Zamlara Rağmen Geçtiğimiz Yıl Motosiklet Satışları Artış Gösterdi
Reklamlar
-
MUSTAFA KIR adlı üyeden alıntı
Motosiklet sayısı artmış 2017 de.
Ama fark ettiyseniz kücük cc motorlarda oran artışı söz konusu. Cc büyüdükce fiyatlar orantısız artmakta yani bize hitap etmiyor.
Bu yıl, bu fiyatlar ile %20 ile %30 arası düşüş olacağını tahmin ediyorum. Sadece küçük cc motorlar satılmaya devam edecek 50 cc ile 200 cc arası motorlar da etkilenme daha az olacak görünüyor.
200 cc üstü tüm motosikletlerin nerdeyse tamamı satışta düşüş'e geçecek. Tabi bu değerlendirme sıfır motosiklet için geçerli
Size katılıyorum. Düşük cc motorlar elbet satılmaya devam edecek ama illaki düşüş yaşanacak. Çünkü segmentini yıllardır domine eden ybr125 ve cbf 150 gibi commuterler bile fiyat olarak baya yüksek rakamlara çıktı.
Cbf150 bile şua anda 8100tl olmuş. Ybr125i söyleme gereği bile yok en son 10 küsürlerdeydi.
Yüksek cc segmentinde elbet satışlar devam eder,sıfır R1200Gs almayı düşünen kişiyi 10-15bin tl lik artış bence pek etkilemez.
Bu fiyat artışları en çok düşük cc den orta segmente geçmeyi düşünen halkın orta gelirli kesimini vurdu.
Artık orta segment motorlar bile lüks konumuna yükseldi. 600-750cc segmentinde uygun fiyatlı motor kalmadı.
Bakalım 2018'de neler olacak, bekleyip göreceğiz.
Reklamlar
-
Mart ayı da dahil olmak üzere son dört yıl...
-
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Bu verilere gore 2017'de, 2016'ya gore %4.8 artis olmus.
Yine bu verilere gore 2017'de, 2014'e gore %16.3 azalma olmus.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu verilere gore 2017'de, 2016'ya gore %4.8 artis olmus.
Yine bu verilere gore 2017'de, 2014'e gore %16.3 azalma olmus.
ARALIK ayı verileri de geldiğinde 2017 yılı 2016 yılına göre % 10 artış ortalaması ile kapanır görünüyor.
-
2018 sonunda satış verilerine göz atalım, satışlarda ciddi bir düşüş olcaktır. O zaman düşürürler belki vergiyi algıyı
-
Grafiklerden anlaşılacağı üzere 2016 zaten berbat ötesi bir yıldı. (15 Temmuz darbe teşebbüsü öncesi ve sonraki 6 ayı bir düşünün) Bir çok şirket battı veya batmanın eşiğinden döndü o yıl. Artış oldu gibi müjdeli bir durum yok ortada.
-
Orta gelirli kesim yok ki artık.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Neden sadece hobi olarak düşünüyoruz ki. Alt cc ler ticari olarak çok kullanılmakta. Adam mekan acıyor kurye motoru alıyor, kuryecilik yapan (kendi motoruyla) gidip yatırım amaçlı aliyor (işine yatırım yapıyor) bu küçük cc motorlar ne kadar zam alırsa alsın belli bir satış oranının altına düşemez. Ne zaman arabayla aynı benzini yakıp aynı fiyata gelirse yani ticari olarak kullanmanın mantıksız olduğu hale gelirse işte o zaman baya yere çakılır grafikler.
-
nitelik ve nicelik beraber kullanılmalarına rağmen ayrı kavramlardır.
nicel bakış açısı ile artış bir önceki yıla göre kıyas edilmiş olsa dahi,
kıyasa esas olarak 2005 ve 2006 yılları alınmalıdır diye düşünüyorum.
zira motosiklet satışlarının patlama yaptığı yıllardır.
1-250 cc arası motosiklet satışları genelde ticari amaç güden satışlar olarak düşünüyorum,
zira motosiklet kullanımı gıda sektöründe oldukça yoğun,
ayrıca kısa mesafeler için anadolu'da oldukça önemli bir ulaşım aracı.
bu kısmı nicelik olarak değerlendirebiliriz.
250 cc ve üstü ise motosiklet kültürü olarak tabir ettiğimiz kültürün oluşmasında ve devam ettirilmesinde omurga teşkil edecek kısımdır.
bu kısmı ise nitelik kefesine konulabilir.
alım gücü denilen kavram ile direkt ilişkisi olan kısım da burası olsa gerek.
fiyat artışı konusuna geldiğimizde ise ;
örnek olarak yamaha firmasını ele alalım,
misal
2016 şubat ayı
Yamaha X-MAX 250 ABS fiyatı – 15.850 TL
2017 şubat ayı
yamaha x-max 250 abs 18.100 tl
güncel fiyat listesinde ise
yamaha x-max 250 abs fiyatı 27.590 tl
-
Ne yazık ki hiç bir şey görüldüğü gibi değil.Bir kaç arkadaş çok güzel noktalara parmak basmış.
