Harley-Davidson'ın Düsük Ccli Motoru Üretime Hazır
Reklamlar
-
Bu motosiklet, Benelli markası ile birlikte hazırlanıyor.
Harley-Davidson'ın ufak motor hacmine sahip ve aynı zamanda boyutları da ufak olan bir motosiklet üreteceği uzun süredir konuşuluyordu. Firma daha sonradan Qianjiang adlı Çinli motosiklet üreticisi firma ile bir ortaklık imzaladı ve "HD350 Project" adındaki projesini başlattı. Bu motosikletin 338 cc'lik bir motora sahip olacağı da daha önceden bilinenler arasında idi. Harley'in bu projeyle amacı ise Asya ülkelerine de açılabilmek şeklinde.
Şimdi de bu ufak Harley-Davidson motosikletinin tasarım aşamasının sonuna gelindiği ve motosikletin, Qianjiang'ın Çin'deki fabrikasında üretim aşamasına geçeceği açıklandı. Hemen yukarıda yer alan görüntü ise bu motosikletin seri üretim versiyonuna ait değil. Çünkü onaylanan tasarımın görüntüleri henüz paylaşılmadı.
Fakat yukarıdaki render görüntüsünden yola çıkarsak, Harley-Davidson HD350'nin Benelli 302S ile ortak platform motosikleti olacağını düşünebiliriz. Zira bildiğimiz üzere Benelli, Qianjiang şirketinin bünyesinde bulunan bir motosiklet üreticisi. Hatta bu projede bahsi geçen 338 cc'lik motor da Benelli üretimi bir motor idi. Harley-Davidson'ın bu yeni motosikletinin 2020'nin sonlarında satışa sunulması bekleniyor. Fakat bu motosikletin Asya ülkeleri dışında satılması gibi bir plan yok.
Motor1
Reklamlar
-
Benelli markasını tasarımsal olarak güzel bulan bir insanım.
Harley'in elektrikli çıkartacağı modeli de doğru bulmuştum ama şu bana hiç uymadı, mantık olarak.
Maddi açıdan kaygı içinde olduklarınıda esasen düşünmüyorum.
Biraz fazla kazanmak adına marka duruşunu bozmak bana doğru gelmiyor.
Aynı zamanda Asya bölgesin de çok büyük bir satış başarısı göstereceğini de sanmıyorum.
Bence yanlış bir oluşum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------
Bu arada düşük CC bir model çıkarttığı için bu eleştiriyi yapmıyorum.
Tarz olarak duruşunu bozduğu için bu yorumu yapıyorum.
Daha önce de böyle projeler denediler.
Şimdi belki Asya'dan kaynaklı eski projeler kadar başarısız olmaz ama buna rağmen bana doğru gelmiyor.
-
yazıklar olsun
-
YIL90 adlı üyeden alıntı
Maddi açıdan kaygı içinde olduklarınıda esasen düşünmüyorum.
Biraz fazla kazanmak adına marka duruşunu bozmak bana doğru gelmiyor.
Aynı zamanda Asya bölgesin de çok büyük bir satış başarısı göstereceğini de sanmıyorum.
Bence yanlış bir oluşum.
Her firma maddi kaygı içerisinde. Olmaması düşünülemez. Rekabet bitmiyor.
Hele hele HD, yaşlanan ana müşteri kitlesinin (baby boomer jenerasyonu) yakın zamanda yok olacağının farkında.
Bu zamanda, gelişmiş ülkelere hesaplı motosiklet satmayan bir firmanın ayakta kalması çok zor. Bunu ilk kavrayan KTM bugün Avrupa'da tüm firmaları solladı, BMW dahil, dile kolay...
Geç de olsa hemen hemen tüm firmalar bunu yapıyor artık. Hepsi ya Çinli ya Hintli bir ortak bulup üretime başladılar.
Bu kötü bir şey değil. Bu sayede satışı az olan büyük modellere ciddi ARGE yapabiliyorlar... Duke 125, Duke 200 olmasaydı, Superduke 1290R olmazdı...
Zamanında Porsche SUV üretince de hastaları veryansın etti. Ama Cayenne, en çok satan spor modelin iki katından daha çok sattı, firmanın belini doğrulttu. O SUV sayesinde çok daha iyi ve yeni 911 modelleri çıktı.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Her firma maddi kaygı içerisinde. Olmaması düşünülemez. Rekabet bitmiyor.
