Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Sektöründe Ötv Bereketi 2 Ayda 14 Bin Satış Gerçekleşti..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
     


    Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2019 yılı ilk iki ayında Türkiye’de yeni tescili yapılan ve devredilen motosiklet sayılarını açıkladı. Buna göre 2019 yılı Ocak ve Şubat aylarında Türkiye’de 13.648 yeni motosiklet kaydı gerçekleşti.

    2018 yılının ilk iki ayında satılan motosiklet sayısı 14.258 adetken, bu yıl rakam yüzde 4 düşerek 13.673 adete geriledi. Son bir yılda artan dövize paralel artan motosiklet fiyatlarına rağmen ÖTV indirimi ile pazarın seyri yerinde tutulabilmiş oldu.



    1 Ocak 2019 itibariyle uygulanmaya başlanan 250 cc’nin altındaki motosikletlere ÖTV sıfırlamanın etkisi kendini gösterdi. İki ayda gerçekleşen motosiklet satışlarının 10 bin adete yakın kısmı 250 cc’den küçük sınıfta gerçekleşti. ÖTV oranının yüzde 37’lerden başladığı 250 cc’den büyük motosiklet satışları iki ayda 725 adette kaldı.


    Honda NC750 X modelinin de yeraldığı üst segmentte ÖTV yüzde 37.

    Türkiye’de iki ayda satılan motosikletlerin içinde en büyük payı 101-125 cc aralığındaki motosikletler aldı. İki ayda 3.570 adet bu sınıfta motosiklet tescili yapıldı.


    Genellikle scooter tarzı motosikletlerin yer aldığı 101-125 cc aralığı en çok satan segment.

    Bu yılın ilk iki ayında devredilen motosiklet sayısı da açıklandı. Buna göre 9.361 adetle en çok Honda motosiklet devri gerçekleşti. İkinci sırayı 5942 adetle Yamaha Motosiklet aldı.

    Yılın ilk iki ayında 38 bin adete yakın motosikletin devri yapıldı.

    Marka marka motosiklet devirleri şöyle:



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    İnşallah 2019 sonuna kadar 250cc ve altındaki cclerde ötv indirimi devam eder

  3. #3

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ötv zaten 50 ila 250cc arası idi gayet normal satış rakamları..

    herhalde 50cc , 50cc olalı ömrü tarihinde türkiye cumhuriyetinde böyle satış rakamları görmemişdir.. Bizim zamamınızda bir honda today olurdu galeride 2 sene beklediğini bilirim müşteri bulamamakdan..

  4. #4

    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Şehir
    Kadıköy
    Daha kaliteli 250-300cc scooterlar görebiliriz yakın gelecekte, artış bu segmentte devam edebilir. Rahatça 140kmye kadar hızlanıyorlar zaten çoğu insanın ihtiyaçlarını karşılar durumdalar.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı weatherman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha kaliteli 250-300cc scooterlar görebiliriz yakın gelecekte, artış bu segmentte devam edebilir. Rahatça 140kmye kadar hızlanıyorlar zaten çoğu insanın ihtiyaçlarını karşılar durumdalar.
    r25 ler , ninja300 ler falan 180-190 ları çok rahat görüyor.. versys 300 160-165km leri çok rahat görüyor.. kaliteli iyi bir 250-300 cc arası makine segmentine bağlı ortalama 150-190km hızları arası görmesi gerekir.

  6. #6

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r25 ler , ninja300 ler falan 180-190 ları çok rahat görüyor.. versys 300 160-165km leri çok rahat görüyor.. kaliteli iyi bir 250-300 cc arası makine segmentine bağlı ortalama 150-190km hızları arası görmesi gerekir.
    Ben r25 kullanıcısıyım motorun gördüğü rahat hız 140-150, 180-190 ı rahat gören bir r 25 i ilk defa sizden duyuyorum

  7. #7
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben r25 kullanıcısıyım motorun gördüğü rahat hız 140-150, 180-190 ı rahat gören bir r 25 i ilk defa sizden duyuyorum
    Aynen katılıyorum Kawasaki Ninja 400 44 hp ve 38 Nm tork üretmesine rağmen anca 185-195 yapıyor oda bağırta bağırta.

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben r25 kullanıcısıyım motorun gördüğü rahat hız 140-150, 180-190 ı rahat gören bir r 25 i ilk defa sizden duyuyorum
    ben hiç sürmedim youtube da gördüğümü söylüyorum.. R25 top speed yazarsan google bir ton video çıkıyor 180 görenler falan..

    Kaldıki R25 gibi bir motorun 140-150 yapmasıda bana tuhaf geldi yıllar önce hyo gts ler bile 170-180 leri görüyordu. 190 kiloluk Rx3 ler 140-150 yi görüyor bence sizin motorda bir şey var.

  9. #9

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben hiç sürmedim youtube da gördüğümü söylüyorum.. R25 top speed yazarsan google bir ton video çıkıyor 180 görenler falan..

