Hatalarını anlayıp, Yeni bir haber daha yaptılar. Muhabir, Alişan Fidan'ın arkasında artçı olarak gezdi filan
Hatalarını anlayıp, Yeni bir haber daha yaptılar. Muhabir, Alişan Fidan'ın arkasında artçı olarak gezdi filan
engellenemez nokta.
Haber kendi içinde çelişkili, aralardan geçen motosiklet ler tehlike yaratıyor diyor, görüntüde kendi şeridinde giden motoskletin üzerine arabayı kırıp kaza yapmasına neden oluyor. Kendi yayıladıkları görüntüleri belliki gözleri kör olmuş izlemiyorlar. Çünkü tam bir önyargı.
yalnız, videoda ki gerilim müziğine dikkat edin. hey allahım gece gece!
satsın herkes motorları geçsin arabaya o zaman zaten rezil olan istanbul trafiği katlanılmaz hale gelsin bakalım ne yapıcaklar
dün akşam yunus abiler emniyet şeridini kullanıyordu peşlerine takıldım bişi demediler.
izlerken sinir krizine girdim bu nedir yahu
Ben röportaj sonunda naçizane tavsiyede motorunuz çok kirli lafına takıldım. Sanane benim motorumun kirinden!.. Sana mı dert? Ben kirli seviyorum belki?!.
Hemen ertesi gün özür mahiyetinde yaptıkları haberle geri adım attılar. Olaya motorcu gözünden bakıp "motorcuların trafikte can güvenliği yok" temasını iyi işlediler.
Bence özür mahiyetinde yaptıkları 2. haber gayet güzeldi.
Taksici arkadaş; bize kesmeseler cezayı bizde gireceğiz die kendince hak arıyor. Sanki az trafiği katletmiyorlarmış gibi...
Geçen araba ile Silivri’den dönüyorum. Bir akıllı arabacı dibimde. Sisleri falan yakmış bir tane eds önünde beni zorluyor tampona yapışıp, yol verdim geçti sonra sağa sinyal verip yavaşladı. Sonra gene geçtim mecburen, ileride başka eds’de Gene yaptım Selimpaşa’da, oradan da yol verdim gene aynısını yaptı. Büyükçekmece-Mimarsinan’a geldi aynısını yaptı. Geçtim arkasına darladım elemanı. Kaçmaya çalıştıkça, zorladım durdu. En son geberiyordu da dörtlü yakıp yavaşladı. Sonra bıraktım.
Motorda da buna çok şahit oldum da mt-07’de gazı açıp uzamak daha bir işime geliyor.
Bağlayacağım nokta:
Motora saygı die ağlanmak boşuna. Elemanların arabalara, bırakın arabaları kamyonlara saygısı yok. Motorcuları görsünler die kimsenin kendinden geçmesi gerekmiyor. Siz kendinizi kollayın gerisi tevekkül işi zaten...
Konuyla ilgili olarak, motosiklette kullanan bir dostumun yazısı aşağıdaki gibi...
Öncelikle olayın diğer tarafı olan motosikletçilerin seslerinin TGR ekranları vasıtası ile kamuoyuna aktarılmasında emeği geçen Motoron dergisi editörü sayın Alişan Fidan ve arkadaşlarına teşekkür ederim.
Güzel bir eylem oldu. Bu eylem sonu yapılan birçok değerlendirmeyi de dikkatle okudum. Ben de bu konuda kendi görüşümü paylaşmak isterim.
Lafa, konuyu televizyon ekranlarına taşıma fikrine 10, eylemin içeriğine ve sunum şekline 5 vererek başlıyorum.
Evet, böyle bir eylem çok önemliydi ve yapılmalıydı ancak eylemin yapılışı ve sunumu kamuoyunda arzu ettiğimiz algıyı yarattı mı, bu konuda şüpheliyim. Bence bu fırsat, sadece emniyet şeridi meselesinden çıkartılıp daha geniş bir bakış açısı içinde aktarılabilirdi. Konu, kamuoyu tarafından, saygısız ve kuralsız araç sürenlerin yarattığı güvensiz sürüş ortamından kaçan motosikletçilerin -emniyet şeridini yürürlükteki kanun ve mevzuatlara aldırmayarak, trafik polislerinin de hoş görüsü ile- kullandıkları şeklinde anlatıldı. Hâlbuki sebepler çok daha farklı ve çeşitli. Gelin konuyu biraz irdeleyelim.
Motosiklet, TGRT yayınında bir sürücünün çok basit ve yüzeysel bakış açısı ile söylediği gibi diğer taşıtlara eş değer bir taşıt değil.
Şöyle ki;
1- Motosiklet iki teker üzerinde hareket eden ve sürücüsünün diğer araç sürücülerine göre daha fazla beceriye sahip olmasını gerektiren bir araç.
2- Motosiklet sürücüsü, yollarda bedenen ve zihinsel olarak çok daha hızlı bir şekilde performans kaybı yaşar.
3- Motosikletin kaportası kendi ve sürücüsü. Yani bir kaza anında sürücüyü koruyacak kaporta, tampon, hava yastığı sistemi, emniyet kemeri gibi şeyler yok.
4- Motosiklet sürücüsü her türlü çevresel koşullardan daha fazla etkilenir. Örneğin, yolun ıslak olması, öndeki veya yandaki araçtan gelen yoğun egzoz gazları, ağır vasıtaların yarattığı hava türbülansları, yağmur, vb.,
5- Motosikletler diğer araç sürücüleri tarafından kolayca görülemezler. Şoförlerin trafik aynaları vasıtası ile etraflarındaki trafiği kontrol etmeleri çoğu zaman yeterli olamamaktadır.