Hele hele HD, yaşlanan ana müşteri kitlesinin (baby boomer jenerasyonu) yakın zamanda yok olacağının farkında.
Bu zamanda, gelişmiş ülkelere hesaplı motosiklet satmayan bir firmanın ayakta kalması çok zor. Bunu ilk kavrayan KTM bugün Avrupa'da tüm firmaları solladı, BMW dahil, dile kolay...
Geç de olsa hemen hemen tüm firmalar bunu yapıyor artık. Hepsi ya Çinli ya Hintli bir ortak bulup üretime başladılar.
Bu kötü bir şey değil. Bu sayede satışı az olan büyük modellere ciddi ARGE yapabiliyorlar... Duke 125, Duke 200 olmasaydı, Superduke 1290R olmazdı...
Zamanında Porsche SUV üretince de hastaları veryansın etti. Ama Cayenne, en çok satan spor modelin iki katından daha çok sattı, firmanın belini doğrulttu. O SUV sayesinde çok daha iyi ve yeni 911 modelleri çıktı.
Yeni 911 bu arada gerçekten çok güzel ama ben bilmiyorum. Sizi haklı bulsam da duygusal açıdan Porsche bunu yapınca da çok üzülmüştüm. Lamborghini yine Almanların eline geçerek Suv üretti buna ek Bentley, Rolls Royce. Yani içinde Alman olan firmalar ısrarla Suv üretiyor ki, iki İngiliz iki Arap dışında pek alanda yok bu araçları.
Bu üste ki markalar arasında en çok üzüldüğüm Porsche olmuştu.
Şimdi yarın Ferrari markası da bunu yapacak.
Ben tarihi olan markaların maddi kaygıdan model dışı üretim mantığını içime sindiremiyorum Haşmet Bey.
Harley markası zaten Asya da satıyor. Hindistan da bir sürü genç kullanıcı kitlesi var. Çin'de var. Avrupa'da var. Klasik modelleri ile ayakta durmuyor ki bu marka sadece bir jenerasyon kaybı ile yok olsun.
Ktm güzel bir şey mi yaptı yoksa kötü mü emin değilim. Nereden konuya bakıldığına bağlı. Ben Yahudi değilim ama bir Yahudi ye sorsanız KTM büyük hata yaptı der.
-
HD'yi hâlâ ayakta tutan Amerika pazarı. Bel kemiği modelleri ucuz değil, ama alıcı kitlesi verip alıyor. Yurt dışında bunların sayısı çok az. Ve o alıcı kitlenin yaş ortalaması çok yüksek. 20 sene sonra onların çoğu yok olacak... O yüzden HD uzun süredir yurt dışına ve genç kitleye uzanmaya çalışıyor.
Klasik bilinmesine rağmen tüm bilindik markalardan daha önce elektrik olayına girdiler. Porsche ile VROD motorunu geliştirdiler, ki o serinin şasesi su basıncıyla şekillendiriliyor güzel görünmesi için. Doğru düzgün LED motosiklet farını (daymaker) dizayn ettiler.
KTM ve Yahudi yorumunu anlamadım... Ticaretin ve siyasetin dini imanı yoktur. İyisi kötüsü vardır. Bugünü geçmişte görseler tüm firmalar KTM'den önce bir Hintli ve Çinliyle anlaşmaya bakardı. Nerden nereye geldi küçücük firma...
Duygusal bakacak olursak bunların hiç bir önemi yok tabii ki. Ama duygusal yönetilen firmaların hali malum. Piyasa acımasız. Makul hareket etmeyen gömülüyor.
-
harley'in batmaması için mevcut hükümetin destek verdiği ve yabancı üretim motorlara yüksek vergi koydugunu yazan bir üye vardı forumda birkaö ay öncesinde, ne kadar doğrudur bilmiyorum.
Harley köklü bir firma ancak türkiye mantığı ile bakıyoruz. bizim iron883'ü 45 bin'e aldıgımız için yurtdışında da satışı cok olan bir marka oldugu için "abi adamlar neden batsın" olarak düşünebilirsiniz. gecen sene meksika da ortalama bir asgari ücretli 2 bin dolar maaş alırken sıfır bir harleyi 3-4 maaşıyla alabiliyordu. yani aslında firmanın getirisi öyle "abi onlar batma ya" tarzında bir kar marjı ile calısmıyor bence.
