MOTED Maliye Bakanlığına Başvurarak Vergi İndirimi İstedi
Reklamlar
-
MOTED (Modosiklet Endüstrisi Derneği) Maliye Bakanlığına başvurarak geçici ÖTV ve KDV indiriminden yararlanmak istediklerini açıkladılar. Sektörde son yıllarda pazar kaybı yaşanıyor.
4 tekerlekli araç sektörünün 2018 sonuna kadar geçici ÖTV ve KDV indirimi sağlamasının ardından iki tekerlekli araç endüstrisi de harekete geçti. MOTED,Maliye Bakanlığı'na şu yazıyı gönderdi:
"Motosiklet sektörünün son beş yıldır küçülmesiekonomik büyümenin yavaşlaması, artan döviz fiyatları, maliyet artışını fiyat artışıyla dengeleyememe, bunların yanında sektörler özelinde yaşanan ek vergiselgelişmeler firmalarımızın stoklarında planlanmayan %30 gibi önemli ölçüde stok mevcuttu durumu meydana getirmiş olup artan kredi faiz oranlarının stok bulundurma maliyetlerine olan negatif katısı ise malumunuzdur.Öteyandan bilindiği üzere motosikletler ile otomotivler ÖTV 2 (iki) sayılı listesinde birlikte yer almakta olup KDV mevzuatı yönünden de birlikte vergilendirilmektedirler. Fakat en son yayımlanan ÖTV teşvikinin kapsamı sadece “otomotivler” özelinde sınırlı kalmıştır. Bu nedenle vergilendirme aşamasında sağlanmış olan bu eşitliğin teşvik aşamasında da 8711 tarifepozisyonununda bulunan Motosikletler’indedikkate alınması gerektiğine inanmaktayız.2018 de planlanmayan döviz kurundaki artış ve ekonomik durgunluk nedeni ile firmalarımız beklenmedik stoklarının azaltılmasına önemli katkı sağlayacak bu talebimizin değerlendirilmesi konusunu bilgilerinize arz ederiz."
Kaynak: DHA
Reklamlar
-
geç kalınmış bir adım yıl sonu geldi zaten önümüzdeki yılda bile geçerli olması gerekiyor ki olsa bile millet bu kredi faizleriyle nasıl çekip alacak o meçhul
-
Enflasyonla mücadele ediyorsak niye bu indirimler kalıcı olmuyor? ÖTV de geçiciydi, kalıcı oldu mesela.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Enflasyonla mücadele ediyorsak niye bu indirimler kalıcı olmuyor? ÖTV de geçiciydi, kalıcı oldu mesela.
çünkü türkiye'nin ekonomisinin %79u vergi gelirleri ile döndürülmeye çalışılıyor.Üretimin olmadığı,sadece tüketim ekonomisine dayalı ülkelerde ötv gibi vergilerin alınmasıda normal.Piyasanın daraldığı zamanlar vergilerde kısmi askıya alma politikları izlenerek halkın alışveriş dengesi korunmaya çalışılır,böylece ekonomi bir nebze rahatlat ancak bu kısa vade çözümlerdir.Problemin asıl kaynağı olan "üretim" konusu çözülmedikçede alınan vergi oranları ve dünya politikasında yaşananlardan direkt etkilenen kırılgan ekonomimiz irili ufaklı krizlerle çalkantılı süreçler yaşar.
