Harley-Davidson'ın Düsük Ccli Motoru Üretime Hazır
Reklamlar
-
16 Aralık 2019, 13:53
#21
hasmet adlı üyeden alıntı
Insan haddi zatinda cok guvenilir bir tur degil
Konuyu daha fazla uzatmaya gerek duymuyorum bu sözünüz üzerine.
Bence yeterince açıklayıcı bir yorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
korkacak bişi yok, insanlar motoruna göre apaçi olmuyor sonucta (cg ve yere basık driftler hariç)
illa ki bi yerden calıyordur ama belirttiğim gibi 1/4 fiyatına motor alıyorsun illa ki ekstra özen isteyecektir.
" Tokatlayacak " kelimesini kullandın diye esprili amacı ile şöylemiştim sadece.
Reklamlar
-
16 Aralık 2019, 15:33
#22
harley markasının özünde cruiser yapısı var ancak birkaç yıldır daha genç kesime ulaşmak ve değişen piyasa koşullarına göre farklı konsept motorlarıyla strateji değişikliğine gitti firma ancak cruiser makine tarzının genci yaşlısı diye ayrım yapılmasınıda doğru bulmuyorum.Harleyin cruiser dünyasına ivme kazandırdığı ve değişik tasarımlarıyla piyasaya yön verdiği aşikar ama maliyetler noktasında aşırı pahalı olması ve servis tarafında da oldukça katmerli fiyatlar çekmesi harley sahibi olmayı ancak elit kesimin makinesi olarak benimsenmesine yol açtı.
Zaten dünya genelinde her markanın cruiser segmentinde erezyon yaşanıyor.Sanki bir şekilde cruisr makine tarzı dünya genelinde azaltılıyor gibi.Çeşitli sebebleri olabilir ama harley düşük cc bir motor yapacaksada cruiser segmenti üzerinden bir modelde yapması güzel olurdu,sonuçta fiyatlar aynı olacak.
Benim görüşüm farklı kesimlere üretecekleri makinelerin istedikleri satış oranlarını yakalayacağını düşünmüyorum zira alternatif motorlar çok fazla.Harleyin sadece bir bölgede başarı elde etmesi firma değerini ne kadar artırır bilemem ancak harleyin alınabilirlik ölçüler dünya gneelinde motor piyasasında yarışır şekle gelmez ise topyekün tarz değişikliği yapsalarda güçlü rakipleri karşısında belki eski satış değerlerini yakalamakda da zorlanbilirler.Kendi ülkelerinde zaten kemik bir kitlesi mevcut ve alım gücü bakımından harley abd nezlinde ülkemiz şartlarına göre daha uygun,en nihayetinde bir amerikan firması ve ürünler orada üretiliyor ancak avrupa ve asya şartları ekonomik koşullar sebebiyle harleyin istediği şartlarda değil,maliyetler çok yüksek ve bu harley markasını avrupa ve asya kıtasında elit kesimlerin motoru gözüyle bakılması algısını kıramaz,fiyatlar noktasında rekabetçi olmadıkları sürecede bu algıları aşamazlar.
-
24 Aralık 2019, 08:40
#23
YIL90 adlı üyeden alıntı
Haşmet bey,
Ben müşteriyi üzer demiyorum ki. Markalar adına doğru bulmuyorum diyorum.
Müşteri konusu ap ayrı bir konu olabilir.
Müşteri olarak ben Çin ürünlerini altından yapsalar tercih etmem ama. Tabi bu bir genelleme değil de çoğu markası bir çok sektörde kalite yoksunu, bana göre.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Yani şöyle dile getireyim.
Çin'in çelik kalitesi. Beton kalitesi. Plastik kalitesi. Bir çok sektörde satma amacı ile piyasaya sunduğu ürünlerin kalitesi bana göre çok ama çok vasat.
Bana göre Çin iyi bir ilizyonist.
Görsel olarak oluşturduğu algı dışında sunduğu bir özellik yok. ( en azından bu gün için )
Hatta bir gün denk gelirseniz konu motosiklet olduğu için motosiklet üzerinden örnek vereyim.
