2. el motosiklet fiyatları sıfırını geçti
Reklamlar
-
Türkiye’de otomobile erişimin giderek zorlaşması ve akaryakıt fiyatlarındaki artışın yanı sıra özellikle üst segment motosikletlerin yatırım aracı olarak öne çıkması, motosiklet talebinde patlamaya neden oldu. Markalar talebin yüzde 20’sini bile karşılamakta zorlanıyor. İlan sitelerinde 2022 model motosikletler sıfırın yaklaşık yüzde 10 üzerinde satılıyor.
Pandemiyle birlikte yükselişe geçen motosiklet pazarında talep hızlandı. Dünya'dan Aysel Yücel'in haberine göre sıfır otomobile erişimin giderek zorlaşması ve akaryakıt fiyatlarındaki artışın yanı sıra özellikle üst segment motosikletlerin yatırım aracı olarak öne çıkması talepteki bu artışta etkili oldu.
Motosiklet Endüstrisi Derneği’nin (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, markaların artan talebi karşılamakta zorlandığına dikkat çekti. Pandemiyle birlikte lojistikte ortaya çıkan konteyner krizinin yanı sıra çip kıtlığı da motosiklet arzını kısıtlayan önemli nedenler arasında. Arz-talep arasındaki makasın açılması ve enflasyonist baskı nedeniyle fiyatların artış eğiliminde olması, otomobilden sonra motosikleti yatırım aracı olarak öne çıkardı.
MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, “Markalar talebin yüzde 20’sini bile karşılamakta zorlanıyor. Tedarik sorunu devam ediyor. Gelen araç hemen satılıyor. Pandemiyle birlikte toplu taşıma kullanmak istemeyen çok sayıda tüketici motosiklet alımına yönelmişti. Buradaki talep devam ediyor. Akaryakıt fiyatlarındaki artış da motosiklet satışlarına yansıdı. Çünkü motosiklet 100 km’de 2-3 litre yakarken, otomobil 7-10 litre arasında yakıyor. Motosikletin bakım ve sigorta masrafl arı da daha az. Motosiklet yatırım aracı olarak öne çıkıyor. Üç adet birden alan tüketici olduğunu görüyoruz” diye konuştu. Arzın talebin gerisinde kalması nedeniyle bazı modellerde ikinci el motosiklet fiyatlarını geçmesine neden oldu. Benzer bir durum geçen yılın sonunda otomobilde de başlamıştı. Çip krizi nedeniyle arzı giderek azalan ve kura bağlı olarak fiyatı sürekli artan otomobil, en cazip yatırım araçlarından biri haline gelmiş, memuru, emeklisi, esnafı para kazanmak için oto alım-satımına yönelmişti. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, “Motosikletin durumu da otomobil gibi oldu. Özellikle üst segment motosikletlerde arz talebe yetişemiyor” dedi. Online satış kanallarında sıfır kilometre, ya da çok düşük kilometrede olan 2022 model motosiklet ilanlarındaki artış dikkat çekiyor. Bazı modellerde motosikletin ikinci el fiyatı sıfırın yaklaşık yüzde 10 üzerinde satılıyor. Liste fiyatı 733 bin TL olan 2022 model Honda GL1800 Gold Wing DCT motosikletin, 25 Nisan’da trafiğe çıkan ikinci el modeli 810 bin TL’ye ilana koyulmuş. Motosiklet fiyatlarındaki artış da devam ediyor. Son bir yılda sıfır motosiklet fiyatları yüzde 100’ün üzerinde arttı.
YÜZDE 20 BÜYÜME
TÜİK’in son açıkladığı verilere göre, motosiklet satışları bu yılın ilk 3 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artarak yaklaşık 49 bin adet oldu. Martta hızlanan satışlar yıllık bazda yüzde 25 arttı. Nisan ve mayıs ayı satışlarının da oldukça iyi gittiğini vurgulayan yetkililer, yıl sonunda en az yüzde 20 artış bekliyor. Geçen yıl 256 bin adet motosiklet satılmıştı.
