Motosiklet Sektöründe Yerli Büyüme
-
2018 yılında herkesin düşüş beklediği yerli üretim motosiklet sektöründe yükseliş sürüyor.
ÜLKENİN içinde bulunduğu ekonomik mücadele ve döviz kurlarının etkisi ile özellikle son 1 yılda birçok sektörde düşüş ve sorunlar gözlemlendi. Motosiklet sektöründe ise her ne kadar düşüş beklense de beklenenin tersine, oldukça tatmin edici ve etkili bir artış gözlendi.
2018 yılında herkesin düşüş beklediği sektördeki yükselişi ise en çok destekleyen faktör ise Yerli Üretim olmasıdır.
Ticaret bakanlığının teşviklerinden sonra, TÜİK verilerine göre 2017 yılı eylül ayına kadar 127 bin 356 adet satış gerçekleştiren motosiklet sektörü, 2018 yılının eylül ayına kadar yine TÜİK verilerine göre 135 bin 450 adet satış gerçekleştirdi. Bu yükselişle motosiklet sektöründe 2018 yılının 2017 yılına oranla yüzde 20 büyümeyle tamamlanacağı ön görülüyor. Sektörün mevcut şartlar ve koşullar içerisindeki bu başarısının arkasında da tamamen yerli firmaların desteği var. Çünkü TÜİK verilerine göre 2018 yılı satış adetlerinin yüzde 68 gibi büyük bir bölümünü yerli üretim gerçekleştiren firmalar sağladılar. Kuba, Mondial, RKS, Falcon, Yuki, Arora, Motoran, Volta markaları ise oluşturduğu bu yüzde 68 dilim ile sektörün 2018 yılı büyümesinde etkili olmayı başardılar.
Yerli üretime ve istihdama destek aynı zamanda İstihdama da fazlasıyla katkı sağlayan Ticaret Bakanlığı’nın bu kararı ile firmalar, yeni üretim tesisleri açtılar, mevcut üretim tesislerini iki katına kadar çıkardılar. Kuba Motor distribütörü olduğu Benelli markasının dünyadaki üçüncü üretim tesisi olmayı başardı ve markaya ait modelleri ülke sınırları içerisinde üretmeye başladı. Aynı zamanda da ülkede ilk defa 500 cc ve üzeri yüksek kapasiteli motosiklet üretimi gerçekleştirmeyi başardı. Tüm bu gelişmelerle birlikte yeni iş imkanları oluştu ve binlerce kişiye iş istihdamı sağlanarak ülke ekonomisine büyük bir destek verildi.
Yerli üretim ve milli ekonomiye destek amaçlı alınan kararlar motosiklet sektöründe sağlanan bu başarı, alınan kararın ne kadar doğru olduğunun en büyük örneği oldu.
Kaynak: DHA
Reklamlar
-
Yerli montaj demek istemişler sanırım.Bu arada fotoğraf,piyasadan silinen Kanuni markasının üretimi biteli 10 yıl olan Tiger modelinin üretim hattından.
-
Burası birazdan karışır gibime geliyor. kaliteden ödün vermeyen markacılarla, ülke şartları bu elde bu var diyen çinciler.Tabi bunlar Türk Markası değil cephesi de ayrı bir grup.
-
Yerli üretim. Puhahahaha.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Yerli montaj demek istemişler sanırım.Bu arada fotoğraf,piyasadan silinen Kanuni markasının üretimi biteli 10 yıl olan Tiger modelinin üretim hattından.
Temsili koydum editte yok hacım napayim :/
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
50cc ile ehliyet almaktan, vergi vermekten ve sigorta yaptirmaktan kaçan insanlar sayesinde motosiklet satışlarında artış gözüküyor. Çinden gelen parçayı montajlamak yerli üretim sayılıyorsa vay halimize.
