Harley-Davidson LiveWire’dan Güzel Haber
Reklamlar
-
Harley-Davidson, Elektrikli Motosikleti LiveWire'ın Üretimine Yeniden Başladı
Harley-Davidson, ilk elektrikli motosikleti olan LiveWire’ın üretimini bir sorun nedeniyle durdurmuştu. Şarj ile ilgili bildirilen sorunun tek bir araçta olduğunun açıklanmasının ardından şirket, elektrikli motosikleti LiveWire'ın üretimine ve teslimatlarına yeniden başladı.
Harley-Davidson, ilk elektrikli motosikletinin üretimini ve teslimatını bu hafta başlarında “standart dışı bir durum” olarak tanımladığı sorunları keşfettikten sonra durdurdu. Harley-Davidson, halihazırda yoldaki LiveWire motosikletlerinin hiçbirini geri çağırmadı. Üretimi ve teslimatları durdurduktan sonra ek test ve analizlere başladı.
Harley-Davidson bu süreçte standart dışı sorunun ne olduğunu açıklamadı, ancak o zamandan beri bir motosiklette şarjla ilgili bir sorun olduğunu öğrenildi.
Kaynak : Webtekno
Reklamlar
-
3 dk demeden dolan depo , 430 km menzil ve ona karşılık elektrikli motorların çok yolu var daha
-
O dezavantaj. Bir de avantajlarına bakalım:
1. Kat kat daha düşük yakıt sarfiyatı. Elektrik daha ucuz, elektrik motoru çok daha verimli, rolantide haybeye tüketim yok, ilk çalışma esnasındaki yüksek sarfiyat yok, duruştan kalkış esnasında çok daha verimli.
2. Motor yağı filtresi değişimi yok.
3. Fren balataları çok daha uzun dayanıyor, çünkü motor freni çok güçlü.
4. Motor ısıtma yok. Duman gürültü yok.
5. Sıfır devirde maksimum tork!
6. Dümdüz tork eğrisi. Tüm devirlerde aynı.
Güçlü elektrikli motosikletin bayağı gideri var yani...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
O dezavantaj. Bir de avantajlarına bakalım:
1. Kat kat daha düşük yakıt sarfiyatı. Elektrik daha ucuz, elektrik motoru çok daha verimli, rolantide haybeye tüketim yok, ilk çalışma esnasındaki yüksek sarfiyat yok, duruştan kalkış esnasında çok daha verimli.
2. Motor yağı filtresi değişimi yok.
3. Fren balataları çok daha uzun dayanıyor, çünkü motor freni çok güçlü.
4. Motor ısıtma yok. Duman gürültü yok.
5. Sıfır devirde maksimum tork!
6. Dümdüz tork eğrisi. Tüm devirlerde aynı.
Güçlü elektrikli motosikletin bayağı gideri var yani...
Çok haklısın bunlar çok büyük artılar benim yazdığım bu eksiklikler zamanla giderilir ama şu anda şehir içi hariç pek kullanım alanı yok. Titreşimsiz gürültüsüz sürüş konforu yüksek bir araç dinlenme süresini ciddi kısaltır ve bu arada batarların dolması gerekir 10 dk geri kalan 50 dk ciddi sıkıntı olur.
-
Şimdilik en büyük dezavantaj pil fiyatı...
-
Şu an elimizdeki en iyi pill teknlojisi lityum-ion pil teknolojisi.
Nasıl ki lityum-ion teknolojisi diğer teknolojilere göre büyük bir ilerleme sağladıysa da artık o teknolojiin de sınırlarına geldik gibi görünüyor.
Pil için yeni bir teknoloji geliştiren köşeyi dönecek.
Elektrikli araçların yayılmasına engel olan tek şey şimdiki pil teknolojisi. 5 dakikada tam kapasite dolan ve en az 500km yol gitmeye yetecek enerji depolayabilen pil teknolojisi lazım.
Ya da star trek teknolojisi portatif mini füzyon reaktörü lazım, o zaman depoyu 10 yılda bir doldursak yeter olacak. Bu da şimdilik yalnızca bilim-kurgu filmlerinde oluyor.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Ya da star trek teknolojisi portatif mini füzyon reaktörü lazım, o zaman depoyu 10 yılda bir doldursak yeter olacak. Bu da şimdilik yalnızca bilim-kurgu filmlerinde oluyor.
Bu bayağı çalışılmış aslında. Ford Nucleon.
Reaktör sürekli çalışıyor. Araba park halindeyken ürettiği elektriği evde kullanıyorsunuz, artanı da şehre geri satıyorsunuz.
Muhtemelen teknoloji bir çok açıdan riskli olduğu için vazgeçildi.
Pil teknolojisine gelince: Konu önemine binaen ciddi miktarda çalışılıyor... Şimdilik yeni bir pil kimyası yerine mevcut lityum bazlı kimyaların iyileştirilmesi söz konusu, en azından yakın gelecekte.
-
Cam batarya teknolojisi üzerinde çalışıyorlar şimdi, gruba liderlik veya danışmanlığı Li ion teknolojisini geliştirrn amca yapıyor.
-
Hachiko günlerdir beklediğim sevinçli haberdi.Şimdi rahat uyuyabilirim dostum, sağ ol
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Para yok para para nere alıyon
-
Elektrikli araçları hiç sevemedim. His yok his. O motorun çalışma sesi olacak, egzosun sesi derinden ciğerden gelecek.
-
laz61 adlı üyeden alıntı
Elektrikli araçları hiç sevemedim. His yok his. O motorun çalışma sesi olacak, egzosun sesi derinden ciğerden gelecek.
Altindaki torku hissettiğin an,ne egzoz sesi ne de motor sesini gözün görür..
