adamın bunu yapması mı, bunun haber olması mı, yoksa burda bir de inanıp savunanların olması mı, hangisi daha acıklı bilemedim.
adamın bunu yapması mı, bunun haber olması mı, yoksa burda bir de inanıp savunanların olması mı, hangisi daha acıklı bilemedim.
benim bu işlerde yıllardır tek gözümlede gördüğüm hidrojen kit ile giden motorsiklet oldu.. scootera hho kit takmışlardı kitten gelen şey ile çalışıyordu .. artık hidrojenmi oksikenmi her neyse .. tabi gene benzinle beraber çalışıyordur .. çocuk direk benzinsizde çalışdığını söylemişdi.
bunun dışında bu elektrikli motor 1900'lü yıllardan beri olan bir şey. hatta ferdinand porshenin ve henry fordun ilk yaptığı motorlar elektrikli motorlar menzil verimsizliğini görünce içden yanmalı motorlara geri dönüyorlar..
hatta ferdinand porschenin hitlere savaşın sonlarına doğru yaptığı bugünkü hybrid arabalardaki birebir aynı teknolojide olan hybrid tanklar var tanklarda elektrikli motorlar var o motorları çalıştıran jenaratör niyetine dizel motorlar var..
kısaca tarih boyunca bu elektrikli motor büyük firmaların hepsince defalarca denenmiş ara ara ufak üretimler yapılmış ama hep hayal kırıklığı verimsizlik az menzil uzun şarj süreleri çabuk ömrü biten aküler yüksek fiyat politikası v.b derken kullanıcılar hep uzak durmuş ..
halada öyle işte fluence elektriklileri var 180 km menzili ancak var en kralı teslanın kendi yaptığı testlerde menzili 500km ancak tabi bu testler minumum fren otomatik pilot ile dümdüz kapalı rüzgarsız yollarda yapılan testlerde elde edilen menziller..
bu testler siz biz normal sürücü bagaja yükü kodyukmu aileyi arabaya aldıkmı çoluk çocuk hanım anne baba falan birde türkiye yollarındaki dur kalk hızlan yavaşla solla gazla tekrar dur v.b derken üstüne asfalt kalitesini katarsak o menzil gerçek hayatta ancak 350 km leri görür..
kısaca şu elektrik olayını dünyanın devleri hala oturtamadı o kadar argeye o kadar milyar dolarlar yatırılmasına rağmen bu işlere bu ustalar çözdüyse teslaya bir video yollasınlar tesla direk milyon dolarlara projelerini satın alır üstüne gene onların projenin başında tutar maaşa bağlar..
şu anda elektrikli aracın verimli olabilmesi için minumum benzinli yada dizel bir aracın menziline yakın olması gerekir yani 1200 km 1400 km arası oda reel menzil kağıt üstünde değil.. şarj süresinin çok kısa olması gerekir insanlar benzinli dizel araçlardan alışmış benzinliğe gir çık 3 dakka - 5 dakkaya elektrikli araçlarda şarja bir giriyorsun en az 2 saat falan.. fiyat performans politikasıda çok önemli bugünkü fiyatlarda uçuk kaçık rakamlara satılırsa gene kimse yönelmez..
bunların elektriğini kesmek lazım
Böyle şeyleri nedense sadece biz icat ediyoruz ve nedense icat edenlerin hiçbirinin mühendislikle bir alakası olmuyor. Tanıtımın sonunda da her zaman devletten destek isteme muhabbeti oluyor. Bu tip icatlarda cihazın mucidi genelde ilk hareket için verilmesi gereken enerjiyi veya mekanik enerjiyi oluşturmak için kullanılan elektrik enerjisini yok sayar. Ondan sonra bir bakarsınız ortada çalışan bir makine var ama yanında da o makineye bağlı kablolar ve bir adet kutu durur. Fonda da genelde jeneratör sesi gibi bir ses vardır.
Burada 100 yıl öncesindekine benzer bir söz yazayım: "Günümüzde elektrik ve mekanik konularında icat edilebilecek her şey icat edilmiştir". Bundan ileriye gitmenin yolu malzeme biliminden geçer. Yeni malzemeler bulunmadan (örneğin elektrikli araçlar için yeni bir akü tipi) hiçbir şekilde bir şey icat edemezsiniz, ancak olanları daha yaratıcı şekilde kullanıp sunarsınız. Yeni malzemeleri bulacak olanlar da bu amcalar değildir.
Bakın ben size gerçek bir haber vereyim. Bunun yapılabilirliğini 2009 senesinde bir eğitim esnasında duymuştum.
https://m.donanimhaber.com/haberler/...agi-uretti.htm
En başta yanılıyor olabileceğiniz gerçeğini kabul etmek lazım.
Böyle bedava enerjiyi savunan arkadaşların da gerçeği kabul etmesi epey uzun zaman alacaktır. Kendiniz bizzat bir proje geliştirip çalıştığından emin olmadıysanız boşuna savunmayın. Ben de çok kafa yordum vaktinde bu işler nasıl olur diye. Sonuçta mıktatısta duran bedavadan enerji var diye...
