Ötv Desteğine Rağmen Satışlar Beklenenin Çok Altında
Reklamlar
-
01 Haziran 2019, 16:24
#1
Motosiklet satışları ÖTV desteğiyle de gazlamıyor
Enflasyon, artan ve dalgalanan döviz kurları otomotivi olduğu kadar motosiklet pazarını da negatif etkiledi. Türkiye motosiklet satışları yüzde 29 gibi ciddi bir azalış yaşadı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Nisan ayı trafik verilerini açıkladı. TÜİK verilerine göre bu yılın nisan ayında Türkiye’de 13 bin 790 adet motosikletin trafiğe kaydı yapıldı. Geçen yılın (2018) nisan ayında bu rakam 19 bin 293 adet olmuştu.
Nisan ayı sonuçları da dikkate alındığında bu yıl ilk 4 ayda Türkiye’de 41 bin 406 motosikletin trafiğe kaydı yapıldı. Geçen yıl bu rakam 48 bin adetin üzerindeydi.
Bu yıl satılan 41 bin adetin üstündeki motosikletlerin 6.800 adeti 0-500 cc hacmindeki küçük scooterlerdan oluştu. 24.968 adeti adeti 51 cc ve üzeri motosikletler oldu. 4 ayda 1.242 adet elektrikli motosiklet, 4 adet de ATV satıldı.
Türkiye: 100-250 cc arası motosikletlerin ülkesi
Türkiye’de satılan motosikletlerin büyük çoğunluğu 100-250 cc hacme sahip olanlar oldu. 2019 yılı itibariyle bu cc’deki motosikletlere uygulanan sıfır ÖTV desteğinin etkisi kendini gösterdi.
ÖTV’siz motosikletlerin satışları 4 ayda 30 bin adete yaklaştı.
250 cc üzerindeki motosiklet satışları ise 250-500 cc arasında 510 adet, 501-750 cc arasında 438 adet ve 750 cc’den büyük motorlarda ise 897 adeti buldu.
Nisan ayı sonuçları da dikkate alındığında bu yıl ilk 4 ayda Türkiye’de 41 bin 406 motosikletin trafiğe kaydı yapıldı. Geçen yıl bu rakam 48 bin adetin üzerindeydi.
Bu yıl satılan 41 bin adetin üstündeki motosikletlerin 6.800 adeti 0-500 cc hacmindeki küçük scooterlerdan oluştu. 24.968 adeti adeti 51 cc ve üzeri motosikletler oldu. 4 ayda 1.242 adet elektrikli motosiklet, 4 adet de ATV satıldı.
2019 yılında kaç motosiklet satılır?
Bu arada Türkiye motosiklet pazarı, 2015 yılındaki elektrikli ve 500 cc hariç 162 bin adetlerden 2018 yılında 123 bin adetlere geriledi. Bu yılın ilk 4 ayında motosiklet satışları yine aynı ölçekte yani 50 cc altı ve elektrikli motosikletleri dahil etmeden 33 bin adetlerde kaldı. MOTED, sektörün bir kısmını çatısı altında barındırıyor. MOTED üyelerinin yıl sonu tahminleri 115 bin adete inen bir motosiklet pazarı. Saütışların büyük kısmının 250 cc altında olduğu ve bu sınıf motosikletlerden ÖTV alınmadığı bir ortamda küçülen pazar.
Böyle bir pazara yeni motosiklet yatırımı gelmez. Honda glmez, Yamaha gelmez, KTM, BMW gelmez. Giderler Endonoezya’da, Hindistan’da, Vietnam’da ürettirirler. O ülkelerde Türkiye4de satılan tüm motosikletleri tek bir markanın tek bir bayisi satıyor. Umurlarında olmaz Türkiye motosikleti.
Kaynak : Otoajanda
Reklamlar
-
01 Haziran 2019, 16:27
#2
ekonomi çok iyi hayinler rahatsız belliki
doblo tuğra enişte
-
01 Haziran 2019, 16:33
#3
Yalnızca 4 adet atv satılmış olması yanlış olması lazım. Ona keza 2018 yılında da toplam da 11 adet atv satılmış olamaz diye düşünüyorum.
-
01 Haziran 2019, 17:09
#4
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
ekonomi çok iyi hayinler rahatsız belliki
doblo tuğra enişte
diriliş, nargile, payitaht, tesbih..
-
01 Haziran 2019, 17:09
#5
2.el alım satım tablosu gibi bir şeyde olsaydı bazı şeyler çok daha netleşirdi.
-
01 Haziran 2019, 18:07
#6
hokahey adlı üyeden alıntı
diriliş, nargile, payitaht, tesbih..
abi o bmw 3.16 kombini değilmi
-
01 Haziran 2019, 18:14
#7
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
abi o bmw 3.16 kombini değilmi
doğrudur. bmw anahtarı, iphone x, marlboro touch, dar paça, babet, kirli sakal, yakıyorsun karşiiim..
