bugün hasanpasadaki honda bayine gittim.fiyati 14.000 olan pcx den hic kalmamis.almak istersen parayi verip siraya yaziliyorsun artik sira ne zaman gelirse
bugün hasanpasadaki honda bayine gittim.fiyati 14.000 olan pcx den hic kalmamis.almak istersen parayi verip siraya yaziliyorsun artik sira ne zaman gelirse
Bunda şaşırılacak ne var? Yaz geldi tabi satışlar patlayacak.
Ama kıskanmadım değil hani
O paraya bu motoru kim alir diyorsunuz ya. Ben canli ornek vereyim. Gectigimiz 2 ayda 4 arkadasim MT-09 sp aldi. Hani 2014te 24 bine satilip ustune amortisor quickshifter far ve cekis kontrol eklenince bugun 61bin lira olup hangi manyak o parayi verir lan dedigimiz motor.
61 bin liraya orta sinif ciplak motor alinan, ve satilabilen ulkemizde motosiklet satislarinin artisi garip degil. Degisik bir ulkeyiz. Tuketmeden duramiyoruz. 125lik scooter 50 bin lira da olsa alacagiz gibi.
Geçen yılın aynı dönemine göre düşüş olduğunu kimse okumamış galiba ? Neyse.
Dün giyim mağazası olan bir arkadaşım dert yanıyordu, her hafta mal almaya gittiğinde 1 tl zam yapıyorlarmış, geçen seneye göre fiyatlar %50 artmış, ne olacak bu böyle diye sıkıntılıydı. Sadece motorsiklerle ilgili bir durum yok anlayacağınız.
Satışlar herzaman şubat ayına göre yükseke olur mart, nisan ve mayıs aylarında.
Yapılan yorumlara istinaden şunu söylemek isterim motosiklet kitlesi ve binicisi değişti eskiden parası olmayan motora binerdi.. artık parası olan biniyor bunu anlamayacak kadar zeki arkadaşları takdir ediyorum. Dar gelirli ve yüksek gelirli vatandaş arasında anasının nikahı gibi bir fark var artık. 30 sene önce motora markasını dahi bilmediğimiz scooterlarla başlıyorduk. Şimdi adam gidiyor en kötü nc750 alıyor çıkıyor caddeye.
Admin al bu da benden yine seçim öncesi bunu da kullanıp "millette para var" etkisi yaratırsın.
Haziran'da klima satışları Şubat ayına göre %500 arttı!!
Bazı arkadaşlarımız motosiklet camiasını sadece buradan ibaret olduğunu zannediyor ama gerçekler öyle değil. Yeni başlayan ve fakirler burada durumu iyi olanlar klavye başında pek vakit harcamaz gençler...
Demekki Türk milleti olarak sağa sola biraz daha borçlandık
Öncelikle yaygınmış gibi görünen küçük bir yanlış anlaşılmayı düzelteyim; veriler herhangi bir şekilde filtrelemeye uğramamışsa hakikaten geçen yılın martına göre motosikletlerde %31,6 artış olmuş. Azalış toplam satış üzerinden gerçekleşmiş.
Benim diyeceğime gelirsek; başlarken "veriler filtrelemeye uğramamışsa" dedim. Bunu söylememin sebebi watercolours arkadaşı gayet haklı bulmam; herhangi bir hacim sınıfı aralığı verilmemiş, dolayısıyla bu satışların tamamına yakınının 250cc ve altı, hatta hatrı sayılır bir kısmının da geçen yıldan beri patlayan vergisiz, sigortasız 50cc furyasından olduğunu düşünüyorum.
Son olarak da, motosiklet hakikaten sezona bakan bir iştir; 2017'de havaların geç ısınması bile motosiklet satışlarını etkiler. Dolayısıyla sadece geçen yıla değil, son beş yılın ortalamasına bakılarak daha net bir şey söylenebilir. Bu da sayı bazında değil elbette, oran bazında. Yani ülkede 1.000.000 motosiklet varken 200.000 motosiklet satılması başka bir şey, 5.000.000 motosiklet varken 200.000 satılması başka. Benim düşüncelerim bunlar.
bunu gören devlet boş durur mu? yapıştırır yakında +20 ek vergi daha..
antin kuntin motorların satışı artmış olabilir gerçi
olm galiba egonomimiz gerçekten çoh eyi.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
20 yıl önce facebook twitter vdsl2 fiber internet filan türkiyede kullanılmıyordu..akıllı telefonlarda yoktur.. ayrıca yemeksepeti 2 tıklama ile motorla yiyecek ayağınıza geliyor 20 dakikada.. 20 sene önce motorla sipariş ne derece vardı ne kadar vardı.. etrafınıza bakınız yiyecek kuryesi her mahallede yüzlerce motosiklet kullanıyor.
demekki zamanın teknolojinin vs vs getiri olarak da motosiklet kullanıcı oranında gelişme oluyor. trafiğin bilhassa istanbulda artmasıyla insanlar motosiklete yöneldi..ben 41 yaşındayım 7-8 senedir motosiklete biniyorum - cunki istanbul trafiği bezdirdi.. zamla filanla falanla alakası yoktur bu işin. zam etkisi şudur ki 2012 de 10 liralık olan motosiklet şu an 24 lira. 100de 240 vatandaşın cebinden para çıkıyor.. dolar euro artması ek vergiler vs vs.. birde şu var ki 2 tekerin tadını alan 10 milyon kişi diyelim.. bunların 100de 90 ı ölene kadar motora binmeye devam ediyor. nüfus zamanla arttığı içinde yeni 2tekerciler ekleniyor bu sayıya filan filan...