Konumuza dönecek olur isek düşük cc ayrı bir konu ancak üretimin yapılacağı kısım riskli.
harley genel olarak "ömürlük" ve "sağlamlık" mantıgı ile bilinir, eğer bu modelde sıkıntılar cıkar ise firma değerini olumsuz derecede etkileyecektir.
ha düşük cc motoru ucuza alabilecek miyiz? hayır tabi ki.
İphone ucuz modeller cıkarmıştı hatırlarsınız, plastik renkli kapaklı. cogu ülkede ciddi bir ucuzluk ile satılır iken ülkemizde ucuz modeli normal modelinden ortalama %15 ucuza satıldı.
bu tür haberler için sevinmeyin, dünyada olan hiçbir global gelişme ve ekonomik güzellik bize yansımayacaktır.
Ek olarak Gözlüklü Şirin, sana tavsiyem yurtdışına geri dön, napacan olm burada allasen.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Gözlüklü Şirin, sana tavsiyem yurtdışına geri dön, napacan olum burada allasen.
Ülkenin son elli yıl belki ömrü kalmış belki kalmamış, gömmeden mi gidelim.
Şaka bir yana gideceğim, gideceğim de önce halletmem gereken işler satmam gereken yerler. Kalıcı olarak gideceğim için herşeyi planlayıp hazırlayıp gitmem gerekiyor.
2023'ü görmem ama öncesinde gitmiş olurum.
Not: Sakın aklına ayrılık gelmesin, mesafeler seni sevmeme engel değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
HD'yi hâlâ ayakta tutan Amerika pazarı. Bel kemiği modelleri ucuz değil, ama alıcı kitlesi verip alıyor. Yurt dışında bunların sayısı çok az. Ve o alıcı kitlenin yaş ortalaması çok yüksek. 20 sene sonra onların çoğu yok olacak... O yüzden HD uzun süredir yurt dışına ve genç kitleye uzanmaya çalışıyor.
Klasik bilinmesine rağmen tüm bilindik markalardan daha önce elektrik olayına girdiler. Porsche ile VROD motorunu geliştirdiler, ki o serinin şasesi su basıncıyla şekillendiriliyor güzel görünmesi için. Doğru düzgün LED motosiklet farını (daymaker) dizayn ettiler.
KTM ve Yahudi yorumunu anlamadım... Ticaretin ve siyasetin dini imanı yoktur. İyisi kötüsü vardır. Bugünü geçmişte görseler tüm firmalar KTM'den önce bir Hintli ve Çinliyle anlaşmaya bakardı. Nerden nereye geldi küçücük firma...
Duygusal bakacak olursak bunların hiç bir önemi yok tabii ki. Ama duygusal yönetilen firmaların hali malum. Piyasa acımasız. Makul hareket etmeyen gömülüyor.
Elbette. Benim demek istediğim Hindistan Çin ve Avrupa pazarında da genç bir binici kitlesi olduğu.
Yahudi yorumunu esasen ticari olarak yapmıştım.
Benim demek istediğim;
Bu asya pazarına giren firmalar acaba kendilerini geleceklerini mi kurtarıyor yoksa aksine geleceklerini bu şekilde tamamen yok mu etmiş oluyorlar?
Birileri ile rekabet etmeye çalışırken bam başka birilerini piyasa sokmak ne denli doğru gelecek adına, bilemiyorum.
VRod da biliyorsunuz, Avrupa dışında yüzüne bakılan bir motosiklet değil.
Bende genç olmama rağmen pek beğenmiyorum.
Duygusallık konusunda haklısınız. Ben sadece Tarih ve Marka Değeri açısından bazı üreticilerin ayakta kalmak adına girdikleri oluşum/kurdukları oluşumları beğenmiyor, hatta bazen bunlara üzülüyorum.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
harley'in batmaması için mevcut hükümetin destek verdiği ve yabancı üretim motorlara yüksek vergi koydugunu yazan bir üye vardı forumda birkaö ay öncesinde, ne kadar doğrudur bilmiyorum.
Kulaktan kulaga oynayip bilgi kirliligi uretmeyelim lutfen
Ben yazmisimdir muhtemelen. Taa 1982'de bir kac seneligine olmus bir hadise. Cok nadir gerceklesiyor boyle durumlar, cunku serbest piyasa kanunlarla cok siki korunuyor.
Bugun tam tersi soz konusu. Gerizekali Trump'in Cin'den gelen celik ve aluminyum'a koydugu gumruk vergileri HD'ye yuz milyon dolara patladi... Yani HD, Trump'a ragmen kar ediyor...
