81 ilde 25 bin personelle motosiklet sürücülerine uygulama
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Emniyet ve jandarma birimlerinin ülke genelinde motosikletlere yönelik gerçekleştirdiği denetimlerde ruhsatsız ve plakasız 3 bin 405 motosiklet trafikten men edildi.
Emniyet Genel Müdürlüğü’nden (EGM) yapılan açıklamaya göre, EGM Asayiş Dairesi Başkanlığı ile Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Başkanlığı'nın koordinesinde İl Emniyet Müdürlükleri ve Jandarma Genel Komutanlığı ekipleri tarafından genel asayiş, trafik ve kamu düzeninin sağlanması amacıyla 81 ilde eş zamanlı olarak "Son Sürat" adı verilen uygulama gerçekleştirildi.
Çalıntı ve aranan motosikletler ile aranan kişiler, motosikletlerin trafiğe uygunluğu ve sürücülerin kural ihlali yapıp yapmadığının denetlendiği uygulamaya, 4 bin 315 noktada, 6 bin 873 ekipten oluşan 25 bin 247 polis ve jandarma personeli katıldı.
Denetimlerde 52 bin 809 motosiklet kontrol edildi. Bunlardan çalıntı ve aranma kaydı bulunan 367'sine el konuldu, ruhsatsız ve plakasız 3 bin 405 motosiklet trafikten men edildi, 7 bin 864 motosikletle ilgili de 5 milyon 50 bin 311 lira idari para cezası kesildi.
Ayrıca 978 kişiye 571 bin 535 lira idari para cezası verildi, aranma kaydı bulunan 383 kişi yakalandı, 331 kişi hakkında ise adli işlem uygulandı.
Aramalarda 5 tabanca, iki kurusıkı tabanca, üç av tüfeği, 35 mermi, 5 gram uyuşturucu madde, 5 uyuşturucu hap, 190 paket kaçak sigara ve 5 kilogram kaçak tütün ele geçirildi.
SON ÜÇ UYGULAMANIN TOPLAM BİLANÇOSU
Motosikletlere yönelik temmuz ayında gerçekleştirilen iki ayrı denetim dahil son üç uygulamada toplam 171 bin 570 motosiklet kontrol edilerek çalıntı ve aranma kaydı bulunan 952 motosiklete el konuldu, 15 bin 215 ruhsatsız ve plakasız motosiklet trafikten men edildi, 22 bin 854 motosikletle ilgili de 17 milyon 492 bin 452 lira idari para cezası verildi.
Ayrıca 2 bin 932 kişiye 1 milyon 952 bin 468 lira idari para cezası kesildi, aranma kaydı bulunan bin 21 kişi yakalandı, 818 kişi hakkında ise adli işlem uygulandı.
Üç ayrı uygulamada 11 tabanca, üç kurusıkı tabanca, 5 av tüfeği, 198 mermi, iki kesici ve delici alet, 53 gram uyuşturucu madde, 18 bin 185 uyuşturucu hap, 190 paket kaçak sigara ve 30 kilogram kaçak tütün ele geçirildi.
Reklamlar
-
Polisler işsizlikten kırıldılar galiba.
Hayır bu uygulamanın tek başına sıkıntısı yok, ama ülkede kolluk kuvetliği namına gereken hiçbişey yapılmaz da sadece böyle bunlar yapılırsa bunun adı boş iş olur. Sonra tartışırız polis yeteneksiz mi diye. Yetenekli bir ekibin yapacağı işlere benziyor mu bunlar?
-
Bizim ve motorumuzun kanunlara göre eksiği yoksa,herşeyimiz tamamsa ve de polisler isguzarlik yapmayarak gerekli kontrolleri yaparak eksiksiz motorculara sorun çıkarmiyorsa tebrik ediyorum,uygulamalar aynı şekilde ve artarak devam etsin.
Ben 5 kere çevrildim,hiçbir problem çıkmadı, yoluma devam ettim.
Benim girdigim uygulamalar hakkıyla yapıldı. Tekrar tebrikler.