-
01 Haziran 2019, 18:22
#8
O değil de 3000₺’ye rks cafe 152 bile alamıyoruz. Birde anlamadığım nokta neden 50cc scooter ile 150cc scooter aynı paraya satılıyor?
-
01 Haziran 2019, 19:56
#9
Ben hala bisikletleri ne zaman tabloya ekleyecekler diye bekliyorum.
Hem siyaset konuşmayın. Düşen motosiklet satışlarının siyasetle ne alakası var? İnsanlar almak istemiyor bu kadar basit. Belki refah seviyesi arttığından herkes Mercedes S serisi alıyordur motor alacağına.
-
01 Haziran 2019, 20:33
#10
cgs35 adlı üyeden alıntı
Yalnızca 4 adet atv satılmış olması yanlış olması lazım. Ona keza 2018 yılında da toplam da 11 adet atv satılmış olamaz diye düşünüyorum.
ATV ülkemizde rağbet gören bir araç değil galiba gittiğim hiçbir yerde ATV görmüyorum
-
01 Haziran 2019, 21:19
#11
cgs35 adlı üyeden alıntı
Yalnızca 4 adet atv satılmış olması yanlış olması lazım. Ona keza 2018 yılında da toplam da 11 adet atv satılmış olamaz diye düşünüyorum.
Tablo Ocak-Nisan aralığını gösteriyor. "Sezon"un kapalı olduğu dönem yani.
-
01 Haziran 2019, 22:05
#12
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
ATV ülkemizde rağbet gören bir araç değil galiba gittiğim hiçbir yerde ATV görmüyorum
Ben atvleri seviyorum belki çocukken mustafa sandalın klibinde gördüğümden :D inadına gezmeye gittiğimde atv görüyorum :D
-
01 Haziran 2019, 22:34
#13
Atv’lerin Plaka almaması da muhtemel. Sonuçta trafiğe kapalı alanda kullanıyorlar. Tarlaya ıvıra zıvıra gitmek için kullanana çok rastlıyorum köylerde falan...
-
01 Haziran 2019, 22:47
#14
motor hacmine dayalı vergi sistemi kalkmadığı sürece ne otomobil sektörü ne motosiklet sektörü adam olmaz. bu kadar ağır vergi yükü ile bu kadar satış olması bile mucize
-
01 Haziran 2019, 23:41
#15
hırsızlar sokak sokak motosiklet topluyor ne motosiklet alması kafayı yemiş olman gerekir....
-
01 Haziran 2019, 23:47
#16
araba alamayıp motora yönelinmesine rağmen
-
02 Haziran 2019, 00:29
#17
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
ekonomi çok iyi hayinler rahatsız belliki
doblo tuğra enişte
Ortalığı karıştırma kel !
-
02 Haziran 2019, 00:39
#18
250cc altına ÖTV siz olması hali hazırda nakit parası olan ya da cfmoto dan vade farksız motor alacak dışında bir işe yaramaz zaten Neden derseniz sırf indirim var diye kendisini sıkıntıya sokup kredi çekerek motor alan adam zaten ÖTV li haliyle biraz daha geç alıp 7-8 bin daha az kredi çekse o haliyle daha az ödemiş olacak. Bu faizlerle durum bu maalesef...
Ama tabi beklemek istemeyen için bir nebze avuntu oldu. En azından 20000 tl lık motorda bir kask parası daha az demek, Nakit param olsa ben değerlendirirdim bu durumu. İçsesim böyleydi konuyla ilgili hehe.
-
02 Haziran 2019, 01:15
#19
Şuan motor fiyatları araba fiyatlarından daha fazla üreticiden gelen araç dövizle geliyor, gümrük vergisi, disbiritor kârı, bayi kârı, %37 ötv ve bunların %18 kdvsi var işin ucunda. En sonunda artan ekonomik kriz ve düşük kazanç etkiliyor. Bu çekilmeler yarı yarıya olması lazımdı bu bile iyi.
Döviz yüzünden zaten araçlar yüksek maliyette. Şuanda bile 600 cc 2006 model dandik fazerler 20 bin tl. Bu fiyatlara zaten sıfır motor kalmadı. İkinci el fiyatları bile uçuk. Şuanki şartlarda araç almak çok zor. Sıfır imkansız nerdeyse.
80 milyon insandan 1000 kişi bile 1000 cc almamış ☺
-
02 Haziran 2019, 07:29
#20
Bu sektör çoktan ölmüş.Selayı bekliyor.satılan motorlar 50 cc.hepsi çöp.kaynak israfı.Yüksek kur,düşük alım gücü ve çok yüksek vergiler bu sektörü bitirdi.Mtv,trafik sigortası ve ötv muafiyeti gelse bile 6,7 kat değerli paralar karşılığında motor alınamaz.Sektör temsilcileri kuyruğu dik tutmaya çalışsa bile;geçmişler olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)