Türkiye'de Motosiklet Satış Oranları Güncel Liste..
Reklamlar
-
06 Ağustos 2018, 10:28
#1
Türkiye’nin içinden geçtiği dönemin en sorunlu kısımlarından birini motorlu taşıtlar oluşturmaya başladı. İhracatta rekor sınırlarında gezinen sektör, iç pazarda özellikle otomobil ve hafif ticari araç satılarında zorlu bir döneme girdi. Haziran’da başlayan yüzde 30’ların üzerindeki daralma, temmuzda da devam etti. Ağustosta 10 günlük bayram tatilinin de etkisiyle fazla heyecanlı görünmüyor sektör.
Buna karşın motosiklet satışları az da olsa canlı gidiyor. Bu canlılıkta 50 cc’den küçük motosikletlerin payı çok büyük. Vergiler ancak bize bu küçük motosikletlere binme şansı veriyor ne yazık ki. Belki de böylesi daha iyi halkın can güvenliği açısından.
Vergi sisteminin dayattığı bu tabloda önemli markalar ne yapıyor, hangi ilde motosiklet satışları nasıl seyrediyor, haberimizde bulabileceksiniz.
Cumhurbaşkanlığı’na bağlı TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) kaynaklı haberimizde geçen yılla karşılaştırmalı satış rakamlarını, hangi cc sınıfında ne kadar motosiklet satıldığını da bulabileceksiniz.
Trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı haziran ayında yüzde 3.7 artış gösterdi. Bu yılın Haziran ayında 17.093 adet yeni motosiklet tescili yapıldı. Geçen yılın Haziran ayında 16.479 adet araç tescili yapılmıştı. Motosiklet tescillerinde 2018 Ocak-Haziran döneminde ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21,6 gibi ciddi bir artış oldu.
Motosiklet sektörü otomotivdeki büyük daralmanın dında kalmayı başardığını gösterdi. Motosiklet satışlarındaki artışın 50 cc’den küçük ve elektrikli scooter satışından geldiği görülüyor.
Haziran ayında 64.341 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı. Haziran ayında trafiğe kaydı yapılan toplam 64 bin 341 taşıt içinde otomobil yüzde 52,9 ile ilk sırada yer aldı. Bunu sırasıyla yüzde 26,6 ile motosiklet, yüzde 11,4 ile kamyonet, yüzde 5,3 ile traktör takip etti.
Trafiğe kayıtlı araç sayısı Haziran ayı sonu itibarıyla 22 milyon 679 bin 584 adete ulaşmış oldu.
Haziran ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı toplam 22 milyon 679 bin 584 adet taşıtın yüzde 13,9’unu motosikletler oluşturdu.
Motor hacmi yani “CC” bazında motosiklet tescil adetlerinde geçen yılın Ocak-Haziran ayına göre 101-125 cc aralığı 17.509 adet araçla yüzde 20,5 oran ile en yüksek payı aldı.
İkinci sırayı 15.018 adet ve yüzde 17,5 ile 126-250 cc aralığı…
Üçüncü sırayı ise 14.392 adetle yüzde 16,8 ile 51-100 cc aralığı aldı.
Trafik tescil adetlerinin yerli ve ithal olarak dağılımına baktığımızda ise bu yılın ilk 6 ayında satılan motosikletlerin yüzde 55.4 kısmını oluşturan 47.462 adeti ithal modeller oluşturduğu görülüyor.
Yerli motosiklet satışları ise bu dönemde 38.156 adet olurken, pazardan yüzde 44,6 pay almış oldu.
2018 yılı Ocak-Haziran döneminde Tescili yapılan motosiklet adetlerinin markalara göre dağılımına baktığımızda ise bu dönemde trafiğe kaydı yapılan 85.618 adet motosikletin; yüzde 19’u Kuba, yüzde 16’sı Honda, yüzde 15’i Mondial, yüzde 6’sı Yuki, yüzde 6’sı Yamaha, diğer markalar yüzde 10’nu ve yüzde 20’sinin ise diğer açıklanmayan/bilinmeyen markalardan oluştuğu görülüyor. Bu dönemde Honda motosiklet satı=larında yüzde 10’luk, Yamaha’da ise yüzde 45’lik düşüş dikkat çekiyor. Yine KTM model motosiklet satışlarında yaşanan yüzde 46’lık azalma önemli. Daralma Kawasaki, Motoguzi, Kymco, Triumph, Kanuni gibi markalar için de can sıkıcı boyutta.
İller bazında araç devir rakamları da belli oldu. Bu yılın ilk yarısında İstanbul en çok motosiklet devri yapıyan kent olmaya devem etti.