Kaynak: Odatv
Reklamlar
-
-
gerçekten arz talep dengesi şaştı geçen yıllarda arz fazla iken artık talep fazla ve fiyatlar yukarı yönlü devam ediyor her sektör de durum aynı
-
ben artık diyecek söz bulamıyorum. şu hayatta ki tek hobim motosiklet sürmek, onda da fiyatlar ulaşamayacağımız konumlara gelmiş. geçen sene 50-55 bin tl'ye " bu parayı buna vermem " dediğim motosikletlere şimdi 100 bin tl civarına bulsamda alsam diyorum.
-
Alan olduğu sürece de böyle devam eder. İnsanlar da haklı bir yerde. Fiyatlar yerinde durmuyor ki.
-
Arkadaşım daha yeni sıfır xadv aldı yüksek hacimlerde sıkıntı yok geliyor..
sıkıntı düşük hacimde çünkü inanılmaz yüklenme talep var bir kardeşimiz pcx sıraya girdi mayısta alıcaktı Haziran dediler şimdi Temmuz olabilir diyorlar.. Bazı insanlar sabırsız sıraya girip bekleyeceğime gider galeriden 10-20 fazla öder alırım kafasında oluyor zaten her gün fiyatlar artıyor 3-4 ay sonrasının fiyatı üstünden alırım diyor en fazla ..
-
Sahibinden.com , temeline kadar yıkılıp üzerine toprak dökülmeli.
-
retox70 adlı üyeden alıntı
Sahibinden.com , temeline kadar yıkılıp üzerine toprak dökülmeli.
Bu işin sahibindenle alakası yok kimlerin sebep olduğunu hepimiz biliyoruz bahane üretip gerçeklerden kaçmayalım
-
Japonya daki gibi bir sisteme ihtiyacımız var. İlk İlanlar galiba 24 saat süre ile verilebilir ve paralı... İkinci ilan ürünün fiyatına göre belli bir yüzde ile belirleniyor. Ve ilan sayısı arttıkça fiyatlandırma da artıyor. Yani insanlar bir an önce satılsın diye ilana koydukları için, fiyatlar düşme eğilimi gösteriyor. Kısmen durgun ekonomiyi biraz hareketlendirdiği için bu tarz sitelere veya sistemlere ne yazık ki bir sınırlama gelmesi çok ama çok zor diye düşünüyorum.
-
9500 tl ye aldığım motor 35K tl olmuş :D vay ışıktaki göze bak :D durun bende motoru 45 den koyayım bakımları servistendir evrakları vardır diye sırf elton johnluk olsun diye :D bol bol sövdüreyim kendime :D
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Bu işin sahibindenle alakası yok kimlerin sebep olduğunu hepimiz biliyoruz bahane üretip gerçeklerden kaçmayalım
Nasıl alakası yok? Tek neden değil ama nasıl alakası olmuyor aciklarmisin? Adamın biri piyasadaki satılan xmax lerin yarısını alıyor, dükkan açıyor orada sıfırdan 10-15 bin pahalı satıyor. Benzer olaylar sahibindende emlak, oto da da dönüyor. Sen bence biraz uyan. Bu konuda önde gelen bir enstrüman sahibinden. Bilen bilir. Sen de öğren.
-
Sahibinden com 20 yıldır var. 18 yıldır sorun değildi ama 2 yıldır sahibinden com yüzünden piyasa kötü öyle mi.
Sence zeytin peynir yağ şeker yakıt fiyatı da sahibinden com yüzünden mi 3 misli arttı.
Ülkede ekomiye güven olsa bu durum oluşmaz herkes parasının değerini korumaya bakıyor. Son 6 ayda 6 yıla sığmayacak enflasyon oldu. Türkiye de yaşamıyor musunuz siz kardeşim
Sebeplere bakmayıp sonuçları konuşuyorsunuz.
