Honda Türkiye 2020'de Hangi Modelleri Getirecek...
Reklamlar
-
Otomobil, motosiklet, mobilite, rota gibi konuları radyoda gündeme taşıyan Halil Okşit ve Memduh Taşlıcalı ile Otoajanda; Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer’i konuk etti.
Aynı zamanda Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı olan Kılıçer, Honda’nın 2020 ve sonrası planlarını; Honda Civic, Accord, Honda e, Jazz, yeni City, CR-V, HR-V, Africa Twin, CBR ve daha birçok modelle ilgili beklentileri, otomobil dünyasındaki son gelişmeleri; motosiklet konusunda atılan yeni adımları anlattı. İşte Radyo Gedik‘te yayınlanan programdan satır başları…
11:30 Yılın son günleri müşteriler bayilerde otomobil bulamamaktan şikayetçi, Honda da durum nasıl?
Fiziksel olarak araç var mı malesef yok. Birçok markada stoklar bitmiş durumda. Bunun nedeni yılın geride kalan dönemindeki büyük daralma oldu. Bankaların sağladığı uygun krediler ve hurda indirimi 31 Aralık’ta bitiyor. Bu da insanların satın alma kararını öne çekmede etkili oldu. Ancak 2019 Ocak ayından bugüne 3’er aylık periyotta ilk 3’te yüzde 55-60 daralma oldu, zamanla azaldı ama temmuz ağustos çok kötü idi.
Otomobilde sipariş 4 aylık bir süreç demek. Yani 4 ay önce yılın son çeyreğindeki bu artışı görmek mümkün değil. Aşırı dalgalanma var. Yerli üretim olanlar için de durum pek farklı değil; belki lojistik olarak yoldan bir miktar kazanç olabilir.
Şimdi Ocak sonrasını nasıl yönetiriz onu düşünmeye başladık.
21.10: Moted başkanı olarak biz motosiklet endüstri derneği olarak tüzükte önemli bir değişiklik yaptık. Sağlıklı bir motosiklet kültürü oluşturmak istiyoruz. Eğitimden devlet kurumlarına kadar uzanan bir süreç bu. Bunu yapamazsak 100 binlik motosiklet pazarında sıkışır kalırız.
Motosiklet vergileri gözden geçirilmeli. Daha bilinçli kullanım için bu önemli.
Elektrikli Honda Nisan sonrası Türkiye’de
Elektrikli araçlar konusunda neler olacak?
Honda 2025 yılında Avrupa’da sattığı araçların yüzde 70’i elektrikli olacak açıklaması yaptı, ardından 4 ay sonra bunu yüzde 100 olarak açıkladı. Yani 5 yıl sonra Honda Avrupa’da benzin ya da dizelle çalışan araç satmayacak. Asya ya da diğer pazarlarda petrolle çalışan modeller olacak tabi. Türkiye nereye gidecek, bakacağız. Yerli otomobilin elektrikli olması bu alana odaklanılacağını gösteriyor ama altyapı zaman alacak, tüketici elektrikli otomobile hemen alışamayabilir, mutlaka hibrit araçlar olacak.
Elektrikli Honda e Nisan ayından sonra Türkiye’ye getirilecek. Bunu sadece pazarlama değil satış için de gündemimizde tutacağız.
Yerli üretim bitiyor, bundan sonra ne olacak? sorusuna cevap olarak net bir şekilde sadece bir iki modele bağlı kalmayacağız. Bugünden çok daha fazla model isimleri ile müşterilerimiz karşı karşıya kalacak. Üretim Tayland’a kaydıktan sonra neler olacak çalışıldı hepsi.
Bugüne göre çok daha fazla segmentte model ile müşterilerin karşısında olacağız. Jazz, City, Accord, HR-V ve diğer modeller… Tabii Civic gözdemiz olmaya devam edecek; çeşitlilik zengin olacak.
Honda yüzde 5.5 pp altını artık gündeminde tutmaz.
42 bayimiz var, marka için çok yatırım yaptılar, üretim bittkten sonra model çeşitliliği ile daha güçlü geleceğiz. Pazar payı 5 yıl önce yüzde 2.5 idi, seneye 5.5-6 pazar payı planladık. Daha aşağı olması gündemimizde değil. Markayı daha yukarı taşımak istiyoruz.
En sevdiğim rotalar Tekirdağ-Uçmakdere. İkincisi Şile-Ağva günübirlik. Üçüncüsü Karadeniz’de Sinop, çok güzel bir rota. Birde İzmir Karaburun yarımadası muhteşem bir rota.
Africa Twin ne zaman gelecek?
