Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Türkiye çapındaki sürücüler "Motorcu Dostu Trafik" projesi ile bir araya geliyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Motorcu Dostu İstasyon Projesi ile başlayan, ardından Elektrikli Araç Şarj Noktaları ve Ücretsiz İnternet gibi sektörde pek çok ilki temsil eden şaşırtan hizmetleriyle son dönemde adından sıkça söz ettiren Aytemiz, trafikte karşılıklı anlayışa dayalı kurumsal sosyal sorumluluk projesi Motorcu Dostu Trafik kapsamında Türkiye çapında etkinliklerine başladı. “Motorcu Dostu İstasyon” projesinin bir ileri aşaması olarak, “trafikte empati hareketi” söylemi ile hayata geçirilen “Motorcu Dostu Trafik” sosyal sorumluluk projesiyle, trafikteki motosiklet ve diğer taşıt kullanıcılarının birbirlerini daha iyi anlaması ve güvenli bir sürüş ortamı sağlanması hedefleniyor.

    Aytemiz’in liderlik ettiği, Castrol, Unico Sigorta, TMF (Türkiye Motosiklet Federasyonu) ve Yuasa sponsorluğunda; MKSF (Motosiklet Kullanıcıları ve Sporları Federasyonu), MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği), Suzuki ve TMP(Türkiye Motosiklet Platformu) desteği ile gerçekleşen projenin sabit eğitimler ve gezici etkinliklerle birlikte Türkiye çapında yayılması sağlanacak. Bu kapsamda başlayan Asil Özbay’la Yol Deneyimleri gezici etkinliklerinin ilk etabında İstanbul, Ankara, Samsun, Giresun, Trabzon ve Erzincan’da motosiklet severler ile bir araya gelindi. Asil Özbay’ın yollara dair hikâyelerini, bu rotalarda dikkat edilmesi gereken yerleri, güvenli sürüşün ve güvenlik donanımlarının önemini, diğer araçların yoldaki motosiklet kullanıcılarına sergiledikleri davranışların hayati önemlerini paylaştığı etkinliklere 6 ilde toplam 500 kişi katıldı.

    Motosiklet kullanım bilincinin yükseltilmesi ve yaygınlaştırılmasına katkı sağlaması hedeflenen proje kapsamında gerçekleştirilecek gezici etkinliklerin 2’inci etabı Ağustos ayında 11’inde Van’da, 12’sinde Diyarbakır’da, 13’ünde Gaziantep’te, 14’ünde Adana’da ve 15’inde Mersin’de yapılacak. Yıl sonuna kadar 24 ayrı ilde gezici etkinlik düzenlenmesi hedeflenen proje ile ilgili detaylı bilgilere www.motorcudostutrafik.com.tr adresinden ulaşılıyor. Gezici etkinliklere eş zamanlı olarak İstanbul’da yapılacak ücretsiz güvenli sürüş eğitimleri için de başvurular alınmaya başlandı.Bu eğitimlerin de Ağustos ayı içinde başlaması planlanıyor.

    Projenin en önemli hedefinin, trafikte karşılıklı empatinin sağlanması olduğunu söyleyen Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke, “Hem araç hem de motosiklet sürücülerinin karşılıklı anlayış çerçevesinde hareket etmelerini sağlamak temel amacımız. Proje kapsamında motosiklet kullanıcılarının kendilerini koruyacak bir kaportaları olmadığından yola çıktık. Dolayısı ile motosiklet sürücülerinin trafikte her şart altında korunup kollanması gerekiyor. Bununla birlikte konuyla ilgili tüm paydaşların da desteğini alıp, sektörün önemli bir temsilcisi olarak, kurumsal sosyal sorumluluğumuzu yerine getirmeyi hedefliyoruz. Motorcu Dostu Trafik projesinin daha geniş kitlelere ulaşması ve daha fazla fayda sağlanabilmesi için, konuyla bağlantılı kamu ve özel sektördeki tüm potansiyel ortakları projeyle ilgili bilgilendiriyoruz. Bu ortaklardan, projeye destek olmalarını ve ortak paydada buluşmalarını istiyoruz” ifadesini kullandı. Motosiklet sürücülerinin, güvenlik donanımları kullanım bilincinin yükseltilmesi ve yaygınlaştırılmasının da diğer önemli hedeflerinden biri olduğunu vurgulayan Ahmet Eke, “Motosikletlerin trafikte hem saygı gören hem de saygı gösteren trafik paydaşı olmasını amaçlıyoruz” dedi.

    Motorcu Dostu Trafik Projesi kapsamında planlanan diğer hedefler de şu şekilde;

    Trafik güvenliği konusunda yapılan tüm etkinliklerde, trafiğin vazgeçilmez ve önemli bir parçası olan motosiklet sürücülerinin de, doğru ve etkin bir şekilde temsil edilmesi için çaba sarf edilecek.

    Kamu ve özel otoriteler tarafından yolların, caddelerin, sokakların, otoparkların “motorcu dostu” bakış açısıyla yeniden gözden geçirilmesi çalışmalar yapılacak.

    Türkiye’de 600’ü aşkın ve her gün ortalama 200 binin üzerinde kişinin ziyaret ettiği Aytemiz istasyonları, konuyu sürekli gündemde tutacak şekilde görsel malzemelerle donatılacak.

    Emniyet Genel Müdürlüğü’nün yaptığı denetimlerde, güvenlik donanımları konusunda hassasiyetinin artırılması için çalışılacak.

    Belediyeler tarafından tahsis edilecek olası tüm açık hava reklam alanlarında proje hatırlatılacak.

    En az bir adet kamu spotunun devreye girmesi sağlanacak.

