Ses ve sürüş keyfinden ödün vermeyen elektrikli motosiklet - DW Türkçe
Reklamlar
-
2electron firması tarafından geliştirilen elektrikli motosiklet Emula, sahip olduğu McFly sistemi ile geleneksel içten yanmalı motosikletlerin ses ve titreşim özelliklerini taklit edebiliyor. Böylece hem çevreyi korurken hem de gerçek bir motosiklet sürme keyfini sunuyor.
Emula "sıkıcı mod" diye de adlandırılan sessiz bir moda da sahip. Ayrıca gelecekte eklenecek bir özellikle sesi sadece kaska aktararak, kimseyi rahatsız etmeden sürüş keyfi yaşamak da mümkün olacak.
Yeşil mobiliteyi destekleyen, ancak sürüş keyfinden ödün vermek istemeyenlere...
Kaynak: DW Türkçe
Reklamlar
-
Gelecekten bir video izlemişim gibi hissettim
-
Bir tuşla kullandığın motosikletin motor hissini değiştirmek kulağa hoş geliyor ama, şahsen çok taraftar değilim...
Çünkü elektrikli motosiklet bu sistem olmadan da:
Zaten fazlasıyla pahalı
Zaten fazlasıyla ağır
Zaten menzili fazlasıyla kısa
Zaten şarj süresi yeterince uzun
Bu sistem, içten yanmalı motoru taklit etmek adına bunların hepsini daha kötü yapıyor.
Yapmacıklık uğruna gereksiz ağırlık bence.
Açıkçası Nissan'ın bazı modellerinde CVT'nin normal vites değişimini emüle etmek için suni olarak devir arttırıp azaltmasını bile komik, saçma ve itici buluyorum.
CVT zaten tipik otomatik şanzımandan daha üstün, sonsuz kademeli bir sistem. İlle de insanlara alıştığını verecem diye sistemi sub optimal çalıştırmak komik ve anlamsız geliyor bana. Honda kendi CVT uygulamalarında öyle yapmadı mesela.
Her yeni teknoloji iyi ya da kötü kendi karakteriyle geliyor. Bu karakteri reddedip, türlü yapmacıklıklarla onu olmadığı başka bir kılıfa zorla tıkmaya çalışmak, ve bu süreçte onu daha kötü yapmak yerine olduğu gibi kabullenip benimsemeye çalışmak lazım bence.
-
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bir tuşla kullandığın motosikletin motor hissini değiştirmek kulağa hoş geliyor ama, şahsen çok taraftar değilim...
Çünkü elektrikli motosiklet bu sistem olmadan da:
Zaten fazlasıyla pahalı
Zaten fazlasıyla ağır
Zaten menzili fazlasıyla kısa
Zaten şarj süresi yeterince uzun
Bu sistem, içten yanmalı motoru taklit etmek adına bunların hepsini daha kötü yapıyor.
Yapmacıklık uğruna gereksiz ağırlık bence.
Açıkçası Nissan'ın bazı modellerinde CVT'nin normal vites değişimini emüle etmek için suni olarak devir arttırıp azaltmasını bile komik, saçma ve itici buluyorum.
CVT zaten tipik otomatik şanzımandan daha üstün, sonsuz kademeli bir sistem. İlle de insanlara alıştığını verecem diye sistemi sub optimal çalıştırmak komik ve anlamsız geliyor bana. Honda kendi CVT uygulamalarında öyle yapmadı mesela.
Her yeni teknoloji iyi ya da kötü kendi karakteriyle geliyor. Bu karakteri reddedip, türlü yapmacıklıklarla onu olmadığı başka bir kılıfa zorla tıkmaya çalışmak, ve bu süreçte onu daha kötü yapmak yerine olduğu gibi kabullenip benimsemeye çalışmak lazım bence.
Videodan anladigim kadariyla adamlar zaten motosikletten cok uygulamayi diger motosiklet ureticilerine satmak istiyorlar. Uygulama derken; mantik + yazilim
Muhtemelen diger ureticiler bu fikri (uygulamayi) daha iyi bir sekilde gelistirecektir.
-
Sevmedim, ama emeğe fikre saygım sonsuz. Sadece bu sistem var diye bir elektrikli motosiklete daha fazla para ödemem.
-
Merhaba,
Elektrikli oluşu malum sebeplerle hoş. Ancak motosikleti hiç beğenmedim.
-
sisteme bayıldım ama extra ağırlık yapar o aletler :D
-
Ses hiç lazım değil. Jet motoru sesine benzer bir ses var zaten. Zamanla geliştilip çok daha iyi noktalara gelir diye düşünüyorum.
Şimdiden H2 ile drag yapabilecek yerlere gelmiş olması gelecek için fikir veriyor.
-
08 Aralık 2020, 12:04
#10
Bazı arkadaşlar olayı yanlış anlamış orada kadın diyor ki. Motor sürücülerinin elektrikli motorlardan en çok şikayet ettikleri nokta elektrikli motorların hissiz olması. Bu firmada motor SESİ ni TİTREŞİM imi VİTES geçişlerini hissetirmek için bir simülasyon hazırlamış ve bunu his arayan motorcu kitlesine pazarlamaya çalışıyorlar. Kadın da zaten bunu belirtiyor aynı normal bir motosiklet gibi hissi var. İstemeyen ayarlardan bunların hepsini kapatabiliyor.
Kaç tanemiz elektrikli bir motor kullandı ki iki motor arasında farkı hakkıyla tecrübe edinebildi.
Yani ne oradaki motor satılık yada üretilecek nede bu sistemi sadece ses için yapıyorlar.
