50cc motosikletlere sigorta zorunluluğu geliyor!
Reklamlar
-
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK), 50 CC altı motosikletlerin de zorunlu trafik sigortası kapsamına alınması için başlattığı çalışmada sona gelindi.
Motorlu bisikletlere Sigorta zorunluluğu geliyor. 50 CC altı motorlar, bilinen bir başka adıyla da motorlu bisikletler, hem motorlu taşıtlar vergisinden muaf tutuluyor, daha da önemlisi zorunlu Trafik sigortası kapsamına da girmiyor. Bir başka anlatımla 50 CC altı motosikletlere trafik sigortası yapılmıyor.
Hurriyet.com'un haberine göre, 50 CC altı motosikletlerin trafikte sayısı arttıkça kazalar da artıyor. Trafikteki diğer araçların trafik sigortası olduğundan olası bir kazada bu motosikletlere ve sürücüsüne vereceği zararlar sigorta kapsamında karşılanıyor. Ancak 50 CC altı motorlu bisikletler trafik sigortasının kapsamına girmediğinden diğer araçlara verecekleri maddi zararlar ya da üçüncü kişilere verecekleri bedeni zararlar sigortadan karşılanamıyor. Bu nedenle de olası kazalardan Motosiklet sürücüsü sorumlu oluyor, maddi ve bedeni zararları ödemek durumunda kalıyor. Bu konuda da birçok mağduriyet yaşanıyor ve kazalarda zarar görenler motosiklet sürücüsünden zararı alabilmek için hukuk yoluna başvuruyor. Hasar rakamları ciddi boyutlara ulaştığında da motosiklet sürücüleri bu hasarları karşılamakta zorluk çekiyor.
50 CC ALTI MOTOSİKLETLER DE ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK), 50 CC altı motosikletlerin de zorunlu trafik sigortası kapsamına alınması için başlattığı çalışmada sona gelindi. Bu kapsamda sayıları 800 bini bulan 50 CC altı motosikletler de zorunlu olarak trafik sigortasını yaptıracak. Böylece olası bir kazada başkalarına verecekleri hem maddi hem de bedeni zararlar trafik sigortasından karşılanacak.
Kaynak: Cumhuriyet
Reklamlar
-
İyi olmuş. Öte yandan dikkatimi çekti. Devletin para toplayacağı düzenlemeler çok hızlı çıkıyor, devletten para çıkacağı zaman yıllar sürüyor çalışma (Bkz 3600 ek gösterge).
Mevzuat var, maliyet belli, diyecek ki şu şu şu mesleğin katsayısı 3600. Neyi hazırlığı yıllardır?
-
Çoğu insan sevinmeyecektir ama bence gayet yerinde bir karar olmuş. Hatta motosiklet ehliyeti zorunluluğu bile getirilmeli 50 cclere.
Serseri mayın gibi dolanıyor bir kısmı sürücülerin.
-
Yerinde bir karar olmuş. Hatta bence bir adım öteye gidip, trafiğe çıkan ne kadar motorlu-motorsuz taşıt varsa plaka-tescil mecburi olsun.
-
50cc'ye sigorta yapılmadığı yapılsa da hasar karşılamadığı vs gibi haberler sebebiyle zamanında 100cc scooter almıştım. Sigorta primleri yükselmiş dahi olsa kaza sonrası karşı tarafın hasarını ödemek yerine sigorta ödemeyi tercih ederim. Öte yandan martı gibi scooterların da kazalara karışması ve diğer araçlara hasar vermesi gibi durumlar da söz konusu. Bisiklet yolu olmadığı için bence bunlara da düzenleme getirilmesi gerekiyor.
-
Bence 200 tl üzeri pabuçlardan da ek vergi alınsın. Yetkiliye de bu tutarı 50tl ye kadar düşürebilme yetkisi verilsin.
-
-
Bu arada sigorta poliçelerindeki vergiler fazla değil. Bu primler sigorta şirketlerine gidiyor. 50ccye MTV alınması daha isabetli bir karar olacaktır.
PRİM BİLGİLERİ TUTAR(TL)
Vergi Öncesi Prim : 1.110,50
BSMV : 55,53
Güvence Hesabı : 14,28
THGF : 35,69
Ödenecek Tutar : 1.216,00
Fazla değil ama sürümden kazandırır neyse ki. Vatan sağolsun
-
millete şu lazım değil bunu istemiyoruz diye ilk baştan satın aldırıyorlar sonra yavaş yavaş kucağa alıyorlar
bu hikaye bana bir yerden tanıdık geliyor hani kurbağa'ları kazana atıp ince ince kaynatıyorlar
-
-
Motor sahipleri için iyi bir karar. Düşünsenize yeni satın alınmış bir araca gidip çarptığınızı, en ucuz araç 300 bin tl civarında.