    Güvenlik donanımlarının üzerindeki vergilerle ilgili görüşmeler yapılacak.

    Özellikle şehirlerarası trafiğin çok yoğunlaştığı bayram öncesi dönemlerde, Aytemiz istasyonlarında ve otoyol gişelerinde projeye dikkat çekilerek, trafikteki can kayıplarımızı ve yaralanmaları önlemek amacıyla, motosikletlere reflektörlü bir aparat ve diğer araçlara yine reflektörlü proje logolu dikkat çekici stickerler dağıtılacak.
    Gorky225 ve C@LiMeRO bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    Bu kadar güzel bir başlığa hiç yorum yapılmaması enteresan.. Umarım proje hedefine ulaşır..
    OzgurCan. bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı admin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorcu Dostu Trafik Projesi kapsamında planlanan diğer hedefler de şu şekilde;

    Trafik güvenliği konusunda yapılan tüm etkinliklerde, trafiğin vazgeçilmez ve önemli bir parçası olan motosiklet sürücülerinin de, doğru ve etkin bir şekilde temsil edilmesi için çaba sarf edilecek.

    Kamu ve özel otoriteler tarafından yolların, caddelerin, sokakların, otoparkların “motorcu dostu” bakış açısıyla yeniden gözden geçirilmesi çalışmalar yapılacak.

    Türkiye’de 600’ü aşkın ve her gün ortalama 200 binin üzerinde kişinin ziyaret ettiği Aytemiz istasyonları, konuyu sürekli gündemde tutacak şekilde görsel malzemelerle donatılacak.

    Emniyet Genel Müdürlüğü’nün yaptığı denetimlerde, güvenlik donanımları konusunda hassasiyetinin artırılması için çalışılacak.

    Belediyeler tarafından tahsis edilecek olası tüm açık hava reklam alanlarında proje hatırlatılacak.

    En az bir adet kamu spotunun devreye girmesi sağlanacak.

    Güvenlik donanımlarının üzerindeki vergilerle ilgili görüşmeler yapılacak.

    Özellikle şehirlerarası trafiğin çok yoğunlaştığı bayram öncesi dönemlerde, Aytemiz istasyonlarında ve otoyol gişelerinde projeye dikkat çekilerek, trafikteki can kayıplarımızı ve yaralanmaları önlemek amacıyla, motosikletlere reflektörlü bir aparat ve diğer araçlara yine reflektörlü proje logolu dikkat çekici stickerler dağıtılacak.
    22 Yıldır Araç kullanıyorum. Aylar mertebesinde de Amerika, Brezilya, birkaç Avrupa ülkesinde araç kullandım. 4 yıldır motosiklet kullanıyorum. Trafiği düzene sokmak ve trafik kazalarını engellemekte yukarıda bunlarla ilgili belirtilmiş çalışmaların bir faydasını görmedim. Buna karşı inancımda yok. Bundan da öte bu tip çalışmaların para ve vakit israfı olduğunu düşünüyorum. Trafik ile alakalı fetva bile çıkartıldı "emniyet şeridini gereksiz kullanmak kul hakkı yemektir" diye yine olmadı.

    Bunca yıldır edindiğim bilgi şudur. Adamın ensesine basıp, kanunları sırtında hissettirirsen, "acıtıcı" cezalarla hatalı sürücüleri "öttürürsen" trafikte herkes mum oluyor. Yayalara, motorlara, doğaya ve diğer sürücülere karşı birden bire saygılı oluyor herkes. İsteyen istediğini yapar kimsede bundan dolayı bir ceza almazsa veya "çekirdek-gazoz parasına" kırmızı ışık ihlali olursa kimse kurala uymaz. Herkes görüyordur uymuyor. Bu anlattıklarımın okullarda okutulması, yüksek lisans tezi olması gereken en basit örneği "Almancılar"dır. Algılanan yakalanma riskinin çok yüksek olduğu Avrupa ülkelerinde "mum" olan gurbetçi kardeşlerimiz Türkiye'den içeri girince kuralları esnetebiliyorlar. Kendi akrabalarımdan da bunu biliyor-görüyorum. Aynı kardeşlerimiz Türkiye'den çıktıklarında yine mum oluyorlar. Çok basit ve net bir örnektir bu.

    Güzel ülkemizdeki tek eksiklik cezalarımızın "tutturabildiğine" yazılıyor gibi yanlış bir algı var. İstisnasız herkese bir kural ihlali yapıldığında ceza kesilmiyor diye tahmin ediyorum. Kesilen cezalar da az. 200-300 tl ye ceza olmamalı bence.

    Sonuç olarak geçmiş tecrübelerime göre kamu spotu, eğitim, bilinçlendirme gibi çabalardan vazgeçilmesi ve cezaların "minimum 10 kat" artırılması hem ülkemizin genel trafik sorununu çözer, hem de bundan motorcular olarak bizi nasiplendirir. Yayalara yaya geçidinde yol vermeyene 800, kırmızı ışık ihlaline 2.000 emniyet şeridini ihlale 2.500, hızlı gidene 4.000 hastane çevresinde kornaya basana 1.000 TL cezalar sıkı denetimlerle herkese kesilse mum olur muyuz olmaz mıyız arkadaşlar herkes birbirine sorsun bu soruyu lütfen.

    Yine de hiçbir şey yapmamaktansa, bu tip sosyal sorumluluk projeleri yapmak tabi ki daha iyi.

    Saygılar.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  4. #4
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    26 ağustosta eğitimim var çalışıyorum o günde önceki eğitimede gidemedim tekrar tarih ayarlamışlardı yine gidemiycem uğraştırdım onları o kadar sağolsunlar gidemiycek olsamda


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)