Dakar’da defalarca kupa alan bir motor son 3 yılda Avrupa’da satışlar 185 bine ulaştı. Her yola uygun bir motosiklet. Yeni Africa Twin 1100 cc olarak yeni motorla devam ediyor. Apple Car Play var, yepyeni süspansiyon sistemi var. Ön siparişler başlıyor bu hafta, Şubatta fuarda fiyat belli olacak. Africa twin Türkiye’de bu yıl 850 adet satışa ulaşacak. Önemli bir filo için konuştuk, polis teşkilatı için.
2020 honda motosiklet ne olacak? Türkiye pazarı 2019’da 105 bin oldu. Bu da 15 yılın en düşük olanı. 2020’de 115 binden yukarı çıkmaz. Yüzde 23-24 pazar payı ile Honda bu yıl 24.500 motosiklet satarak 5 yıldır süren liderliğini koruyacak.
Şubatta diğer efsane CBR 1000 RRR gelecek, güç performansın zirvesi. MotoGP de yarışan motosikletin altyapısı ile aynı.
HONDA MOTOSİKLET AKSESUARLARI DA SATACAK
Motosiklet almaya gelenlere “Paranızın belli bir kısmı ile eğitim alın, bir kısmı ile gerekli ekipmanları temin edin geri kalanı ile de ihtiyaçlarınıza cevap verecek bir motosiklet modeli alın” diyorum.
Honda olarak bir haber vereyim; bayilerimiz artık motosiklet aksesuarları da satmaya başlayacak. Honda lisanslı güvenlik ekipmanları olacak, ceket pantalon çizme vs.
Kaunak: Radyogedik
Reklamlar
-
Sevgili Honda ?
Şu Africa twin'e bi şaft takın artık , iyi çalışmalar (fikir bubası olarak , bana'da bi siyah hedaye edersiniz.)
-
Bu fiyatlarla getirseniz ne olur getirmeseniz ne olur?
-
CB500X getirmiyorsanız okumuyorum...
-
Piyasada düşük cc cruiser açığı varken Rebel 300/500 modellerini getirmeyen Honda'dan hiçbir şey beklemeyin derim.
-
İstekdikleri kadar söyleşi röportaj yapsınlar bu yüksek kur ve vergilerle düşen alım gücü ile bütün markalar son 20 yılın en düşük satış rakamlarını görecekler.ÖTV nin acilen motosiklet sektöründen kaldırılması gerekli yoksa bu yıl markalar yavaş yavaş ülkeden kaçmaya başlar.
-
Rally 250 gelecek mi acaba
-
Aynen devam edecek alabilen alacak o kadar her zam zamanı söyleniyoruz ama yine satılıyor bu aletler kim alıyor bu aletleri ?
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Sevgili Honda ?
Şu Africa twin'e bi şaft takın artık , iyi çalışmalar (fikir bubası olarak , bana'da bi siyah hedaye edersiniz.)
Şaftlı africa diye birşey olamaz.
Off-road özellikli bir motorda şaft beklentisi zaten olmamalı.
Ama dersen ki şu crosstourer i artık bir guncelleyin, o zaman 2021 i beklemek gerekiyor.icerden aldığım bilgilere göre vfr1200 üretimi duruyor ve yeni bir model geliyor..çok yüksek ihtimal şaftlı olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
nanis61 adlı üyeden alıntı
Aynen devam edecek alabilen alacak o kadar her zam zamanı söyleniyoruz ama yine satılıyor bu aletler kim alıyor bu aletleri ?
82 milyonluk ülkede illaki motosiklet satılır,bu kadar şaşılacak bir durum yok.
Henüz Somali olmadık,ilerde inşallah.
-
31 Aralık 2019, 14:22
#10
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Şaftlı africa diye birşey olamaz.
Off-road özellikli bir motorda şaft beklentisi zaten olmamalı.
Ama dersen ki şu crosstourer i artık bir guncelleyin, o zaman 2021 i beklemek gerekiyor.icerden aldığım bilgilere göre vfr1200 üretimi duruyor ve yeni bir model geliyor..çok yüksek ihtimal şaftlı olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
82 milyonluk ülkede illaki motosiklet satılır,bu kadar şaşılacak bir durum yok.
Henüz Somali olmadık,ilerde inşallah.
Sırf muhalefet için yazdın sanıyorum , 1200 Gs'leri hangi kategoriye sınıflayalım ?
Zincir lobisinden nefret ediyorum , iki güne bir zincir yağlıyorum , bu söyleminiz tuhaf..
-
31 Aralık 2019, 14:59
#11
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Sırf muhalefet için yazdın sanıyorum , 1200 Gs'leri hangi kategoriye sınıflayalım ?
Zincir lobisinden nefret ediyorum , iki güne bir zincir yağlıyorum , bu söyleminiz tuhaf..
Africa ya şaft tak 21 on lastiği 19 yap derken o artık africa olmaz.
