Otoyollarda hız sınırları yükseltildi. 1 Temmuz’dan itibaren geçerli olacak
Reklamlar
-
02 Haziran 2022, 13:52
#1
1 Temmuz'da başlayacak yeni uygulamaya göre, hız sınırları Edirne’den Şanlıurfa'ya kadar uzunan otoyolda (Ankara - Niğde arası hariç) 130 kilometre/saate, Kuzey Marmara, İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde otoyollarında ise 140 kilometre/saate çıkarılacak.
İçişleri Bakanlığı, otomobiller için otoyollarda hız sınırlarını yeniden belirledi. Buna göre, 1 Temmuz’dan geçerli olmak üzere otoyollara göre değişmekle birlikte hız sınırlarında saatte 10-20 kilometreye kadar artışlar yapılacak.
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun imzasıyla, 81 il valiliğine, otoyollardaki otomobil hız sınırlarına ilişkin yazı gönderildi.
Yazıda, Karayolları Trafik Kanunu'nun "Hız Sınırları" başlıklı 50. maddesinde, "Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 kilometre/saat, bölünmüş yollarda 110 kilometre/saat, otoyollarda 120 kilometre/saat hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir." hükmünün yer aldığı anımsatıldı.
Yol standartları dikkate alındı
Yazıda, yol standartlarını dikkate alınarak ilgili mevzuat çerçevesinde ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görüşüyle belirtilen hız sınırlarını, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için 20 km/saate kadar İçişleri Bakanlığı’nın artırmaya yetkili olduğu ifade edildi.
Bu doğrultuda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının da uygun görüşüyle birlikte, 1 Temmuz’dan itibaren otomobiller için otoyollarda yeni hız sınırı uygulamasına başlanacak.
Bu tarihten itibaren:
Edirne-İstanbul (Avrupa otoyolu), İstanbul-Ankara (Anadolu Otoyolu), Niğde-Mersin-Şanlıurfa (Niğde- Tarsus kesimi, Tarsus-Şanlıurfa kesimi) ile Çeşme-İzmir-Aydın (Çeşme-İzmir kesimi ile İzmir-Aydın kesimleri) otoyollarının mevcut olan 120 km/s olan hız sınırı 10 km/s artırılarak 130 km/s,
Kuzey Marmara otoyolunun Sakarya-Kurtköy-Odayeri-Kınalı bölümü, Malkara-Çanakkale, Gebze-İzmir /Menemen-Çandarlı, Ankara-Niğde otoyollarında ise 120 km/saat olan hız sınırı 20 km/saat artırılarak 140 km/saate çıkarılacak.
Ayrıca yapımı devam eden ve yeni projelendirilecek otoyollar hizmete açıldıklarında 120 km/saat olan hız sınırının 20 km/saat artırılarak 140 km/saate yükseltilecek.
1 Temmuz’da başlayacak uygulama kapsamında otoyollarda trafik işaretlemelerine yönelik çalışmalara da devam ediliyor.
Kaynak: TRT Haber
Reklamlar
-
02 Haziran 2022, 14:20
#2
Ben diyorum daha da insin, millet ne yapıyor.
Zaten çok uygulanıyordu da yükseldi.
Ya bi yurtdışında araç kullanıyorum, hayran olup dönüyorum. Yine bir gün Hollanda'da araba sürerken gördüm ki sürekli yol üstü dijital tabelalarda yol ile ilgili bilgiler, sürekli bir etkileşimler, dinamik olarak güncellemeler... O kadar güzel ki.
Örneğin hız sınırı 100 ise, 10 km ötede trafik tıkanıyorsa gerilerden dijital tabelalarla 70 e indiriyorlar. Yani akımı yavaşlatıyorlar. Sen 10 km yi katedene kadar, öndeki trafik biraz rahatlayabiliyor. Gidip gidip zınk diye durup dur-kalk gitmektense gerilerden gelenleri yavaşlatıyorlar. Ama adam da 70 e düşürüyor sürati. Trafik olan yede de hız sınırını kaldırıyor, önler kopup gitsin arkalar rahatlasın diye.
Yani sürekli bir etkileşim, haber verme, yol okuma, neyin ne olduğunu akıl yürüterek anlama.
Bizde diyor ki e5 de hız 80. Yağmurda 80, buzda 80, gece 80 gündüz 80. Uymazsan ceza gelecek mi? Bilmem, gele de bilir gelmeye de bilir. Yahu daha yeşil dalga olan yerde araba kullanamyoruz. Adam hep 70 le gidip, tüm ışıklardan yeşilde geçeceğine, illa basıyor 100 zınk duruyor, basıyor 100 zınk duruyor. Neyi neyle eğiteceğiz anlamıyorum ki. "Abi avrupada adamlar robotlaşmış put gibi. Araba kullanmak hiç zevkli değil yeeaa" Yalan. Asıl oralarda zevkli.
Hız sınırının yükselmesini şu trafik kültüründe tasvip etmiyorum. Bana göre hatalı.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
02 Haziran 2022, 15:12
#3
Motosiklet sitesine heberi koymuşsunuzda motrorlar için hız ile ilgili hiç bir bilgi yok.
