Trafik Raporu : Saatte 46 Kaza Günde 10 Acı Haber..
Reklamlar
-
Trafiğe kayıtlı araç sayısının 22 milyona ulaştığı ülkemizde bu yılın ilk dokuz ayında saatte 46 trafik kazası meydana geldi. Bu kazalarda her gün 10 kişi yaşamını yitirirken, 113 kişi de yaralandı. En çarpıcı veri, on binlerce ehliyetsiz motosiklet sürücüsü... Emniyet Genel Müdürlüğü verilerinin ayrıntıları şöyle:
Emniyet Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, 20 milyonun üzerinde aracın karayollarında seyrettiği ülkemizde bu yıl Eylül sonuna kadar saatte 46 trafik kazası meydana geldi. 9 ayda toplam kaza sayısı 306 bin 183. Türkiye trafik raporu: Saatte 46 kaza, günde 10 acı haber
Bu kazalarda 2 bin 722 kişi hayatını kaybetti. Binlerce ailenin yüreğine ateş düştü. Başka bir deyişle ortalama günde 10 kişi trafik kazalarına kurban gitti. (Bu sayıya hastanede hayatını kaybedenler dahil değil) 30 bin 567 kişi yaralandı.
Geçen yıl kaza yerinde ve kazadan sonra hastanelerde yaşamını yitirenlerin sayısı 7 bin 300’e ulaşmıştı.
Motosiklet kazaları rekora gidiyor
Motosiklet kazaları rekora gidiyor. 2016’da ölümlü ve yaralamalı kazalara karışan motosiklet sayısı 43 bin 320.
Bu yıl da motosiklet kazalarında bir düşme eğilimi gözlenmiyor. 2017’nin Eylül ayı sonuna kadar kazaya karışan motosiklet sayısı 32 bin 218.
Kaportası insan bedeni olan, büyük araç sürücülerinin fark etmediği motosikletler tehlikeli ama, istatistikler başka bir tehlikeyi de işaret ediyor. 2016’da Türkiye’de kayıtlı motosiklet sayısı 3 milyon 3 bin 733. Motosiklet kullanmak için gerekli A1 ve A2 sınıfı ehliyeti olanların sayısı 2 milyon 781 bin 85. İstatistikler Türkiye’de 222 bin 648 ehliyetsiz sürücü olduğunu fısıldıyor. Daha vahimi, plakasız, kayıtsız motosiklet bu rakama dahil değil.
Kaza şampiyonu otomobiller
2017’nin ilk dokuz ayının kaza şampiyonları, geçen yıl ve daha önceki yıllarda olduğu gibi otomobiller. 9 ayda 116 bin 864 otomobil kazaya karışmış. İkinci sıra 34 bin 510 bin kazayla kamyonetlerin. Rekora giden motosikletler 32 bin 218 kazayla şimdilik üçüncü sırada. 4. sıradaki minibüsler 6 bin 494, altıncı sıradaki kamyonlar ise 6 bin 10 kazayla sıralamada. 5’inci sıradaki araç sizi çok şaşırtacak.
Trenler 53 minibüsler 49 kazayla listenin dibinde yer alıyor.
Bisikletler de listeye girdi
Yoğun trafik, yüksek yakıt fiyatları nedeniyle son yıllarda ulaşım aracı olarak daha çok kullanılmaya başlayan bisikletler de trafik kazalarından nasibini alıyor. 2017’nin ilk dokuz ayında 6 bin 223 bisiklet, 2 bin 514 motorlu bisiklet trafik kazasına karışmış. Otobüslerden ve kamyonlardan fazla kaza yapan bisikletler sıralamada 5’inci.
Geçen yıl trafik kazasına karışan bisiklet sayısı 8 bin 788, motorlu bisiklet sayısı 3 bin 251.
Yandan vuruyoruz
Kaza çeşitleri de istatistiğe girmiş. Rekor açık arayla yandan çarpmalarda. 2017’nin ilk dokuz ayında 41 bin 324 “Yandan çarpmalı” kaza olmuş. Ki bu da dikkatsiz şerit değiştirdiğimizin ve kırmızı ışıklara, geçiş üstünlüğüne pek de kulak asmadığımızın en açık göstergesi. Arkadan çarpmaların sayısı yandan çarpmaların yarısı bile değil: 15 bin 084. İkinci sırada nice ailelerin yüreğine ateş düşüren yaya çarpmaları var. 23 bin 219 yaya çarpması istatistiklere girmiş. 20 bin 600 araç yoldan çıkmış. Hani aşırı hız nedeniyle karşı şeride geçenler var ya. Onlar da bu sayıya dahil. 683 sürücü hayvanlara çarpmış.