YIL90 adlı üyeden alıntı
Yahudi yorumunu esasen ticari olarak yapmıştım.
Benim demek istediğim;
Bu asya pazarına giren firmalar acaba kendilerini geleceklerini mi kurtarıyor yoksa aksine geleceklerini bu şekilde tamamen yok mu etmiş oluyorlar?
Birileri ile rekabet etmeye çalışırken bam başka birilerini piyasa sokmak ne denli doğru gelecek adına, bilemiyorum.
Farkli noktalardan yaklasilabilir bu konuya:
1. Baska secenekleri yok. Bir cok ulkeden bir cok firma rekabet icerisinde. ilk once yapan karli cikacak. Serbest piyasa. Pazar buyuk. önü alinmasi mumkun degil.
2. Niye uzak dogudan kaliteli araclar ureten yeni bir firma cikmasin ki? Honda'nin mazisi nedir? Cinliler Hintliler hakketmiyor mu buyuyup gelisip en iyi markalarla rekabet etmeyi? Belki ileride en iyi bilinen markalar Cinli olacak? Motosiklet guzel olduktan sonra hic gocunmam alip kullanmayi ne yalan soyleyeyim. Satmisim BMW'sini de, KTM'sini de, Honda'sini da... Parama karsilik en iyi motosikleti kim verirse o alir gonlumu
-
16 Aralık 2019, 09:43
#10
hasmet adlı üyeden alıntı
Kulaktan kulaga oynayip bilgi kirliligi uretmeyelim lutfen
Ben yazmisimdir muhtemelen. Taa 1982'de bir kac seneligine olmus bir hadise. Cok nadir gerceklesiyor boyle durumlar, cunku serbest piyasa kanunlarla cok siki korunuyor.
Bugun tam tersi soz konusu. Gerizekali Trump'in Cin'den gelen celik ve aluminyum'a koydugu gumruk vergileri HD'ye yuz milyon dolara patladi... Yani HD, Trump'a ragmen kar ediyor...
Farkli noktalardan yaklasilabilir bu konuya:
1. Baska secenekleri yok. Bir cok ulkeden bir cok firma rekabet icerisinde. ilk once yapan karli cikacak. Serbest piyasa. Pazar buyuk. önü alinmasi mumkun degil.
2. Niye uzak dogudan kaliteli araclar ureten yeni bir firma cikmasin ki? Honda'nin mazisi nedir? Cinliler Hintliler hakketmiyor mu buyuyup gelisip en iyi markalarla rekabet etmeyi? Belki ileride en iyi bilinen markalar Cinli olacak? Motosiklet guzel olduktan sonra hic gocunmam alip kullanmayi ne yalan soyleyeyim. Satmisim BMW'sini de, KTM'sini de, Honda'sini da... Parama karsilik en iyi motosikleti kim verirse o alir gonlumu
demek ki doğru demişim bilgi kirliliği değil
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
16 Aralık 2019, 09:56
#11
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye uzak dogudan kaliteli araclar ureten yeni bir firma cikmasin ki? Honda'nin mazisi nedir? Cinliler Hintliler hakketmiyor mu buyuyup gelisip en iyi markalarla rekabet etmeyi? Belki ileride en iyi bilinen markalar Cinli olacak? Motosiklet guzel olduktan sonra hic gocunmam alip kullanmayi ne yalan soyleyeyim. Satmisim BMW'sini de, KTM'sini de, Honda'sini da... Parama karsilik en iyi motosikleti kim verirse o alir gonlumu
Benimde demek istediğim tam olarak buydu işte Haşmet bey.
Elbette çıkabilir. Çıkarsa marka takıntısı olan kişiler dışında bir çokta kullanıcısı olacaktır. Yani esasen KTM BMW HD ve benzeri firmalar sayesinde de ben çıkmazsa şaşırırım asıl.
O yüzden dedim bu ortaklıklar ticari açıdan iler ki yıllarda onları kalkındırmaktan ziyade batmalarına neden olacaktır diye.
Amerikan'nın dış politikası belki HD korur ve Asya üreticileri o piyasaya rahat, rahat giremez ama bu Asyalı üreticiler muhtemelen Avrupa firmalarını ve Japon firmalarını çok üzecektir, yakın gelecekte.
Ben enerji sektöründe çalıştığım için Hintlisinden ayrı Çinlisinden ayrı, Arabından ayrı haz etmem.
