Bursa'da polisin şehit olduğu kazada flaş gelişme
Reklamlar
-
Bursa'da, Yunus timinde görevli polis memuru Hayrettin Yılmaz'ın (29) şehit olduğu kazadan sonra tutuklanan taksi şoförü Sıtkı Dağ (49) ile motosiklet sürücüsü polis memuru Sezer Berktaş (35) hakkında yürütülen savcılık soruşturması tamamlandı. Savcı, hazırladığı iddianamede müşteki-şüpheliler olarak belirttiği taksi şoförü Sıtkı Dağ için 15 yıl, motosiklet sürücüsü polis memuru Sezer Berktaş için 6 yıla kadar hapis cezası istemiyle ağır ceza mahkemesinde dava açtı.
Kaza, geçen yıl 21 Ekim günü merkez Osmangazi ilçesi Kükürtlü Caddesi'nde meydana geldi. Yunus timinde görevli polis memuru Sezer Berktaş yönetimindeki 16 A 4886 plakalı motosiklet, taksi durağından çıkmak için manevra yapan Sıtkı Dağ yönetimindeki 16 T 0360 plakalı taksiyle çarpıştı. Kazada, polisler Sezer Berktaş ve Hayrettin Yılmaz ile taksi şoförü Sıtkı Dağ yaralandı. Hastanede tedaviye alınan polis memurlarından Hayrettin Yılmaz'ın kazadan 2 gün sonra beyin ölümü gerçekleşti. 2 yıllık polis memuru Yılmaz'ın organları, ailesi tarafından bağışlandı. Yılmaz'ın kalbi ve akciğeri Ankara'da 2 hastaya, karaciğer ve böbrekleri ise Bursa'da 3 hastaya nakledildi. Kazada yaralanan taksi şoförü Sıtkı Dağ, hastanedeki tedavisinin ardından gözaltına alındıktan sonra çıkarıldığı mahkemece 'taksirle ölüme ve yaralanmaya sebep olmak' suçlamasıyla tutuklanarak cezaevine gönderildi.
YARALI POLİS HAKKINDA CEZA TALEBİ
Cumhuriyet Savcısı Erman Güner tarafından yürütülen soruşturma tamamlandı. Hazırlanan iddianame Bursa 5'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nce kabul edildi. İddianameye göre, kazadan yaralı kurtulan polis memuru Sezer Berktaş, taksi şoförü Sıtkı Dağ'dan şikayetçi oldu. Dağ ise Berktaş'tan şikayetçi olmadı. İddianameyle, taksi şoförü Sıtkı Dağ hakkında 'taksirle ölüme ve yaralanmaya sebep olmak' olmak suçundan 2 yıldan 15 yıla, polis memuru Sezer Berktaş hakkında da 'taksirle ölüme neden olmak' suçundan 2 yıldan 6 yıla kadar hapis cezası istendi. Biri tutuklu iki müşteki- şüphelinin yargılanmasına önümüzdeki ay Bursa 5'inci Ağır ceza Mahkemesi'nde başlanacak.
Kaynak : Bursa yerel basın..
Reklamlar
-
Yaralı polise neden ceza veriliyor?
-
Tahmin ettiğim gibi ise; polis gereksiz hız yaptı die olabilir. Göreve gitmiyorlar olabilir. Kaza raporunda polise kusur oranı yazılmış olabilir. Taksici ne kadar suçlu olsa da %100 olmuyor maalesef.
-
Bu örnek olabilir aşırı hız yapan polislere gereğinden çok fazla hızlı kullanıyorlar trafikte hatta orasını burasını fazla oynatan bile çok kez gördüm. Yanlış anlaşılmasın kesinlikle taksi şoförünü savunmuyorum ama kimin en ufak hatası varsa cezasını almalı.
-
yaralı polise ceza istenmesi saçma değil mi adam görev başında suçlu kovalıyor yavaş mı kullanaydı
-
ben haberi hatırlıyorum.. taksi şoförü dönülmezden dönerek bu kazaya sebep olmuştu.. o taksicinin hayatı kaydı demiştim.. nitekim öyle de olmuş.. şu trafik kurallarına herkes uysa artık ne var..
-
Nereden biliyorsun suçlu kovaladığını? Savcılık onun görev kağıdına ve emir çizelgisine ulaşmış, öyle birşey olmadığını gördüyse ne diyebilirsin? Bu haklı-haksız ayırma olayı gözüktüğü kadar kolay değil. Yasal boyutta çok daha farklı işliyor bu prosedür. Birinin en ufak %1 bile haklılığı var ise o %1'lik hak için %1lik cezayı karşıya yansıtmaları gerekiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
foxtrot adlı üyeden alıntı
ben haberi hatırlıyorum.. taksi şoförü dönülmezden dönerek bu kazaya sebep olmuştu.. o taksicinin hayatı kaydı demiştim.. nitekim öyle de olmuş.. şu trafik kurallarına herkes uysa artık ne var..