Taklalı kazalar ve dahası
2017’nin ilk dokuz ayında ”Devrilme, savrulma ve takla atma” başlığı altında toplanan kazaların sayısı korku verici boyutlarda:13 bin 538.
İstatistik verilerde başka bir vahim başlık daha dikkati çekiyor: “Araçtan düşme.” Dokuz ayda seyir halindeki araçlardan düşen insanların sayısı akıllara zarar. Tam 974 kişi. Ayda 100 kişiden fazla. Rakamlar bu yıla özgü değil. Geçen yıl da bir 285 kişi düşmüş araçtan.
Kim kusurlu
Tahmin etmekte zorlanmayacaksınız. Kazalarda kusur oranının aslan payı sürücülerde. bu yılın ilk dokuz ayında sürücü kusurundan kaynaklanan kazaların sayısı 144 bin 679.
İkinciyi de tahmin etmekte zorlanmayacaksınız. Yayalar aynı dönemde 13 bin 329 kazanın kusurlusu.
Hani, İstanbul’da metrobüs şoförüne şemsiyeyle vurup kaza yaptıran yolcu gibilerin sayısı dokuz ayda 634 olarak saptanmış.
Kusur repertuarı çok zengin
Sürücülerin kusur repertuarı 16 maddede toplanmış. İlk sıra şuursuzca gaza basanların. Tabii Emniyet Genel Müdürlüğü daha kibar anlatmış: “Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak.” İşte bu hızını ayarlayamayan sürücüler dokuz ayda 56 bin 315 kazanın sorumlusu olarak birincilik kürsüsüne çıkmışlar.
İkinciler, geçiş önceliğine uymayanlar. 18 bin 717 ölümlü-yaralamalı kazaya neden olmuşlar.
2 bin 400 ölümlü yaralamalı kazanın sorumlusu ise alkollü araç kullananlar.
Repertuarın en zengin bölümü “Diğer” madesinde. Akla hayale gelmedik nedenlerle sürücülerin yaptığı ölümlü yaralamalı kaza sayısı 11 bin 657.
Tunceli “0” çekmiş
Kazalar ilk üç sıraya yerleşen illerin sıralaması nerede çokluk orada kaza saptamasına uygun. Dokuz ayda İstanbul 11 bin 553, Ankara 9 bin 236 İzmir 9 bin 759 ölümlü-yaralamalı kazayla ilk üç sırada.
108 ölümlü yaralamalı kazayla en sakin il Hakkariyi, 115 kazayla Tunceli’yi 181 kazayla Bayburt takip ediyor. Tunceli’de kazalarda hiç ölen yok. Hakkari’de 1, Ardahan’da 2, kişi hayatını kazalarda kaybetmiş.
Can yanarken cep de yanıyor
2017’in dokuz ayında trafik kurallarına uymayanlara kesilen ceza miktarı 1 milyar 971 milyon 148 bin 549. Bu hızla giderse 2 milyarın çok üzerine çıkacağa benziyor.
Ceza uygulamasında EDS’ler (Elektronik denetim sistemi) sürücülerin gözünün yaşına bakmıyor. Toplam cezanın 1 milyar149 milyon 233 bin 357 lirası araç plakalarına kesilmiş. Sürücülere kesilen ceza miktarı 829 milyon 260 bin 879. Yayalar da nasibini almış ceza furyasından. 332 bin 003 lira ceza ödemişler 9 ayda.
Biz fark etmedik ama
20 milyonu aşan araç (Geçen yılın toplam kayıtlı motorlu araç sayısı: 21 milyon 90 bin 424) trafiğinden eksildiklerini fark etmedik ama dokuz ay içinde trafik polisleri 774 bin 65 aracı trafikten men etti.
Bülent Ovacık Hürriyet..
Reklamlar
-
İstatistikler gerçekten ayrıntılıymış.
Trafikte şöyle bir sıkıntı var:
Çok yakın tarihlere kadar bile ehliyet almanın aşırı kolay olduğu bir ülkeyiz. Şu anki sistem bile yeterli değil ve yeterli olsa bile mevcut ehliyetlilerin trafikten ayrılması için gerekecek bir 25-30 sene daha bu böyle gider.
Getirseler şöyle profesyonel eğitim gerektiren bir sistem -hani sadece fiyatların artıp eğitimin lafta kaldığı güncel sistem gibi değil- ve desinler ki “Mevcut ehliyetliler de tekrardan sürüş kontrolünden geçecek” -sağlık raporu alıp devam sistemi de yetersiz- işte o zaman daha normal bir trafiğimiz olabilir. Yoksa biz kırmızı ışıkta geçerken veya yasak yerden dönüş yaparken başkalarının hayatını riske attığından bile haberi olmayan bilinç fakiri cahillere ne desek boş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------
Ayrıca hız cezaları hariç (Hız limitlerinin özellikle motosiklet için saçma ve güvensiz olması sebebiyle) cezaların ciddi manada arttırılması ve daha önemlisi bu cezaların tavizsiz uygulanması gerekiyor.
