Yamahadan Yenilikler. Ayrıca 50 cc'lik Yamaha'lar geliyor.
Reklamlar
-
Japon ev kadınlarının bırakamadığı 50 cc’lik küçük motorlar Türkiye’deki motorsikletseverlerin kurtarıcısı oluyor. Yamaha Türkiye Genel Müdürü Bora Cansever: “Kur ve vergi ile motorsiklet fiyatları çok arttı, biz de 50 cc getireceğiz.”
Yamaha’nın Türkiye için yeni çözümü küçük hacimli motosikletlerle küçülen pazarda payını artırmak.
Türkiye, motorsikleti bir türlü benimseyemiyor. Oysa motosikletin “olumsuz” algısı dışında pek çok şey “ondan” yana. Artan benzin fiyatları, artan trafik karmaşası, alım maliyetinin otomobile nazaran çok daha hesaplı olması, bakım ve servis masraflarının ekonomikliği, yakıt cimrisi olmaları gibi nedenler motorsikletin avantajına işaret ediyor. Maalesef bunlar yetmiyor.
Bora Cansever: Yamaha Türkiye Genel Müdürü.
MT Serisi, Max ailesi gibi sportif motosikletleriyle öne çıkan Yamaha Türkiye, artan vergiler ve kurların etkisiyle bu yıl küçük hacimli motorsiklet ithalatı yapacağını açıkladı.
Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde gerçekleşen vergi artışının tüketicileri 50 cc hacimli en ucuz motorsikletlere yönlendirdiğini söyleyen Yamaha Türkiye Genel Müdürü Bora Cansever, OTOAJANDA.COM ‘a yaptığı özel açıklamalarda “Türkiye’de motorsiklet sektörü algı sorununun ötesinde vergi ve kur artışlarıyla da boğuşuyor. Artan fiyatlar nedeniyle Türkiye pazarı 50 cc gibi Japon ev kadınlarının kullandığı, dünyanın ise artık vazgeçtiği küçük motorsikletlere yöneliyor. Tüketicinin bu eğilimi rakamlara yansıdı. Satışlarda çok küçük payı olan 50 cc’lik motorsikletlerin satışı 11 bin adetlere yükseldi. Biz de bu segmentteki üç motorsikleti Türkiye’ye getirme kararı aldık.” görüşlerine yer verdi.
Yamaha, çocuklar için PW50 başlangıç motoru getirecek. Fiyatı 7-8 bin TL olabilir.
Çözümü 50 cc’de arayacak
Satışlardaki kan kaybının önüne geçmek için yeni PW50, Aerox ve Neos 4 gibi yeni ve küçük hacimli motorsiklet ithalatını da listeye alan Yamaha Türkiye, ayrıca “Yamaha Sigorta”, “2. el motosiklet” ve “Yamaha modellerine Türkiye turu” gibi projelerle 2018 yılında umutlarını sürdürmek istiyor.
Yamaha Türkiye Genel Müdürü Bora Cansever, pazarın son durumunu Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine bakarak yorumladı:
“TUİK verilerine bakarsanız motosiklet sektöründe öngörülen gerileme yaşanmadı. Yüzde 20 ek vergiden beklenen gerileme pazarın niteliğini değiştirdi. Pazarı ayakta tutan elektrikli scooter ve 50 cc segmenti oldu. Ek gümrük vergisi artana kadar 300 adetlerde seyreden 50 cc satışları vergiden sonra 11 bin adetlere çıktı.
Örneğin 50 cc motorsikletlerde
2017 Ocak-Şubat döneminde 171 adetlik net satış olmuştu
2018 aynı dönemde satışları 2718 adete yükseldi.
100 cc ye kadar olan ürünlerde ise 3100 adet satış gerçekleşti.
Yani 100 cc’ye kadar olan pazar, toplam pazar hacminin neredeyse yarısına denk geliyor. Bu segment Avrupa’da küçülüyor. Sadece Japonya’da kaldı. Japon ev kadınlarının geleneksel olarak kullandığı küçük scooterler olarak ömrünü sürdürüyor.”
Yamaha, Avrupa ile küçük cc motorları getirmek için anlaştı.
