Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Otoyollarda hız sınırları yükseltildi. 1 Temmuz’dan itibaren geçerli olacak

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    1 Temmuz'da başlayacak yeni uygulamaya göre, hız sınırları Edirne’den Şanlıurfa'ya kadar uzunan otoyolda (Ankara - Niğde arası hariç) 130 kilometre/saate, Kuzey Marmara, İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde otoyollarında ise 140 kilometre/saate çıkarılacak.

    İçişleri Bakanlığı, otomobiller için otoyollarda hız sınırlarını yeniden belirledi. Buna göre, 1 Temmuz’dan geçerli olmak üzere otoyollara göre değişmekle birlikte hız sınırlarında saatte 10-20 kilometreye kadar artışlar yapılacak.

    İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun imzasıyla, 81 il valiliğine, otoyollardaki otomobil hız sınırlarına ilişkin yazı gönderildi.

    Yazıda, Karayolları Trafik Kanunu'nun "Hız Sınırları" başlıklı 50. maddesinde, "Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 kilometre/saat, bölünmüş yollarda 110 kilometre/saat, otoyollarda 120 kilometre/saat hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir." hükmünün yer aldığı anımsatıldı.

    Yol standartları dikkate alındı

    Yazıda, yol standartlarını dikkate alınarak ilgili mevzuat çerçevesinde ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görüşüyle belirtilen hız sınırlarını, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için 20 km/saate kadar İçişleri Bakanlığı’nın artırmaya yetkili olduğu ifade edildi.

    Bu doğrultuda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının da uygun görüşüyle birlikte, 1 Temmuz’dan itibaren otomobiller için otoyollarda yeni hız sınırı uygulamasına başlanacak.

    Bu tarihten itibaren:

    Edirne-İstanbul (Avrupa otoyolu), İstanbul-Ankara (Anadolu Otoyolu), Niğde-Mersin-Şanlıurfa (Niğde- Tarsus kesimi, Tarsus-Şanlıurfa kesimi) ile Çeşme-İzmir-Aydın (Çeşme-İzmir kesimi ile İzmir-Aydın kesimleri) otoyollarının mevcut olan 120 km/s olan hız sınırı 10 km/s artırılarak 130 km/s,

    Kuzey Marmara otoyolunun Sakarya-Kurtköy-Odayeri-Kınalı bölümü, Malkara-Çanakkale, Gebze-İzmir /Menemen-Çandarlı, Ankara-Niğde otoyollarında ise 120 km/saat olan hız sınırı 20 km/saat artırılarak 140 km/saate çıkarılacak.

    Ayrıca yapımı devam eden ve yeni projelendirilecek otoyollar hizmete açıldıklarında 120 km/saat olan hız sınırının 20 km/saat artırılarak 140 km/saate yükseltilecek.

    1 Temmuz’da başlayacak uygulama kapsamında otoyollarda trafik işaretlemelerine yönelik çalışmalara da devam ediliyor.

    Kaynak: TRT Haber



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Ben diyorum daha da insin, millet ne yapıyor.

    Zaten çok uygulanıyordu da yükseldi.

    Ya bi yurtdışında araç kullanıyorum, hayran olup dönüyorum. Yine bir gün Hollanda'da araba sürerken gördüm ki sürekli yol üstü dijital tabelalarda yol ile ilgili bilgiler, sürekli bir etkileşimler, dinamik olarak güncellemeler... O kadar güzel ki.

    Örneğin hız sınırı 100 ise, 10 km ötede trafik tıkanıyorsa gerilerden dijital tabelalarla 70 e indiriyorlar. Yani akımı yavaşlatıyorlar. Sen 10 km yi katedene kadar, öndeki trafik biraz rahatlayabiliyor. Gidip gidip zınk diye durup dur-kalk gitmektense gerilerden gelenleri yavaşlatıyorlar. Ama adam da 70 e düşürüyor sürati. Trafik olan yede de hız sınırını kaldırıyor, önler kopup gitsin arkalar rahatlasın diye.

    Yani sürekli bir etkileşim, haber verme, yol okuma, neyin ne olduğunu akıl yürüterek anlama.

    Bizde diyor ki e5 de hız 80. Yağmurda 80, buzda 80, gece 80 gündüz 80. Uymazsan ceza gelecek mi? Bilmem, gele de bilir gelmeye de bilir. Yahu daha yeşil dalga olan yerde araba kullanamyoruz. Adam hep 70 le gidip, tüm ışıklardan yeşilde geçeceğine, illa basıyor 100 zınk duruyor, basıyor 100 zınk duruyor. Neyi neyle eğiteceğiz anlamıyorum ki. "Abi avrupada adamlar robotlaşmış put gibi. Araba kullanmak hiç zevkli değil yeeaa" Yalan. Asıl oralarda zevkli.

