım , misal normali 125 iken 5 ileridir 6 ileri şanzıman , kısaca motor bloku dışında bütün motor içi ve yürüyen aksam falan )
Hatta bazıları belki stage 4 bile yapabilir 300cc falan ..
Şaka etmiyorum bu 125cc b ehliyeti ile olursa bunlar gayet sıradan işler haline gelicek ..
Nasıl ki 50cc 80cc -100cc yapıyorlar bunda da zaten blok boyu 125 ile 250cc arası mm farklar var gayet rahat swap lanır .. hatta 300cc ye kadar etli kalın bir blok ile swap lanır ..
-
şimdi 125 cc lerde değerlenir kenara 1-2 tane 125 cc alıp atsak mı acaba
-
125 cc yürürlüğe girerse eğer kesin tarih veya ona yakın bir tarihde bulunabilecek biri var mı ve bu 125 cc 300 cc ye kadar çıkabilir demiş logaritma hava soğutmalı 125 cc 250 300 cc motora yeter mi fren sistemi vs muhalefet olmak için yazmıyorum 200 cc yapma niyetim var
-
Bence B sınıfı ehliyeti olan 1200 cc ye kadar sürebilmeli 125 ccde durduran nedir ki
Çok gereksiz bir muhabbet AB standartlarını aşamayacaklardır bence .
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Bence B sınıfı ehliyeti olan 1200 cc ye kadar sürebilmeli 125 ccde durduran nedir ki
Çok gereksiz bir muhabbet AB standartlarını aşamayacaklardır bence .
Durduran şey 125 cc makinanın gitmediğini zannetmeleri bilmiyorlarki motor üzerindeki 100km hızla araçtaki 100km hız tam olarakta aynı şey değil olsun ya yapsınlar.
Daha çok istediğim bu önerinin yanında motosiklet hızlarının araç hızlarında 10-20km daha üzerinde hız limiti belirlenmeside vardı asıl o gelmeli araçların 80 ile gittiği yerde 70 le gitmek büyük risk
Taksinin 80 ile gittiği yerde 90-95 km yapsalar kafi (he yine bizim için az olsada düşük olmasından iyidir)
-
Ehliyet alanda almadan kullananda kaza yaptı veya yapacak ama az ama çok ekipman kullanır kaliteli eğitim alırsa çok ta sıkıntı olmaz iş makinası veya uçak kullanmayacağı gibi sınavsız bilgisiz ehliyet alanları duymadık mı görmedik mi
-
motoloto adlı üyeden alıntı
125 cc yürürlüğe girerse eğer kesin tarih veya ona yakın bir tarihde bulunabilecek biri var mı ve bu 125 cc 300 cc ye kadar çıkabilir demiş logaritma hava soğutmalı 125 cc 250 300 cc motora yeter mi fren sistemi vs muhalefet olmak için yazmıyorum 200 cc yapma niyetim var
Dediğimi detaylı yazdım eğer olursa Türkiye’de arabalarda genelde çok duyduğumuz swap stage1 stage2 stage3 duyarız yüksek ihtimal firmalar bu oynamalara uygun makineler getirecektir
-
Dikkatli kullansınlar neyse hayırlısı o olsun a1 ehliyeti alanlar çıldırır bu meseleye
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)