O öyle değilmiş işte. Daha mıknatısın ismini bile doğru yazmadan, mıknatısın kimyasal bileşimini ezbere bilmeden, mıknatısta öylesine yatan enerjiyi bilebilmek cahillikten başka birşey değil. Zamanında benim de yaptığım gibi Ama çok gençtim ve mucit kafalıydım. Mucit kafalı olmakta sorun yok. Açık fikirli olmamak ise bir sorun. Deli gibi araştırın. Ama en baştan yıllardır kafa yorduğunuz şeyin fos çıkabileceği gerçeği cebinizde hep dursun
Neodyum değil mesela. Mıknatıslara gömülü sonsuz bir enerji de yok.
Öte yandan kimi adamlar elektriğin bilimle hesaplandığına inanıyor da, Bilimin bedavadan enerji olmuyor dediğine inanmıyor :D
Ne yazıkki ülkemizdeki ve dünyadaki insanların %90'ı daha volt ile watt arasındaki farkı bilmiyor. Ama maşallah bedava elektrikten hiç geri kalmıyoruz.
Yakında amerikadaki güneş tutulması için bir bilim insanı, " Bilim dünya yuvarlaktır dediğinde inanmıyorlar. Ama aynı bilim şu saatte şu gün güneş tutulması olacak dediğinde hiç sorgulamadan inanıyorlar. Anlayamıyorum " gibi bişeyler demişti.
Eğlencesine yazıyorum. Rahatsız olanlar varsa ciddiye almasınlar. Geyik işte.
Enerjiden,enerji elde etmek,sonsuz enerji vb. sistemler mevcut fizik kanunlarına aykırı.Eğer gerçekten böyle bir şey yapılmış olsa dünyanın önde gelen üniversiteleri tekrardan araştırmalar yapar,tezler yazılır ve mevcut fizik kanunları değiştirildi.Sonsuz enerji yaptım oldu satıyorum o kadar kolay değil.Gerçekten bu tarz bir şey olsa dünya ayağa kalkardı.Eğer bu tarz bir şey varsa BMW,Mercedes,Tesla ve elektrikli araç geliştiren firmaların hepsi salak olmalı gereksiz yere pil ve şarj teknolojileri geliştirmek ile uğraşıyorlar.Uzay araştırmaları yapan firmalar herhalde beyinsiz böyle bedava,basit sınırsız enerji varken soğuk fizyon gibi komplike enerjilerin ar-ge sine milyar dolarlar yatırıyorlar.Herhalde 20-30 yıldan beri her sene bu tarz videolar piyasa çıkıyor ama henüz günlük hayatta kullanıldığını görmedi.Eğer gerçekten çalışıyorsa ve en az 10 yıl verimli kullanım ömrü varsa,firma bana bunun garantisini veriyorsa kaç para olursa olsun hemen sipariş vereceğim.
Benim deyinmek istediğim şey kendi insanının yaptığı herşeyi küçümseyip her daim kendi insanıyla alay eden insan tipleri.
Öte yandan bu gerçekten uygulanabilir ve mantıklı bir proje.Üniversitede bitirme tezimi alternatif enerjiler üzerine yazmıştım.Bir çok farklı enerji türü araştırmıştım ve Bioetanol Üretiminde karar kılmıştım.Araştırmalarımda daha o zamanlar borun iyi bir hidrojen tutucu,hidrojen depolanmasında yardımcı olacak bir madde olduğu üzerine makaleler vardı.Yani özetle bor burada yakıt değil hidrojen gibi tehlikeli bir yakıtın depolanmasında kullanılacak bir madde.Güvenli şekilde depolanan hidrojen ile yakıt hücrelerinden kolayca elektrik elde edilebilir yada bir kaç değişiklik ile direk olarak içten patlamalı motorlar da yakıt olarak kullanılabilir.
suyla çalışan araba var honda yapıyor şu anda dördüncü beşinci nesillerini yapıyorlar.. su derken hydrogen cellerle çalışıyor sen depoya normal su koyuyorsun..
yaptığının ilk nesillerden birini honda california belediyesine hediye etmişdi..
Yüz yıllardır
2 + 2 = 4
olayını zorlayarak 5 sonucunu elde etme çabası..
Patenti hemen alın çalınır projeniz mazallah..
Bu gerçekten muhteşem bir şey. Hidrojeni benzincide doldurur gibi depoya basıp atmosfer basıncında sıvı olarak tutuyorsunuz. Ayrıca depodaki bor da her zaman yerinde duruyor. Bu kadar bor olan bir ülke bunun üzerine eğilse, o depodaki işlenmiş boru dış ülkelerden elini öpene milyar dolarlara satarız. Gerçi bizimkiler vatandaşından o bor için de %90 vergi alır, hidrojen kullanmak benzinle aynı paraya gelir.
Layığına layığıyla davranmak gerekir, yoksa iyi ile kötü, doğru ile yanlış nasıl ayrılır birbirinden ? Bizimle alakası olmamasına rağmen Üniversite 1. sınıfta bize bile termodinamiğin temel prensiplerini anlattılar, bu uyanık amcalar böyle şeyleri umursamaz tabii, amaç devleti ya da birilerini söğüşlemek. Geçelim efendim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)