Otoyollardaki Hız Sınırı Artıyor
Reklamlar
-
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, gelecek yıl otoyollardaki hız limitinin artırılmasıyla ilgili, "120 kilometreyi yüzde 5 ya da 6'lık artışla yükseltip toplam toleransıyla beraber 140 kilometre en üst limit sağlayabilme imkanına sahip olma yönünde bir değerlendirmemiz var." dedi.
Radyo Trafik Marmara’da Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı’nın sunduğu Bilirkişi programına telefon bağlantısıyla katılan Soylu, trafik kazaların büyük bir bölümünün artık yol kusurundan değil sürücü hatasından kaynaklandığını, kazaları azaltabilecek faktörlerin devreye alınmasıyla olası ölüm ve yaralanmaların da azaldığını anlattı.
En çok can kaybı yaşanan “kara noktalarda” 24 saat çalışma yaptıklarını, havadan ve karadan yol denetimleri yaptıklarını dile getiren Soylu, “Bu görünürlük arttırmaktır. Görünürlüğü arttırmak için ilk çıkardığımızda çok eleştiriye maruz kaldık ama maket trafik araçları koyduk, şimdi maket trafik polisleri koyuyoruz. Bunların bulunduğu alanlarda geçmişte yaşanan trafik kazalarını çok azalttığımızı söyleyebilirim.” diye konuştu.
Elektronik Denetim Sistemi’nin gelecek yıllarda trafik alanında yapılacak çalışmaların en önemli ayaklarından biri olacağını ifade eden Soylu, “Vatandaşımızla güven ilişkisi kurmaya çalıştık. Bunu da özellikle ‘tuzak radar’ denilen uygulamanın kalkması ve eğer radar varsa bunu çok daha önceden tabelalarla uyarma konusunda ortaya koyduğumuz bir iradeyle gerçekleştirmeye çalıştık.” değerlendirmesini yaptı.
Ekipleri bu işe sevk eden dört temel kategori belirlediklerini dile getiren Soylu, şöyle devam etti:
“Dedik ki onlara, ‘siz emniyet kemeri takmayan gördüğünüz zaman bunu uyarıp ceza yazabilirsiniz’. İki ‘slalom, drift, makas gibi trafiği tehlikeye sokacak adımları atan, sürüş tehlikesini oluşturan araçlara ceza yazabilme kabiliyetine sahipsiniz’, bunun yanı sıra ‘kuralların dışında hız yapan araçlara bunu yapabilme kabiliyetine sahipsiniz’. Aynı zamanda bir şey daha ekledik, ‘yaya trafiğinden de sorumlusunuz.’ Yaya ölümlerinde yüzde 34,5’in üzerinde azalma elde edildi. İnşallah çok daha iyi bir noktaya geleceğiz. Büyükşehirlerde zorlanıyoruz ama Anadolu’da buna çok büyük ölçüde riayet edildiğini arkadaşlarımızla yaptığımız tüm değerlendirmelerde büyük bir memnuniyetle takip ediyor ve öğreniyoruz. Yılbaşından bugüne ölümlü trafik kazalarında yüzde 28,5, yaralanmalı trafik kazalarında yüzde 12,5, trafik kazalarındaki ölümlerde yüzde 31, trafik kazalarında yüzde 12,5, ölümlü trafik kazalarında ise yüzde 31,5 azalma oldu. Bunu kurallara daha fazla uymakla ve emniyet kemerini takmayı yaygın hale getirmekle sağladık.”
EDS UYGULAMASI
Elektronik Denetim Sistemi (EDS) ve plaka tarama sisteminde yeni bir yazılım yaptıklarını aktaran Soylu, tüm otoyollarda ortalama hız koridoru sistemi oluşturduklarını söyledi.
“Otoyola girdiğiniz saatle çıktığınız saat arasında eğer 120+12’ye 132 kilometreye uyarsanız ancak bu saatte çıkarsanız değil, buradan eğer bunun üstünde bir zaman dilimiyle çıkarsanız otomatik olarak size ceza gelecek.” diyen Bakan Soylu, bunun caydırıcılık oluşturduğunu belirtti.
Soylu, “İlk önce bize karşı çıktılar. ‘Bu otoyollardaki sürüş konforunu ve otoyollara cazibeyi azaltır.’ dediler. Tam tersi başladığımızdan beri otoyollarda yüzde 25 oranında araç yoğunluğunda artış oldu. Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarında ciddi bir azaltım da sağladık.” dedi.
Hız koridorunu otobanlar dışında gerekli görülen yerlerde de devreye sokacaklarını kaydeden Soylu, şunları kaydetti.