-
Boşuna tartışmayın bunun site mite ile alakası yok komple interneti kapayın adam aynı fiyatı gider motor pazarına orda satışa koyar orda ister …
Yani milletin malını zorla düşüremessiniz…
Heleki her şeyin fiyatı artarken…
-
anotherbrick adlı üyeden alıntı
Sahibinden com 20 yıldır var. 18 yıldır sorun değildi ama 2 yıldır sahibinden com yüzünden piyasa kötü öyle mi.
Sence zeytin peynir yağ şeker yakıt fiyatı da sahibinden com yüzünden mi 3 misli arttı.
Ülkede ekomiye güven olsa bu durum oluşmaz herkes parasının değerini korumaya bakıyor. Son 6 ayda 6 yıla sığmayacak enflasyon oldu. Türkiye de yaşamıyor musunuz siz kardeşim
Sebeplere bakmayıp sonuçları konuşuyorsunuz.
Zeytin ticareti bu sitelerde yapılsa onu da manuple ederler, inan. Bu gibi sitelere düzenleme gelmesi gerekiyor. Bu siteler neden değil çarpan. Bu düzenleme gelmezse 50 kişi distribütörden, kalan 500 kişide sözde 2.El diye 3-5 km yazan motorları 15.000 TL pahalı almaya devam eder. 18 yıldır var diyorsun, ama eğer tüketici yararına mevzuatla kontrol altına alınmazsa kotüye evrilir, haklı olarak yakındığın enflasyonun da üstünde almaya baslarsin ve devam edersin . Şu anda olan bu. Stogunda yüzlerce motor olan dükkan var, sadece 20-30 tanesini görüyorsun. Üzerine 2-3 liste gormeden motorları gömen satışa koymayan yerler var. Aynısı araba da da oluyor. Bunu yapan sahibinden değil.araç ve bu durumdan memnun. Bu arada ben 25 yıldır bu işteyim ve piyasa 2 yıldır kötü değil, daha uzun .[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Boşuna tartışmayın bunun site mite ile alakası yok komple interneti kapayın adam aynı fiyatı gider motor pazarına orda satışa koyar orda ister …
Yani milletin malını zorla düşüremessiniz…
Heleki her şeyin fiyatı artarken…
Stoğunda 300 tane motor olan spotcu hangi pazarda satacak? Motorunu satmak isteyen kullanıcı vay adam xmax e 130 bin istiyor olamaz benimki de şu fiyata gider nasil diyecek? Düzenleme gelmesi gerekiyor, dediğim bu. Elbette kur , enflasyon, vergiler asılneden . Ama artık parası olan araç alıp satıyor . Fazla parası olan da piyasayı yükseltiyor. Ve daha fazla kar ediyor. Demek istediğim bu.
-
retox70 adlı üyeden alıntı
Zeytin ticareti bu sitelerde yapılsa onu da manuple ederler, inan. Bu gibi sitelere düzenleme gelmesi gerekiyor. Bu siteler neden değil çarpan. Bu düzenleme gelmezse 50 kişi distribütörden, kalan 500 kişide sözde 2.El diye 3-5 km yazan motorları 15.000 TL pahalı almaya devam eder. 18 yıldır var diyorsun, ama eğer tüketici yararına mevzuatla kontrol altına alınmazsa kotüye evrilir, haklı olarak yakındığın enflasyonun da üstünde almaya baslarsin ve devam edersin . Şu anda olan bu. Stogunda yüzlerce motor olan dükkan var, sadece 20-30 tanesini görüyorsun. Üzerine 2-3 liste gormeden motorları gömen satışa koymayan yerler var. Aynısı araba da da oluyor. Bunu yapan sahibinden değil.araç ve bu durumdan memnun. Bu arada ben 25 yıldır bu işteyim ve piyasa 2 yıldır kötü değil, daha uzun .[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
Stoğunda 300 tane motor olan spotcu nerede satacak? Motorunu satmak isteyen kullanıcı vay adam xmax e 130 bin istiyor olamaz benimki de şu fiyata giderdiyecek? Düzenleme gelmesi gerekiyor, dediğim bu. Elbette kur , enflasyon, vergiler asılneden . Ama artık parası olan araç alıp satıyor . Fazla parası olan da piyasayı yükseltiyor. Ve daha fazla kar ediyor. Demek istediğim bu.