Küçüklere PW50, büyüklere Aerox ve Neox 4
“Yamaha Avrupa’da 50cc üretimine devam ediyor. Türkiye’ye 50cc Yamahaları getireceğiz. Bu noktada Aerox ve Neos 4 modellerimiz devreye girecek. İkincisi ise PW50 modeli var. Tamamen çocuklar için üretilen bir başlangıç modeli. Biz ürün gamımızda Türkiye pazarına özel modeller sunuyoruz. 250cc premium modelleri Türkiye’ye ilk getiren Yamaha’dır. X-MAX 250, MT 25 gibi. Yamaha olarak Türkiye’ye özel ürünler getirmeye devam edeceğiz. Ayrıca elektrikli scooter konusunda da ciddi bir sürprize hazırlanıyoruz. Önümüzdeki birkaç yıl içinde çok iddialı elektrikli modellerimiz olacak.”
YEni gelecek 50 cc motorsikletlerin fiyatları henüz belli değil. Ama başlangıç için 7-8 bin liraları düşünmek gerekiyor. BU motorsikletler yılın ikinci yarısında gelecek.
Yamaha’nın bu yıl getireceği yeni küçük motorlar N-Max’ın altında konumlanacak
2.el motorsiklete kurumsal çözüm getirecek
Türkiye sıfır piyasası 150 bin ama 2.elde bu rakam 350 bin civarında. Yani iki katından fazla bir hacimden söz ediyoruz. Pazar artış eğiliminde vergilerden sonra 2. el piyasasında da fiyatlar, sıfır motosikletlerin artışıyla yükseldi. Bir potansiyel var, nasıl değerlendirebileceğimiz konusunda çalışıyoruz. Mayıs ayında bununla ilgili ayrı bir sürprizimiz olabilir.
Yamaha Sigorta hazır
Hizmetlerimizi sadece satış ve servis olarak değil, müşterilerimizin hayatını daha da kolaylaştıracak çözümlerle büyütmek istiyoruz. Birçok şirketle görüştük, yanaşmayanlar bile oldu ama sonunda HDİ sigorta ile anlaştık. Bu noktada amacımız bu hizmetten para kazanmak değil müşterilerimize daha kolay ve ulaşılabilir hizmet sunmak.
İthalde Euro 4 şart, yerli olursa Euro3 kabul
Yamaha Türkiye Genel Müdürü Cansever, Hükümet’in yerli motorsiklet üretimini teşvik amaçlı hareket ettiğini ama bunun piyasa gerçeklerini karşılamadığına dikkat çekerek şu bilgileri verdi: “Türkiye’de üretim yapmamız isteniyor ama iç pazar çok küçük. En az 30-‘0 bin adet satan bir model üretmek gerekir. İhracat da yapılabilmeli o motosiklet için. İç pazarda çok satmak için Euro3 normunda model üretimi gerekiyor. Ama Avrupa böyle bir ürünün kendi sınırları içine girmesine izin vermiyor. Onlar Euro 4 normuna geçtiler. Afrika, Çin ve Hindistan gibi büyük pazarlarda ise durum tamamen umutsuz. Oralar zaten bir motorsiklet üretim cenneti. Endonezya’da yılda 8 milyon adet motorsiklet satılıyor. Bütün markaların üretimi var orada. Biz hem ürünün parçalarını oradan getirip, burada montajla ilerleyemeyiz. Büyük tesis için de pazar yok. Çin’den parçalar halinde ucuz motosiklet getirip, Türkiye’de monte edip satmak ve rekabet etmek büyük markaların stratejisi içinde yer almıyor. Bu da motorsiklet firmalarının sürekli kan” kaybına yol açıyor.” şeklinde konuştu.
Mevcut sistemin ithal motorsikletler için Euro4 normunu şart koştuğunu ama Türkiye’de montajı yapılan Çin kökenliler için bu şartın aranmadığına dikkat çeken Cansever, “İthal motorsiklet fiyatlarındaki artışta yeni Euro4 normu motor fiyatlarının da yansıması yaşanıyor” bilgisini verdi.