“Bu yıl hedefimiz trafik kazalarındaki ölüm oranlarını yüzde 20-25 arasında bir banda indirebilmek. Daha doğrusu trafik kazalarındaki ölümü azaltabilmek. Bunu sağlarsak önümüzdeki yıl içerisinde otoyollardaki hız limitini biraz daha artırabilme imkanını ortaya koyacağız. Bu değerlendirmelerden sonra Ulaştırma Bakanlığımızla da görüşüp bu adımı atmaya çalışacağız. Yollarımızın standartlarının yüksek olması bizim açımızdan önem taşımaktadır. 120 kilometreyi yüzde 5 ya da 6’lık artışla yükseltip toplam toleransıyla beraber 140 kilometre en üst limit sağlayabilme imkanına sahip olma yönünde bir değerlendirmemiz var. Bu arada, hızdan ve süratten de çekindiğimizi ifade etmek isteriz.”
Fahri Trafik Müfettişi sayısını artırma konusunda önümüzdeki günlerde duyuru yapacaklarını da ifade eden Soylu, Milli Eğitim Bakanlığının da trafik eğitimleri konusunda önemli adımlar attığını kaydetti.
Soylu, “Okullarda geçen yıl 2,5 milyona yakın öğrencimizi eğittik. Geçen yıl ve bu yıl öğretmenlerimiz okulda çocuklarımıza trafik eğitimi verdi. Birçok ilde trafik parkları yapıyoruz. İllerimizde olan trafik parklarını yeniliyoruz, hiç olmayan illere de yenilerini yapıyoruz. Kırıkkale’den başladık, Gümüşhane’de tamamladık. Şimdi Edirne ve Kırklareli’nde tamamlıyoruz. 6 ay içerisinde hiç olmayan 24 ilde trafik parkı yapacağız. Ondan sonra 24 ili daha gündemimize alacağız. Bunları da sponsorlarımız vasıtasıyla yapıyoruz. Devlet bütçesine burada bir katkı koymamaya çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Ölümlü trafik kazalarının son yıllarda çok ciddi anlamda düştüğünü anlatan Soylu, kurallara uyma duyarlılığının artmasını beklediklerini, özellikle sivil toplum örgütlerinin bu konuya ciddi desteğini beklediklerini vurguladı.
Trafik eğitimi için zorunlu trafik sigortasından pay ayrılıp ayrılamayacağı sorusu üzerine Soylu, “Hem eğitici programların, uyarıcı bir takım adımların desteklenmesine elbetteki katkısı olur.” yanıtını verdi.
Korsan taşımacılığın yasaklanmasına yönelik yasal düzenlemelere değinen Soylu, konuşmasını şöyle tamamladı:
“Maalesef 2014 yılında Anayasa Mahkemesi korsan taşımacılıkla ilgili kararı iptal etti. O tarihten itibaren yaklaşık 4 yıl korsan taşımacılıkla ilgili karar boşa düştü. Korsan taşımacılık sadece bir alana hükmetmez. En belirgin üç alanı vardır. Bir kendi güzergahının dışında yolcu taşımak. İki kanunun kendine verdiği yetki tipinin dışında yolcu taşımak. Yani Uber gibi işler. Bütün bu alanlarla ilgili açıklık söz konusuydu. Üçüncüsü araç tipi olarak korsan taşımacılık, yani taşıma hakkı olmayan bir aracın herhangi bir yetkisi olmayan taşımacılık. Biz bu üç taşıma tipine de kanunlar, kurallar çerçevesinde buna bakarız. Bizim çıkardığımız korsanla mücadeleye yönelik kanun dünyada da bu konuda en iyi hazırlanmış ve kanunlara uyan insanların haklarını koruyan, taşımacılığın da sıhhatini de koruyan bir kanundur. Korsan taşımacılık konusunda da nasıl diğer konularla etkin mücadele etmişsek bu üç tiple de mücadele edip bunları bitirme konusunda gereğini yerine getirme konusunda kararlıyız.”
Kaynak: AA
Reklamlar
-
Adamın konusmasının %95'i kendi reklamı gibi olmus.
Hız sınırının artmasına karşıyım; bilinçsiz bir ülke için fazla bile bu sınır.
Yapılması gereken yıllık gelire göre ceza kesmek. Asgari ücretliye 1002 tl yarım saat, bilmemnenin cocuguga ciklet parası.
-
Bundan sonra sol şerit kork benden 🏍️
-
kurubuzz adlı üyeden alıntı
Bundan sonra sol şerit kork benden ️
Geçen izmire gittim ben 120 km ile sağ şeritten gidiyorum bak sağ orta bile değil sağ :D orta ve sol şeritten millet şumiye nispet yaparcasına gidiyor :D Motor gitmese emniyet şeridine sokacaklar beni :D Hız sınırı var ama yok :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
Adamın konusmasının %95'i kendi reklamı gibi olmus.
Hız sınırının artmasına karşıyım; bilinçsiz bir ülke için fazla bile bu sınır.
Yapılması gereken yıllık gelire göre ceza kesmek. Asgari ücretliye 1002 tl yarım saat, bilmemnenin cocuguga ciklet parası.