    Kaldıki R25 gibi bir motorun 140-150 yapmasıda bana tuhaf geldi yıllar önce hyo gts ler bile 170-180 leri görüyordu. 190 kiloluk Rx3 ler 140-150 yi görüyor bence sizin motorda bir şey var.
    Topspeed 180 derseniz tamam derim ama rahat hız yazmışsınız cümlenizde yanlışlık olmuş.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Topspeed 180 derseniz tamam derim ama rahat hız yazmışsınız cümlenizde yanlışlık olmuş.
    stabil hız demedim . rahat hızları görebiliyor dedim top speed manasında.. stabil hız başkadır..

    Ben en son 250cc liklerde gv250 ile bursadan istanbula gelmişdim gayet rahat stabil 120-130 arası gelmişdim keyifli.. zaten cruiser motor sürat motoru değildi..

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Bi biz satamadık cbf,sözde sezon da acıldı ama ne arayan ne soran

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Tablodan ve başlıktan birşey anlamadım

    ÖTV Bereketi diyor ama gecen seneye göre düşmüş.

    Bereket mi oluyor bu?

  13. #13

    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Şehir
    Kadıköy
    180 görürsün tabii zorlarsan ama en ufak hatanda selan okunur, sürücüyü tedirgin etmeyen en yüksek süratler 140 civarı hatta 125 olmalı 250ccde. Denenirse tabii ki çıkar daha. Ara hızlanmalar önemli şehiricinde.

  14. #14

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    stabil hız demedim . rahat hızları görebiliyor dedim top speed manasında.. stabil hız başkadır..

    Ben en son 250cc liklerde gv250 ile bursadan istanbula gelmişdim gayet rahat stabil 120-130 arası gelmişdim keyifli.. zaten cruiser motor sürat motoru değildi..
    Baba bendemi sorun var sende mi. Ben stabil diye bişey yazmadım ki stabil diyorsun. Rahat hızları görüyor dıyorsun bir r25 nasıl 180-190 görür rahat olarak anlamıyorum. Yokuş aşağı zorlarsın ancak o hıza ulaşır. Rahat hız la topspeedi nasıl aynı kefeye koydun onuda anlamadım. Rahat hız dediğin motoru yormadan çıkılan hızdır. Topspeed kısaca motorun yaptığı son hızdır.

  15. #15
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    ben görüyorum ama kilomdan dolayı görüyorum
    60 kilo bi deri bi kemik adamım haliyle motor uçuruyor bu kadar kiloyu
    ama 80 90 kiloluk yada üstü kişilerde rahat göremez
    buda benim kesin fikrimdir heryerde işe yarar

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bereketli rakam 14bin
    Yani
    6x14bin=84bin yıllık satış.
    Olursa o da!
    250-300bin satıştan bereketli 84bin satışa ekşi yönde artış olmuş
    Maşallah!

  17. #17

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu kadar genç nufusu olan bir ülke için yılda 70-80 bin adet motosiklet satışı berbat ötesi..

    2018 de zaten motosiklet sektörü distributoelrin yanlış fiyatlamasından dolayı daralmıştı.. Şimdi dahada çok daralacak..

    Motosikletin bu memlekette yılda en az 300 bin falan satması lazım. ulaşım kolaylığı, genç nufus, ekonomik işletme maliyeti vs. özellikle çok fazla scooter in satılıyor olması lazım.. Ancak 50 cc motosiklete 8 bin tl istersen olmaz tabiki..

    Şimdi vergi mergi demeyin..motosiklet distributorleri öncelikle türkiyede yerleşik motosikelt müşterisi oluşturabilmeleri için 5 yıl uygun fiyatlı satış yapmak zorundalar.. Ancak Japonların umrunda değiliz pazar küçük, çinlilerin, hintlilerin türk temsilcileri ise kısa sürede çok kazanalım hesabı yaptığından bu iş olmaz..

    bence bu yıl 50 bin zor..
    Meraklı Genç bunu beğendi.

  18. #18
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Aman ne bereket. 80 milyon insanın yaşadığı ülkede sadece 13.673 kişi yeni motosiklet satın alabilmiş. Zaten büyük çoğunluğu 50-100cc. 250 cc üstü satılan motosiklet sayısı 500 bile değil.

    Hachiko bu haberleri anadolu ajansından alıyor herhalde.

    newmoto76 ve Meraklı Genç bunu beğendiler.

  19. #19
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    125-250cc gibi herkeste çanta olarak bulunması gereken, trafiğin neredeyse tek çözümü(medeni bir ülke olmadığımız için metro gitmeyen bir havalimanını kutlayarak açıyoruz) olan metallerin satış miktarına bak. Buna bir de bereket diyorlar. 250+ cc ler sanki ferrari, satış adetlerine bak canım ülkem

    Bence insanlarda para olmadığından değil de korkudan ötürü küçük cc'ye yaklaşmama var. Çevremde tanıştığım 10 kişiden ya 1 ya da 2 kişi motosiklete olumlu bakıyor. 20-30 yaş aralığında genelde muhatap oluyorum, durum böyle. Hepsinin hayali ya da yakın gelecekteki planları araba almak. Alın efendim alın, uzunçayırdan köprüye 50 dk da gidin. Geleceğin sinir hastaları

  20. #20
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Ne bereket ama sorma gitsin 3000 tl etmeyecek çin malları ve japon 125 likler 10 bin tl üzerinde insanlar artık motor alamıyor ötv olsada olmasada çünkü alım gücü düşükken araç fiyatları uçup gitmiş. Ne bereket a..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)