Çin'in niyeti dünya pazarı üzerinde ortada. Hindistan da büyüyor ve güçleniyor. Şimdi bu ülkeler ticaret piyasası dahil ele geçirmek isterken, ilerleyen yıllarda motosiklet piyasası üzmez mi? Üzecektir. Tabi olay şu, önlem almak için ortaklık yapan firmaların bu gün başka bir seçeneği var mı? Ne yazık ki yok.
KTM den tutun diğer firmalar dahil gelecekte Çinli üretimlerin insafına bağlı olarak ya olacak yada olmayacak benim görüşüm bu yönde.
Önlem almak için çok geç kaldıklarından şuan yapabilecekleri tek şey sizin de dediğiniz gibi ortaklık kılarak ayakta kalmaya çalışmak.
-
16 Aralık 2019, 11:37
#12
YIL90 adlı üyeden alıntı
Çin'in niyeti dünya pazarı üzerinde ortada. Hindistan da büyüyor ve güçleniyor. Şimdi bu ülkeler ticaret piyasası dahil ele geçirmek isterken, ilerleyen yıllarda motosiklet piyasası üzmez mi? Üzecektir.
Rekabetin artması müşteriyi niye üzsün?
Kaçırdığım nokta nedir?
-
16 Aralık 2019, 12:06
#13
hasmet adlı üyeden alıntı
Rekabetin artması müşteriyi niye üzsün?
Kaçırdığım nokta nedir?
Haşmet bey,
Ben müşteriyi üzer demiyorum ki. Markalar adına doğru bulmuyorum diyorum.
Müşteri konusu ap ayrı bir konu olabilir.
Müşteri olarak ben Çin ürünlerini altından yapsalar tercih etmem ama. Tabi bu bir genelleme değil de çoğu markası bir çok sektörde kalite yoksunu, bana göre.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Yani şöyle dile getireyim.
Çin'in çelik kalitesi. Beton kalitesi. Plastik kalitesi. Bir çok sektörde satma amacı ile piyasaya sunduğu ürünlerin kalitesi bana göre çok ama çok vasat.
Bana göre Çin iyi bir ilizyonist.
Görsel olarak oluşturduğu algı dışında sunduğu bir özellik yok. ( en azından bu gün için )
Hatta bir gün denk gelirseniz konu motosiklet olduğu için motosiklet üzerinden örnek vereyim.
Kullanımı lastiği osu bus'u bir kenara.
Alın elinize diski muhtemelen tava katlar gibi katlarsınız.
Elektronik ürünlerde de bu vasatlık devam ediyor.
Bilgisayarını Telefonu Televizyonunu Projeksiyon aletini sökün.
İçinde ki parçalar oluşan koku, birleşim kalitesi lehim yerleri falan.
Beni daha iyi anlarsınız.
-
16 Aralık 2019, 12:21
#14
çin modelleri de kalite kalite farklılık yaratmaktadır, tümünü aynı kefeye koyamazsınız.
Mondial Vulture kullanıcısıyım, kendisi mondial in en saglam olarak gösterilen motorlarındandır. aldıgım günden beri devirmemin hor kullanmamın haddi hesabı yok, bakımsızlık vs. de cabası.
su ana kadar tek bir sıkıntı cıkarmadı ancak benden sonra servis kontrollü ybr ve cbr alan arkadaşlarım ustaya gitmekten sıkıldılar.
Cin malının yedek parca ucuzlugunu da göz önüne almak gerekir.
Belki bir japon gibi 200 bin km değil ama 100 bin km rahat rahat kullanılabiliyor bircok çin. Japonun 4de 1ine ürün alıyorsunuz bu kabul edilebilir bir limit bence. Ayrıca altıüstü titreşimden 2 vida sıkacaksınız ayda bi kere.
Bu nedenle çin/japon eleştirisi yanlış, tüm çinler aynı değildir.
Forumda sürekli çin eleştirisi yapıldıgı için motorum cogu japonu tokatlayacak olsa da psikolojik olarak japon motor arıyorum su an.
-
16 Aralık 2019, 12:27
#15
-
16 Aralık 2019, 12:38
#16
arndiol adlı üyeden alıntı
Motorum cogu japonu tokatlayacak olsa da psikolojik olarak japon motor arıyorum su an.
Ben sana kıyamam ama ya...
Hem içinde ki " apaçi " ortaya çıktı hemde psikolojik olarak açığını buldum şuan.
Kork benden.