Kullanımı lastiği osu bus'u bir kenara.
Alın elinize diski muhtemelen tava katlar gibi katlarsınız.
Elektronik ürünlerde de bu vasatlık devam ediyor.
Bilgisayarını Telefonu Televizyonunu Projeksiyon aletini sökün.
İçinde ki parçalar oluşan koku, birleşim kalitesi lehim yerleri falan.
Beni daha iyi anlarsınız.
Şu koyu renkle işaretlediğim kısımlar hayatımda gördüğüm en içi boş yorumlardan biridir. Bizim insanımızın çoğu da böyle düşünüyor. Tıpkı zamanında Japon malları hakkında konuşulduğu gibi. Bizim uyanık yerli firmaların, olabilecek en ucuz fiyata ürettirip kendi markalarını basarak sattıkları ürünlerden yola çıkarak, kendi işlemcisini, cep telefonunu tasarlayıp üretebilecek noktaya gelmiş bir ülkeyi böylesine küçümseyen bir bakış açısı... İşte bu yüzden biz ilerleyemiyoruz. Bu yüzden iş hayatında ve ülke yönetiminde hiçbir konuda yeterince bilgisi olmayan boş insanlar, yaptıkları basit göz boyamalarla yukarılara kadar çıkabiliyorlar. O illüzyon dediğiniz şeyin kralını yapmakta ustayızdır ve bunu yeme konusunda da bizim üstümüze yoktur. Teknik altyapı sıfır ama yorumdan bol bir şey yok.
Harley'e gelirsem, yapmaya çalıştıkları şey bu dünya düzeninde gayet normal. Buna en çok sevinen de bizim uyanık distribütörümüz olmuştur herhalde. ABD'de herkesin kolayca alabildiği motosikletleri burada yıllarca ederinin dört misli fiyata millete kaktırdı. Geçen sene satış rakamlarında görmüştüm, bunlar yılda 450 küsür adet motor satmışlar. Bu kadar satışla o kadar bayi ve de distribütör ayakta kalabiliyor, millete atılan kazığın boyutunu bir düşünün. Muhtemelen şu anda çok zor durumdadır. Bizim, kendine kullandığı marka ile değer katan, asla hiçbir şeye tepki vermeyen insanımız bu motorlara verdiği fahiş paralarla övünüp kendince elit oldu. Harley bu işi yapmazsa muhtelemen batışa doğru gidecekti çünkü yukarıdaki yorumlarda yazıldığı gibi, motorlarını ABD dışında çok fazla satamıyor. Alıcı kitlesi giderek azalıyor. Elektrikli olan modelini de 30 bin $'a kimseye satamayacak. Zaten elektrikli araçlara bel bağlayan firmaların işi çok zor. O şarj süreleri, düşük menziller ve anormal fiyatlar ile o iş yürümez. Yürürse de ileride ortaya çıkacak enerji darboğazı ayrı bir problem olarak karşımıza gelecek. Diğer yandan 400 cc olan bu motor Benelli fiyatına bile üretilse bizde fiyatı yine 70 bin TL'den başlayacaktır, orası ayrı konu. Batana kadar hatamızdan dönmeyi bilmeyiz biz...
-
24 Aralık 2019, 08:51
#24
Seko adlı üyeden alıntı
Şu koyu renkle işaretlediğim kısımlar hayatımda gördüğüm en içi boş yorumlardan biridir. Bizim insanımızın çoğu da böyle düşünüyor. Tıpkı zamanında Japon malları hakkında konuşulduğu gibi. Bizim uyanık yerli firmaların, olabilecek en ucuz fiyata ürettirip kendi markalarını basarak sattıkları ürünlerden yola çıkarak, kendi işlemcisini, cep telefonunu tasarlayıp üretebilecek noktaya gelmiş bir ülkeyi böylesine küçümseyen bir bakış açısı... İşte bu yüzden biz ilerleyemiyoruz. Bu yüzden iş hayatında ve ülke yönetiminde hiçbir konuda yeterince bilgisi olmayan boş insanlar, yaptıkları basit göz boyamalarla yukarılara kadar çıkabiliyorlar. O illüzyon dediğiniz şeyin kralını yapmakta ustayızdır ve bunu yeme konusunda da bizim üstümüze yoktur. Teknik altyapı sıfır ama yorumdan bol bir şey yok.