-
Bu egzozu hayatta kalmak için takıyoruz daha anlaşılamadı. Daha 2 hafta önce döner kavşakta yavşağın biri biçti beni. Bende rahatsızım mahallede saat 21den sonra bir dallama hatta birden fazla bir gidiyor bir geliyor egzozu bağırtarak. Oysaki ben minimum gaz ile evime giriyorum . Bu adamla beni bir tutuyorlar saçmalık. Mesela egzozdan ortaköyde motorum baglandı daha o tarafa gitmiyorum belli yerlerde uygulama yapın ama heryerde olmasın motorcu yanlış hareketinde kendini yakar önce. Siz araçları ayıklayın önce ondan sonra motorlara gelin. Zaten herkeste bir ön yargı oturmuş motorcu kaza halinde hep suçlu . Şerefsiz herif kavşakta gaz kesmeden üzerime üzerime geldi büyük araç olunca bir özgüven geliyor.
-
trancexp adlı üyeden alıntı
Oysaki ben minimum gaz ile evime giriyorum . Bu adamla beni bir tutuyorlar saçmalık.
Abi Dünya'nın hiç bir yerinde böyle bir kanuni yaklaşım olmaz. Egzoz yasaksa yasaktır, o bu yüzden takıyor bu şu yüzden takıyor diye bir ayıklama şekli yok.
Kaldı ki ben egzozun farkedilirliği artırdığını da düşünmüyorum ya, neyse şimdi ordan 5 sayfa ayrı kavga çıkar. =)
-
"Egsozu hayatta kalmak için takıyorum" bence büyük bir yalan.
Hayatını bu kadar önemli kılan insan zaten motosiklete binmesin...
-
araltı adlı üyeden alıntı
"Egsozu hayatta kalmak için takıyorum" bence büyük bir yalan.
Hayatını bu kadar önemli kılan insan zaten motosiklete binmesin...
Herkesin hayatı önemlidir bu konuda size katılmıyorum. Ben hayattan zevk aldığım bir şey yaparken neden hayatim gereksiz riske girsin.Fakat şu konuda size katılıyorum bunun çözümü egzoz mu sadece? Veya egzoz çözüm mü? Ben elim sürekli kornada giderim.Her araç sürücüsünün beni farketmesini sağlarım. Bu denenebilir çünkü egzoz gerçekten rahatsız edici seviyelere gelebiliyor ve suistimal edilen bir konu.
-
Egsoz konusunda uygulamadaki yanlış ölçüm yapılmadan ceza kesilmesidir.
Radar hızımıza nasıl itiraz edemiyorsak,egsoz sesi için ceza uygulanırken de metodun değişmesi gerek.
Makina ile yapacaksın testini, vatandaşa göstereceksin. Teknik olarak mümkün değil mi bu iş. Keyfi uygulama,açıp sesi dinleyerek ceza kesilirse haliyle insanlar buna itiraz eder.
Bir standarta oturtsunlar,belirtilsin desibel seviyesi, sonrasinda kanunun kestiği parmak acımaz.
-
-
Hmm evet 383 kişi yakalandı rakamı tanıdık geldi bana da.
Şile'de çevirmişlerdi bizi de sokak arasında, benim plaka normalden ufak, bişey dememişlerdi.
-
Motosiklette rahatsız etmeyecek seviyede ses veren egzoz şarttır. Kim ne derse desin egzos bazen hiç beklenmedik anda HAYAT KURTARIR.
Arabadaki adamlar şerit değiştirirken sağa sola hiç bakmıyor, egzos sesini duyunca “bu ses nerden geliyor? Bir araç geliyor direksiyonu sağa sola kırarsam görmeden bana çarpar.” gibisinden motosikleti farkettirerek hayat kurtarıyor.
Arabalar sese göre yol veriyor motosikletin önünü açıyor, önüne kırmıyor falan o derece yani. Egzosu ilk taktırdığımda bu kadar farkedilirlik kattığına inanamamıştım. “Egzos mu farkedilirliği arttıracak yea.” diyenlere egzos takmalarını tavsiye ederim.
Egzosa laf eden motorcu benim gözümde işten anlamayan motorcudur. Egzoz HAYAT KURTARIR hayat. Sokak arasında bağirtsınlar etsinler demiyorum bunu bu tarafa çekmeyin ama motosiklette görünürlüğü kesinlikle arttırıyor bu % 100 doğru bir tespittir.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Egsoz konusunda uygulamadaki yanlış ölçüm yapılmadan ceza kesilmesidir.
Radar hızımıza nasıl itiraz edemiyorsak,egsoz sesi için ceza uygulanırken de metodun değişmesi gerek.
Makina ile yapacaksın testini, vatandaşa göstereceksin. Teknik olarak mümkün değil mi bu iş. Keyfi uygulama,açıp sesi dinleyerek ceza kesilirse haliyle insanlar buna itiraz eder.