-
02 Haziran 2022, 15:35
#4
Bunlar paralı otoyollar galiba normal karayollarına bir artış yok
-
02 Haziran 2022, 15:44
#5
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Motosiklet sitesine heberi koymuşsunuzda motrorlar için hız ile ilgili hiç bir bilgi yok.
Geçen cimerden yazdım bu durumu. kısaca motosikletlerin hız sınırı ne oldu ? bana verdikleri cevap aynen bu
CİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
Araçların azami hız sınırları, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri ve ülkemiz karayollarının fiziki şartları ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız sınırları dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 100’üncü maddesinde belirlenmiştir. Ayrıca maddede, "İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." şeklinde hüküm mevcut olup, talebinizde yer alan motosiklet cinsi araçlar bu düzenlemenin kapsamı dışında kalmaktadır.
Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
EGM Trafik Başkanlığı
-
02 Haziran 2022, 16:11
#6
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Geçen cimerden yazdım bu durumu. kısaca motosikletlerin hız sınırı ne oldu ? bana verdikleri cevap aynen bu
CİMER başvurunuz, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, uygulama talimatları ve ilgili diğer mevzuatlar kapsamında incelenmiştir.
Araçların azami hız sınırları, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri ve ülkemiz karayollarının fiziki şartları ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız sınırları dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 100’üncü maddesinde belirlenmiştir. Ayrıca maddede, "İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir." şeklinde hüküm mevcut olup, talebinizde yer alan motosiklet cinsi araçlar bu düzenlemenin kapsamı dışında kalmaktadır.
Bilgilerinize sunar, iyi günler dileriz.
EGM Trafik Başkanlığı
"Sizi yine gormedik" yazmislar.
-
05 Haziran 2022, 00:08
#7
bizim için bir şey değişmedi. Radar olan yerlerde 100ü geçmeyelim, radar olmayan yerlerde de otoyol mola yerlerinde bir mola veriç çay içelim yoksa gişelerden giriş çıkışlara göre ortalama hızdan yazıyorlar cezayı.
-
05 Haziran 2022, 05:29
#8
sokayım onların kanununa benzin kaç olmuş motosiklet kaç olmuş şimdimi akıllırına bu gelmiş alamancı akpli sahtekarlara yarar bu kanun
-
05 Haziran 2022, 09:08
#9
Hız sınırı yükselt, yakıt olmuş bilmem kaç lira vergiler artmış. Makina almaya cesaret edemiyoruz ki hıza cesaret edebilelim.
-
05 Haziran 2022, 10:57
#10
espresso adlı üyeden alıntı
bizim için bir şey değişmedi. Radar olan yerlerde 100ü geçmeyelim, radar olmayan yerlerde de otoyol mola yerlerinde bir mola veriç çay içelim yoksa gişelerden giriş çıkışlara göre ortalama hızdan yazıyorlar cezayı.
99'u geçmemek gerekiyor. Geçen hafta otomobillere hız sınırının 110 olduğu yerde beni 99'la durdurdu. Motosikletlere 90 imiş orada. %10 hata payıyla 99. 100 olsaydı ceza yazacaktım dedi polis.
-
05 Haziran 2022, 11:07
#11
Yakıt arttığı için yollar rahatladı, trafik azaldı. Cengizler rahat rahat bassın gitsin diye sınırı arttırıyorlar.
-
05 Haziran 2022, 11:20
#12
Geçen sene normal kata yolundan İzmir’den dönerken arkamdan iki ceza geldi hani motora kesmiyorlar görmüyorlar önde plaka yok kafasına kimse girmesin çok güzel kesiliyor..
-
05 Haziran 2022, 11:41
#13
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
99'u geçmemek gerekiyor. Geçen hafta otomobillere hız sınırının 110 olduğu yerde beni 99'la durdurdu. Motosikletlere 90 imiş orada. %10 hata payıyla 99. 100 olsaydı ceza yazacaktım dedi polis.
İnsanlar motosiklet ile otomobil hız sınırını aynı sanıyor hala. Şehir içi 50, bölünmemiş yollarda 80, bölünmüş yollarda 90, otoyollarda 100.
Cezalar da sınırın %10'dan fazla aşılması halinde başlıyor.
-
05 Haziran 2022, 14:05
#14
Dün ege otoyolunda 90-100 kmh seyredeyim benzin tüketimi nasıl değişecek diye yavaş giderken tırlar bile sıkıştırdı. Otomobillerden bahsetmiyorum bile alayı 130-150 gidiyor zaten. Motosikletlere 90-100 sınırı koymak hangi mantığın ürünü? Yavaşladıkça tehlikeye giriyorsun otobanlarda özellikle.
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
05 Haziran 2022, 14:10
#15
KırmızıGrom adlı üyeden alıntı
99'u geçmemek gerekiyor. Geçen hafta otomobillere hız sınırının 110 olduğu yerde beni 99'la durdurdu. Motosikletlere 90 imiş orada. %10 hata payıyla 99. 100 olsaydı ceza yazacaktım dedi polis.
Ben 100 derken otoyollardan bahsetmiştim. Bölünmüş yollarda 90 yani 99'u geçmemek gerekiyor %10 hata payını da sayarsak.
-
05 Haziran 2022, 20:02
#16
Görmedik değil, bilmiyoruz demişler.
Şaka gibi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)