Euro3 motoru Avrupa’ya değil, Afrika’ya bile satamazsınız.
Türkiye’de 2006 yılında motosiklet pazarının 350-400 bin adetlere kadar çıktığını hatırlatan Cansever özellikle son yıllarda bu rakamların 130-150 bin bandına sıkıştığını ifade ederek şunları söyledi: Maalesef görünen o ki bu gerileme devam edecek. Yabancı yatırımcının gözünden bakarsanız ülkemizdeki şartları tekrar gözden geçirmemiz gerek. Evet, hükümet üretim konusunda istekli, ‘Burada üretin, bütün dünyaya satın’ diyor. Ancak kendi pazar hacmimizi büyütemiyoruz, rakamlar bu şekilde düşmeye devam ederse ilerleyen zamanlarda motosiklet sektöründen bahsetmek daha zor olacak. Avrupa Euro 5 için hazırlık yapıyor, bizde ise hâlâ Euro 3 üretimine izin veriliyor ve bu parçalarda uzak doğudan getiriliyor. Bu durumda nasıl rekabet edebilir, Avrupa’ya ürün satabilirsiniz? Kaldı ki, artık Afrika bile Avrupa normlarını takip ediyor, artık ülkesinde kaliteli ürünü tercih ediyor. AB bölgesi yılda 1 milyonu geçen bir pazar hacmine sahip. Biz kaliteli ve yerlilik oranı yüksek ürünler çıkarır iç pazar hacmimizi büyütürsek o zaman Türkiye motosiklette bir üretim üssüne dönüşebilir. Ülkemizde çok büyük ve patlamaya hazır bir potansiyel var. Bunu açığa çıkartacak adımlarda çok önemli. Bu noktada, karar mercilerinin motosikleti tanımıyor olması da bir o kadar önemli.
Reklamlar
-
Elini sallasan 50cc 7-8bin lira olacak tabi ne olacak. Parası olan yamaha olmayan kubaya devam :D
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
R25 abs hayal oldu artık 30.000 i devirir yakında
-
güzel haber resti ilk çeken yamaha oldu.öbür firmalarda buna uyarsa hindistan gibi tayland gibi 250 cc ye kadar olan motorların satışı olucak sadece.250 cc üzeri ithalatı yasaklansa yeridir haklılar derim bu fiyatları vergileri benzin sigorta ücretlerini görünce her firma artık önlemini alıcak.7 8 bin tl olması da gayet uygun 50 cc motorun.euro 5 tl olduğuna göre zaten adam 1000 euro dese 5000 tl para ediyor minumum.2013 te bisikletimi 1370 euroya almıştım 3100 tl idi.bu millete aslında 50cc bile çokta hadi neyse
-
50cc klasmanda,
Peugeot kisbee 6.5 k yamaha 7k´dan getirirse satabilir..
-
yakında 20 cc'de gelir anasını satayım.
150'yi büyüteyim diyordum fakat bu gidişle 50 cc'ye düşeceğiz anlaşılan.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
yakında 20 cc'de gelir anasını satayım.
150'yi büyüteyim diyordum fakat bu gidişle 50 cc'ye düşeceğiz anlaşılan.
:D
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Elektrikli bisiklete doğru gidiyoruz , sabah zinciri yağlayayım bir yedek parçaya zam gelecek dediler.
-
50 lik fazla gelir ben bir 35 lik alabilir miyim? Yanında da şalgam lütfen
-
yamaha aerox 50cc almanya fiyatı 2.995 Euro (5 liradan 15.000 tl yapar).
50 cc aracı bu fiyattan satmayı planlıyorlar ise kendilerine küçük tatlı sürprizlerimiz olacak.
kuba rx9 forumda aktif bir konuya sahip fiyatı ise 3840 tl (web sitesinde),
asgari ücret 1603 tl .
birileri atak yapıyor diyeceğim bir gülme geliyor...