1- trafiğin etkisi
2- nüfus artması
3- nesil yenilendikçe dünya nimetlerinden daha çok faydalanmak istiyor.
bu zamları ek vergileri doların euronun artışının karşısında ise e pahalı diyorsunuz ancak gecen seneye oranla motosiklet satışarlarında artış var diyen devletin kademelerinde sayın yönetici ve konumunda olupda böylesi açıklama yapan insanlar veya bu gözle bakan haberciler,kendilerini zeki sanıp da milleti aptal yerine koymaktadır. yalancı ve beğenmedikleri ancak doğru olan açıdan bakmayan üçkağıtçıların ta kendileridir. 100de 90 olan gerçeği reddedip 100de 10 luk açıdan algı yapmaktadırlar (habercileri kastediyorum özellikle son 15 senenin yandaş ve taraflı medyasını)
elin sünnetsizi 30 bin liralık motora binerken türk vatandaşı 10 bin tl lik motora binmektedir.(aynı işi yapan 1 avrupa vatandaşı ve türk vatdanaşı düşünün - bu oran 3/1 dir. onlar 10 ay çalışıp alıyorsa biz aynı motoru almak için 30 ay çalışıyoruz.) ikinci el vitesli 3 bin tl lik kurye motorsikleti alıpda hanımı arkasına çocuğunu önüne alıpda ailece kasksız motosiklete binilen bir ülkede yaşıyoruz. şimdi bu adamın cebinde parası olsa bu şekilde bu araca binmeye çalışır mı ? ay sonunu bence zor getiriyor. bu adamın alacağı bineceği 250 cc yi geçmeyen motosiklete ötv kdv gümrük vergisi olduğu halde- buna birde ek gümrük vergisi 100de 20 uygulamak da şerefsizlikten başka birşey değildir.
bizler ne zaman avrupa da yaşayan insanlar gibi düşünmeye başlarda tepki koyarsak - bu gibi nimetlerden de onlar gibi faydalanmaya başlarız
not: benzine zam geldi ama ben hala 50 liralık benzin alıyorum beni etkilemiyor diyen zihniyet çoğunlukta olduğu sürece herşey mübah..
selametle...
Durum biraz da tabloyu nasıl okuduğumuz ile alakalı.
Belirgin veriler şu şekilde;
1. 100 cc ve altı ürünlerin pazarı artıyor. Özellikle 50 cc ürünlere olan rağbet 2016 yılından itibaren ciddi artış gösteriyor,
2. Sport ve super sport segmentinin toplamdan aldığı pay 2016 yılından itibaren düşüş gösteriyor. 2016 yılında toplamdan aldığı pay % 14,51 ile zirve idi. Bugün bu pay % 11,02’ye geriledi.
Kısaca diyebileceğimiz müşteri profilinde 2008 yılından 2016 yılına kadar süren bir değişim vardı. Daha pahalı, daha yüksek cc, daha kaliteli ürünlerin Pazar payında artış gözleniyordu. 2016 yılından itibaren bu eğride tekrar geri dönüş başladı. Profilde tekrar nitelik değişmesi yaşandığı görülüyor.
Özellikle döviz kuru artışı, gümrük vergisinin yükselmesi, satınalma paritesinde aynı oranda artış yaşanmaması bu değişimi tetikledi.
Tablonun bize anlattıkları bu şekilde.
Ayrıca kıyaslamalarda dönemsel mukayese yapılması her zaman daha doğrudur.
2018 yılı 2017 mart ayı kıyaslamalarında artış % 31,67’dir. İlk üç kıyaslamalarında artış ise % 25,76’dır.
Her şeye rağmen umutluyuz. Bugün 3 milyonu aşkın kullanıcı vardır. İnşallah kısa zamanda sektörümüzün hak ettiği yeri alması dileği ile…
Saygılarımla…
Bu ülkede belli bir kesim disinda kimse fiyatların yukselmesinden şikayetçi değil.
Beni en çok delirten de bu işte. Zamlara rağmen hala millet parayı basıp alıyor. Topluca grev benzeri bir organizasyon ile birkaç ay tüm motorlu taşıtların alımı durdurulsa, kimse birşey almasa ne ÖTV ne KDV kalır ama nerde.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)