Birde bireysel olarak aynaya bakıp özeleştiri yapmayan bir toplumuz.Yani ekonomik politikalarda yanlış adımlar atılıyor olabilir ancak halkımızında bütçesine göre hareket edip,tutumlu bir şekilde kontrollü yaşayarak bir hayat sürememeside tüketim ekonomisine dayalı türkiye'de dengesizlik yaratmakda.SÖz gelimi geliri düşük bir evde 2-3 televizyon,pc ,ayda belkide bir-iki kez kullanılan elektronik eşyalar ve olmassa olmaz pahalı marka düşkünlüğünden kaynaklı giyim,cep telefonu ve diğer unsurlar geliri düşük hanelerde kredi kartı,kredi veya senet gibi aşırı borçlanmalarla kendi kendini zora sokan bir yaşam içinde.Hal böyleyken israf yaşantısı halkımızda diz boyu maalesef.Tutumlu olupda ,ihtiyaçlarına göre yaşayan çok az kişi tanıyorum çevremde.Bu noktada da kriz öncesi herşeyi alan,kolayca borçlanan bireyler kriz sonrası kemerleri sıkma noktasına gelincede kafayı sıyırıyor,bazıları psikopata bağlayıp her yere saldırıyor.Bu tip krizlerde birey olarak hayatımızdan israfı çıkarmak,tutumlu olmaya kendimizi disipline etmemiz lazım.Misal yürüyen bir motorumuz var ise en azından 1 yıl kullanmaya devam etmek,değiştirmemek lazımki şuan fiyatları azmış motorların piyasasıda düşsün.Çünkü depolarında atıl kalan motor mağzaları mecbur fiyat indirimine girecek elden çıkarmak için.Bu piyasanın genelinde öyledir.Ötv ve diğer vergilerin devlet nezlinde indirilme sebeblerinden biriside budur.Çarklar dönmez ise fiyatları uçuran yada döviz-faiz artışlarından yara alan satıcılar devlete konkordo vermek zorunda kalırki buda devlete büyük bir mali yük demekdir.
Piyasanın düzelmesi bana göre %50 halkın bilinçli harcama yapması ve %50de dış dünya politiklarında doğru stratejilerle ilerlenerek ancak denge sağlanabilir üretime dayalı olmayan bir düzende.Yani motorların ,elektronik eşyaların fiyatları uygun olsa bile üretmeyen bir toplumda ülke nasıl ayakta kalabilir? kalsa bile özgür nasıl durabilir? Duramadığı için zaten bu noktalardayız.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
alllaaaahh derimmmm.yalan olmasın ben araba motor vs hepsine bekliyordum bu indirimi motor olmayınca şaşırdım.sonra dedim motor fuarında bir süpriz gelicek.bence sene sonuna kadar ötv indirimi olsa aslında ötv indirimi değil extradan konan yüzde 20 ötv oranı eskisi gibi olsa fiyatlar baya baya uygun olucak.en basit mt07 39 şu an yüzde 20 düşseniz kabaca 31 falan inicektir.mt09 40 41 olabilir.önce alanlar ama perişan olcak oda başka.ötv düşse bile şu an kredi oranı 2.50 yinede çok satamicak zaten cebinde parası olan konuşur ancak
-
O nasıl hesap anlamadım MT09 yüzde 15 ötv indiriminle 50 bine falan gelir.Şuan 54,5.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
O nasıl hesap anlamadım MT09 yüzde 15 ötv indiriminle 50 bine falan gelir.Şuan 54,5.
50 binde yüzde 10 5 bin tl eder.yüzde 20 ötv gitse 10 bin tl iner
-
Zaten 12680tl ÖTV si var yüzde 20 inse 2,5bin indirim olur.Biz geçtik ekstra indirimi otomotive uyguladıkları indirimi uygulasınlar bari.
-
hayaller hayatlar .. geç kalınmış bir şey bencede . motorsiklet dahil olsa bile ki sanmıyorum adamlar bu indirimi arabadaki gibi yaparlarsa yani lüks araçlardan daha az ötv ama ucuz yollu araçlardan daha çok ötv türevi .. motorsiklette de bu iş gene 150-300c.c arasına yarar.. yüksek hacim pahalı motorlar lükse girer onun ötv indirimide düşük olur.. arabalardan yola çıkarak söyledim.. yani 40 bin liralık 600cc lik motoru en fazla 36-37 ye alırsın..