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Elini sallasan 50cc 7-8bin lira olacak tabi ne olacak. Parası olan yamaha olmayan kubaya devam :D
Şu anda STMax'ın 50 cc modelleri 7500'e satılıyor. Kazıkçı Yamaha 50 cc motoru 10 binden aşağı vermez. Bir de oturmuşlar istatistiki yorumlar yapmışlar. Oğlum siz o istatistiklerde yoksunuz ki ? Kaç tane YS 125 (12950 TL), MT 125 (18600 TL) vey oyuncak Delight (12 bin TL) sattınız önce onu bir söyleyin. Etrafta bunları alanlara denk gelirsem (ki gelemiyorum) enayi gözüyle bakarım. Son iki yıldır şu firmaya duyduğum antipatiyi hiçbir firmaya duymadım. Vergi vergi demeyin Honda'yı örnek gösteririm.
En büyük rakibiniz Vespa (yersen), ona göre bir fiyat koyun artık.
-
Bu kadar yakıt zammından dolayı artık 50cc ye bineriz anca
-
Honda yeni 50cc yurtdışı 2000 li rakamlar, TR de 9 bandının altına inen japon olamaz. Sym ve pejo görünmeyen çekiş modu ekleyip neredeyse 7 bandına yaklaştılar.
Amaç not defterindeki vergi borçlarına bir satır daha eklememek ise 3 bandına satılan markalar ile devam.
-
bu döviz artışı ile gelir ve yanımızdan geçer, gider : )
-
honda ipi kopardi gitti.
yamaha saglam patlayacak bu sene.
o 50'likler de kurtaramayacak sizi.
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
Bu kadar yakıt zammından dolayı artık 50cc ye bineriz anca
Bizi daha güzel günler bekliyor,
Gün gelecek vatandaşın biri 50cc motoruna LPG takmak için burada konu açacak.
İşte o bardağı taşıran son damla olacak...
İşte o konu.. o konu bugüne kadar ki en eğlenceli konu olarak tarihe geçecek , tekrar tekrar okunup hatırlanacak,
Rekor sayıda katılım olcak, sosyal medyada trend olacak,tv de haberlere çıkacak,
Bu dramı yaşayan vatandaşa Türkiye'nin her yerinden aygaz tüp yardımı yapılacak.
Belki de ilk kez o zaman, türk toplumu akaryakıt fiyatlarına yapılan zammmı protesto edecek,
Bu akaryakıt devriminin lideri ise "50cc ve LPG" li vatandaş olcak.
Bayraklarda, t-shirt de, motosiklet sticker larında,her yerde onun elinde tüple motora binen resmi olacak.
Ne o , ne bu , ne her ikisi , nede hiçbiri...
-
50 liğe binene kadar 2000 bin lira verir güzel bir bisiklet alır üstünede spor yapmış olurum vergi derdide yok düz yolda 60-70km zorlanmadan giderim
-
bu arada xmax 250 modelin 29.000 tl civarında satıldığını duydum,
aslı var mı bilmiyorum ? (olabileceği kanaati yüksek)
doğrulatabilen olur ise makbule geçer.
-
The Dude adlı üyeden alıntı
bu arada xmax 250 modelin 29.000 tl civarında satıldığını duydum,
aslı var mı bilmiyorum ? (olabileceği kanaati yüksek)
doğrulatabilen olur ise makbule geçer.
Şimdi Flynn’cim Bir bayi kampanya yapmış 26 buçuğa veriyorlarmış, Allah razı olsun. Xmax 300’de umduklarını bulamayınca 2018 e spor sele ekleyip öyle satışa çıkmışlar ama tabi yine alan çok az. Millet hala döviz arttı ötv arttı diyor ama demiyorki 2014 yazın bu motor 2,6 dolar kuruyla 13,500 e satılıyordu 3 ay sıra vardı mat gride, led far stop kkyup 3 hp ekleyince ne olduda bu motorun fiyatı x2 oldu diyen yok ������ Ha birde hakkını yemeyeyim 100km de selefinden 0.3-0.4 daha az yakıyormuş teknoloji abidesi ama analog göstergeli teknoloji abidesi. Face te yorum yaptım 2020 ye geldik kymco bile 400 de TFT göstergeye geçti bunlar lcdden analoga döndü diye, kedi erişemediği ciğer dediler bana ��������
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)