Keşke şu trafikte ticari olarak araç kullanan herkese daha büyük yaptırımlar uygulansa!.. Taksicisi, Minibüsçüsü, Otobüsçüsü, Servisçisi... İnanki ağır vasıta olarak kullananlar, içinde can değil de mal taşıyanlar daha çok özen gösteriyor trafiğin sağlıklı işlemesine. İçinde can taşıyanlarda neyine güveniyorsa daha çok saçma sapan hareketlere giriyorlar...
-
İyice boka sardı ortalık. Hızlı gidiyor deniyor görev veya değil. Yanlış hatırlamıyorsam taksici U dönüş yapılmayacak yerden U dönerken oluyor. O sıra hızı 50-60 arası olsa yine o kaza olacaktı. Belki polis yaşamaya devam ederdi ancak oda kesin değil.
Yavaş gidilse arkadan gelen yavaşlamayıp vuruyor yada sağdan git diye tehdit eder. Trafiğin akış hızında gidilse yine suçlu olunuyor.
Ülkece beyinimizi klozete atıp sifon çektik sanırım.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
içinde can değil de mal taşıyanlar daha çok özen gösteriyor trafiğin sağlıklı işlemesine. İçinde can taşıyanlarda neyine güveniyorsa daha çok saçma sapan hareketlere giriyorlar...
sebebi bu memleketteki en ucuz şeyin insan hayatı olmasından ileri geliyor bence.. mal daha değerli..
-
Aracın o hale gelmesi için motorun en az 170 km süratle gidiyor olması lazım, aracın üst direkleri (ki bu direkler takla attığında aracı korumak için) yamulmuş.. Bence savcılık doğru karar vermiş.. Araç sürücüsü hatalı olabilir ama görünen o ki polis şehir içinde her zamanki gibi trafik kurallarını hiçe sayarak anormal bir süratle yol alıyormuş. Ölenlere rahmet dilerim.
-
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Aracın o hale gelmesi için motorun en az 170 km süratle gidiyor olması lazım, aracın üst direkleri (ki bu direkler takla attığında aracı korumak için) yamulmuş.. Bence savcılık doğru karar vermiş.. Araç sürücüsü hatalı olabilir ama görünen o ki polis şehir içinde her zamanki gibi trafik kurallarını hiçe sayarak anormal bir süratle yol alıyormuş. Ölenlere rahmet dilerim.
Motorun hızı 170 olmayabilir, hız tespiti için olay yerini gören kamera var mı bilmem ama matematiği ve fiziği iyi olanlar hesaplayabilir mi, benimki baya zayıf.
Renault symbol 1100 kg civarı + şoför de 100 desek
Bmw 1200 gs 250 kg
Yunus ve artçısı 75 er kg dan 150 kg
Yani ortalama 400 kg lık bir araç ile 1200 kg civarı symbol.
170 le gitse symbolü 2 ye bölerdi herhalde
-
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Aracın o hale gelmesi için motorun en az 170 km süratle gidiyor olması lazım, aracın üst direkleri (ki bu direkler takla attığında aracı korumak için) yamulmuş.. Bence savcılık doğru karar vermiş.. Araç sürücüsü hatalı olabilir ama görünen o ki polis şehir içinde her zamanki gibi trafik kurallarını hiçe sayarak anormal bir süratle yol alıyormuş. Ölenlere rahmet dilerim.
Saçma 170 (80/90 km desen neyse) ile o ticari ye girse i iki polis şehit + ticari sürücüsü ölürdü. Ticari ortadan ikiye ayrılırdı. Antalya da benzer bir kazada çok daha az sürat le yolcu kısmı yandan çarpan alkollü motosiklet sürücüsü koma da sürücü ise öldü.(araç sürücüsü)... Gotos ticari yasak yerden dönmüş işte daha uzatmanın anlamı yok
-
moonspell07 adlı üyeden alıntı
Saçma 170 (80/90 km desen neyse) ile o ticari ye girse i iki polis şehit + ticari sürücüsü ölürdü. Ticari ortadan ikiye ayrılırdı. Antalya da benzer bir kazada çok daha az sürat le yolcu kısmı yandan çarpan alkollü motosiklet sürücüsü koma da sürücü ise öldü.(araç sürücüsü)... Gotos ticari yasak yerden dönmüş işte daha uzatmanın anlamı yok
Bana göre de sizin söyleminiz saçma, zira o direkler nasıl yamulur nasıl yamulmaz gayet iyi bilirim ben. Sen kişisel fikrini yaz, biz de yazıyoruz. Neyi uzatacağız neyi kısaltacağız kendimiz karar veririz, herkes konuya ait yorumunu yazsın kişiye değil!
-
90 ile yamuluyor, 170 ile araç ikiye ayrılır + iki polis de 170 ile şehit olur, uzuv kopması vs olurdu ve taksi sürücüsü ölür idi 170 km saçmalığını bırakın kardeşim akıl var mantık var hesap kitap var.120 kmh ile yayaya çarp bakalım kaç parçaya ayrılır boş konuşma senin yaşın kadar kaza gördüm ben.
