Kapı Açma Kazalarını Önleyecek Sistem !
Reklamlar
-
Bisiklet ve motorsiklet kullanıcıları için büyük tehlike arz eden otomobil kapılarının neden olabileceği olası kazaların önüne geçiliyor. Ford Mühendisleri tarafından “Yolu Paylaş” vizyonuyla motosiklet, bisiklet ve scooter kullanıcılarının yaşadığı tehlikelerin önüne geçmek için geliştirilen Çıkış İkazı teknolojisi bu tür kazaları azaltacak bir çözüm olacak.
TEHLİKE ANINDA SENSÖRLER DEVREYE GİRİYOR
Ford'un yeni geliştirdiği ‘Çıkış İkazı' teknolojisi, motosiklet, scooter ve bisiklet sürücülerinin kapı çarpma kazalarından korunabilmesini sağlıyor. Sistem, park etmiş bir aracın kapısının açılmasının bir çarpışmaya neden olabileceğini tespit ederse, sürücüyü veya yolcuyu tehlikeye karşı uyaran bir alarm çalıyor. Yan aynalar ve kapılardaki parlak kırmızı LED’ler bisiklet, scooter ve motosiklet sürücüleri için görsel bir uyarı olarak yanıp sönmeye başlıyor.
Ford araçları halihazırda bisikletçileri otomatik olarak algılayıp frenleyebilen ve kör noktalardan geçenleri algılayan sensörlere sahip bulunuyor. ‘Çıkış İkazı' ise bu mevcut sensörleri kullanarak, araca yakın bisiklet, scooter ve motosikletlerin hareketlerini analiz ederek, devreye giriyor.
Aracın yakınından bu türde geçecek diğer vasıtalar uzaklaşıncaya kadar kapılar kitleniyor ve tam olarak açılmıyor. Kısa süreli bu kilit sistemi ile motosiklet kazaları azaltılacak. Bu özellik acil durumlarda sürücü ve yolcular tarafından devre dışı bırakılabilecek.
Kaynak: Sözcü
Reklamlar
-
Kapı açma kazalarını izleyiniz, %90 motorun hatasıdır. Adam sağa yanaşıyor, sağ kapısını açıyor, ama sen o kapıya çakıyorsun. Sonra otomobiller bizi görsün.. Yukarıdaki fotoğrafta bile ikaz ışıkları sol kapıda. Araçların sağından geçerken aslında oraya ait olmadığınızı, bir aksilik olursa olayın sizin ( yani bizim) sorumnluluğunda olduğunu bilmek gerekir. Bu zihniyetle biz o ışığa da çarparız.
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Genelde soldan inen yocuda şöförde kendi canlarını tehlikeye atmamak için kontrol ediyorlar.
-
işe yarama oranı 1/50 falan olur bu sistemin.
teoride işe yarar sadece.
-
Adam kapıyı açacak, sistem gelen motosikleti görecek ve alarm çalacak, adam alarm sesini duyup birisinin kapıya çarpmak üzere olduğunu farkedecek ve kapıyı kapatacak ve bu sırada kapıya çarpacak olan motosiklet hala çarpmamış olacak. Olmayacak iş.
Doğrusu aynada bulunan bir sensör sensör arabanın kapısının açılacağı konuma gelen bir cisim olup olmadığını daha kapı açılmadan hesaplamalı ve çarpışma olmaması için kapıyı kilitlemeli. Kapı en başta hiç açılmayacağı için kesin çözüm olur.
-
Ben sistemi yanlış anlamadıysam , atıyorum ikaz esnasında kapının yaklaşık 10 cm den daha fazla açılmasına izin
vermiyor. Bizler de etrafımızdaki araçlarla aramızda bir 15 cm mesafe bırakalım artık.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Adam kapıyı açacak, sistem gelen motosikleti görecek ve alarm çalacak, adam alarm sesini duyup birisinin kapıya çarpmak üzere olduğunu farkedecek ve kapıyı kapatacak ve bu sırada kapıya çarpacak olan motosiklet hala çarpmamış olacak. Olmayacak iş.
Doğrusu aynada bulunan bir sensör sensör arabanın kapısının açılacağı konuma gelen bir cisim olup olmadığını daha kapı açılmadan hesaplamalı ve çarpışma olmaması için kapıyı kilitlemeli. Kapı en başta hiç açılmayacağı için kesin çözüm olur.
Zaten oyle.
0:25 "...and momentarily prevents the doors being fully opened..."
Kapiyi hic acilmadan kilitlemesi muhtemelen baska sorunlara yol acabilir. Bu sekilde de calisiyor zaten.
-
windowsdaki gibi kapıyı acmaya calısırken "emin misiniz" sorusu sorsunlar
-
Kapı açmada kazayı engellemek için çok basit yöntemler var önemli olan halkı bilinçlendirmek sürücü sol koluyla laps diye kapıyı açarsa kaza olur ama sağ koluyla dönerek açarsa arkasına mecburen bakmak zorunda kalır.
Aynı şey arabadaki diğer insanlar için de geçerli Kapıyı,Kapıya uzak kolunu kullanarak açacaksın.
-
Kapıyı ayağıyla açan denyolar için ayak ıssıran kapı yapsalar oda fena olmaz
-
caddelerde arabalar sağa park ediyor ve sol kapıdan iniyorlar, doğal olarak bizde arabanın yanından geçerken "acaba bu adam kapıyı açıcak mı" diye düşünerek geçiyoruz, durmanın yasak olduğu yerde araç durdurup yolcusunu indirenler oluyor.
başıma çok geldi, genelde duran arabaların yanında çok yavaş bir şekilde ve sürücüyü seyrederek geçiyorum yani aynadan görüyorum adamı, yanına geldikten sonra daha bakmanın bir anlamı yok, arabanın baya bir gerisinden başlıyorum adamın hareket analizini yapmaya, bakın bir motor sürücüsü olarak o kadar çok şeye hakim olmaya çalışıyoruz ki bu bazen insanı bunaltıyor.
yola bak, arabalara bak, etrafa bak, arabaların içerisindeki sürücü ne yapıyor ona bak, bak oğlu bak, istanbulda motosiklet sürmek bazen çok sıkıcı oluyor.
-
Ohoooo arkandan seni sıkıştıran denyoya 1sn bakarken, önündeki arabanın fren yapması ile patlaması riski de bol. Ben mümkün mertebe şehir içinde motosiklet kullanmıyorum artık.
-
bunun yerine gerizekalı olan araç sürücülerini eğitsek daha mantıklı değil mi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)