Türkiye motosiklet satışlarında yerli ve ithallerin payı da belli oldu.
Reklamlar
-
06 Ağustos 2018, 11:32
#2
Moderatör
Bir gün herkes 50cc'li olacak
Ben oldum, çok zevkli sizde gelin.
-
06 Ağustos 2018, 11:47
#3
Nüfus ile orantı yapınca sanırım en yüksek oran bizde çıkar. Nazar değmesin dolu dolu heryer )
-
06 Ağustos 2018, 11:55
#4
Fiyatlar çılgınlar gibi yükseliyor ama kimse bu aletleri almaktan vazgeçmiyor.
Hergun daha plakası çıkmamış pcx görüyorum 2018 model..
Geçen gün Yamaha bayisinde parça fiyatı sorarken babasıyla gelen bir kiza 50cc neo4s sattılar
Paraya biz mi kıyamıyoruz anlamıyorum ki
-
06 Ağustos 2018, 12:22
#5
Motosiklet satışları her güçen güm düşüyor, mobiletten bile sayılmayan aletleri satış rakamlarına dahil edince artmış gibi duruyor.
Bir de anlamadığım (kabul etmediğim) husus (son tablo); bizim yerli motosiklet markamız mı var?
-
06 Ağustos 2018, 12:55
#6
Satışlar 50 cc de falan artıyor buda çok normal kuryeler vs yada kafeler pizzacılar gibi yerler alıyor.
Gerçekten artış nasıl olur 125 cc ve yukarısında 600 cc de falan artış olursa dersin evet artış var
-
06 Ağustos 2018, 12:57
#7
yavaş yavaş taylanda hindistana dönüyoruz galiba.
-
06 Ağustos 2018, 13:01
#8
ilk göçen kawasaki olucak belli oldu.ducati triumph bile kawasakiden fazla motor satmış.
-
06 Ağustos 2018, 13:33
#9
dolar artışı, satışta düşmeler vs. genel tabloya bakacak olursak 1-2 yıl içinde pazardan çekilen markalar görücez sanırım.
-
06 Ağustos 2018, 13:33
#10
motor iyidir ya. trafik sorunu yaratmaz, park sorunu yaratmaz, ekonomiktir. varsın 50 cc. olsun, sorun değil.
-
06 Ağustos 2018, 14:13
#11
Lucas adlı üyeden alıntı
Bir gün herkes 50cc'li olacak
Ben oldum, çok zevkli sizde gelin.
Kanser olacağıma paramdan olurum :D
-
06 Ağustos 2018, 15:24
#12
Biz motosiklete değil üstündeki adama bakarız.50cc akarrr..... :D
-
06 Ağustos 2018, 16:47
#13
Bu tabloya göre;
keyif için alanlar ve ihtiyaç için alanlar olarak 2 bölmek lazım.
Keyif almak isteyenler japon
ihtiyaç olarak alanlar çin tercih ediyor gibi görünüyor...
-
06 Ağustos 2018, 17:53
#14
@Metehan07-70 Mondial yerli diye biliyorum.
-
06 Ağustos 2018, 18:12
#15
Bu artışta motosiklete ilgi duyan kisi sayinin artmasi ve genç nesil buyuk paya sahip. Ayrica motosiklet arabaya gore daha ulasilabilir oldugundan nicel olarak fiyat artisi butceyi bir araba kadar zora sokmuyor.
-
06 Ağustos 2018, 18:20
#16
Lucas adlı üyeden alıntı
Bir gün herkes 50cc'li olacak
Ben oldum, çok zevkli sizde gelin.
ne aldın hocam, ben de düşünüyorum açıkçası
-
06 Ağustos 2018, 18:24
#17
artık motorların da sonunda sıfırları atacağız, o günler çok yakın, mesela 500cc yerin 50cc, 650cc yerine 65 cc, 1000cc yerine 100cc oldu olacak, rakamlar bunu gösteriyor, baktım şöylede yıl 2012 euro 2.2 versys650 12000x2.2=26400 TL şimdi 12000x6=72000 TL, bu motorları rahatlıkla alabilen halen alırken fiyatlardan korkmayan zaten senin benim cebimden çaldıkları için bu kadar rahatlar, geriye kalanlar da zaten cc düşürmekle ya da tabanvaya geçmekte.
-
06 Ağustos 2018, 18:31
#18
Moderatör
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
ne aldın hocam, ben de düşünüyorum açıkçası
Yuki snoopy aldım hocam. Memnunum da kendilerinden. Düzeyli bir ilişkimiz var
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
06 Ağustos 2018, 19:38
#19
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
06 Ağustos 2018, 19:59
#20
:D 2012'de ek gümrük yoktu fiyatı 9750€ idi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)