Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kapı Açma Kazalarını Önleyecek Sistem !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Bisiklet ve motorsiklet kullanıcıları için büyük tehlike arz eden otomobil kapılarının neden olabileceği olası kazaların önüne geçiliyor. Ford Mühendisleri tarafından “Yolu Paylaş” vizyonuyla motosiklet, bisiklet ve scooter kullanıcılarının yaşadığı tehlikelerin önüne geçmek için geliştirilen Çıkış İkazı teknolojisi bu tür kazaları azaltacak bir çözüm olacak.

    TEHLİKE ANINDA SENSÖRLER DEVREYE GİRİYOR

    Ford'un yeni geliştirdiği ‘Çıkış İkazı' teknolojisi, motosiklet, scooter ve bisiklet sürücülerinin kapı çarpma kazalarından korunabilmesini sağlıyor. Sistem, park etmiş bir aracın kapısının açılmasının bir çarpışmaya neden olabileceğini tespit ederse, sürücüyü veya yolcuyu tehlikeye karşı uyaran bir alarm çalıyor. Yan aynalar ve kapılardaki parlak kırmızı LED’ler bisiklet, scooter ve motosiklet sürücüleri için görsel bir uyarı olarak yanıp sönmeye başlıyor.

    Ford araçları halihazırda bisikletçileri otomatik olarak algılayıp frenleyebilen ve kör noktalardan geçenleri algılayan sensörlere sahip bulunuyor. ‘Çıkış İkazı' ise bu mevcut sensörleri kullanarak, araca yakın bisiklet, scooter ve motosikletlerin hareketlerini analiz ederek, devreye giriyor.

    Aracın yakınından bu türde geçecek diğer vasıtalar uzaklaşıncaya kadar kapılar kitleniyor ve tam olarak açılmıyor. Kısa süreli bu kilit sistemi ile motosiklet kazaları azaltılacak. Bu özellik acil durumlarda sürücü ve yolcular tarafından devre dışı bırakılabilecek.

    Kaynak: Sözcü



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Kapı açma kazalarını izleyiniz, %90 motorun hatasıdır. Adam sağa yanaşıyor, sağ kapısını açıyor, ama sen o kapıya çakıyorsun. Sonra otomobiller bizi görsün.. Yukarıdaki fotoğrafta bile ikaz ışıkları sol kapıda. Araçların sağından geçerken aslında oraya ait olmadığınızı, bir aksilik olursa olayın sizin ( yani bizim) sorumnluluğunda olduğunu bilmek gerekir. Bu zihniyetle biz o ışığa da çarparız.
    espresso ve olcaytuna bunu beğendiler.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  3. #3
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Genelde soldan inen yocuda şöförde kendi canlarını tehlikeye atmamak için kontrol ediyorlar.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    işe yarama oranı 1/50 falan olur bu sistemin.

    teoride işe yarar sadece.

  5. #5
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Adam kapıyı açacak, sistem gelen motosikleti görecek ve alarm çalacak, adam alarm sesini duyup birisinin kapıya çarpmak üzere olduğunu farkedecek ve kapıyı kapatacak ve bu sırada kapıya çarpacak olan motosiklet hala çarpmamış olacak. Olmayacak iş.

    Doğrusu aynada bulunan bir sensör sensör arabanın kapısının açılacağı konuma gelen bir cisim olup olmadığını daha kapı açılmadan hesaplamalı ve çarpışma olmaması için kapıyı kilitlemeli. Kapı en başta hiç açılmayacağı için kesin çözüm olur.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Ben sistemi yanlış anlamadıysam , atıyorum ikaz esnasında kapının yaklaşık 10 cm den daha fazla açılmasına izin
    vermiyor. Bizler de etrafımızdaki araçlarla aramızda bir 15 cm mesafe bırakalım artık.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam kapıyı açacak, sistem gelen motosikleti görecek ve alarm çalacak, adam alarm sesini duyup birisinin kapıya çarpmak üzere olduğunu farkedecek ve kapıyı kapatacak ve bu sırada kapıya çarpacak olan motosiklet hala çarpmamış olacak. Olmayacak iş.

    Doğrusu aynada bulunan bir sensör sensör arabanın kapısının açılacağı konuma gelen bir cisim olup olmadığını daha kapı açılmadan hesaplamalı ve çarpışma olmaması için kapıyı kilitlemeli. Kapı en başta hiç açılmayacağı için kesin çözüm olur.
    Zaten oyle.

    0:25 "...and momentarily prevents the doors being fully opened..."

    Kapiyi hic acilmadan kilitlemesi muhtemelen baska sorunlara yol acabilir. Bu sekilde de calisiyor zaten.

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    windowsdaki gibi kapıyı acmaya calısırken "emin misiniz" sorusu sorsunlar
    myagdi bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Kapı açmada kazayı engellemek için çok basit yöntemler var önemli olan halkı bilinçlendirmek sürücü sol koluyla laps diye kapıyı açarsa kaza olur ama sağ koluyla dönerek açarsa arkasına mecburen bakmak zorunda kalır.

    Aynı şey arabadaki diğer insanlar için de geçerli Kapıyı,Kapıya uzak kolunu kullanarak açacaksın.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    siyanoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2019
    Kapıyı ayağıyla açan denyolar için ayak ıssıran kapı yapsalar oda fena olmaz
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    caddelerde arabalar sağa park ediyor ve sol kapıdan iniyorlar, doğal olarak bizde arabanın yanından geçerken "acaba bu adam kapıyı açıcak mı" diye düşünerek geçiyoruz, durmanın yasak olduğu yerde araç durdurup yolcusunu indirenler oluyor.

    başıma çok geldi, genelde duran arabaların yanında çok yavaş bir şekilde ve sürücüyü seyrederek geçiyorum yani aynadan görüyorum adamı, yanına geldikten sonra daha bakmanın bir anlamı yok, arabanın baya bir gerisinden başlıyorum adamın hareket analizini yapmaya, bakın bir motor sürücüsü olarak o kadar çok şeye hakim olmaya çalışıyoruz ki bu bazen insanı bunaltıyor.

    yola bak, arabalara bak, etrafa bak, arabaların içerisindeki sürücü ne yapıyor ona bak, bak oğlu bak, istanbulda motosiklet sürmek bazen çok sıkıcı oluyor.

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ohoooo arkandan seni sıkıştıran denyoya 1sn bakarken, önündeki arabanın fren yapması ile patlaması riski de bol. Ben mümkün mertebe şehir içinde motosiklet kullanmıyorum artık.

  13. #13
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    bunun yerine gerizekalı olan araç sürücülerini eğitsek daha mantıklı değil mi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)