-
yec adlı üyeden alıntı
Çoğu insan sevinmeyecektir ama bence gayet yerinde bir karar olmuş. Hatta motosiklet ehliyeti zorunluluğu bile getirilmeli 50 cclere.
Serseri mayın gibi dolanıyor bir kısmı sürücülerin.
Tamamen katılıyorum. Hatta bile kelimesi fazla olmuş, kesinlikle ehliyet zorunluluğu gelmeli.
Motosiklet dinamiği ile araba dinamiği farklıdır. 50 cc ile de 50-70 Km lerde (özelikle 80 cc yapılanlar) rahatlıkla seyredebiliyorsunuz. Ehliyet gerektiren 100 cc den ne farkı var? Kontra, kaçış manevrası, slalom, bakışı kaçırmamak, arabadan daha dikkatli ve farklı gözle trafiği taramak vs tüm motosiklet sürüş dinamikleri 50 cc için de geçerli olmasına rağmen neden B ehliyet ile kullanıma izin veriliyor anlamış değilim.
Evet ehliyet ücretleri yüksek, millette para yok doğru. O mantıkla kask ve koruma da giymeden çıkılsın vs. Bence iki teker söz konusu ise ehliyetsiz olmamalı. Eski yıllarda bisiklet ehliyeti bile vardı.
-
Çok doğru bir karar trafik de geziyorlardı sigortasız muayenesiz
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Mevzuat var, maliyet belli, diyecek ki şu şu şu mesleğin katsayısı 3600. Neyi hazırlığı yıllardır?
Pandemiden dolayı tedarikte sıkıntı yaşıyoruz. Yani olsa dükkan senin.
-
Trafiğe çıkan her aracın kesinlikle sigorta zorunluluğu olmalı.
Bir "kaza" anında karşı tarafa vereceği zarar 125cc bir motosikletten az olmayacaktır.
25 sene kadar önce ters yönden gelerek evimin önünde arabama çarpmıştı bir başka araç.
Adam "trafik sigortam yok polis çağırmayalım ben hallettiririm" deyince acıyıp telefon vs almış, polis çağırmamıştım.
Anlaşmamıza göre ben yetkili servisime bırakacaktım o ise tamir masrafını ödeyecekti.
Güvence olarakta ehliyeti bendeydi.
Ardından adam ortadan kayboldu. Ne arayan var ne soran.
Ben epey bir aradıktan sonra ulaşabildim.
Servis galiba 800 lira masraf çıkarmıştı.
Bu sefer başladı "benim mahallede kaportacı arkadaşım var, ona 300 lira yaptırırım" demeye.
Tabi mevzu yattı. Sonunda ben kaskoya şahitlerle bildirip kaskomdan yaptırtmıştım.
Kasko ne yaptı bilmiyorum.
O günden beri trafik sigortam yok mevzusu beni bağlamaz.
Ben polis çağırırım. Kaçıyorsada fotoğraflarını çekip polise tutanak tuttururum.
-
isteğe bağlı olsa daha iyi olur. zaten 50cc lerin 2 tane alınma sebebi var biri sigortasız olmaları diğeri ise B ehliyet. 50cc satışlarını düşürür bu olay. zaten şuan TR den satılan motorların büyük çoğunluğu 50cc motorlar.
-
Hala zorunlu trafik sigortası dite birşey olması beni sinirlendiriyor. Millet aptal mı riski değerlendirip kendi hür iradesini kullanamıyor mu ? Aynı zamanda sigorta şirketleri de çok büyük karlar elde ediyor nasıl olsa zorunlu, rekabet minimum seviyede.
-
Bir komşumuzun aracına su dağıtımı yapan tip motoruyla çarpmıştı zamanında. Ehliyet yok, kask yok, muayene yok, sigorta yok. Serseri mayın gibi trafikte dolaşıyorlar. Sonrasında olay, yaşanan mağduriyet yetmezmiş gibi Türk tipi sen benim kim olduğumu biliyor musunlara, adam toplayıp meydan okumalara kadar gitti.
Yani trafikte ehliyetsiz, sigortasız, muayenesiz dolaşanlar tam anlamıyla serseri mayındır. 700 bin TL lik arabana gelir ortasından çarpar, aracın değer kaybına mı yanarsın çıkan masrafa mı yoksa saçma sapan tiplerle uğraştığına ve işgücü kaybına mı yanarsın bilemem. Sigorta ve muayene ücretleri soygunu ise ayrı bir tartışmanın konusudur.
-
-
suriyeliler,afganlar altlarında 50 cc kadın çocuk binip sinek gibi vızır vızır geziyor mahalle aralarında.ehliyet yok sigorta yok ekipman yok.en azından çarpan suçlu olduğu zaman karşı taraf sigortadan hasarını karşılar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)