GS in africa karşılığı f850 dir.
Crosstourer örneğini de o yüzden verdim.
Tabii bu bahsettiğim yeni modelin ismi 1200 Africa olursa o zaman "beni dinlediler söyledik o kadar" diye sevinebilirsin ;)
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Sevgili Honda ?
Şu Africa twin'e bi şaft takın artık , iyi çalışmalar (fikir bubası olarak , bana'da bi siyah hedaye edersiniz.)
O motosiklete şaft taktığın anda bambaşka bir ağırlık dengesi dizaynı yapman lazım ve 10-20 kg arasında bir yük değişimi yaratırsın. VFR1200x bakacaksın şaftlı istiyorsan Şaftlı africa twin olmaz o motorla nerelere giriyor millet şaft heder olur.
-
Yeni Africa'lar 1100'cc'ye çıkıyor , şimdi bu'kadar bilir kişilere soralım , motor hacminde oynama yapılıp hacim arttığına göre , pekala şasi/gövde/atraım ile'de oynama yapılır değilmi ?
@Green Arrow , mağazana ilişkin bi bilgi bulamadım link veerirmisin ?
-
honda artık chopper cruiser getirmeli... cbr1000rrr ı kim nerde kullanacak?
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Yeni Africa'lar 1100'cc'ye çıkıyor , şimdi bu'kadar bilir kişilere soralım , motor hacminde oynama yapılıp hacim arttığına göre , pekala şasi/gövde/atraım ile'de oynama yapılır değilmi ?
@Green Arrow , mağazana ilişkin bi bilgi bulamadım link veerirmisin ?
Selam, blokta ekstrem bir değişim yok yapı itibarıyla. Euro 5 zorunluluğundan ötürü klasik cc büyütme yoluna gitti Honda'da. Şasi bağlantısı da değişmiş artık arka şasi sökülebilir durumda. Mutlaka egzoz ile alakalı da ateşleme kaynaklı değişiklikler olmuştur. Bunlar büyük değişiklikler ancak ekstrem değiller. Ancak siz aktarım tarzını da değiştirdiğiniz zaman iş komple yeni bir motor yapma noktasına taşınıyor. Bu arada 2016-2019 arası afrikalar bana göre çok dengesiz aletler, düşük hızlarda ve yüksek süratlerde ön kafa acayip dengesiz. Mesaj attım sana.
-
vallahi bakıyorumda herkes özel bişeyler bekliyor Honda'dan.
Ama godamanların beklentisi yüksek yere çakılacaklar bu sene.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
2025 ten itibaren otomobiller elektrikli olacak demişler ama bu iş Türkiye de kolay kolay olmaz bence. Aşılması gereken bir dünya problem var. Kaldı ki bizi ilgilendiren motosiklet kısmı onlarda da elektrikli modellere geçilecektir ancak o andan itibaren motosikletin ne tadı kalır ne tuzu. Bataryaların otomobillere göre daha ufak hacimli olması,ekstra ağırlık,sesten ve güçten feragat hiçbiri içten yanmalı ve benzinli motorun tadını veremez...
-
ysnka83 adlı üyeden alıntı
2025 ten itibaren otomobiller elektrikli olacak demişler ama bu iş Türkiye de kolay kolay olmaz bence. Aşılması gereken bir dünya problem var. Kaldı ki bizi ilgilendiren motosiklet kısmı onlarda da elektrikli modellere geçilecektir ancak o andan itibaren motosikletin ne tadı kalır ne tuzu. Bataryaların otomobillere göre daha ufak hacimli olması,ekstra ağırlık,sesten ve güçten feragat hiçbiri içten yanmalı ve benzinli motorun tadını veremez...
Elektrik motorunun yüksek torku ve her devirde yüksek gücü olunca elektrikli motorlar da gaza dokununca uçar gider. Kafa ütüleyen motor gürültüsü de kalmaz. Elektrikli motorlar yaygınlaşınca miss gibi olacak. Tek sorun batarya teknolojisi.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Elektrik motorunun yüksek torku ve her devirde yüksek gücü olunca elektrikli motorlar da gaza dokununca uçar gider. Kafa ütüleyen motor gürültüsü de kalmaz. Elektrikli motorlar yaygınlaşınca miss gibi olacak. Tek sorun batarya teknolojisi.
Zero DSR ile test surusu sonrasi tecrubeyle sabittir
-
ysnka83 adlı üyeden alıntı
......içten yanmalı ve benzinli motorun tadını veremez......
322 km top speed 480 km menzil li elektrikli motosiklet yapmışlar , birçok benzinli SS dan daha iyi değilmi ? 0-100 ü 1,5 sn dir bunun :D
https://www.log.com.tr/teknik-detayl...ersport-video/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)