Bir standarta oturtsunlar,belirtilsin desibel seviyesi, sonrasinda kanunun kestiği parmak acımaz.
kesinlikle belli bir devirde şu desibele kadar trafikte kullanıma uygundur dense , kontrollerde de desimetre ile ölçüm yapılıp sınır değeri geçmiyorsa sal motoru . iyi fikir.
-
polis uygulamada motosikletinin değerinin 3/1 i kadar millete ceza yazarken önünden eğlenmeye çalışan bmwli gençler yanlayarak geçiyor polis bakıyor ancak bizde bir köşede acizliğin bu kadarı diyoruz ama yapıcak bişey yok önce millet yaşasın türkiye daha güzel yarınki motosikleti bırakma günlerine
-
neden öyle diyorsun , ehliyetin varsa, sigortan - ruhsatın varsa, eksozun orjinal ise, kas giyim kuşamın tamam ise, aşırı hızdan radara falan girmedin ise kimse sana bir şeyde diyemez cezada kesemez.
ben senelerdir motor kullanıyorum daha bir kez ceza yemedim, emniyet görevlisi çevirmede evraklarınız dediğinde alır bakar tamam ise bir şey diyemez ancak güle güle der.
-
Ben İnegöl de yaşıyorum, eşimi almak için ağaç işlerine gidiyorum. İş çıkışı Suriyeliler motosikletle evine gidiyor, bazen 3 kişi görüyorum plaka yok, kask yok, trafiği altüst ediyorlar. Ters yönden geleni mi istersiniz. Dolu bunlar, bu kişilere de polisin müdahale etmesi gerekiyor.
-
Eğri oturup doğru konuşalım arkadaşlar. Motosiklet kullanmanın avantajlarını tek tek anlatmaya gerek yok, hepimiz biliyoruz zaten. Peki bu avantajlarını kullanırken hiç mi bilerek hata yapmıyorsunuz? Ben arkadaşımı ziyaret ettikten sonra, iyi bildiğim, araçların hız yapamayacakları tek yönlü bir sokağa düşük hızda ters yönden giriyorum örneğin. Neden ? Çünkü takip etmem gereken diğer yol çok uzun ve çok kötü. Sıkışık trafikte hanginiz bir süre sonra sıkılıp filtreleme dediğimiz yöntemi kullanmıyor? Bunlar daha saymakla bitmez. Egzoz konusu ise ayrı bir muamma. Bazı arkadaşlarımız "orjinal egzoz" kelimelerini telaffuz ediyor. Motosikletin üstünde gelen stock egzoz nasıl orjinalse, ar-ge çalışmaları yapılmış, gümrükten vergilendirilerek ülkeye girişine izin verilmiş ve sadece markanın belli ürün gamına yada gamlarına hitabeden egzoz'larda benim için orjinaldirler. Ne var ki bu tür egzozlar özel yapım da oldukları için daha pahalı, performansa yönelik ve daha fazla ses çıkaran (bana göre daha güzel sesli) ürünlerdir. Hatırladığım kadarıyla yüksek beygirli ve rakamsal olarak yüksek bedelli bazı araçlara üretim aşamasında bu tür egzozlar takılmaya başladı (yanlış hatırlıyor da olabilirim). Ayrıca ar-ge çalışmaları yapılmış, uygun görülen ses değerlerini aşmayan bu tür egzozların farkedilirliği artırdığına ben de inanıyorum. Hakkında bu kadar yazmama rağmen trafikte bağlanma çekincesiyle motosikletimde stock egzoz kullanıyorum, Neden? İthalatına izin veren, gümrük geçişinde vergisini alan, satın alırken benden de ÖTV'sini ve vergisini misliyle alacak olan Hükümetimiz, nedense egzoz'u taktıktan sonra beni illegal davranıyorum diye takip edip, cezalandırma yoluna gidip ayrıca gelir sağlayacak. Bunun açıklamasını yapar mısınız bana lütfen?
-
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Rahatsız etmeyecek seviyede ses, ama sağından solundan bihaber şöförleri uyandırıyor..
@aquarist4
düzgün araç kullanmak kurallara uymakla ölçülebilecek bir şey değil kesinlikle. Filtreleme yasak mesela Türkiye'de, ne olacak şimdi?
Kurallar çiğnenir, bu dediğime çığıran da çıkar ama çok da güzel çiğnenebilir.
Ha bu arada konunun farklı farklı boyutları var bir o taraftan bir bu taraftan yazıyorum, satılan vergisi alınıyor dediğin egzosların bir çoğu road legal değil, yarış ekipmanı olarak satılıyor. Yasak mı getirsinler yarış ekipmanı diye?