çünkü diğer arablarda ötv indirimine bakdığımda özellikle 2.0 ve üstü araçlarda çok ciddi bir indirim yoktu esas indirim halk sınıfı denilen 1.5-1.6 sınıfındaydı.. motordada aynı mantık yapılırsa şayet motordada halk sınıfı 150-300 cc arasıdır .. özellikle bu yasa yerli türkiyede üretim yapan markaları kalkındırma amaçlı çıkarsa zaten yerli markalarda küba,mondial,kanuni 250cc nin üstü yok.. onlara yarar bu indirim..
yani 700cc -900cc alıcak adamın pek bir işine aramaz..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
hayaller hayatlar .. geç kalınmış bir şey bencede . motorsiklet dahil olsa bile ki sanmıyorum adamlar bu indirimi arabadaki gibi yaparlarsa yani lüks araçlardan daha az ötv ama ucuz yollu araçlardan daha çok ötv türevi .. motorsiklette de bu iş gene 150-300c.c arasına yarar.. yüksek hacim pahalı motorlar lükse girer onun ötv indirimide düşük olur.. arabalardan yola çıkarak söyledim.. yani 40 bin liralık 600cc lik motoru en fazla 36-37 ye alırsın..
çünkü diğer arablarda ötv indirimine bakdığımda özellikle 2.0 ve üstü araçlarda çok ciddi bir indirim yoktu esas indirim halk sınıfı denilen 1.5-1.6 sınıfındaydı.. motordada aynı mantık yapılırsa şayet motordada halk sınıfı 150-300 cc arasıdır .. özellikle bu yasa yerli türkiyede üretim yapan markaları kalkındırma amaçlı çıkarsa zaten yerli markalarda küba,mondial,kanuni 250cc nin üstü yok.. onlara yarar bu indirim..
yani 700cc -900cc alıcak adamın pek bir işine aramaz..
valla orası hiç belli olmaz.yerli yada yabancı olarak ayırmazlar ayıramazlar ithal satanlar kepenkmi kapatsın yani.bundan önceki ötv zammı yüzde 20 oldu.ötv oranı kdv motor vs hiç bir orandan hesaplanmadı.direk motorun liste fiyatına yüzde 20 zam geldi.kawasaki ninja 650 alıcaktık ordan çok iyi hatırlıyorum.37 bin tl ninja 650 krt edition idi.o yüzden eğer bu zam geri çekilirse direk yüzde 20 düşer.ötv oranından yüzde hesaplarsak aynen bi halta yaramıyor zaten.2 3 bin anca düşer.arabalardaki gibi cc ayrımı da olmaz bence.dolar euro ciddi düştü.7.60 küsürdü euro mt07 41 idi 1.5 küsür düştü aynı şekil dolar düştü ama fiyatlar askıda kaldı.gerçi şu an boş konuşuyoruz kdvmi iner ötv mi kalkar bi kısmımı kalkar bakalım ne olucak.
-
boş konuşma değil bunun adı beyin jimnastiği yada beyin fırtınası belkide senin bu yazdıklarını bir motorsiklet firmasındaki üst düzey bir yetkili okuycak ilham alıcak .
yerli yabancı ayrımı şöyle olur.. yerlilerde zaten 250c.c üstü yok.. yani asıl indirimi 250cc hadi bilemedin birazda yabancı ları kollayıp 300c.c yaparlarsa ve 300c.c üstüne öyle çok ahım şahım ciddi bir indirim olmassa.. bunun türkçe meali şudur yerli firmaları kolluyoruz.. yabancılar sizde düşük hacimde satabildiğinizi satın..
Yabancı satıcılarında işine gelir bu neticede sallıyorum 12-13 bin tl ye 150c.c yada 250 c.c 100 tane motor satabilicekken .. 600-700c.c ve üstünde normal koşullarda indirimde bile öyle çok satamaz .. paranın değerli olduğu zamanlar şu zamanlar.. neticede indirim olsa bile her babayiğit heleki şu zamanda bir motora 40-50-60 bin tl'ler saymaz.. yabancının para kazanma karı düşük hacimde çok daha fazla olur..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
boş konuşma değil bunun adı beyin jimnastiği yada beyin fırtınası belkide senin bu yazdıklarını bir motorsiklet firmasındaki üst düzey bir yetkili okuycak ilham alıcak .
yerli yabancı ayrımı şöyle olur.. yerlilerde zaten 250c.c üstü yok.. yani asıl indirimi 250cc hadi bilemedin birazda yabancı ları kollayıp 300c.c yaparlarsa ve 300c.c üstüne öyle çok ahım şahım ciddi bir indirim olmassa.. bunun türkçe meali şudur yerli firmaları kolluyoruz.. yabancılar sizde düşük hacimde satabildiğinizi satın..