-
Aga ben kör bela bir motosiklet sahibiyim. Onu da korumak için Aslan satın alacağım. Böyle giderse motosiklet görmekte imkansıza yakınlaşacak.
-
-
Özgün olmazsan, yerli üretimden bahsedemeyiz.
-
04 Aralık 2018, 11:45
#10
Montajda olsa bana göre iyi bir şey.Keşke kendi markamız olsa ama yok işte.Montaj burada olursa hem istihdam sağlar hem yedek parça tedarik süreci kolay olur.
-
04 Aralık 2018, 13:39
#11
Yerli üretim deyince aklıma Altın elbiseli adam Barkın'ın Hayabusa tanıtımı geldi, nur içinde yatsın.
Keşke montajın ötesinde gerçekten yerli bir markamız, modelimiz ve üretimimiz olsa.
https://www.youtube.com/watch?v=2F-gdoci1kc
Video ekleyemedim hata verdi link ekledim
Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.
-
04 Aralık 2018, 13:51
#12
yerli üretim kavramı sanırım genel olarak tanımladığımız şekilde kullanılmıyor,
zira ürüne herhangi bir katma değer eklemeden montajını yapmak yerli üretim olarak kabul edilmemeli,
basit görünen bu yaklaşım tavrı sanayi için ciddi problemdir.
honda amerikada fabrika açtığı zaman honda Amerikan malı mı oluyor ?
yoksa üretiminden kaynaklı vergi, nakliye ve benzeri avantajlardan mı yararlanıyor ?
motosiklet sektöründeki detay rakamlar nicelik ve nitelik olarak düşünülmüyor,
zira işlerine gelmiyor.
ülkede sanayi üretimi endeksi düşüştü, kapasite kullanım oranları da düşüyor,
dalga geçer gibi haber yapmanın mantığı bu söylenilene inanacak kadar akıldan yoksunluğun olması.
ne diyelim,
kolay gelsin.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
04 Aralık 2018, 16:55
#13
Türkiyenin yerli montaja hiç ihtiyacı yok. bize dünyaya satabileceğimiz marka lazım.
-
04 Aralık 2018, 17:49
#14
Ben çocuğuma kutuda LEGO marka oyuncak aldım geçen gün. Oturduk birlikte parçaları birleştirerek milli ve yerli oyuncağımızı yaptık. Hayırlı uğurlu olsun memleketimize.
-
04 Aralık 2018, 18:40
#15
-
04 Aralık 2018, 18:44
#16
Burdaki çoğu kişi biliyor ki bu büyümenin yüzde 90lik kısmıni 50cc tarafi oluşturuyor. 50ccler olmasa eminimki diğer sektorlerden daha fazla bir daralma/düşüş olurdu.
-
05 Aralık 2018, 10:21
#17
%100 yerli montaj derdim de artık işciler bile yerli değil.
aga kacak afganlı calıstırıyorlar diye polis basmış bizim tedarikçiyi.
siz düşünün
-
05 Aralık 2018, 10:29
#18
arndiol adlı üyeden alıntı
%100 yerli montaj derdim de artık işciler bile yerli değil.
aga kacak afganlı calıstırıyorlar diye polis basmış bizim tedarikçiyi.
siz düşünün
Bizim de yerlilerimiz var artık. Küçük Amerika olduk sonunda...
-
10 Aralık 2018, 16:44
#19
Yaptılarda honda gibi bir motor binmedik mi :D
-
11 Aralık 2018, 12:03
#20
yazıda geçen açıklamadan bir cümle;
Ticaret Bakanlığı’nın bu kararı ile firmalar, yeni üretim tesisleri açtılar.
Sonra da buna yerli üretim diyorlar.
Dünyanın 37 ülkesinde yapılan araştırmaya göre
yalan haber veren,
uydurulmuş sahte haber yayan,
kasıtlı olarak yanlış bilgi aktaran,
photoshoplu fotorğraf ile haber yapan medya türkiye medyası çıktı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)