Cg cilere 2 milyar yazcak motor kaç para bizim yoshımuraya yazarsa hayattan 5 gram zevk almam
win win durumu. hem devlet kazanacak, hem vatandaş hizaya gelecek, seve seve kurallara uyacak.
Telefonun cezasının egzozdan fazla olması lazım. Telefon doğrudan kazaya sebebiyet verebilir, egzoz çevreye rahatsızlık yapar.
Ceza olsun fakat trafikte birini öldürünce serbest kalıyorsun bu nasıl iş.
ne yazık ki kurallara uymayan aldığı hiç bir eğitimi hayata tatbik edip uygulamayan toplumlar ceza yöntemi ile disipline edilmeye çalışılınırlar..
abarth yasak zaten hep yasakdı ama hepde vardı 10 gencin sürdüğü spor araçdan 7 tanesinde rahat vardır.. abarth yasak ama her 10 cg motordan 8 tanesinde ve her 10 ss motorun 7-8 tanesinde rahat vardır..
makas diyorlar misal onu nasıl yakalıycaklar ancak kameraya denk gelirse o tiplerde zaten kameraların nerde olduğunu iyi bilirler oralarda yapmazlar o işleri.. cep telefonunuda yakalamaları zor iş kameraya ancak denk gelirse yada adam yada kadın keklik gibi telle konuşurken göz göre göre çevirmeye girerse ..
herkes arabasına kamera taksın, kanun tanımazlara kamera üzerinden ceza yağsın, bak o zaman herkes nasıl hizaya geliyor..
arabalardaki çakarlara ve sirenlere köküne kadar bindirsinler cezayı, önüne gelen fbi ajanı havasına bürünüyo. gerçekten polis veya geçiş üstünlüğü olan bir yetkilimi belli değil.
ama motorda kırmızı mavi olmamak kaydı ile beyaz renk çakara izin verilmeli, hatta zorunlu olmalı. hava kararınca farkedilmek lazım.
performans egzoz işi ise muamma. süper spor motorların standart hali bile ceza yemeleri için yeterli olabilir, anlamayan polise denk gelen başına iş alacaktır.
makas ve drift yapanı bana bıraksan direk içeri alsınlar zaten ama yapacak adam yok, kazada insan öldürüp 3 ayda dışarı çıkıyolar.
pratikte gündelik hayatta ne kadar uygulanabilir şimdilik bilemeyiz ama umarım sadece devlete gelir kalemi olmakla kalmaz, kazaların önüne geçmeye yarar.
abarth neye göre kime göre nasıl anlanıcak diye soran arkadaşlara diyim avrupa da ses gürültü optimize standartları vardır her şey için ağır vasıtalar , uçaklar,motorsikletler ,tekneler, arabalar..
her vasıtaya bir ses desibel standartı belirlenmişdir ve hiç bri firma bu desibelin üstünde üretim yapamaz..
http://ec.europa.eu/environment/archives/guide/part2h.htm
https://www.cga.ct.gov/2003/olrdata/tra/rpt/2003-r-0676.htm
Yukardaki avrupa birliği standartları yazıyor motorsiklet için 75 ile 80 desibel arası.
Türkiye'de de var o standartlar. Ama desibel ölçümüne ne gerek var, kulak var bizde kulak. Gavur anlamıyor, desibel ölçen alet yapmak için milyonlar harcıyor. Biz bir kulak eğdik mi sıfırdan sonra 2 basamağa kadar desibeli anlıyoruz.
Trafigi en cok tehlikeye atan, can kaybina sebep olan isik ohlali ve telefonla konusma en dusuk meblada ceza alirken, sekilcilikle daha cok ilgisi olan drift ve egzoza dunya pahasi ceza vermek neyin kafisidir acaba.
Sürüm tabii ki. Binlerce kişiye 2000TL ceza keserlerse kıyamet kopar. Binlerce kişiye 200TL, onlarca kişiye 2000TL.
Neyse canım, devlete güvenimiz tam, ne yapıyorsa bizim iyiliğimiz için yapıyor.
Geceleri sis farları açık,çakma zenonlu sakatlara da ceza kessinler.
Sis farının sürekli açık olması da kural ihlali değil mi zaten?
Ya trafikte makyaj yapan magandalar ne olacak? Düzenlemeyi yapanların kafası onları akıl edecek kadar çalışmıyor mu?
Emekli Olanlar:
‘11 Pcx 39.415 km.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)