İtalyan efsanesi 60 yaşında
-
11 Ağustos 2006, 13:59
#1
Admin
İtalyanlar, tüm dünyanın efsaneleşmiş scooter'ı Vespa'nın 60'ıncı yılını kutluyor. Vespa'nın tüm dünyada tanınması Audrey Hepburn ile Gregory Peck'in, scooter'la Roma'yı turladıkları 1953 yapımı 'Roma Tatili' filmiyle oldu. Filmden sonra Vespa'nın yumuşak hatları, tasarım müzelerinde ve daha da önemlisi Avrupalıların kalplerinde kendisine değişmez bir yer buldu.
'Tekerlekli hiçbir şey İtalyan stilini Vespa scooterlardan daha iyi temsil edemez' sloganıyla 1946'da üretilen ilk Vespa 98 cc'lik motoruyla 3,5 beygir güç üretiyordu. 2006'nın gözdesi GTS 250 ise 250 cc'lik motora sahip. Üstelik ABS'li ve yol bilgisayarlı.
AYARTMANIN ARACI
1884'te Rinaldo Piaggio'nun gemi parçaları üretmek amacıyla kurduğu şirket, uçak ve helikopter yapımına da başladı. Ama asıl başarıyı, 1946'da motosiklet sevmeyenler için yarattığı Vespa'yla yakaladı. Vespa'nın kadın bisikletinden esinlenerek yapılan açık tasarımı, bacakları ayırmadan oturmayı mümkün kılıyor ve topuklu ayakkabı giyen kadınların da rahatlıkla binebilmesini sağlıyordu. Hatta İtalyan gazetesi La Republica, kadınların Vespa'yı 'özgürlüğün-ayartmanın bir aracı' olarak gördüğünü yazmıştı.
UÇAK MÜHENDİSİ TASARLADI
Rinaldi Piaggio'nun İtalya Pontedera'daki uçak fabrikası İkinci Dünya Savaşı nedeniyle yerle bir olmuştu. Enrico Piaggio, babasından görevi devraldığında uçak endüstrisi defterini kapatma ve kişisel ulaşıma yönelme kararını verdi. Bu dönemde İtalya'nın ekonomisi ve bozuk yolları, otomotiv endüstrisi için pek de ümit vaad etmiyordu. Ancak Piaggio ulaşımı çözülmesi gereken bir konu olarak gördü. Basit, sağlam, ekonomik ve rahat araç tasarlama işi uçak mühendisi ve Piaggio'da ilk modern helikopterin üretilmesinden sorumlu Corradino D'Ascanio'ya verilir. İstenen, kadın erkek herkesin kullanabileceği, sürücünün giysilerini kirletmeyecek, yolcu da taşıyabilecek bir araçtı. D'Ascanio, uçak mühendisliği bilgilerinden yola çıkarak, gövdesi olan ve vitesi elden değiştirilebilen iki tekerlekli bir araç tasarlar. Motoru da arka tekerleğin üzerine monte eder. Nisan 1946'da ilk 15 Vespa, Pontedera'daki üretim bandından çıkar. İlk Vespa'nın çift zamanlı 98cc'lik motoru 4 bin 500 devirde 3,5 beygir güç üretiyordu. Üç vitesliydi ve saatte 60 km'ye kadar çıkabiliyordu.
Vespa kısa zamanda tüm Avrupa'da yayıldı. 1949 yılı sonuna kadar 35 bin Vespa üretilirken 10 yıl içinde bu rakam bir milyona çıktı. 50'li yıllarda Vespa İtalya haricinde, Almanya, İngiltere, Fransa, Belçika ve İspanya'da da üretilemeye başladı. Birkaç yıl sonra Hindistan ve Endonezya da bu ülkeler arasına katıldı.
Vespa scooter sınıfında son model olarak GTS 250 i.e'yi üretti. Yeni modelin, 250 cc'lik motoru, 2006'da standart haline gelecek olan Euro 3 kurallarına tam uyumlu. Elektronik ateşlemeli, 12'lik jant ve çift diskli frenleri bulunan son model Vespa'da eteğiyle scooter kullanmak isteyen kadınlar için diz örtüsü bile var.
Reklamlar
-
11 Ağustos 2006, 14:01
#2
vespa bi tutkudur yaa ama pahalı bi tutku
-
11 Ağustos 2006, 14:07
#3
Doğum günün kutlu olsun Vespa, nice yıllara, fiyatını biraz ucuzlat ama.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
11 Ağustos 2006, 15:25
#4
bencede vespa bir tutkudur. vespa ismi kalite ve pahalılık birlikte anılıyor.
SİYAH İNCİ -- Honda Shadow 750 cc
bu dünya kimseye kalmaz hırsı bırak yaşamaya bak
-
11 Ağustos 2006, 20:50
#5
allah bu scooter olayını icat edenden razı olsun doğum günün kutlu olsun Vespa!!! cola turkanın çekilişleriene 3 tane gönderdim inşallah bi vespa denk gelir şu garibe dualarınızı bekliyorum benim için allah şimdiden razı olsun
-
11 Ağustos 2006, 20:57
#6
agcaoglu adlı üyeden alıntı
allah bu scooter olayını icat edenden razı olsun doğum günün kutlu olsun Vespa!!! cola turkanın çekilişleriene 3 tane gönderdim inşallah bi vespa denk gelir şu garibe dualarınızı bekliyorum benim için allah şimdiden razı olsun
inş. çıkar kardeşim
-
11 Ağustos 2006, 21:49
#7
Bu bir efsane bence 70 lerin Italyasi Vespasiz dusunelemez bence
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
11 Ağustos 2006, 22:21
#8
keşke maddi imkanlar elverse de hepimiz böyle kaliteli motorlara binebilsek
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
12 Ağustos 2006, 18:03
#9
Eh belki bütçemiz Vespaya elvermedi ama fotoğrafta gröülen modelin bir benzerini çinliker yapmış Oda bize kısmetmiş işte.
İyi ki doğdun Vespa
-
12 Ağustos 2006, 18:13
#10
eskiden vespam vardı sattığıma pişman oldum
-
16 Ağustos 2006, 19:08
#11
Hakikaten cok cok iyi ........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler