Türkiye'de motosiklet almak imkansız hale geldi 2015 de 1300 lira maaş alıyordum Honda spacy 5.800 liraydı şuan asgari ücret 2300 lira spacy 21.400.
O vurgun hep vardı zaten hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
250 cc sınıfı da lüks artık hocam. Hangi 250 cc gerçek anlamda 50 bin TL eder?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
Motosiklet almakla da iş bitmiyor ki. Ekipman fiyatları da aşırı yüksek Euro'dan dolayı. Shoei kasklar 7 bin tl olmuş. Deri tam korumalı eldivenler 2-3 bin tl. Montlar 4-5 bin tl. Akıl işi değil artık maalesef.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Bu millet nankör nankör. Herkesin altında son model telefon, araba ve ev var. Ekonomi çok iyi. Avrupa bizi kıskanıyor.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
fiyatlar pahalı ama sana bana daha doğrusu motosiklet hobisinin içinde olana.yani ben 5 6 sene önceki fiyatları hatırlıyorum.şu an motora başlıcak adamın zerre haberi zerre fikri yok.arabaya bakıyor 150 bintl den ucuz araba yok.diyor ayağım yerden kesilsin motor alıyım xmax 40 bin bedava r25 50bin bedava 700lük olsun 80bin yarı yarıya bir fiyatı oluyor.bu hesaba göre yeni başlayanlar haberi olmayan parası olan bir kitle için fiyatlar makul.marka model fark etmez euro dolar+vergi işi bitiriyor.arkadaşların dediği gibi 80 milyonda alıcısı bitmez bu işlerin.ben keyfi değiştirebilicek kadar para kazanıyordum.şimdi daha çok kazanıyorum ama keyfi olarak aldığım baktığım motorlar 2 3 kat pahalandı.benim maaşım bu kadar katlanmadı şu andan itibarende KEYİF kısmı tamamen bitmiş durumda.mt07 den sonra alıcağım tek motor xmax250 olucaktır daha tepeye çıkmam imkansız anlamsız bir borç.
avrupada r3 almanız 1500 euro maaş alan biri için 3 ay sürer 5000euro civarında.mt07 7000euro 6 ay içinde 1500 euro kazanan adam bunuda alabilir.tr de hayal olarak tanımlanan şeyler gelişmiş ülkelerde çar çöp ten daha değerli değil.bu işlerin koptuğu yeri hepimiz canlı canlı görücez az kaldı
''sahibinden satılık r25 2019 rodaj derdi yok 8000km ekstra tankpad takılı zinciri yeni yağlandı
pazarlıksız 54500 son fiyat''
ilanlarına hazırlıklı olun
Motorlarımız tekrar kıymetlendi.
8000 liralık motora biniyordum şimdi 27000'lik motora biniyorum.Altın falan halt etmiş yanında böyle bir yatırım
Herkes kıymet biliyor , elindekine sahip çıkıyor (ben gece kalkıp yerinde mi bakıyorum , daha yeni 3 ayrı zincirle demire bağlı + disk kilidi olan Xmax gördüm).Maymun iştahlılık bitti.Öyle 3 ay bineyim değiştireyim yok , sattık mı bir daha alamayız diyoruz.
Verimlilik artışı muntazam.İsraf son buldu...
Pozitif düşünce
Ne bekliyorsunuz indirim yapmalarını mi? Böyle konular açmayın arkadaşlar lüzumsuz yani euro 50 TL bile olur gayet normal dünyayı yöneten sistem belli isterse dolar euro 100 TL olur tornete bineriz sıkıntı yok aşalım artık bu konulari
40 bin liraya sıfır km r25 aldım 3 ay önce. hadi şu an sıfırına 50 bin lira de. 50 bin liraya alınacak ikinci el arabaya sanayide sürekli 300-500 lira belki de daha fazla masraf çıkarır. 20 yaşındaki arabaların 60 binli rakamlara satıldığından bahsetmiyorum bile gerisi sen düşün.
