boşa sevinmeyin yerli otomobiller her zamaann daha pahalı oluyor.motorlarında hiç bir farkı olmicaktır.bakınız focus golf astra ithal yerli civic corolla megane vs gibi.nası oluyor bu iş anlayamadım
Yaparlar. Benelli dizginleri bırakmayacaktır. İlk etapta montajla başlar sonra ufaktan plastik aksamlar, lastikler, fren diskleri gibi bazı parçalar yerliye döner.
Kuba açgözlülük yapmazsa fiyat olarak piyasayı kırar geçirir. Tabi burada önemli olan 250 cc ve üzeri modelleri üretmeleri. Yoksa hiçbir işe yaramaz.
Onu ben de tam olarak anlayamadım. Civic sedanın fabrikası Gebze'de, hatchback Japonya'dan geliyor bildiğim kadarıyla. Aralarında normal modellerin sedan-hb modelleri gibi fark var. Tamam hatchbackde az malzeme kullanılacak da, sedan da yerli üretim olduğu için ucuza gelmesi gerekiyor. En azından ikisinin de fiyatı eşit olsa bile anlarım..
Edit: Yeni kasanın hbsi de burada üretiliyormuş. Eski kasa için geçerli dediğim, aynı olay eski kasa Meganelarda da vardı..
Gaziantepli olarak bu haber çok mutlu edici. Hatta şuan ki işimden vazgeçip benelli fabrikasına eleman alımı olursa giderim r25'im de feda olsun tnt250'ye
Ucuza mal etseler bile ucuza satacaklarmı?
Zaten bu fiyatlarla satılıyor motorlar.
Varsayıyorum; Türkiyede üreterek %20 avantaj sağladılar. Bu %20, son satış fiyatına %5 olarak yansısa bile şaşırırım.
Bildiğim kadarıyla çoğu parçası şasisi, aynalar, camlar, sinyaller vs. malzeme olarak burada yapılıyor, burada monte ediliyor. Motor, şanzıman vs. yürür aksamla ilgili şeyler ithaldir zaten. Fakat yine de dediğiniz gibi pek bir fiyat farkı olmuyor. İşçiliğimiz ucuza gelmiyor da olabilir, firmaların sedan-hb algısı sayesinde çektikleri yüksek fiyat da olabilir. Zaten sadece bir firma böyle bişey yapıyorsa, diğerleri de fiyatlarını ona yakın yükseltip, yüksek fiyatları normalleştiriyorlardır Benimki sadece tahmin..
Ha derseniz ki, ne işe yarar Türkiye'ye fabrika açılması? Belki bir tık ucuza ürün alırız. Kalite konusunda sıkıntı olacağını sanmıyorum, zaten önceden de Çin'den falan geliyordu, burada da firma hangi kalitede istiyorsa, o kalitede yapılır. En azından yerli sermaye gelişir. Firmalar arasında rekabet olur, bize yarar
Ucuza satılmaz. Nakliye ücreti vergi vs üreticinin cebine kalır gibime geliyor.
Herkes gümrük vergisinden yırtılacağı için ucuz olacak demiş ama Türkiye de üretim yapmak çokta ucuza gelir mi bilemiyorum. İşçilik maliyetine değinilmiş ama %20 gümrük vergisi olmazsa başka vergiler olur. Kıytırık bir dükkan açmak için bile kırk yere vergi vs ödeme yapılıyor. Fabrikayı düşünemiyorum.
Olumsuz yanlarından çokça bahsediliyor. Yine de üretim tesisinin ülkemizde ( benim memleketimde )açılması bile başlı başına harika bir haber . Orada çalışacak onlarca yüzlerce insan, Etrafında oluşturacağı çevresel ekonomi, Etkileyeceği diğer markalar...
Sonucunda nereden bakarsanız bakın ,alkışlıyorum ...
Leoncino, tornado gibi farklı modeller gelirse çok iyi olur. Fiyatta da bir miktar avantaj sağlanırsa benellinin pazar payı artar buda bütün markalara yansır
Antep = Little China
Mondial Öldü, Yaşasın Mondial
valla megane clio civic corolla benim bildiğim %80 i falan burda yapılıyor ve imal ediliyor.eskisi gibi dışardan gelip burda birleştirme modeline göre yapılıyor.örneğin clio burda yapılıyor ve fransaya geri gidiyor.modele markaya göre değişiyordur tabikide ama özetle focus astra direk ithal gelirken civic corolla adapazarından bayilere dağıtılıyor.gümrükten geçmiyor devasa gemilere yüklenip haftalarca yolculuk yapmıyor direk bayilere sevk ediliyor.ama nası oluyorsa fiyatları bu arabalarla aynı oluyor ?? normal şartlarda 80 bin tl focus astra için biçiliyorsa aynı donanım ve motordaki civic corolla bence 8 9 bin tl ucuz olması gerekiyor.ama öyle olmuyor ne yazıkki.tamamen parçalar yurt dışından gelse biz burda birleştirsek bile ben yine bu aracın ucuz olmasını beklerim.o zaman niye hyundai renault toyota fabrikalarıyla övünüyoruz ?? bana hiç bir yararı yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------
binlerce aracı tek tek gümrükten geçirmek tek tek gemiye yüklemek haftalarca yolculuk belli bir süre gümrükte zorunlu bekletme durumları.valla var yada yok 1 aracı bayiye kadar getirtilen süre çok daha fazla oluyor ve buda hep zarar.o yüzde yerli üretim arabaların her türlü ithal arabalardan ucuz olması gerekiyor.
Önümüzdeki yıl yine Kuba ufak motor piyasasını götürür gibi. Rakibi kalmadı desek yeridir Keşke birazda kaliteyi yükseltseler.
Bir Gaziantepli olarak bundan gurur duydum. Gümrük vergisinin de olmayısının etkisi ile fiyatları uygun olursa milletimiz gayet uygun fiyatlara güzel motosikletlere binecektir diye düşünüyorum. Hem ülkemiz hemde memleketim adına gurur duydum.
Bugüne kadar Japon'lara alternatif diye nitelendirdiğimiz benelli galiba fiyattan dolayı motosiklet piyasasının çoğunluğunu eline alacak. Yurt dışına ihracat yapılırsa ülke ekonomisi için çok güzel katkıda bulunacaktır. Canı gönülden sevindim bu habere mevcut distribütör umarım üretim kalitesini düşürmeden üretebilecektir.
Fabrika diyorlarda, yakında Depo Elemanları lazım olur. Üretime ne vakit başladık
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)