Kardeşim ben 42 yaşındayım eskiden de al satçı vardı galerici vardı internet yokken araç motor satış dergileri olurdu insanlar araçlarının resimlerini çeler oraya koyardı sahibindenin dergi versiyonu insanlar oralara ilana koyardı gazetelerde ilan bölümleri olurdu oraya koyarlardı ilanları otomobil pazarları okurdu devasal Maltepe Kartal papyon falan insanlar motorunu arabasını oraya götürürdü bende demek istiyorum ki interneti kapat istediğin zorunluluk ayarı getir bir yolunu bulurlar …
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Kardeşim ben 42 yaşındayım eskiden de al satçı vardı galerici vardı internet yokken araç motor satış dergileri olurdu insanlar araçlarının resimlerini çeler oraya koyardı sahibindenin dergi versiyonu insanlar oralara ilana koyardı gazetelerde ilan bölümleri olurdu oraya koyarlardı ilanları otomobil pazarları okurdu devasal Maltepe Kartal papyon falan insanlar motorunu arabasını oraya götürürdü bende demek istiyorum ki interneti kapat istediğin zorunluluk ayarı getir bir yolunu bulurlar …
Hergun , her saat fiyatı güncellenen, ilan eklenen, aynı anda yuzbinlerce ilan veren bir dergi veya oto pazarı varsa haklısın tabi. Maltepe, kartal, altunizade hepsini biliyorum . Düzenleme şart diyorum. Tüm piyasaya . O zamanki alsat yapan sayısını 1000 le çarp. Textil atolyesini, imalathanesini satıp spot araç dükkanı açan var. İnsanlar böyle daha rahat ve liste fiyatından daha fazla kazanıyor? Paradan para kazniyor insanlar, niye uretim yapsin? Tahmin et kim daha fazla ödüyor ve burada tartışıyor? Biz.
-
Serbest piyasa ekonomisi devam ettiği sürece satış fiyatlarına müdahale edemezsiniz. Fiyatı arz-talep dengesi belirler. Halen talep var ki ikinci el fiyatları yüksek gidiyor.
-
Arz-talep dengesi denemez; piyasa koşulları sağlıklı değil şu anda. O ilanların / fiyatların temiz %70'i "Satmaya niyetim yok ama bir salak düşürürsem de saplarım hani." mantığında fiyatlar. Gerçekten satmak isteyen düzgün fiyat koyup işlemi gerçekleştiriyor zaten. (Şu "gerçekten satmak isteyen" kategorisine sadece - model yükseltmek veya başka bir sebeple - paraya ihtiyacı olanlar giriyor. Kalanlar ellerindeki malı koruyor, çünkü yenisini alacak durumları yok...)
-
Arz-talep dengesi. Adam almış, para yatırmış risk almış, elinde patlama ihtimali de var (düşük ihtimal olsa da). İhtiyacın yoksa almayacaksın. İhtiyacın varsa zaten mecbur alacaksın.
-
60 yaşına geldim hala aynı şeyi konuşuyoruz.
Konuşmayada devam edeceğiz.
Kimse elindeki malını ucuza vermek istemez.
Kimse alacağı mala ederinden fazla vermek istemez.
Bir şeye sahip olmak size bir statü ve ilave değer katıyorsa bir bedeli vardır.
İnsanlar buna para ödüyorsa bu statü farkını alanda elbet çıkacaktır.
50 sene önce Tofaş almak için sıraya girmek istemeyenler ya galericilere yada ikinci ellere sıfıra yakın öderdi.
40 sene önce işyerine telefon bağlatmak isteyip sıra baklemek istemeyen telefon aracısına gider fiyat farkı öderdi.
30 sene önce cep telefonu almak isteyen turkcelle hat için 100 usd öderdi.
Bu böyle uzarda uzar gider.
Çokta şaşırmıyorum açıkçası.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)