-
08 Aralık 2020, 12:25
#11
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Bazı arkadaşlar olayı yanlış anlamış orada kadın diyor ki. Motor sürücülerinin elektrikli motorlardan en çok şikayet ettikleri nokta elektrikli motorların hissiz olması.
...
Kaç tanemiz elektrikli bir motor kullandı ki iki motor arasında farkı hakkıyla tecrübe edinebildi.
Zero SR test sürüşü yaptım. 0-100 km hızlanması 3.3 saniye olan bir elektrikli motosiklet. Şahsen çok etkilendim. Fiyatı daha uygun olsaydı SDR'a tercih ederdim.
Nesinden etkilendim?
Gazi verdiğinizde gürültü çıkmıyor. Adeta gökten bir el inip arkadan sizi tutup uçuruyor. Aynı hızlanmayı 600cc SS ile yapsaydım 1 km çevrede uyuyan bebek kalmazdı. Ama gıkı çıkmadan uçup gitti motosiklet. Hiç gayret etmeden, kasmadan, gürültü patırtı yapmadan, bu kadar sakin ama bir o kadar da vahşi hızlanma beni etkiledi...
Güç tepkisi aşırı lineer. Tork eğrisi sıfır devirden itibaren dümdüz. Vites denen şey, içten yanmalı motorların düzensiz tork üretimi yüzünden var, ve motorun ürettiği gücün yaklaşık yüzde onunu hiç ediyor. O yüzden ne Zero da, ne de Tesla da vites yok. İçten yanmalı motora benzetecem diye elektrikli motosiklete şanzıman koymak demek, onu daha kötü yapmak demek...
Açıkçası Zero kullanıp ta burun kıvıran daha görmedim ben... Etkilenmemek elde değil. Tek problemi fiyatı ve şarj durumu, her elektrikli araç gibi...
-
08 Aralık 2020, 13:20
#12
Hayatında 4 silindirli motosiklet kullanmamış kişiler elektirik çağına hızlı bir şekilde uyum sağlayacaklardır. Yeter ki ömrümüz yetsin de ekonomik olarak alınabilir ve pratik olarak kullanılabilir zamanlara erişelim. 227.81 nm torku her devirde vermesi 200 Hp güce sahip olmasıyla daha şimdiden hayal sınırlarımı aşan modeller ortaya çıkmış durumda.
Hissiyattan şikayet edenler olur mu? Olur... Bu şikayetler çoğunluğu bağlar mı? Bağlamaz...
Aşağıdaki videoda sürücü hissiyatını saklamamış. Çığlık atmaya başlamış.
-
08 Aralık 2020, 13:48
#13
AzÇok adlı üyeden alıntı
Hayatında 4 silindirli motosiklet kullanmamış kişiler elektirik çağına hızlı bir şekilde uyum sağlayacaklardır.
değil 4, 6 silindirli kullananlar da sağlar bence...
-
08 Aralık 2020, 13:57
#14
kücük ekranda izlerken adamı Messi; kadını da Vikings'teki Lagertha zannettim
-
08 Aralık 2020, 14:47
#15
Sunu birakip kacmak icin geldim. Emulaci abiler Energica uzerine uygularsa ne olur bilemedim.
-
08 Aralık 2020, 16:37
#16
Bence gayet güzel düşünülmüş, en azından kişiselleştirme adına iyi bir gelişme. Gelecekte belki kimse rağbet göstermeyebilir. Nede olsa makineleşen dünyada hislere pek yer olmayacak.
-
08 Aralık 2020, 20:10
#17
hemşerim yapmış
duygulandım
da
niye yapmış anlayamadım
-
08 Aralık 2020, 22:43
#18
Aslında kullandığın herhangi bir motosikletin hayalindeki motosiklet gibi ses çıkarması hatta bu sesi sadece kask içine verebilmesi dahiyane bir fikir. Yüksek motivasyon nedeniyle sürüşün tehlikeye atılması riskini barındırıyor ama gelecekte 10 kw güç üreten bir elektrikli motosikletin sesinin 90'lı yılların 4 silindir acaip spor makineleri gibi ses çıkardığını düşünsenize..Bence çok farklı bir deneyim olurdu. @gurcanozturk arkadaşımın paylaştığı videodaki motorun da S1000rr'ı parçalaması da hoş bir görüntü olmuş.
-
09 Aralık 2020, 01:01
#19
hasmet adlı üyeden alıntı
Güç tepkisi aşırı lineer. Tork eğrisi sıfır devirden itibaren dümdüz. Vites denen şey, içten yanmalı motorların düzensiz tork üretimi yüzünden var, ve motorun ürettiği gücün yaklaşık yüzde onunu hiç ediyor. O yüzden ne Zero da, ne de Tesla da vites yok. İçten yanmalı motora benzetecem diye elektrikli motosiklete şanzıman koymak demek, onu daha kötü yapmak demek...
İyi de bak sende yanlış anlamışsın olayı adam orada şanzıman yok Şanzımanı taklit eden bir similasyon var diyor. Ayrıca elektirikli araçlar yüksek hızlarda aşırı enerji tüketimin den dolayı yeni nesil versiyonlarında vites koyma denemeleri yapıyorlar. En yakınımız dan piyasada satılan poche taycan iki vites lidir kymco nun yeni tanıttığı motor da iki vitesli imiş ve gelecekte bir ihtimal diğer firmaların da iki vitesli ea larda göreceğiz. Yani vites kötü birşey değil. Aynı devirde daha yüksek hızlara çıkabilmek için bir ihtimal gerekli olacak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)