-
İstanbul için söylüyorum.Hiç bir ehliyet sistemi yada kontrol mekanizması bu şehir için işe yaramaz.Bu şehrin trafiği normale dönemez.O tren kaçtı artık yakalanmaz.Bu şehrin insanlarını İsviçre yada Norveçlilerle değiştirsek üç günde onlarda kafayı yiyip bizden beter olurlar.Bu kadar nüfus bu kadar dar alana ve bu kadar altyapısız bir şekilde şıkıştırılırsa olacak olan budur.
-
İstatistik ayrıntılı tutulmuş fakat istatistiğin yorumlanması felaket.
Trafiğe kayıtlı motosiklet sayısının sürücü sayısından fazla olduğunu yazmış buradan ehliyetsiz sürücüleri tespit etmiş. 2 veya 3 motosiklete sahip olan insanların sayısı yazmıyor. Ehliyeti olmasına rağmen motosikleti olmayanlar da yazmıyor. Yapılan toplama çıkarma işlemi saçma.
"Kaza şampiyonu otomobiller" demiş. Tabii ki öyle çıkacak trafikteki araçların büyük çoğunluğu otomobil. Etrafta o kadar otomobil varken traktörler kaza yapacak değil ya.
Aynı saçmalığı şehir bazında da yapmış. Hakkari ve tuncelide kaza sayısının az olduğunu yazmış. Tabii öyle olacak trafik mi var orada? Anca kendi kendine kaza yapanlar vardır. Onlarında çoğu gidip emniyete kaza istatistiği vermez zaten.
-
İşin özünde tek bir sorun var o da cehalet.
-
bir de şöyle bir durum var, motosikletlerin kazalarının artmasının bir başka sebebi de, insanları kendileri ile birlikte ölüme sürükleyen, vlogger ya da youtuber dediğimiz suçlu kişiler, suçlu dememin sebebi belli, yüksek hızla gitmek, araçların şeritlerinden geçerken teker yapmak ve yine aşırı hızlı gitmek, trafikte tehlikeli makaslar atmak, yaya geçitlerinden yüksek hızla geçmek vs. bu gibi kişiler sonuçta kendi suçlarını ayan beyan yayınlıyorlar, yüzlerini gösteriyorlar, geceleri sokaklarda egzoz sesleri, yanlamalarla rahatsız eden kıro ayı tabir edeceğimiz adamlar, havadan gelen emeksiz paralarla ellerindeki tek böbürlenme aracı olarak bu motorları kullanıp, kimi gençleri etkiliyor ölüme sürüklüyorlar, daha geçen bu tipteki bir şahsiyet kendini de sonunda ölüme sürükledi, çok örnek var, motor kazalarının artmasındaki bir sebep de bence budur, bilinçli olanlarımızın bu tip insanlara karşı savaşması, motorun insanca, trafikte bir araç olarak görünmesini sağlamak için elimizden geleni yapmalıyız yoksa bu ölümler her geçen sene katlanarak artacaktır.
-
Oranlar gerçekten manasız. Verilen istatistiklerden aslında trafik sigortasının ucuz olduğu çıkıyor.
2018 trafik sigorta fiyatlarında büyük süpriz bekliyorum.
Kusur kısmında neden "yola bağlı durumlar" yok ? Sinyalizasyon, hatalı zemin, hatalı viraj... Bir semtin belli bir kavşağında haftada 5 kere kaza oluyorsa bunun suçu sadece sürücülerde midir? Bir şehrin ana hattı olan E5 'de emniyet şeridinin iptal edilmesinden dolayı oluşan kazalar sürücülerin suçu mudur ?
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Oranlar gerçekten manasız. Verilen istatistiklerden aslında trafik sigortasının ucuz olduğu çıkıyor.
2018 trafik sigorta fiyatlarında büyük süpriz bekliyorum.
Kusur kısmında neden "yola bağlı durumlar" yok ? Sinyalizasyon, hatalı zemin, hatalı viraj... Bir semtin belli bir kavşağında haftada 5 kere kaza oluyorsa bunun suçu sadece sürücülerde midir? Bir şehrin ana hattı olan E5 'de emniyet şeridinin iptal edilmesinden dolayı oluşan kazalar sürücülerin suçu mudur ?
Onlara göre yolun ortasındaki devasa yarığı, yağı, çamuru, suyu görmeyip kaza yapmak sürücü dikkatsizliği. Virajları sulayan park ve bahçeler müdürlüğünün bir suçu yok mesela. Bütün suç o suyu görmeyen "dikkatsiz" sürücüde. Yersen...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)