    Hız sınırının yükselmesini şu trafik kültüründe tasvip etmiyorum. Bana göre hatalı.
    pea, fatih.met, ilkeronat ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  3. #3
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosiklet sitesine heberi koymuşsunuzda motrorlar için hız ile ilgili hiç bir bilgi yok.
    espresso ve tusumoto bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bunlar paralı otoyollar galiba normal karayollarına bir artış yok

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet sitesine heberi koymuşsunuzda motrorlar için hız ile ilgili hiç bir bilgi yok.
    Geçen cimerden yazdım bu durumu. kısaca motosikletlerin hız sınırı ne oldu ? bana verdikleri cevap aynen bu

    CİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
    Araçların azami hız sınırları, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri ve ülkemiz karayollarının fiziki şartları ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız sınırları dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 100’üncü maddesinde belirlenmiştir. Ayrıca maddede, "İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." şeklinde hüküm mevcut olup, talebinizde yer alan motosiklet cinsi araçlar bu düzenlemenin kapsamı dışında kalmaktadır.
    Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
    EGM Trafik Başkanlığı
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  6. #6
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen cimerden yazdım bu durumu. kısaca motosikletlerin hız sınırı ne oldu ? bana verdikleri cevap aynen bu

    CİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
    Araçların azami hız sınırları, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri ve ülkemiz karayollarının fiziki şartları ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız sınırları dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 100’üncü maddesinde belirlenmiştir. Ayrıca maddede, "İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." şeklinde hüküm mevcut olup, talebinizde yer alan motosiklet cinsi araçlar bu düzenlemenin kapsamı dışında kalmaktadır.
    Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
    EGM Trafik Başkanlığı
    "Sizi yine gormedik" yazmislar.
    Yunus Özbek ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    bizim için bir şey değişmedi. Radar olan yerlerde 100ü geçmeyelim, radar olmayan yerlerde de otoyol mola yerlerinde bir mola veriç çay içelim yoksa gişelerden giriş çıkışlara göre ortalama hızdan yazıyorlar cezayı.

  8. #8
    Moto43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2008
    Şehir
    sanane
    Motosikleti
    ---
    sokayım onların kanununa benzin kaç olmuş motosiklet kaç olmuş şimdimi akıllırına bu gelmiş alamancı akpli sahtekarlara yarar bu kanun

  9. #9
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Hız sınırı yükselt, yakıt olmuş bilmem kaç lira vergiler artmış. Makina almaya cesaret edemiyoruz ki hıza cesaret edebilelim.

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim için bir şey değişmedi. Radar olan yerlerde 100ü geçmeyelim, radar olmayan yerlerde de otoyol mola yerlerinde bir mola veriç çay içelim yoksa gişelerden giriş çıkışlara göre ortalama hızdan yazıyorlar cezayı.
    99'u geçmemek gerekiyor. Geçen hafta otomobillere hız sınırının 110 olduğu yerde beni 99'la durdurdu. Motosikletlere 90 imiş orada. %10 hata payıyla 99. 100 olsaydı ceza yazacaktım dedi polis.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yakıt arttığı için yollar rahatladı, trafik azaldı. Cengizler rahat rahat bassın gitsin diye sınırı arttırıyorlar.
    mattiadestro ve Mr.wind bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Geçen sene normal kata yolundan İzmir’den dönerken arkamdan iki ceza geldi hani motora kesmiyorlar görmüyorlar önde plaka yok kafasına kimse girmesin çok güzel kesiliyor..

  13. #13
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    99'u geçmemek gerekiyor. Geçen hafta otomobillere hız sınırının 110 olduğu yerde beni 99'la durdurdu. Motosikletlere 90 imiş orada. %10 hata payıyla 99. 100 olsaydı ceza yazacaktım dedi polis.
    İnsanlar motosiklet ile otomobil hız sınırını aynı sanıyor hala. Şehir içi 50, bölünmemiş yollarda 80, bölünmüş yollarda 90, otoyollarda 100.

    Cezalar da sınırın %10'dan fazla aşılması halinde başlıyor.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Dün ege otoyolunda 90-100 kmh seyredeyim benzin tüketimi nasıl değişecek diye yavaş giderken tırlar bile sıkıştırdı. Otomobillerden bahsetmiyorum bile alayı 130-150 gidiyor zaten. Motosikletlere 90-100 sınırı koymak hangi mantığın ürünü? Yavaşladıkça tehlikeye giriyorsun otobanlarda özellikle.
    espresso bunu beğendi.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    99'u geçmemek gerekiyor. Geçen hafta otomobillere hız sınırının 110 olduğu yerde beni 99'la durdurdu. Motosikletlere 90 imiş orada. %10 hata payıyla 99. 100 olsaydı ceza yazacaktım dedi polis.
    Ben 100 derken otoyollardan bahsetmiştim. Bölünmüş yollarda 90 yani 99'u geçmemek gerekiyor %10 hata payını da sayarsak.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Görmedik değil, bilmiyoruz demişler.
    Şaka gibi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)