Kayıp çok az
Tek handikabı menzil..
Şu polimer çok hücreli pillerin verimlerini ve kapasitelerini arttirsalar dadindan yenmez.
Rejeneratifte bir yere kadar.
Nano piller lazim,baska çaresi yok..
Hafif
İsidan etkilenmiyor
Sarj/deşarj oranlari yüksek
-
Şarj olayının çözümü bataryaları hızlı şarj etmek değil bataryaları değiştirmek aslında. Bunun içinde ortak batarya ve hızlı değişime uygun tasarım lazım. Yoksa saatlerce şarjdan 5 10 dakikalara inmek batarya teknolojisi için çok zor olduğu gibi bu kadar güçlü şarj istasyonları kurmak ve bu istasyonların yaygınlaşmasıyla ani güç taleplerini karşılamakta ayrı birer sorun olur.
Renault’un bir ara böyle bir projesi vardı ama sonra rafa kalktı sanırım. Otomobil bataryaları çok daha büyük olduğundan böyle bir tasarım yapmak ve pratik kılmak mümkün olmayabilir tabi.
-
ne kadarrr guzel bi haber yarabbım hemen alaym
-
Hızlı şarjdan ziyade asıl çözüm kapasite artışı olacaktır.
-
nyk adlı üyeden alıntı
Şarj olayının çözümü bataryaları hızlı şarj etmek değil bataryaları değiştirmek aslında. Bunun içinde ortak batarya ve hızlı değişime uygun tasarım lazım. Yoksa saatlerce şarjdan 5 10 dakikalara inmek batarya teknolojisi için çok zor olduğu gibi bu kadar güçlü şarj istasyonları kurmak ve bu istasyonların yaygınlaşmasıyla ani güç taleplerini karşılamakta ayrı birer sorun olur.
Renault’un bir ara böyle bir projesi vardı ama sonra rafa kalktı sanırım. Otomobil bataryaları çok daha büyük olduğundan böyle bir tasarım yapmak ve pratik kılmak mümkün olmayabilir tabi.
Tesla bunun çalışan örneğini gösterdi. Benzin deposu doldurmadan daha çabuk şekilde pil otomatik olarak değiştirilebiliyor.
Asıl sorun dediğim gibi pil fiyatı. Ucuzlasın, alt yapı kurulur, sorun çözülür. Çünkü avantajı çok fazla bu teknolojinin.
Fiyat yüksek olduğu için yaygınlaşamıyor.
-
Şarj olayının çözümü bataryaları hızlı şarj etmek değil bataryaları değiştirmek aslında. Bunun içinde ortak batarya ve hızlı değişime uygun tasarım lazım. Yoksa saatlerce şarjdan 5 10 dakikalara inmek batarya teknolojisi için çok zor olduğu gibi bu kadar güçlü şarj istasyonları kurmak ve bu istasyonların yaygınlaşmasıyla ani güç taleplerini karşılamakta ayrı birer sorun olur.
Tayvan'da Gogoro diye bir firma bu batarya değiştirme istasyonlarını kurmuş ve şuan işliyor. Böyle bir şey İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde yaygınlaşsa çok güzel olur aslında.
Videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=g_-PKSPbvpw
Merak edenler için google haritalardan gogoro istasyon noktaları:
https://www.google.com/maps/place/Go...1!4d120.552249
Fotoğraflara bakarsanız kurulum çok yer kaplamıyor. Bir tanesinde adam kafenin önüne koymuş. Yani benzin istasyonu gibi bir müessese kurman gerekmiyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Tesla bunun çalışan örneğini gösterdi. Benzin deposu doldurmadan daha çabuk şekilde pil otomatik olarak değiştirilebiliyor.
Asıl sorun dediğim gibi pil fiyatı. Ucuzlasın, alt yapı kurulur, sorun çözülür. Çünkü avantajı çok fazla bu teknolojinin.
Fiyat yüksek olduğu için yaygınlaşamıyor.
Hasmet'in dediği gibi batarya fiyatları hala çok yüksek. bu yüzden bizlerin alabileceği fiyatlara düşemiyor.
Batarya fiyatlarının pahalı olmasının bir etkisi de hızlı batarya değiştirme çözümlerinin yaygınlaşamamasına neden oluyor. O kadar para verip aldığım bataryayı bırakıcam da ne koşullarda kullanıldığı, ömrünün ne seviyeye düştüğünü bilmediğim bir bataryayı alıp yola devam edicem, batarya bu kadar pahalıyken bunu yapmam, kıyamamm o kadar para verdğim bataryaya.
Bütün üreticler bir şekilde anlaşsa, bataryaların şekli ve bağlantıları standart olabilse, her markanın bataryası her markaya uysa, yine zor; batarya'nın ucuzlaması, boş batarya maliyetinin düşük olması lazım ki o kadar para verdim bu bataryaya, değiştirmem diye kalmasın aklımızda.
-
Elektrikli araçların ileride yaşayacakları en büyük sorun uzun şarz kuyrukları olacak , benzin deposunu 5-6 dakikada dolduran bir araç istasyonu terk eder başka bir araç aynı noktadan yakıt alır , sadece bir pompadan bir saatte 10 araç yakıt doldurabilirken bu elektrikli araçlar için 1 yada 2 olacak , şarz ünitelerinin mevcut benzin istasyonlarındaki pompa sayısından 10 kat fazla olması gerekli ki bence imkansız birşey..
-
Almanya'da Frankfurt şehrinde paylaşılan elektrikli arabalar gördüm.
Bunun üzerinde çalışılabilir aslında.
Arabayla işin bitince park et , şarja bağla git.
Bir başka arabayı al onunla işlerini hallet ve arabayı tekrar şarja bırak ve git.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)