ben motoru aldığımdan beri servis bakımı hariç tek kuruş harcamadım. birkaç güne kış lastiğimi de alıp kışın da kullanacağım mesela. cebinde çok parası olmayan adam gidip ucuz araba alıyor mecbur ama alınca da sanki taksit öder gibi sanayiye gidiyor. eskisi gibi 10 yaşında arabayı 40-50 bine alabilecek olsak söylediklerinde haklı olurdun ama o zaman da motosikletler bu kadar pahalı değildi zaten. olay aslında tamamen fiyat-performans olayı.
aslında o arabayı 40-50 bin'e aldıktan sonra bi 10 lira da zaman içinde masraf yapıyorsun. paran dışında giden zamanını ve arabanı kullanamadığın süreleri söylemiyorum bile.
unutmamak gereken şey şudur ki; arabaya veya motora verdiğin parayı fazlasıyla geri alırsın ama yaptığın masrafı geri alamazsın. yani atıyorum R25 100 bin lira olsun mesela. satarken sen 100 bin lirayı belki fazlasını geri alırsın. ama o motora 10 bin lira masraf yapmış olsan gidip alıcıya 10 bin lira masraf yapmıştım o yüzden piyasasından 10 bin lira fazla istiyorum diyemezsin. dersin ama satılmaz. yani yaptığın masrafı satarken alıcıdan isteyemezsin. belki yaptığın masrafı dahi söyleyemezsin alıcıda kötü intiba bırakmamak için.
ne yazık ki suç bizde değil. kimde olduğunu hepimiz biliyoruz.
Arabaların masrafları motosikletten az hatta bakım masrafları bile daha ucuza geliyor. Gidip motor almayın araba alın demiyorum ki bende foruma üyeyim ve daha 1 ay önce 70 bin lira kadar para verdim motora. Ancak gerçekten alınan riskler, ekipman ıvır zıvır deyince motosiklet ulaşımdan ziyade ancak hafta sonları hobi olarak binilir vaziyete geldi.
Tabi 250cc motor fiyatlarına düzgün araba beklenmesi mümkün değil ancak bugün en sağlam denilen motordan standart bir araba daha dayanıklı. Bugün sanırım r25 gibi bir motor için gerekli olan bütçeye sanırım almera, civic gibi yaşlı da olsa mekanik olarak sorunsuz araçlar alınabilir.
Son 3-4 sene de 250cc motora 20.000 lira bile astronomik bir ücret derken 50 binlere geldik. Gelen zamlar kadar maaşın da gelirin de artış yaşayan var mı? Maalesef yaşadığımız ülkenin ekonomik koşulları bok gibi. Araba fiyatları sabit durmadı ancak demek istediğim amaç ulaşım ise motosiklet maalesef artık lüks.
Motosikletim haricinde 2015 model orta seviye bir arabam da var. Arabanın genel masrafı motorumdan daha uygun. 1-1.5 yılda bir temel bakım yaptırıyorum sadece. Motosikletin de bakım aralıkları uzun aslında ama totalde harcanan masraf daha çok. Sırf lastiklere 2150 TL para verdim bu yaz. Ekipmanlar desen, Euro kuruyla geldiği için ateş pahası artık. Şöyle bir kaliteli ekipman alamıyoruz adam akıllı. Maaşımız desen her ay sabit. O yüzden her ay daha çok batıyoruz. Ne olacak bu sonumuz bakalım.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Valla babamda Opel Corsa 1.2 var tüplü. Uzun yolda yokuş çok yoksa benim motor kadar falan yakıyor. Hatta baya yokuşlu yollarda seyahat ettik hala çok hesaplı. Bakımları yağına göre 10 veya 15binde bir yağ değişimi. Benim motosikletimde kullanım klavuzu 1000km de bir diyor. Kaliteli bir yağ koysan iki zamanlı masrafı çıkıyor ortaya. Eskiden 1.6 corollamız vardı efsane kasa bozulduğu nadirdir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)