Yabancı satıcılarında işine gelir bu neticede sallıyorum 12-13 bin tl ye 150c.c yada 250 c.c 100 tane motor satabilicekken .. 600-700c.c ve üstünde normal koşullarda indirimde bile öyle çok satamaz .. paranın değerli olduğu zamanlar şu zamanlar.. neticede indirim olsa bile her babayiğit heleki şu zamanda bir motora 40-50-60 bin tl'ler saymaz.. yabancının para kazanma karı düşük hacimde çok daha fazla olur..
orası öylede adil değil satıcılar için.biz niye yüzde 30 ötv kesiyoruz diyebilir yamaha honda vs yerli satıcılar ödemezken.zaten fiyat neye inerse insin ihtiyaç kresi çekicek adamın alnından öperim bu faizlerle BABAYİĞİT diyoruz onlara.tek çare herkesi mutlu edicek 300cc ye kadar ötv kalkar tüm markalar sevinir.
-
kalksa hemen benim paiggio x10u satar koşa koşa ya versys 300 alırım .. aslında ya versys 300 yada bmw g310gs diyicekdimde öyle bir indirimde 10c.c ile indirim dışı kalır :D
-
Bu vergi indirimleri 'sıkı mali politikayı' gevşetir.
Dövizi dolayısıyla enflasyonu, dolayısıyla faizleri zıplatır.
ÖTV'yi kaldırınca fiyat kısa sürede kendini daha yukarıda dengeler. Böyle şeylerden medet ummanın lüzumu yok. Gerçekçi olmak lazım. İndirdiğinizden fazlası binmek için dışarıda hazır bekliyor.
-
2019 gelecek hala bayilerde 2017 motorlar duruyor,çok geç bir müdahale ancak hiç yoktan iyidir diyelim.
-
ÖTV indirimi enflasyonla mücadelede bütçe disiplinini daha ilk aydan bozmak demek.Buda güvenilirliğinizi sıkıntıya düşürür.Ama ülkedeki büyüme tüketim üzerinden olduğundan piyasalar durgunluğa girmesin diye yapılan müdahaleler.Ne böyle bir büyüme sürdürülebilirdi zaten nede bu indirimler çözüm olur.Yapılan sadece zaman kazanmak yada sorunu ötelemek.
-
Moderatör
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
ÖTV indirimi enflasyonla mücadelede bütçe disiplinini daha ilk aydan bozmak demek.Buda güvenilirliğinizi sıkıntıya düşürür.Ama ülkedeki büyüme tüketim üzerinden olduğundan piyasalar durgunluğa girmesin diye yapılan müdahaleler.Ne böyle bir büyüme sürdürülebilirdi zaten nede bu indirimler çözüm olur.Yapılan sadece zaman kazanmak yada sorunu ötelemek.
Atilla Yeşilada'nin yeni paylaşımını izlemişsin anlaşılan
Keşke jöleliyi dinleyenler bu adami da dinleseler.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Ya daha 3-4 ay öncesi adminler "artışa rağmen satışlar rekor kırıyor" diye konu açmıyor muydu? Ne oldu ki, moted sadaka dileniyor. Allah allah...
-
kalıcı olarak ek verginin kalkması lazım
-
benim motorum 350c.c ama banada vurmasın bende zarar ediyim milletim rahat etsin yeterki 150-300c.c arası kaldırsınlar ağır vergileri en azından .. 300 c.c üstü gene eski vergilendirmeden devam etsin. en azından uygun fiyatlı düşük yakıtlı halkım motorlar alır rahat eder hemde yerli üreticiler güzel para kazanır memlekete katma değer olur.. zaten yerli üreticilerden 250c.c üstü üreten yok onlar kazansın en azından..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)