Silahlar nasıl ruhsatla satılıyorsa, yarış ekipmanı olan ürünler de sadece lisans sahiplerine satılmalı. Ar-ge çalışması yapılmış ve izin verilen ses desibelini geçmeyen egzoz, kullanıcılara serbest olmalı. Komünist bir ülkede yaşamıyoruz, herkesin farklı bir düşünce ve alım gücü doğrultusunda tercihleri olacaktır. Kaldı ki bu tür ürünlerin bile yola uygun olanları var. Katalizörlü olanları ya da doğrudan açık olanları. Ben 300 TL.ye taktırabileceğiniz soba borusu misali egzozları savunmuyorum. Bizim ülkemizde her türlü kirlilik varken (ses,hava,trafik v.s.) bu ürünler legal değil denilerek yaptırım uygulanırken, Avrupa da yere dökülen bir kaç damla yağ için ne cezalar yazıldığını, o ülkelerde sizin legal olarak görmediğiniz ürünlerin legal olarak kullanıldığını biliyor musunuz? Bahsettiğimiz egzozların da yola uygunluk belgeleri ve teknik değerlerinin olduğu evraklar var. Bunları hiçe saymak neden?
Sağımızdaki solumuzdaki şöförler artık uyanmalı. Biz "yağmur, çamur, sıcak" diyip bazı durumlarda onlardan yol isterken "sizin tercihiniz" demeyi biliyorlar. Biz düşük hızda aradan sıyrılıp giderken onlara şeritte 1 araçlık yer açmış oluyoruz, hala bunu idrak edemeyen "şöförler" var. Benim durumum yerinde, zaman sınırım yok, büyük araç kullanmayı da seviyorum. O halde dorseli bir tır alıp çıkayım trafiğe. Para benim mal benim. Kim ne diyebilir değil mi? Öyle sinyalizasyonlar var ki sadece bu aracın geçebileceği süreçte geçişe izin veriyor, arkadakilerden bana ne..Ben sigara kullanmıyorum diye içenleri yargılamaya ya da ötekileştirmeye hakkım yok. Bu sayfada olmalı, bir arkadaşımız da elinin sürekli kornada olduğunu, sürekli çaldığını söylemiş. Bazı ülkelerde bunun yasak olduğunu, özellikle de hastane v.b. yerlerin çevrelerinde korna çalmanın büyük cezaları olduğunu bilmiyor olmalı. Motosikletimin kornasını değiştirmek zorunda kaldım ama kullanmak için değil "zorda kaldığımda" kullanmak için. Ses sınırlarını zorlamıyorsam, yasal ithalat ürünü de olduğu takdirde egzoza "evet" diyorum.
-
aquarist4 adlı üyeden alıntı
Silahlar nasıl ruhsatla satılıyorsa, yarış ekipmanı olan ürünler de sadece lisans sahiplerine satılmalı. Ar-ge çalışması yapılmış ve izin verilen ses desibelini geçmeyen egzoz, kullanıcılara serbest olmalı. Komünist bir ülkede yaşamıyoruz, herkesin farklı bir düşünce ve alım gücü doğrultusunda tercihleri olacaktır. Kaldı ki bu tür ürünlerin bile yola uygun olanları var. Katalizörlü olanları ya da doğrudan açık olanları. Ben 300 TL.ye taktırabileceğiniz soba borusu misali egzozları savunmuyorum. Bizim ülkemizde her türlü kirlilik varken (ses,hava,trafik v.s.) bu ürünler legal değil denilerek yaptırım uygulanırken, Avrupa da yere dökülen bir kaç damla yağ için ne cezalar yazıldığını, o ülkelerde sizin legal olarak görmediğiniz ürünlerin legal olarak kullanıldığını biliyor musunuz? Bahsettiğimiz egzozların da yola uygunluk belgeleri ve teknik değerlerinin olduğu evraklar var. Bunları hiçe saymak neden?
