Aynen , ben.
Motosikletin maksimum hizi 180 km/s. Ruzgar, yol egimi vs. ile 190 olmamasi icin bir sebep yok.
Ama son hiz neredeyse 200km/s deyince de oldukca yaniltici oluyor bence. Cunku:
Arac o son hiza cikmak icin ne kadar sure istiyor, ne kadar uzun, duz ve bos yol gerekiyor?
Hizlanmak icap ettiginde tepki suresi nedir?
Velhasil top hiz baska, normal trafikte seyir hizi cok baska.
Cunku o son hiza cikmak icin resmen laboratuar sartlari lazim. Aslinda sorun sadece son hiz da degil. Istedigimiz hiza cikmak bile vakit isteyecek. Ve istedigimiz hiza yeterince cabuk ulasmak icin de surekli motor bagirtacagiz, limitte kullanip stres olacagiz.
Siz, kucuk hacim (250cc-300cc) herkese yeter seklinde dusunuyorsunuz sanirim (yanlis hatirlamiyorsam), ancak bence orta hacimli (500-750cc) motosikletlerin artilari gunluk kullanim icin bile cok fazla. Motosiklete yeni baslamayan birinin trafikte kullanim icin 300cc ve alti motosiklet tercih etmesinin ekonomik sebeplerden baska sebebi oldugunu dusunemuyorum acikcasi.
Eskiden daha mutluyduk. Simdi yarinlari dusunmekten bugunu yasayamiyoruz. Sirf bu yuzden buyuksehirden kacip gorece buyuk bir ilceye yerlestim esimle. Uretime ne kadar yakin olursa hayat maliyetleri o kadar dusuyor insanin. Hem de tazesinden yiyor. Gelin hepimiz ege ilcesinde 110 cc lik scooterlarimizla yasayalim. Vallahi cok guzel. Ben oyle yapiyorum.
aynen dediklerinin hepsi doğru zaten ekonomik sebebler başka bir şey değil. kimsenin konuşmadığı şeyler var özellikle seçimden sonra herkesin bakış açısı karamsar ve fiyatlar böyle giderse benzine arkadaş dost sohbetlerindede hem fikir olduğumuz bir konu çok sağlam zamlar gelebilir düşüncesindeyiz.. insanlar artık önlem olarak ellerindeki mallarıda ufaltma derdinde.. ama yaşam kalitelerini bozmadan..
neticede benzinliğe giriyorsun deponu dolduruyorsun 3-4 sene önce bir depo araba parasına bugün motorsikletin deposunu fullüyorsun birde motorun çok yakıyorsa sürüşünde ağırlıklı şehir içiyse ne olduğunu anlamadan tekrar benzinlikte soluğu alıyorsun..
şu sıralar piyasaya euro4 alternatif iyi makineler girdi bmw 310gs ler, versys300 ler, crf250 ler falan misal bir arkadaşım transalpini satılığa koydu satabilse bmw 310gs alıcak gene bir arkadaşımız versys300 var oda yüksek hacimden indi çok memnun ..
ivmelenme hızlanma dedinmi ben arkadaşın versy 300 sürdüm gazı açdığın an tepkimesi şahane ne olduğunu anlamadan 140-145 a seni tırmandırıyor sanırsın altında 600 lük alet var.. ondan sonra tabii yol istiyor isteksizlik başlıyor ama 165 lere kadar rahat tırmanıyor.. şehir içi yetermi fazla fazla yeter uzun yolda yetermi oda yeter top limitlerde ben 180-200 ü görücem demiyorsan..
neticede bugün ülkede benzin 2 tl olsa yada sadece motorsikletlilere özel 2 tl fiyat olsa hani teknelere 1 tl den yakıt veriyorlarmışya o hesap.. kim niye 250-300cc motor alsınki niye ekonomi yapıcam diye kassın 1100 cclik motor alsa 2 tl lik benzin ile bugün 250-300 c.c lik motorun yaktığını yakıcak .. benzin 2 tl olsa inan milletin ufak hacim algısı bile hani bugün 150-250c.c diyoruzya o zaman 500-600 c.c olur ufak hacim algısı..