1-Zaten 2 yıldan beri yavaş yavaş sinsi gelen bir kriz var.2016 da zaten durumlar kötüydü.2014 yılına göre ciddi düşüş var.2016 ile 2017 yi karşılaştırmak kötü ile kötüyü karşılaştırmak gibi bir şey.
2-2016 yılında 15 Temmuz ve arkasından gelen ekonomik aksaklıklar batan şirketler vb... üstünde 15 Temmuz sonrası o psikolojide kimse motosiklet düşünecek hali yok.Doğal olarak satışlar düşük.
3-Motosiklet ve arabaları sadece bireyler almıyor,şirketler de alıyor.Üstelik şirketler çok yüksek miktarda toplu alımlar yapıyor ve toplam satışlara olan oranı hiç te küçümsenecek bir pay değil.Özellikle yeni yeni fastfood şubeleri açıldıkça,kurye motosikleti olarak kullanmak üzere ciddi alımlar oluyor.
4-Dikkat ederseniz bir çok kişi yüksek cc den düşük cc ye geçiş yapmış.Yani alım gücü önemli oranda düşmüş.
5-Her yıl yaşını doldurup motosiklete kullanmaya başlayacak insanların oranı-sayısı nedir diye bir araştırma yapmak lazım.Eğer onların oranı da hali hazırda bütün kullanıcıların sayının %9,5 kadarı ise gerçek anlamda bir artıştan söz edilemez.Zaten yeni motosiklete başlayanlar motosiklet sahibi olmuş.
6-2018 yılındaki uçuk fiyatların üstüne bir de kredi faizleri artarsa siz o zaman görün şenliği.Firmalar 2017 satışlarının yarısına görürlerse mucize.Yine herşey rağmen satışlar artmaya devam ederse iki olasılık var.Ya cidden çok zengin alım gücümüz iyi bir ülkeyiz (değiliz) yada "Deve,diken,insan,...." denklemi.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Ne yazık ki hiç bir şey görüldüğü gibi değil.Bir kaç arkadaş çok güzel noktalara parmak basmış.
1-Zaten 2 yıldan beri yavaş yavaş sinsi gelen bir kriz var.2016 da zaten durumlar kötüydü.2014 yılına göre ciddi düşüş var.2016 ile 2017 yi karşılaştırmak kötü ile kötüyü karşılaştırmak gibi bir şey.
2-2016 yılında 15 Temmuz ve arkasından gelen ekonomik aksaklıklar batan şirketler vb... üstünde 15 Temmuz sonrası o psikolojide kimse motosiklet düşünecek hali yok.Doğal olarak satışlar düşük.
3-Motosiklet ve arabaları sadece bireyler almıyor,şirketler de alıyor.Üstelik şirketler çok yüksek miktarda toplu alımlar yapıyor ve toplam satışlara olan oranı hiç te küçümsenecek bir pay değil.Özellikle yeni yeni fastfood şubeleri açıldıkça,kurye motosikleti olarak kullanmak üzere ciddi alımlar oluyor.
4-Dikkat ederseniz bir çok kişi yüksek cc den düşük cc ye geçiş yapmış.Yani alım gücü önemli oranda düşmüş.
5-Her yıl yaşını doldurup motosiklete kullanmaya başlayacak insanların oranı-sayısı nedir diye bir araştırma yapmak lazım.Eğer onların oranı da hali hazırda bütün kullanıcıların sayının %9,5 kadarı ise gerçek anlamda bir artıştan söz edilemez.Zaten yeni motosiklete başlayanlar motosiklet sahibi olmuş.
6-2018 yılındaki uçuk fiyatların üstüne bir de kredi faizleri artarsa siz o zaman görün şenliği.Firmalar 2017 satışlarının yarısına görürlerse mucize.Yine herşey rağmen satışlar artmaya devam ederse iki olasılık var.Ya cidden çok zengin alım gücümüz iyi bir ülkeyiz (değiliz) yada "Deve,diken,insan,...." denklemi.
Kurye motosikletleri oranı düşüş beklemiyorum. Zaten dediğiniz gibi azımsanmayacak oranda kurye motoru alımı var
-
lan olm şöyle saçma haberler paylaşmayın, bunu gören devlet yetkilileri ötv'yi arttırır, mtv'yi sokar, fon üzerine bir fon daha koyar.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
50cc ve elektrikliler artmış diğerleri düşmüş. Buradan milletin motosiklet almaya gücünün yetmediği sonucu çıkar.
öyle demeyelimde B ehliyetin 50cc kullanması ve vergi + trf. sig. muaflığı beni bile cezbedip bu forumun varlığından haberdar olup üstüne üye olmamı sağlayıp bide yetmeyip a2 alıp motoru büyütme kararı vermeme sonucu daha kafi :D
-
O kadar zamlara tepki sonra çıkan sonuç bu bundan sonra bence kimse zam geldi diye konuşmasın çünkü gerçek olan ortada...Yok işte krediymişte millet borçlanmışta fasa fiso...
-
ohoo bu ülkeye her şey müstahak.40 milyar olsun r 25 yine alır bu millet
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)