Sağımızdaki solumuzdaki şöförler artık uyanmalı. Biz "yağmur, çamur, sıcak" diyip bazı durumlarda onlardan yol isterken "sizin tercihiniz" demeyi biliyorlar. Biz düşük hızda aradan sıyrılıp giderken onlara şeritte 1 araçlık yer açmış oluyoruz, hala bunu idrak edemeyen "şöförler" var. Benim durumum yerinde, zaman sınırım yok, büyük araç kullanmayı da seviyorum. O halde dorseli bir tır alıp çıkayım trafiğe. Para benim mal benim. Kim ne diyebilir değil mi? Öyle sinyalizasyonlar var ki sadece bu aracın geçebileceği süreçte geçişe izin veriyor, arkadakilerden bana ne..Ben sigara kullanmıyorum diye içenleri yargılamaya ya da ötekileştirmeye hakkım yok. Bu sayfada olmalı, bir arkadaşımız da elinin sürekli kornada olduğunu, sürekli çaldığını söylemiş. Bazı ülkelerde bunun yasak olduğunu, özellikle de hastane v.b. yerlerin çevrelerinde korna çalmanın büyük cezaları olduğunu bilmiyor olmalı. Motosikletimin kornasını değiştirmek zorunda kaldım ama kullanmak için değil "zorda kaldığımda" kullanmak için. Ses sınırlarını zorlamıyorsam, yasal ithalat ürünü de olduğu takdirde egzoza "evet" diyorum.
E ben bir tane R125 aldım plaka çıkarmadım arada piste çıkıyorum, yarış lisansı mı almalıyım? =)
Regülasyonun sonu yok demek istiyorum. Egzoz da dbkiller ile kullanıldığı müddetçe bence bir sakıncası yok zaten, benim kafam kaldırmayacağı için takmıyorum. Elbette road legal olanları da var, ben de "bir çoğu" demiştim zaten bu nedenle, sokaktaki egzoslu 10 motosikleti çevirelim, 8 tanesinde dbkiller'ı sökülmüş roadlegal olmayan egzoslar olacaktır. Bu yüzden genelleme yaptım. Ama benim roadlegal değil dediğim ne AB'de legal merak ettim açıkçası =) AB'nin regülasyonları çok daha sert. Bir sürü Avrupalı gezgin tura çıkacaklarında hangi ülkelerde polisten kaçayım nasıl ceza yerim diye soruşturuyor =)
Sürekli kornaya basan ben olabilirim ben yazdım mı bilemedim şimdi =) Dar yerlerde fitreleme yapıyorsam veya emniyetten gidiyorsam ben de arada korna yapıyorum mikmikmik diye. Hastane önünde yaparsam da ceza gelirse öderim yapacak bişey yok. Beni asker uğurlayanlarla bir tutma diyemem yani kanuna onu söylemek istiyorum.
Dediğim gibi dbkiller'ı yerinde duran, emisyon kurallarını haşat etmeyen egzoslarla benim de bir derdim yok, pek görmesek de böylelerini. =)
-
[QUOTE=killingroad;4233511]E ben bir tane R125 aldım plaka çıkarmadım arada piste çıkıyorum, yarış lisansı mı almalıyım? =)
Yazdıklarınızın çoğuna ben de katılıyorum, R125 ile piste çıkacağınızı varsayalım. Bu motorun piste götürülmesi lazım. Kendinizin götürdüğünüzü varsayalım, fatura üstünüze kesilmiş olmalı, arkadaşınızın kamyoneti ile götürdüğünüzü düşünürsek taşıma irsaliyesi kesilmeli. Her şeyin bir şekli şemali var. Örneğin bir Akrapoviç'in teknik verilerini içeren, yola ya da piste uygun olup olmadığını belirten belgesi var. Ama bizdeki zihniyet hala "bu ses çıkarıyor, bağlayın" zihniyeti ya da bunun üstünde yazılar var, bu abartı egzoz bağlayın zihniyeti. 600'lük Diversion'ı vizeye götürdüğümde muayeneyi yapan görevli "biraz gaz ver de sesini duyalım" dedi. Ben salağım ya, akıllı kendisi. Gülerek "stock egzoz, sesi çıkmaz" dedim. Bana bu şekilde yaklaşacağına desibelmetreyi tak, teknik verilerine göre en yüksek sesi elde edeceğin devre kadar gazı aç, sana kim ne diyebilir? DB killer takılı iken bile çevirmede motorumuzu bağlayacak cahil, yetersiz polislere denk gelme oranımız da az değil maalesef ses oranının yasal sınırlarda olduğunu ispatlayamazsınız çünkü o anda kullanılacak bir ölçme cihazı yoktur ellerinde. Bildiğiniz gibi bir ara da Topcase'lere takmışlardı. Paketçi motorlarıyla aynı kefeye koymaya kalktılar. Maalesef bu ülkede "gemisini kurtaran kaptan"dır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)