6- Kurallara uyma alışkanlığı olmayan (herkes için geçeri değil) sürücülerin dikkat ve sakınma öncelikleri "TIR - Otobüs - Kamyonet - Otomobil - İnsan - Hayvan - Motosiklet" diziniyle şekillenmiştir. Yani, Motosiklet bu insanlara göre trafikte dikkat dilecek ve kaçınılacak son şeydir.
7- Yoğun trafikte ıstırap çekip, sabırları sonuna kadar sınanan araç sürücüleri sağlarından, sollarından ya da emniyet şeridinden giden motosikletleri (ki bu çok insanidir) kıskançlık, haset ve kızgınlıkla izlemektedirler. Bu nedenle de zaman zaman motosiklet sürücülerine akıllarınca ceza vermek adına tehlikeli hareketler yapmaktadırlar.
8- Motosikletin, ülkemizde ve özellikle büyük şehirlerde yoğun olarak trafiğe girmesi, kullanılmasının tarihi diğer taşıtlara nispeten oldukça yenidir. Bu nedenle de araç sürücüleri henüz motosiklet ve onun trafikteki yerini yeterince ve bilinçli olarak kavramış durumda değillerdir. Sonucunda da yollarda bir başka paydaşlarının olduğu bilinç düzeyine henüz ulaşamamış durumdadırlar.
9- Sorunları ve çözümlerini akıl, mantık kullanmak yerine çatışma ile bulan birçok kişi için, motosiklet üzerine sürülerek konunun kapanacağı bir taşıt durumundadır. Bir başka ifade şekli ile aracımla motosiklete istediğimi yaparım görüşü oldukça yaygındır.
10- Araç sürücüleri, motosikletlerin naif, korumasız ama bir o kadar da güçlü ve çevik olduğunun bilincinde değildir. Şuursuz birçok araç sahibi yeşil ışıkta kendinden önce çıkış yapan ve süratlenen motosikletlere gıcık olup garez duyarlar.
11- Ülkemiz trafik mevzuatları da bu konuda gerekli düzenlemeleri içermemektedir ki, bu nedenle trafik polislerinin toleranslı uygulamalarına muhtacız. Motosikletçilerin yaptığı bazı ihlallere göz yuman trafik polislerine bu yüzden minnet duyuyor ve alkışlıyoruz. Hâlbuki mevzuatlar yeterli olsa kimse kimseye muhtaç olmaz, minnet ve sevgi duymanın gerekçeleri değişirdi. Sadece işini doğru ve iyi yapanlara sevgi ve minnet duyardık.
Ben bu konudaki bakış açımı kısaca böyle özetledim. Keşke bir başka fırsat olsa ve Motosikletin bir taşıma ve spor aracı olarak trafikteki konumunu ilgili taraflarla daha detaylı ve bilinçli tartışabilsek.
Diğer taraftan Motosiklet sürücülerinin de bu soruna olumsuz anlamda birçok katkısının olduğunu da ifade etmek isterim. Biz motosiklet sürücülerinin de kendi içimize dönüp, eleştiri yapmamızın gerekli olduğuna inanıyorum. Ancak bu günkü gündemimiz bu değil.
Televizyon ekranlarında motosiklet sürücülerini bir seferliğine bile olsa görünür kılan yapımcıya ve bu yapım için aracı olanlara tekrar teşekkür eder, Kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
Serdar Sualp
Motosiklet emniyet şeridinde, yol vermesi gereken bir araç geldiğinde kolaylıkla yol verebilme becerisine sahip. Esnek bir yapısı var.
Diğer araçlar bunu yapamaz. Bu yönüyle motosikletin emniyet şeridini kullanması bir sakınca doğurmuyor.
Fakat motosikletlerin emniyet şeridini kulanmasınında bir kuralı olmalı.
Örneğin, normal şeritler 80 km.hızında akıcılık kazanmışsa normal şeritleri kullanmalılar.
Emniyet şeridinde gitmeninde bir hız sınırı olmalı. Otobanda yol yoğun olduğu zamanlarda emniyet şeridini çok kullanıyorum. 90 km. hızla emniyet şeridinde giderken arkamdan gelen bütün motosikletliler, artçılı skoterler dahil beni geçiyor. Böyle bir şey.
Mevzuat değiştikten sonra neden kullanmasın? Ama bu mevzuata göre yasak, nokta.
Geçenlerde sıkışık trafikte sağ şeridi ortalayıp giderken solumdan beni sıkıştırarak emniyet şeridine atan TRAFİ POLİSİnin "sağdan gitsene" bağırışı geldi aklıma.
Heh...
Polis de yurdum insanı sonuçta, uzaydan gelmedi. Kuralları biliyor olsa da bilinçaltında o da herkes gibi.
Aslında trafik kanunu'nda açıkça belirtilmiş yasak olduğu. Fakat İstanbul gibi büyük mega kentlerde standart trafik akışında ilerlemek motorcular için imkansıza yakın. Böyle olunca da trafik polisleri dahil motorcuların emniyet şeridinden gitmelerini istiyorlar. Hem daha hızlı ulaşım sağlanıyor hem de motorcuların can ve mal güvenlikleri korunmuş oluyor. İstanbul'da emniyet şeridine girdiği için bir ceza yiyen motorcu görmedim şimdiye kadar yanılıyorsam söyleyin lütfen.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)