Kardeşim benim bak ben üste dile getirdim, tüm markalar tüm ürünler için geçerli değil diye ama yine kişisel fikrim Japon Alman Amerikan hiç fark etmez, konu marka falanda değil.
Çin üreticileri her ne üretiyorsa bir yerden illa ki çalıp çırpıyor.
Hani Çin ile Türk ırkının ortak bir geçmişi var ya, ben bu çalma çırpma işlerini buna bağlıyorum esasen.
-
16 Aralık 2019, 13:08
#17
YIL90 adlı üyeden alıntı
Ben sana kıyamam ama ya...
Hem içinde ki " apaçi " ortaya çıktı hemde psikolojik olarak açığını buldum şuan.
Kork benden.
Kardeşim benim bak ben üste dile getirdim, tüm markalar tüm ürünler için geçerli değil diye ama yine kişisel fikrim Japon Alman Amerikan hiç fark etmez, konu marka falanda değil.
Çin üreticileri her ne üretiyorsa bir yerden illa ki çalıp çırpıyor.
Hani Çin ile Türk ırkının ortak bir geçmişi var ya, ben bu çalma çırpma işlerini buna bağlıyorum esasen.
korkacak bişi yok, insanlar motoruna göre apaçi olmuyor sonucta (cg ve yere basık driftler hariç)
illa ki bi yerden calıyordur ama belirttiğim gibi 1/4 fiyatına motor alıyorsun illa ki ekstra özen isteyecektir.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
16 Aralık 2019, 13:09
#18
Teknoloji kimin elinde ise o piyasada kalır. Tabi bu her zaman marka olarak olmayabilir. Eğer ki mesele ürün üretmek olsa idi Çinliler piyasayı silip süpürürlerdi. Olayın aslı teknoloji üretmekte. Yoksa ürünü kimin ürettiğinin önemi yok.
Elektronik dünyasının belki de %99 Çin'de ama piyasaya bakınca en büyük firmalar Amerikan. Bütün dünya amerikanın işletim sistemini kullanıyor. Made in china olarak bakmamak lazım olaya. Patent olarak bakmak lazım ki bu noktada hala Amerika gayet önde. Yakın zamanda da değişecek gibi görünmüyor.
-
16 Aralık 2019, 13:11
#19
qianjiang ve benelli bildiğimiz keeway işte.
zaten supershadow 250'nin kontrol switch soketleri harley modellerine uyuyordu, demekki o zamanlar alınmış bu karar
-
16 Aralık 2019, 13:31
#20
YIL90 adlı üyeden alıntı
Yani şöyle dile getireyim.
Çin'in çelik kalitesi. Beton kalitesi. Plastik kalitesi. Bir çok sektörde satma amacı ile piyasaya sunduğu ürünlerin kalitesi bana göre çok ama çok vasat.
Bana göre Çin iyi bir ilizyonist.
Görsel olarak oluşturduğu algı dışında sunduğu bir özellik yok. ( en azından bu gün için )
Hatta bir gün denk gelirseniz konu motosiklet olduğu için motosiklet üzerinden örnek vereyim.
Kullanımı lastiği osu bus'u bir kenara.
Alın elinize diski muhtemelen tava katlar gibi katlarsınız.
Elektronik ürünlerde de bu vasatlık devam ediyor.
Bilgisayarını Telefonu Televizyonunu Projeksiyon aletini sökün.
İçinde ki parçalar oluşan koku, birleşim kalitesi lehim yerleri falan.
Beni daha iyi anlarsınız.
Yazdiklariniza ornekler geliyor aklima. Zaten oyle yaptiklari surece de basarili olmalari mumkun degil.
Ancak gun gelir iyi bir motosiklet yaparlarsa alirim sahsen. O acidan Cin olduklari icin, dalavere yapmaya meyilli kulturlere sahip olduklari vs. gibi yaklasimlari (genel olarak dogru olsa da) zararli buluyorum. Cunku Cin'den de, Turkiye'den de iyi is cikarmak isteyen insanlar olabilir, oluyor da. Aksi durumda da Amerika'dan da (GM ignition switch skandali), Almanya'dan da (VW dizel skandali), Japonya'dan da (Takata airbag skandali) her turlu ahlaki ve etik prensibi ayaklar altina alan, gozunun icine baka baka dunyaya yalan soyleyen, musterilerini kandiran, hatta canlarina kasteden yaklasimlar bulmak mumkun. Insan haddi zatinda cok guvenilir bir tur degil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)