Harley'e gelirsem, yapmaya çalıştıkları şey bu dünya düzeninde gayet normal. Buna en çok sevinen de bizim uyanık distribütörümüz olmuştur herhalde. ABD'de herkesin kolayca alabildiği motosikletleri burada yıllarca ederinin dört misli fiyata millete kaktırdı. Geçen sene satış rakamlarında görmüştüm, bunlar yılda 450 küsür adet motor satmışlar. Bu kadar satışla o kadar bayi ve de distribütör ayakta kalabiliyor, millete atılan kazığın boyutunu bir düşünün. Muhtemelen şu anda çok zor durumdadır. Bizim, kendine kullandığı marka ile değer katan, asla hiçbir şeye tepki vermeyen insanımız bu motorlara verdiği fahiş paralarla övünüp kendince elit oldu. Harley bu işi yapmazsa muhtelemen batışa doğru gidecekti çünkü yukarıdaki yorumlarda yazıldığı gibi, motorlarını ABD dışında çok fazla satamıyor. Alıcı kitlesi giderek azalıyor. Elektrikli olan modelini de 30 bin $'a kimseye satamayacak. Zaten elektrikli araçlara bel bağlayan firmaların işi çok zor. O şarj süreleri, düşük menziller ve anormal fiyatlar ile o iş yürümez. Yürürse de ileride ortaya çıkacak enerji darboğazı ayrı bir problem olarak karşımıza gelecek. Diğer yandan 400 cc olan bu motor Benelli fiyatına bile üretilse bizde fiyatı yine 70 bin TL'den başlayacaktır, orası ayrı konu. Batana kadar hatamızdan dönmeyi bilmeyiz biz...
yav adam fake hesap boşver.
boş konusmak için hesap acıp duruyor sürekli.
Japon sahibi olan cogu kişi çin i kötüler , sanki hepsi berbatmıs gibi.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
24 Aralık 2019, 09:39
#25
arndiol adlı üyeden alıntı
yav adam fake hesap boşver.
boş konusmak için hesap acıp duruyor sürekli.
Japon sahibi olan cogu kişi çin i kötüler , sanki hepsi berbatmıs gibi.
Japon sahibiyim ve çini kötülemem. Bizim hainler 50 kuruşluk çin malını 30 liraya sattılar sonra çin malı dandik.Çok kaliteli malları da var sen yeter ki paradan haber ver :D
-
24 Aralık 2019, 09:43
#26
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Japon sahibiyim ve çini kötülemem. Bizim hainler 50 kuruşluk çin malını 30 liraya sattılar sonra çin malı dandik.Çok kaliteli malları da var sen yeter ki paradan haber ver :D
sen cıbırı al bi çin
kalite kalite farklılıklar var tabi ki, bazı çin motorları cidden dandik, gördüğün anda "vat dı fak is going on" diyorsun ama kimisi var japon tokatlar.
O değil de harley den nasıl buralara geldik.
neyse, 2023 de süper güç olunca 3 tane harley alcam.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
24 Aralık 2019, 12:39
#27
Seko adlı üyeden alıntı
lektrikli olan modelini de 30 bin $'a kimseye satamayacak. Zaten elektrikli araçlara bel bağlayan firmaların işi çok zor. O şarj süreleri, düşük menziller ve anormal fiyatlar ile o iş yürümez. Yürürse de ileride ortaya çıkacak enerji darboğazı ayrı bir problem olarak karşımıza gelecek.
HD de bunun farkindadir. Ancak yine farkindaysaniz hemen hemen her buyuk otomotiv firmasi piyasaya urun surmese de elektrik olayina el atti. Cunku atmama luksleri yok. Olay oraya dogru evriliyor. Avantajlar buyuk. Eninde sonunda beklenen teknolojik ilerlemeler saglandiginda bu is yayilacak. O esnada gereken ARGE'yi yillar oncesinde bitirmis olmak buyuk avantaj.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)