firmalar bile 150-250c.c motor ithal etmeyi keser minumum 500 cc den falan başlatır..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:01 ----------
bir iki tiyo ver hangi ilçeler :D ben egeyi çok gezerim yazları yazlıkçılara çekilen fiyat istanbul pazarlarını aratmıyor :D
Sen kafana koy bu taraflara gelmeyi, o zaman tekrar gorusuruz demeti 50 kurusa cicek demeti gibi rokalar, 25-30 tl ye misler gibi tereyagi.. beklerim muhakkak
gelmeyin lan buralar doldu, her yer inşaat oldu. siz geldikçe doğanın daha bi ..... koyuyorlar. ülkenin 4 bir yanından göç dalgası var, korkunç bir tablo bu. daha geçen gün urfa'dan göç eden bir kadın ile konuştum, 'suriyeliler urfa'yı bitirdi, biz de buraya kaçtık' diyor. hay allahim!
@hokahey buyuk sehirler cekilecek cileler degil artik. Al atini operim timarini vaziyetine gelebiliyor insan. Gerci ankara guzel duzenli bir yer fakat yinede bu taraflarda yasamak daha cazip.
Herkes hakettiği gibi yaşıyor ben bunu anladım. Burda gelip sadece 0-100cc yi yazıp giderseniz kusura bakmayın ya yandaşsınızdan yada sıkıntılısınızdır. Sanki bütün motosiklet satışlarında artış var gibi göstermeniz alçaklıktır. 250-1300cc den ne haber ? Onuda söyleseniz bilelim ?
Ne yapmaya çalışıyorsunuz diye sormuştum bu konu ilk yayınlandığında. Zaman zaman güncellemeyede devam ediyorum. Nasıl gidiyor satışlar?
------------------------
2019 yılı Ocak ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 14.373 adet oldu. 35.076 adet olan 2018*yılı Ocak ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %59,02 oranında azaldı.
Herkes istediği siyasi partiyi destelemekte özgürdür. Burada siyasi parti polemiği yapıp kimsenin kimseyi kırma hakkı yoktur.
Rakamlar yalan söylemez, satışlar hükümetimizin desteği sayesinde artış göstermiş. Olumlu bir gelişme bence.
Honda yine zam yapmış, ancak adamların rakamlarını dolar bazına çevirip geçen yıllardaki dolar bazında baktığınızda aslında yaptıkları zam değil de dolar karşısında ufak artış olmuş, yani cidden para erimiş gitmiş, zaten sorun motor olsa bütçemi ayarlar zamlara rağmen istediğim motorun ikinci eli dahi olsa alırım, ancak markete gidince ve giderlere bakınca cidden neredeyse harcamalarım yüzde 80 oranında artmış, aldıklarım aynı şeyler ama gider böyle, yani artık keyfe işler yapmak çok zor, kredi çekilecek bir ortam da yok kredi fazi oranları ise şaşmış durumda, öderim bir şekilde diyemiyorsun, motorumu ve arabamı satışa koydum, arayan soran yok ya da işyerini devredeyim, 1994 model peugeot ile takasa girer misin gibi abuk sabuk teklifler alıyorum, eskiden bu tip teklifler normal pazarlık tekliflerinin arasında tek tük çıkardı, şimdi ise millette para yok takasa girmeye çalışıyor.
Tabii ki dıj güjler ve içimizdeki uzantıları...
Her iyi sey hokumetimiz sayesinde, her kotu sey de dıj güjler ve içimizdeki uzantıları yuzunden...
hala satışlar artıyormu acaba? ben ciddi azalma olucağını düşünüyorum kazanan yine çinliler olucak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)