Yeni hız limitleri motosikletlilerin güvenliğini tehlikeye atıyor!
Reklamlar
-
Motosiklet sürücüleri 'güvenlik' için otoyollarda hız düzenlemesi bekliyor.
Motosiklet Endüstrisi Derneği Genel Koordinatörü Öztürk, "Hız sınırı uygulaması konusunda otomobillerde limitlerin 1 Temmuz 2022 tarihi ile 10-20 kilometre yükseltilmesi motosikletler ile zaten eşit olamayan hız farkını daha da artırmıştır." dedi.
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, "Hız sınırı uygulaması konusunda otomobillerde limitlerin 1 Temmuz 2022 tarihi ile 10-20 kilometre yükseltilmesi motosikletler ile zaten eşit olamayan hız farkını daha da artırmıştır. Güvenlikteki riskleri daha da ciddi boyutlara getiren bu düzenlemenin L3e sınıfı (2 tekerlekli motosikletler) da göz önünde bulundurularak yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir." dedi.
Türkiye'de bu ayın başından itibaren alınan kararla, otomobiller için otoyollarda yeni hız sınırları belirlendi. Ancak motosikletler için halihazırda otoyollarda ve bölünmüş yollarda 90 kilometre/saat olan hız limitleri konusunda bir düzenleme yapılmadı.
Motosiklet dernekleri ve sürücüleri kendileri için bir düzenleme yapılmamasının özellikle bölünmüş yollarda ve otoyollarda sürüş güvenliğini tehlikeye attığını belirtiyor.
"Yeni hız sınırlamaları, motosiklet sürücü ve yolcularının güvenliğini tehdit ediyor"
MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, motosikletlerin, 10 yıl öncekilere oranla daha iyi frenlere, daha kararlı bir yapıya, daha iyi yanıt veren bir manevra yeteneğine, daha etkin kontrollere, yorgunluğu azaltan geliştirilmiş bir ergonomiye ve tüm sistemlerde geliştirilmiş bir güvenirliğe sahip olduğuna dile getirdi.
Yeni hız sınırlamalarının motosiklet sürücü ve yolcularının güvenliğini tehdit ettiğini ve ciddi bir yaşamsal risk ile karşı karşıya bıraktığını belirten Öztürk, "Hız sınırı uygulaması konusunda otomobillerde limitlerin 1 Temmuz 2022 tarihi ile 10-20 kilometre yükseltilmesi motosikletler ile zaten eşit olamayan hız farkını daha da artırmıştır. Güvenlikteki riskleri daha da ciddi boyutlara getiren bu düzenlemenin L3e sınıfı (2 tekerlekli motosikletler) da göz önünde bulundurularak yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir." ifadelerini kullandı.
"Bu şekilde kaza geçiren oldukça fazla sayıda motosiklet sürücüsü ve yolcusu bulunmaktadır"
Kayıtlı motosiklet sayısının 3,9 milyona ulaştığı dikkate alınarak, motosiklet hız sınırlarının yeniden düzenlenmesinin ve özellikle L3e kategorisi için mevcut hız sınırlarının Yönetmelikte "Otomobil, M1, M1G" kategorisi için verilen (80, 90, 120, 130, 140 kilometre/saat) değerlere getirilmesinin bir zaruret haline geldiğini vurgulayan Öztürk, şunları kaydetti:
"100 kilometre/saat hızla seyretmekte olan bir motosikletin arkasından 120 kilometre/saat hızla gelen bir araç (otomobil, karavan vb.), önündeki motosikletin hızına inememekte veya bu hıza inmek yerine, motosikleti ince bir araç olarak değerlendirip sollamakta ve yolun kenarında sıkıştırmaktadır. Motosiklet kullanmamış sürücülerin tahmin edemediği olay, iki tekerlekli bu aracın, yanından geçmekte olan büyük ve hızlı kütlenin oluşturduğu hava hareketlerinden etkilendiği, türbülans nedeni ile denge bozulmaları yaşadığı ve ayrıca şeritlerin iyice sağına atılmak sonucu genellikle mucurlu ve kaygan zemine veya bariyerlere doğru sürüklenmek zorunda kaldığıdır. Bu şekilde kaza geçiren oldukça fazla sayıda motosiklet sürücüsü ve yolcusu bulunmaktadır."
"6 maddeli çalıştay raporumuzu Bakanlığa sunacağız"
Tüm motosiklet kullanıcıları tarafından yaşanan bu sıkıntının, motosiklet sürücülerini diğer araçlar ile aynı hızda, hatta 5-10 kilometre/saat daha hızlı giderek kendisini güvence altına almak yönünde bir korunma refleksine sürüklediğini aktaran Öztürk, sonuç olarak, motosiklet sürücülerinin halihazır mevzuat ile sürat ihlali yapmaya zorlandığını ifade etti.
Bu kapsamda tüm Türkiye motosiklet sektörü temsilcilerinin katılımıyla bir çalıştay gerçekleştirileceğini ve buradaki çıktının Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın da katılımının beklendiği toplantıda paylaşılacağını bildiren Öztürk, hız limitlerini arıtırılmasının yanı sıra "ışıklardaki 5 metrelik ön alanda iki tekerlekli araçlara ayrılmış özel alanın korunması", "özellikle elektrikli motosikletler için kademeli ÖTV düzenlemesi", "hurda teşviki", "yol düzenlemeleri" ve "ehliyet yasası" gibi konuların çalıştayın ana gündem maddelerinden olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: AA
Reklamlar
-
bak bunu bilmyordum ben genel bir düzenleme sanıyordum
hah artık iyice ceza yeriz fark etmeyip
-
Ben bu durumu cimerden yazdım hız sınırı artınca bana dedikleri cevabı aynen kapri pasta yapıyorum
Sayın İlgili:
CİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
Araçların azami hız sınırları, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri ve ülkemiz karayollarının fiziki şartları ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız sınırları dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 100’üncü maddesinde belirlenmiştir. Ayrıca maddede, "İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." şeklinde hüküm mevcut olup, talebinizde yer alan motosiklet cinsi araçlar bu düzenlemenin kapsamı dışında kalmaktadır.
Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
EGM Trafik Başkanlığı
-
Bence gereksiz bir isyan. Açıkçası kimse otobanda 130 la gitmiyor çünkü yakıt olmuş anasının gözü. Ha tabi ki süratli giden var. Tamam da 3 şeritli yolda motorcunun da ne işi var en solda. Geç en sağ. Bizim ülkemizde nedense en sağ sadece kamyonlara ayrılmış gibi saçma sapan bi düşünce var. En sağ yavaş gidenlerin şeridi. buna motosiklet sürücüleri de dahil. Evet altındaki motosiklet 300km/h ye çıkabilir ama senin hayati riskin için trafikte 100 ü geçmemek lazım. Beğensek de beğenmesek de bu böyle!
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Bence gereksiz bir isyan. Açıkçası kimse otobanda 130 la gitmiyor çünkü yakıt olmuş anasının gözü. Ha tabi ki süratli giden var. Tamam da 3 şeritli yolda motorcunun da ne işi var en solda. Geç en sağ. Bizim ülkemizde nedense en sağ sadece kamyonlara ayrılmış gibi saçma sapan bi düşünce var. En sağ yavaş gidenlerin şeridi. buna motosiklet sürücüleri de dahil. Evet altındaki motosiklet 300km/h ye çıkabilir ama senin hayati riskin için trafikte 100 ü geçmemek lazım. Beğensek de beğenmesek de bu böyle!
Hız limiti için bir şey söylemiyorum fakat,
Motosikletle otoban bile olsa en sağ şerit ne yazıkki en riskli ve kötü şerit.
Çoğunluk kamyonlar kullandığı için çok sık bozulan sağ şeride habire yama yapıyorlar.
Emniyet şeritlerinde genelde ilk yapılan asfalt oluyor. Üzeri parlamamış. Hala ilk vasfını koruyor.
Oradaki riskse fazlaca yağ birikintisi olması.
Bu durumda orta şerit motosiklet için daha güvenli hale geliyor.
Tipik örneği TEM, Silivri-Mahmutbey arası...
-
admin adlı üyeden alıntı
"100 kilometre/saat hızla seyretmekte olan bir motosikletin arkasından 120 kilometre/saat hızla gelen bir araç (otomobil, karavan vb.), önündeki motosikletin hızına inememekte veya bu hıza inmek yerine, motosikleti ince bir araç olarak değerlendirip sollamakta ve yolun kenarında sıkıştırmaktadır. Motosiklet kullanmamış sürücülerin tahmin edemediği olay, iki tekerlekli bu aracın, yanından geçmekte olan büyük ve hızlı kütlenin oluşturduğu hava hareketlerinden etkilendiği, türbülans nedeni ile denge bozulmaları yaşadığı ve ayrıca şeritlerin iyice sağına atılmak sonucu genellikle mucurlu ve kaygan zemine veya bariyerlere doğru sürüklenmek zorunda kaldığıdır. Bu şekilde kaza geçiren oldukça fazla sayıda motosiklet sürücüsü ve yolcusu bulunmaktadır."
tam olarak olay bu, ben 70 ile gitmek istiyorum, 60 ile gitmek istiyorum, yol vermekten dolayı hep yolun pis kısmına denk gelmekle beraber karşıma yola yeni bağlanan araçlar çıkıyor ve fren yapmak zorunda kalıyorum... yani yolda istem dışı bir şekilde kimi zaman ibreyi 120 ye dayıyorum, halbuki hız yapmak istemeyen ve 70-80 civarı hızı geçmek istemeyen biriyim ve diğer araçlar yüzünden hız yapmak zorunda kalıyorum...
hele dün ara caddede yola bağlanan bir araca yol vermek için fren yaptım ve bir baktım arkadan kadınının birisi üstüme çıkıyor, abi birde utanmadan "ne yapıyorsun sen?" demez mi... çıldırıyorum ya, allah cezanızı versin ya abi sürmeyin araba falan siz... takip mesafesi kuralının içinden geçmişsin ve hız sınırının 30 km olduğu yerde 60 yapıyorsun ve sonra çıkıp bana "sen ne yapıyorsun" diyorsun, yahu kafayı mı yediniz, bize de kafayı yedirtiyorsunuz çıldırtmayın insanı, yemin ederim asabım çok bozulmaya başladı... insanlıktan nasibini almamış hayvanlar.
edit: hız yapmak istemiyor olmamın sebebi yol geniş ve açık bir yol değil, "büyükçekmece, aymerkez" civarında D100 yolunu bilen bilir, çok fazla araç bağlantı yeri var ve çevrede karşıdan karşıya lap diye geçen insanlar oluyor, tehlikeli bir alan ve orada hız yapılmamalı, yani öyle ki D100 yolunun kimi yerinde kesintisiz 110 ile giderken gayet normal oluyor ama dediğim gibi bazı yerlerinde güvenlik açısından yavaş gitmek istiyorum...
yani o yolun kuralını ben koyuyorum, kara yollarının koyduğu kuralı ben şahsen hiçe sayıyorum, o yolda benim kuralım geçer, çünkü benim kuralıma uyulursa orada kaza olmaz.
-
07 Ağustos 2022, 01:14
#7
insanları plaka söktürmeye teşvik ediyolar çok az kaldı sökmeme
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)