-
Motosiklet Eğitmeni
Eğer ben videoyu yanlış hatırlamıyorsam taksici U dönüşü yapmıyor. Yolun hemen kenarında bulunan taksi durağından geri geri yola çıkıyor.
Burada polis tedbirsizlik ya da aşırı hızla suçlanabilir fakat otomobille geri manevra yapan şoför her önlemi almak zorunda.
Yani en azından burada öyle.
Mağaza otoparkında bile kaza yapsanız geri geri çıkan sizseniz suçu sizde bulurlar.
Motosikletin araca ortadan çarpmış olması taksinin ön görülemez bir biçimde çıkmadığını ya da çok hızlı çıktığını gösteriyor.
Yani ya taksi nizami çıktı ama polis çok hızlıydı ve kaçamadı.(Çünkü yolda kaçabileceği boşluk var)
Ya da taksici aniden çok hızlı çıktı ve motosikletli birden karşısında bulup ortadan çarptı.(bu yüksek ihtimal)
Taksinin pozisyonu tuhaf.
Yani kaza esnasında yer değiştirmediyse tuhaf.
Çünkü orada gidiş yönüne göre hafif sağlı çıkarsın ki burnu yola rahat çevirebil.
Oysa videoda taksinin yolu kestiğini görüyoruz.
Yani dimdik geri çıkmış gibi.
Polis için ceza istenmesinin mutlaka gerekçesi vardır.
İddianameyi okuyamadığımıza göre;
bekleyip mahkeme sonucuna bakmak gerek.
Fakat taksinin haline bakınca polisin çok hızlı olduğu ortada gibi.
Ben motosikletin 80-90'dan daha aşağı bir hızda olduğunu sanmıyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
moonspell07 adlı üyeden alıntı
90 ile yamuluyor, 170 ile araç ikiye ayrılır + iki polis de 170 ile şehit olur, uzuv kopması vs olurdu ve taksi sürücüsü ölür idi 170 km saçmalığını bırakın kardeşim akıl var mantık var hesap kitap var.120 kmh ile yayaya çarp bakalım kaç parçaya ayrılır boş konuşma senin yaşın kadar kaza gördüm ben.
Bilmiyorsan açar bakarsın youtube a motorcycle crash testlerine, abuk subuk konuşacağına.. Neyi ikiye ayırıyorsun bıçakla peyniri mi ? Güldürme kendine.. Yaşın kaç senin, kaç sene araç kullandın kaç motor kazası gördün.
Konuya yorum yap diyoruz konuya! hala kişisel tartışma peşindesin..
Al bak bakayım arabayı ikiye ayırıyormuş, çok film seyretmişssin sen genç
-
Değişik konuşmalar var. Dönüş olmayan yerden u yapıyormuş, duraktan geri geri çıkıyormuş falan. Hangisine inanalım. Çarpmanın şiddetinden motosikletin ne kadar hızlı gittiği anlaşılıyor. Yaralı polis hakkında hapis istendiğine göre onda da bir kusur varmış demek ki. Olan ölene, ailesine oldu. Her zamanki gibi ateş düştüğü yeri yakar. Gerisi boş muhabbet.
-
Benim bildiğim ve videoda gördüğüm, taksi yan devrilmişti çarpmanın şiddeti ile ve elleri ile polisler düzeltmişlerdi. Ayrıca 170'le oradan girse ikiye ayırır o direkleri. Direkler sağlam fakat kafes mantığı ile yapılmışlardır ve aracın takla atma esnasında içerideki korumaya göre ayarlanmıştır. Tek direğe 170'le ok gibi saplanırsan; direk mirek kalmaz.
-
görevi kötüye kullanma diye bi olay var
yani bi memur görevi kötüye kullanıyorsa cezasını çekmeli bi polis ölmüş olabilir fakat ölmesi onu haklı yapmıyor olabilir
-
Vefat eden polisimize Allah rahmet eylesin , o arabayı ters döndürecek bir hızda şehir içinde suçlu takibi yapılmaz ki taksi yola baya bi çıkmış , 100 km altı bir hızda o aracı farkedip frenleyebilir en fazla ön amortisörleri yamulur olduğu yere devrilirdi , maalesef İstanbul da da motosikletli genç polisler çok fena gidiyorlar , hele BMW K1600 lü escort ları görünce uzak duruyorum , köprüde denk geliyorum genellikle tek başına sirensiz giderken (büyük ihtimal mesaisi bitmiş evine gidiyor) uçuyorlar arkadaş polis olmanız sizi ölümsüz yapmaz , bu meretin bir anlık hatası nasıl sonuçlanıyor illaki yaşayıp görmek mi lazım , bunca kazalar yaşanıyor !! otomobilli escortlarda aynı şekilde kullaniyorlar , ben 2. köprü yolunda 100-120 ile giderken emniyet şeridinden abartmıyorum 160-180 geçiyorlardır ki escort yaptıkları zaman değil tek başına biryere gidiyor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)