Zaten hız yapan yine yapıyor; yapmayanda aaa hız sınırı arttı nıhahaha deyip canavarada dönmüyor.Asıl gerekli olan şehir içlerinde hız limitlerini millete iyice öğretmek.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Geçen izmire gittim ben 120 km ile sağ şeritten gidiyorum bak sağ orta bile değil sağ :D orta ve sol şeritten millet şumiye nispet yaparcasına gidiyor :D Motor gitmese emniyet şeridine sokacaklar beni :D Hız sınırı var ama yok :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
Zaten hız yapan yine yapıyor; yapmayanda aaa hız sınırı arttı nıhahaha deyip canavarada dönmüyor.Asıl gerekli olan şehir içlerinde hız limitlerini millete iyice öğretmek.
Benim yadigar daha 120 gormedi ins nasip olursa dominar 400 alip hevesimi gerceklestiricem sol seriti kimseye vermem emniyet seridi ile kardes oldum
-
Bu otomobiller için, motor için bir düzenleme gelmeli artık. 600cc + için otomobil ile aynı hız sınırı verilmeli.
-
hisvarlar adlı üyeden alıntı
Bu otomobiller için, motor için bir düzenleme gelmeli artık. 600cc + için otomobil ile aynı hız sınırı verilmeli.
600+ sına gerek yok ki bütün motosikletleri arabalar ile aynı tutacaksın 125 cc bile rahatlıkla 120 km hıza ulaşıyor otobanlarda vs düz yollarda
-
140 +%10 = 154 km hızla gidiyorsunuz sol şeritte araba ile.
Tırı sollayan kamyonu sollayan doblocu enişte 90 ile sol şerite atladığında, sağlam bir freninizin olmasına gerek var.
Demem odur ki, bizim ülkede hız sınırını artırmak fazla riskli. Çünkü bilinç yok, verilen eğitim ot gibi. Ayna kullanan yok. Arkadan geleni düşünen yok vs.
Ulan aydın izmir otobanında sol şeritte lastik değiştiren andavallar bu ülkede.
Aynı otobanda, arabayı durdurup gece vakti yolda oynayan insanlar var burada. Tepelerinden araba geçmişti.
-
90 model e34 le gelen gurbetçi gurbette ne iş yapıyor merak ettim.Taş çatlasın 1000€ luk araba. Kültür ve eğitim seviyesi nedir ?
-
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
90 model e34 le gelen gurbetçi gurbette ne iş yapıyor merak ettim.Taş çatlasın 1000€ luk araba. Kültür ve eğitim seviyesi nedir ?
Ingiliz gurbetçisi olmasın bu ?
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
140 +%10 = 154 km hızla gidiyorsunuz sol şeritte araba ile.
Saygıdeğer, pek güvenilir bakanımız, harika anlaşılır Türkçesi ile; azami hız sınırı 132 km/saat'ten 140 km/saat'e çıkabilir diyor.
120+%10=132'den, 127+%10=140'a çıkacak yani. 140+%10 değil.
-
pea adlı üyeden alıntı
Saygıdeğer, pek güvenilir bakanımız, harika anlaşılır Türkçesi ile; azami hız sınırı 132 km/saat'ten 140 km/saat'e çıkabilir diyor.
120+%10=132'den, 127+%10=140'a çıkacak yani. 140+%10 değil.
Okumamıştım hocam tamamdır.
üst limit yazıyormuş. Direkt 140'tan görmüştüm.
Konya'da 78 ile ceza yediğimden bu yana, sınırda pek gitmemeye çalışıyorum artık bende
-
Motosiklet Eğitmeni
İlk paragrafta adamın kurduğu cümleye bakarmısınız?
-
Trafik kazaları artık yol kusurundan değil sürücü kaynaklı demişler.
3 kere kaza yaptım 2'si yoldaki açılmış delikten, birisi de patlak su hattından dolayıydı.
Ama benden kaynaklıymıs, delikten sihirli biçimde geçmeliymişim.
-
-
%10 luk bir kesimin kurallara uydugu bir ülke trafiğinde hız limitini arttır düşür ne olacak.. Her gün senin araba & motor kaç basıyor kaç gördün diyen bir milletiz biz..
-
Ben mi farklı ülkede yaşıyorum ankara-istanbul otobanın da sol şerit 180+ hızlar da gidiyor.
-
muhtemelen daha çok yakıt yakarak daha çok vergi alabilmeleri için yapıyorlardır ama yinede yapılmasından yanayım ben, 3 şeritli otoyola göre hız limitleri düşük, yunanistanda bile 2 şeritli otoyol 130km limit var, ve avrupanın çoğu yerinde 3 şeritli otoyol bile yok.
-
Yalan haber beyler sınırları yüksellik diyecekler,sonra herkese cezalar yağmaya başlayacak sonra birden çıkıp diyecekler ki biz bu haberi resmi gazetede yayınlamadıkoyuna gelmeyin.
-
COQ adlı üyeden alıntı
İlk paragrafta adamın kurduğu cümleye bakarmısınız?
"Cici kelimeler kullanacam, sofistike gorunecem" diye kasinca mantik diliminde azaltım oluyor haliyle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)